„Apie mus“ tekstas – originalumo paieškos

Rašant tekstus interneto puslapiams, „Apie mus“ tekstas dažniausiai atrodo vienas iš paprasčiausių. Juk jame nieko tokio ypatingo nepasakoma – kada įmonė įkurta, kuo užsiima, kokia yra vizija ir misija, svarbiausia – įmonėje dirba tik profesionalai ir patyrę darbuotojai. Ką ši informacija sako skaitytojui, kuris apsilanko šiame puslapyje? Deja, dažniausiai nieko konkretaus, nes tai yra tekstas, kuris gali būti panaudotas visur.

Lietuvos verslas yra daugiausiai 25 metų senumo, reiškia, apie kažkokias išskirtines savybes, vertybes, tradicijas dar kalbėti anksti. Jei jau kalbama, tai nelabai įtikinamai, nes 20 metų yra gan mažas laiko tarpas tradicijoms ir vertybėms išsivystyti. Dažniausiai apsiribojama 10 metų patirties išaukštinimu. Visose įmonėse dirba tik profesionalūs specialistai, patyrę savo amato žinovai. Misija taip pat yra panaši – tapti rinkos lyderiu. su tokiais duomenimis „Apie mus“ tekstas tampa nuobodus, neįdomus ir šabloniškas. Čia kažką reikia daryti.

Visų pirma, ką galima padaryti – pakeisti pavadinimą „Apie mus“ į kažką originalesnio. Tai turėtų atkreipti dėmesį. Pavyzdžiai – „Kas mes esame„, „Prisistatome – UAB „įmonė““, „Kodėl mes?“ ir t.t. Pavadinimas kartais pats nurodo tam tikras gaires, kaip tekstas turėtų būti parašytas. „Kodėl mes?“ tikriausiai bus aiškinami įmonės privalumai su tam tikrais baziniais faktais apie įmonės patirtį, darbuotojus, iššūkius, profesionalumą, misiją (tikslus), pridėtinę vertę ir t.t. Tokį tekstą galima parašyti stilingai, formatuojant tekstą tam tikrais išryškintais teiginiais.

Kolegos rašytojai dažnai daro klaidą vengdami tokiame tekste bet kokių įmantresnių teksto išskyrimo metodų, pavyzdžiui stulpeliu einančių tekstų, tekste įterpiamos direktoriaus „citatos“ (ją tenka sugalvoti patiems) ar kliento atsiliepimo,

teksto padidintu šriftu

ir lyg markeriu pažymėtos eilutės. Be reikalo. Visi šie teksto paryškinimai atkreipia skaitytojo dėmesį, išskiria ir taip gana nuobodų tekstą iš konkurentų naudojamos stilistikos, taigi, parodo kompanijos išskirtinumą net tada, kai nėra iš esmės kuo išsiskirti. Klientas įdės bet kaip? Ne bėda, suformuokite ir HTML failą šalia Wordo dokumento. Nemokate HTML? Pasinaudokite CKeditor įrankiu formatuodami tekstą, paskui beliks tik nukopijuoti HTML kodą paspaudus mygtuką Šaltinis. Didžioji dalis interneto puslapių turi turinio valdymo sistemas, kuriose arba naudojamas tas pats redaktorius, arba yra galimybė redaguoti HTML kodą. Tokiu būdu tekstas bus publikuojamas toks, kokį jį suformavote.

Keli elementai, kurie pagyvina tekstą taip pat pravers ir „Apie mus“ skyrelyje. Direktoriaus kreipimasis (atviras laiškas) gali būti vos poros sakinių, tačiau šalia jo parinkta gera nuotrauka ir pristatytas pats direktorius tekstui suteiks solidumo ir reputacijos. Juk direktorius yra įmonės pagrindinis asmuo, į kurį galima kreiptis dėl visų problemų. Aišku, biuro administratorė turės prafiltruoti užklausas… Kliento atsiliepimas taip pat yra neblogas būdas praskaidrinti tekstą apie istoriją, patirtį, profesionalumą ir misiją bei viziją. Reiktų kliento atsiliepimą ar kelis atsiliepimus tik tinkamai išskirti. HTML kode yra quote atributas, kuris automatiškai suteikia savotišką išskirtinumą. Jei įmonė buvo pagirta viešai spaudoje, tai taip pat gali būti puikus būdas pakreipti tekstą kitokia linkme. „Apie mus spaudoje“ paragrafas gali būti trumpa citata su nuoroda į šaltinį, arba tiesiog nuoroda į straipsnį, kuriame minima įmonė ir jos veikla, cituojamas direktorius ar kitas darbuotojas. Dar vienas „paįvairinimas“ galėtų būti tam tikrų statistinių duomenų lentelė, grafikas apie augančias apyvartas ar pardavimus, jei tokia informacija gali būti skelbiama viešai. Jei tokių duomenų yra daug, rekomenduojama juos visus sudėti atskirame puslapyje, o „Apie mus“ pateikti tik fragmentą ir nuorodą į daugiau duomenų. Ilgiau dirbančios įmonės paprastai tokių duomenų turi, nes papuola į verslo spaudos sudaromus Top100 ir kitokio pobūdžio lenteles. Tekstų rašytojas tokios informacijos apie įmonę neturi, tačiau galėtų jos užklausti pačių klientų. Dažnai klientas pats nemato poreikio tokios informacijos rodyti, nors ją ir kaupia.

Tai nedidelės gudrybės, galinčios ne tik išplėsti teksto apimtį be pastangų, bet ir išsiskirti iš konkurentų.

Posted on: 2012/09/23