Kaip save pristatyti internete – tekstas yra DIEVAS!

prisitatyk

Savo paslaugas reklamuoju jau seniai. Pasiekiau neblogų rezultatų – paieškoje su tam tikrais raktiniais žodžiais esu pirmame puslapyje, o kai kur ir pirmose pozicijose. SEO paslaugų neužsisakinėjau, o viską pasiekiau vadovaudamasis „atvirumo politika“. Kiti tai vadina tiesiog reklama, aš – turinio rinkodara. Bet šiandien ne apie tai. Turinio rinkodara dažniausiai įsivaizduojama, kaip reklaminiai tekstai…

prisitatyk

Interneto reklamos esminis momentas yra tekstas. Norite pasiginčyti? Gerai, bet trumpai. 🙂 Net baneriui reikalingas tekstas, jau nekalbant apie scenarijų vaizdo klipui. Visur tekstas yra reikalingas, net naudojant kitas reklamos priemones. Tekstas yra dievas, sutikite. Be jo nepasireklamuosite niekur.

Norėdami pristatyti savo verslą, pirmiausiai rašote pristatymą, kuriame pateikia informaciją apie savo paslaugas, veiklą, pasiekimus. Pavyzdžiui, užsiregistravote į kokį nors verslo katalogą, pavyzdžiui, Versliukai.lt, Atradau.lt, Dirbalaisvai.lt ir kt. Pirmiausiai suvedate savo asmens duomenis, tada renkatės veiklos sritis, tada kraunate nuotraukas, vaizdo medžiagą ir rašote neilgą 100-200 žodžių savo veiklos pristatymą. Tai pusė Word puslapio. Atrodo, kas čia tokio?.. Bet vos tik pradėję rašyti sustojate po antrojo sakinio: „Ką čia dar parašius?..“ Tų poros sakinių rodosi mažoka, nes klientai renkasi pagal tai, ar pakanka jam informacijos apie paslaugas. Tai ką dabar daryti?

Kaip save tinkamai pristatyti?

Kad būtų paprasčiau parašyti nedidelį aprašymą, paimkite iš savęs interviu, apsimetę klientu. Užduokite klausimus ir pateikite atsakymus. Viskas, daugiau nieko nereikia. Kokius klausimus užduosite? Čia jau galiu pasufleruoti.

Pirmiausiai užduokite esminius klausimus – kas toks esate ir ką veikiate. Pabandysiu tai padaryti praktiškai su savimi. Nieko neišgalvoju, yra taip, kaip rašau…

Kas tu toks esi per vienas?

Esu Marius, man 35 metai, gyvenu Vilniuje, turiu nuostabią žmoną kirpėja ir du aktyvius berniukus.

Ką tu veiki? Ką moki daryti? Kokia tavo patirtis?

Rašau tekstus interneto puslapiams. Jau 15 metų rašau profesionaliai, turiu žurnalistinį išsilavinimą. Pastaruosius 12 metų dirbu su interneto puslapiais ir interneto žiniasklaidos priemonėmis. Puikiai išmanau jų veikimo principus, todėl galiu sukurti jiems tokį turinį, kokio reikia.

Kodėl tai darai?

Manau, kad lietuviškam verslui reikia pagalbos kuriant tekstus internetui ir reklamuojantis internete. Mano žinios ir kompetencija šioje srityje gali būti naudinga…

Matote, prisistatėme, kas esate ir dabar reiktų pereiti prie konkrečių paslaugų.

Ką konkrečiai gali daryti?

Rašau tekstus interneto puslapiams, įmonės naujienas, straipsnius interneto puslapiams ir žiniasklaidai, pildau įmonės tinklaraštį…

Pateikite kuo išsamesnį savo paslaugų pristatymą. Klientai turi žinoti jas visas. Ne tik klientai, bet ir Google…

Kaip dirbi?

Dirbu kokybiškai, greitai ir nebrangiai.

Su kokiais klientais dirbi?

Tekstus rašau daugiausiai privačioms įmonėms tiesiogiai arba per tarpininkus – interneto puslapių kūrėjus, SEO paslaugų teikėjus, interneto rinkodaros specialistus ir t.t.

Viskas, papasakojote, ką klientas turi žinoti – kas esate ir ką veikiate. Dabar galima, nors ir nebūtina, pereiti prie beletristikos – rašinėlių su pamąstymais. Kam to reikia? Tam, kad pabrėžtumėte savo unikalumą. Unikalumas yra ne pačioje paslaugoje, o jos atlikime. Taigi, tekstus rašo Lietuvoje dar keli šimtai žmonių, tačiau aš galiu pasigirti, kad ne tik rašau tekstus verslui, bet ir dalinuosi tekstų rašymo paslaptimis su visais norinčiais, nes manau, kad Lietuvos rinkoje dar yra kur tobulėti… Galėčiau dar kelis sakinius parašyti apie savo tikslus, viziją, misiją, požiūrį į tekstų rašymą ir t.t. Kaip minėjau, ši dalis nėra būtina, bet, jei manote, kad tai gali padėti klientui susidaryti teisingesnį įspūdį apie jūsų veiklą – pirmyn! Sugaišite vos kelias minutes, o aprašymas bus labai geras.

Viskas. Parašėte. Kas toliau?

Ištrinkite visus klausimus, kuriuos uždavėte ir palikite tik atsakymus. Pasižiūrėkite, ar jie pakankamai sklandūs, ar nesikartoja tie patys žodžiai. Viskas, jūsų pristatymas paruoštas publikavimui.

Kur save pristatyti?

Verslo katalogai yra tik viena vieta, kur savo paslaugas galite reklamuoti. Yra ir daugiau panašių puslapių, taip pat ir labai specifinių sričių katalogų, pavyzdžiui, kirpėjų ir grožio specialistų, programuotojų, dizainerių, vertėjų, teksto rašytojų ir t.t. Paieškoje nesunkiai turėtumėte juos rasti.

Kita vieta, kur save prisistatyti yra interneto bendruomenės – forumai. Ten nereikia rašyti išsamių pristatymų ar reklaminių tekstų, tačiau reikia sugaišti šiek tiek laiko ieškant, kam reikia jūsų paslaugų.

Socialiniai tinklai – puikiausia vieta save prisistatyti. Čia reikės ne tokio ilgo pristatymo, nes čia daugiau reikia iliustracijų ir video. Beje, jas irgi galite pasidaryti nemokamai, naudodamiesi internete esančiais įrankiais. Photoshop’o išmanyti nebūtina. Viena tokia vieta yra Canva.com, Picmonkey.com (beje, šio straipsnio iliustracija taip pat padaryta su Picmonkey.com).

Esate savo srities profesionalas, tiesa? Tai ir prisistatykite save, kaip ekspertų ekspertą ir guru. Tai padaryti galima per straipsnius apie savo veiklą. Pavyzdžiui, aš rašau apie tekstų rašymą. Mano žmona yra kirpėja, ir ji gali rašyti apie šukuosenas ir plaukų priežiūrą…

Gali… Bet ar rašys? Savo įmonės puslapyje ji turi tinklaraštį, kurį pildo dažniau, nei pusė Lietuvos įmonių skelbia savo naujienas. Ten galima paruošti ir įvairius straipsnius. Taigi, vertėtų poagalvoti, ar jums reikia turėti savo tinklaraštį. Jis nieko nekainuoja, jei naudojatės nemokamomis blogofermomis (lietuviškos – Blogr.lt, blog.lrytas.lt arba WordPress.com, Blogger.com ir t.t.)? Tai nėra taip sudėtinga, kaip atrodo, o naudos duoda tikrai nemažai su laiku…

Beje, save galite pristatyti ir skelbimų puslapiuose. Ypač, jei kažkuo prekiaujate, ar teikiate paslaugas. Kai kurie skelbimų puslapiai yra mokami, tačiau tie keli litai yra tikrai verti to. Kaip rašyti reklaminius skelbimus – kito straipsnio tema.

Ką daryti, jei esate visiškas beraštis? Turite tris variantus:

  1. Galite kankintis mėnesį, kol parašysite puslapį teksto patys.

  2. Galite paprašyti savo draugų pagalbos, kurie jaučiasi raštingi.

  3. Galite susirasti profesionalą ir susitarti su juo. Barteriniai mainai – puikus dalykas, jei neturite pinigų atsiskaityti už tekstus…

Kurį pasirinksite – spręsti jums.

(Aš rinkčiausi trečią! Suprantat, kodėl?.. ;))

Marius Kuitniauskas

UAB „Rašytojas“ direktorius

Posted on: 2014/03/26

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.