Koks turi būti įmonės turinys

Kai prisistatome, kaip turinio internete kūrėjai, kyla klausimų lavina – „kas tas internetinis turinys?“, „Ką įmonė gali iš viso rašyti?“, „Kam to reikia?“ ir t.t. Norime padėti visiems susigaudyti ir atsakome į keletą svarbių klausimų.

Kam įmonei reikalingas turinys iš viso?

Atsakymas labai paprastas – UŽDIRBTI PINIGŲ!!! Kaip turinys uždirba pinigus? Čia jau kitas klausimas. Iš tiesų būdų yra daug susieti turinį ir pinigus:

  • Turinys – prekės ženklo populiarinimas – didesnis žinomumas, didesnė įmonės vertė, daugiau uždirbama pinigų.
  • Turinys – pardavimų skatinimas – didesnis ir greitesnis uždarbis.
  • Turinys socialiniuose tinkluose – didesnis žinomumas, daugiau pinigų.
  • Turinys – paieška – didesnis lankytojų srautas – daugiau pardavimų.
  • Ir t.t.

Turinys uždirba pinigus, jei viskas daroma protingai, apgalvotai, veiksmai planuojami. Iš chaotiško ir atsitiktinio turinio galite tikėtis chaotiško uždarbio, jei pasiseks…

Koks turinys parduoda?

Parduoda bet koks tiesiogiai ir netiesiogiai. Paprastai turinys yra skirstomas į emocionalų ir racionalų. Emocionalus turinys skirtas sukelti tam tikras emocijas. Jei sukeliama teigiama emocija, troškimas, noras įsigyti, reiškia įmonės produktai ir paslaugos parduodami per emocijas tam tikriems žmonėms. Dažniausiai moterims. Jei pateikiama logiška ir pragmatiška informacija, įtikinanti, kad reikia pirkti būtent šią prekę ar paslaugą, o ne kitą, turinys parduoda taip pat. Dažniausiai vyrams. Nebūsime seksistai ir nesivadovausime stereotipais. Racionalus ir emocinis mąstymas priklauso nuo smegenų pusrutulių veiklos. Tai moksliniai vyrų ir moterų skirtumai.

Kas tai per turinys konkrečiai?

Kalbame vis gana aptakiai – „turinys“, turinio strategija“, „turinio rinkodara“, dar naudojame keletą terminų, kuriuos greičiausiai girdite kone pirmą kartą. Užteks! Pereikime prie konkretumų. Kokį turinį įmonė turi sukurti, kad įgyvendintų savo tikslus? Pabandykime paaiškinti vizualiai.

content-matrix

SmartInsights.com sukurtame infografike parodytos dvi ašys: horizontalioji žymi veiksmą „Susidomėjimas-Pirkimas“ ir vertikalioji žymi turinio pobūdį „Emocinis-Racionalus“.

Šios ašys visą turinį dalina į keturias dalis pagal paskirtį:

  1. Pramoginis turinys, kuris sudomina ir yra emocionalus;
  2. Įkvepiantis turinys, kuris parduoda ir yra taip pat paremtas emocijomis;
  3. Šviečiamasis turinys, kuris sudomina, bet yra racionalus ir logiškas;
  4. Įtikinantis turinys, kuris parduoda, nes yra racionalus ir logiškas.

Pereikime prie kiekvienos rūšies turinio „gabaliukų“. 

Pramoginis turinys yra vienas iš populiariausių Lietuvoje. Jo turime labai daug. Gal neproporcingai daug, tačiau ta proporcija priklauso nuo verslo srities. Jei verslas yra B2C ar C2C, tai šio turinio yra gana nemažai. B2B sektoriuje jo kur kas mažiau.

Virusinis turinys – tai įvairūs virusiniai video ir iliustracijos bei tekstai, kurie lyg ir sklinda natūraliai, lyg ir yra sukurti profesionalų. Pavyzdys – „Vytauto“ vaizdo klipai, kurie rodomi tik Youtube.

Video klipai, kuriuose rodomas prekės ženklas – tai vaizdo reportažai iš TV laidų, kuriuose matoma tam tikros įmonės reklama. Kartais ji labai tiesioginė, kartais – nepastebima, bet padaranti savo. Lietuvoje tokių video klipų nėra daug.

Žaidimai – tam tikri interaktyvūs žaidimai, kuriuose reikia kažką daryti, atlikti kažkokius veiksmus. Lietuvoje tokių labai mažai. Pavyzdys – vieno banko sukurti „Pinigėnai“ – žaidimas apie pinigus vaikams. Elmenhorster sukurtas socialinis žaidimas, kur vartotojai augina vaisius ir spaudžia sultis, jas parduoda ir vysto verslą.

Loterijos ir konkursai – tai įvairaus pobūdžio turinys, kuriame vartotojai turi atlikti tam tikrus veiksmus, kurie populiarina patį turinį arba prekės ženklą. Tokių Lietuvoje pilnas Facebookas, tad čia nesiplėsime.

Ant ribos tarp pramoginio ir įkvepiančio turinio vaizduojamos specialios programėlės (widgets). Lietuvoje šis dalykas yra beveik visiškai nežinomas. Tai įvairios skaičiuoklės, įrankiai internete, mobiliosios programėlės, kurios dar tik pradeda skintis kelią.

****************

Įkvepiantis turinys Lietuvoje – gana retas reiškinys.

Įžymybių atsiliepimai – vis dažniau tam tikros įmonės samdo įžymybes, kad šios interviu spaudoje ar televizijoje paminėtų, kokia gera tai yra paslauga ar prekė.

Forumai – po truputį nykstantis reikalas, tačiau Lietuvoje vis dar veikia.

Recenzijos – vienas iš retesnių lietuviško turinio rūšių, priešinga skundams. Vartotojai pateikia teigiamus atsiliepimus, kurie gali paskatinti pirkti. Deja, lietuviai labiau mėgsta pateikti neigiamus, skatinančius nepirkti…

Ant ribos tarp pramoginio ir šviečiamojo turinio atsidūrė Straipsniai ir Elektroninės knygos. Straipsniai tam tikruose leidiniuose yra vienas populiariausių turinio rūšių Lietuvoje. Elektroninės knygos, kurias kuria įmonės dar gana retos, tačiau jau prasideda ir Lietuvoje ši turinio banga. Beje, Rašytojas.lt taip pat pasižadėjo parašyti el. knygą per 2014 metus.

****************

Edukacinis turinys Lietuvoje jau yra, tačiau vis dar gana vangus.

Infografikai – tai tam tikra statistinė informacija pavaizduota vienoje iliustracijoje. Pavyzdys – LR Ūkio ministerijos infografikai naujai įsteigtoms įmonėms, aiškinantys apie mokesčius, įmonės steigimą ir t.t.

Pranešimai spaudai – Lietuvoje labai populiari turinio forma. Gal net per populiari, nes darosi ir įkyri, tačiau savo tikslą pasiekia – dėmesys iš įvairių leidinių gaunamas. Pavyzdys – VZ.lt pranešimų spaudai skiltis.

Gidai – tai straipsniai ar interaktyvios instrukcijos, kaip išsirinkti tam tikrą prekę ar paslaugą. Lietuvoje tokius gidus ypač mėgsta kurti didžiosios el. parduotuvės, pavyzdžiui, Varle.lt.

Rinkos apžvalgos – Lietuvoje beveik neegzistuojanti turinio rūšis. Turime omenyje viešą informaciją. Lietuvoje rinkos apžvalgas gauna tik labai uždari ratai žmonių, paprastai įmonių klientai, akcininkai, tam tikri darbuotojai.

Ant ribos tarp mokomojo turinio ir įtikinėjimų rodomi demo video ir instrukcijos. Tai natūralu, nes peržiūrėjus aiškinamąjį video, kaip naudotis vienu ar kitu produktu ar paslauga, sekantis logiškas žingsnis yra jį pirkti. Lietuvoje ši turinio rūšis populiarėja, nors daugiau sutinkama interneto versluose.

****************

Įtikinamasis turinys turi aiškų tikslą – galutinai atvesti prie pardavimų. Tai galioja ne tik šimtams el. parduotuvių, bet ir tūkstančiams įmonių, kurioms labiau patinka, kai joms skambina ir teiraujasi. Tikslas gali būti bet koks kontaktas, kurį vadybininkai užbaigs pardavimu.

Produkto/paslaugos aprašymai – tai esminis Lietuvos įmonių interneto puslapių turinys. Gaila, bet ne visiškai masiškas, nes dar yra įmonių, kurios savo produktus ar paslaugas tik išvardina, o ne pateikia išsamius jų aprašymus.

Sėkmės istorijos (case studies) – retas turinys Lietuvoje, nes lietuviai nemėgsta girtis savo sėkme ar kitaip afišuoti savo darbo niuansus.

Interaktyvūs pristatymai – dažnai paaiškina, ką ir kaip reikia daryti. Tai interneto verslui būdingas turinys, kurio Lietuvoje yra itin mažai.

Webinarai – internetu transliuojami seminarai, klausimų atsakymų forma, ar paskaitos tam tikra tema. Populiarėjanti sritis, nors ne masiška, kaip užsienyje.

Sąrašai – itin retas turinys Lietuvoje. Tai tam tikrų viešų daiktų ar paslaugų sąrašai, kuriais gali pasinaudoti ir kiti pirkimo metu.

Skaičiuoklės – tai dažniausiai banko, valiutų, draudimo, lizingo, mokesčių skaičiuoklės po kurių seka paskutinis žingsnis – duomenų suvedimas ir apmokėjimas už tam tikras paslaugas internetu.

Kainininkai ir palyginimai – šiaip reikėtų šiuos dalykus atskirti, nes lietuviams tai neatrodo labai susiję. Kainininkas yra tiesiog kainų lentelė, iš kurios išsirenkamas norimas produktas ir jis užsakomas. Palyginimas yra ne tik giminingų, bet ir konkurencingų produktų palyginimas, pagal kurį nusprendžiama, ką pirkti. Pavyzdys – mobiliųjų operatorių svetainėse esantys telefonų palyginimai.

Ant ribos tarp įtikinamo turinio ir įkvepiančio yra nurodomi Įvykiai arba renginiai bei įvairūs reitingai. Įmonės konferencijos, paskaitos, kvietimai į seminarus ir t.t. Yra žinomas Lietuvoje turinys, tačiau apie reitingus mes nežinome labai daug, nes jie pas mus dažniausiai yra reklamos forma, reiškia, neobjektyvūs. Objektyvumui rinka per maža…

Dviejų ašių centre įsitaisiusius Naujienos. Jos gali būti visokios, ir pramoginės, ir edukacinės, ir įtikinamos, ir įkvepiančios. Viskas priklauso nuo temos ir norimo pasiekti tikslo, parengimo stiliaus ir šaltinio, kur jos publikuojamos.

Pasigedote blogų? Mes taip pat. Bet viskas logiška, nes įmonės blogas yra skirtas visai šiai informacijai talpinti, įskaitant ir… forumus. Diskusija su klientais juk gali vykti ne kažkur supermamose ar bangoje, bet tiesiog komentarų laukelyje po blogo įrašu.

Jei perskaitėte viską iki galo, nedrįskite daugiau sakyti, kad nežinote, kokį turinį įmonė gali kurti, o juo labiau, kur jį talpinti…

 

Posted on: 2014/01/08

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.