Kuo skiriasi SEO straipsnis nuo SEO teksto, nuo teksto puslapiui

klaidos

Mieli klientai ir interesantai (kurie tik domitės, kas gali parašyti vienus ar kitus tekstus), šis straipsnis yra skirtas Jums. Pastaruoju metu tenka įsivelti į ilgas diskusijas ir bandymus paaiškinti, kas yra SEO tekstas, SEO straipsnis ir reklaminis tekstas puslapiui. Tai trys skirtingi žanrai, todėl labai sunku kartais atspėti, kas iš tikrųjų Jums yra reikalinga. Tikiuosi, kad perskaitę šį straipsnį, susidarysite geresnį vaizdą, kas yra kas ir kokio teksto jums reikia iš tiesų.

SEO teksto, straipsnio ir reklaminio teksto skirtumai

Pabandykime visa tai parodyti paprastoje lentelėje pagal tam tikrus kriterijus.

  SEO tekstas SEO straipsnis Reklaminis tekstas
Paskirtis Šis tekstas yra skirtas sukurti erdvę tam tikram raktiniam žodžiui ar jų grupei. Dažnai tos erdvės nereikia, todėl tai daroma dirbtinai. Jis skirtas daugiau paieškos sistemos robotams, nei lankytojams-žmonėms. Tekste dažniausiai nėra kontaktinių duomenų, vengiama konkrečių prekės ženklų, nebent pristatomi skirtingi prekių ar paslaugų tiekėjai. Straipsnis skirtas reklamuoti tam tikrą raktinį žodį, o ne konkrečią paslaugą ar USP. Dažnai rašoma aptakiai, vengiant problematikos. SEO straipsnis duoda nedaug naudos skaitytojui, nes jo paskirtis – reklamuoti raktažodį paieškos sistemoms. Konkrečių kontaktų pateikti vengiama, prekės ženklas pateikiamas kukliai, lyg tarp kitko. Reklaminis tekstas reklamuoja ir pristato konkrečią paslaugą ir pasiūlymą. Jame pateikiama informacija apie paslaugą, argumentai, kodėl turėtumėte ją pasirinkti, taip pat pasiūloma veikti („Call to Action“). Pateikiami tikri kontaktai, dažnai minimas prekės ženklas.
Apimtis

 

MetaTitle – 1-5 žodžiai

SEO įmonės/paslaugos pristatymai katalogams – 20-50 žodžių.

SEO tekstai – 50-350 žodžių (retai pasitaiko ilgesnių)

Dažniausiai 300-400 žodžių,

Rečiau – 400-500 žodžių.

Reklaminiai tekstai būna labai įvairios apimties. Interneto puslapiams dažniausiai tinka 150-200 žodžių, tačiau dažnai pasitaiko ir ilgesnių.

Reklaminiai straipsniai – 500-800 žodžių.

Nukreipimo puslapiai („Landing page“) – 500-1000 žodžių. Tinklaraščio įrašai – 200-500 žodžių.

MetaDescription* – apie 20 žodžių.

Kur publikuojamas SEO tekstai naudojami tam tikruose verslo, nuorodų kataloguose, vietose, kur trumpai pristatomos paslaugos siekiant, kad pats pristatymas konkuruotų su pačiu puslapiu. Ne paslaptis, tai tokie puslapiai kaip 118.lt, imones.lt, visalietuva.lt, info.lt ir t.t.

 

Ilgesni tekstai dažniausiai naudojami elektroninėse parduotuvėse – kategorijose, kur gausu prekių. Tokie tekstai dažniausiai publikuojami puslapio apačioje, nes skirti ne skaitymui, o Google.

SEO straipsniai publikuojami įvairiuose abejotinos reputacijos tinklaraščiuose ir straipsnių kataloguose. Jų pagrindinis tikslas – ne surinkti kuo daugiau skaitytojų, o tik pareklamuoti raktinį žodį, todėl tokie puslapiai juos priima (nemokamai arba už tam tikrą mokestį).

 

SEO straipsnių publikuoti savo įmonės tinklaraštyje nerekomenduojama. Taip pat griežtai nerekomenduojama to daryti vietoj reklaminių tekstų įmonės tinklalapyje.

Reklaminiai tekstai dažniausiai publikuojami įmonės puslapyje. Rečiau – partnerių puslapiuose, nes partneriai mėgsta labiau apsiriboti logotipo paskelbimu, o ne tekstiniu pasiūlymu pristatančiu partnerį ir jo paslaugas. Vis dar reti nukreipimo puslapiai („Landing pages“).

Reklaminiai straipsniai rašomi į tam tikrų sričių leidinius. Už juos sumokama, nors ir ne visada pažymima, kad tai reklama, kaip reikalauja Visuomenės informavimo įstatymas.

Raktiniai žodžiai Būdingi tikslūs raktiniai žodžiai ir jų variantai. Tekstuose jų labai daug, todėl patys tekstai atrodo nenatūraliai (lietuvių kalba vardininkui nesuteikia tiek daug reikšmės, lyginant su anglų, o vartotojai kažko ieško būtent vardininko linksnio raktažodžiais). Būdingas 1-2 raktiniai žodžiai, ant kurių dedama nuoroda į tam tikrą puslapį („Anchor texts“). Dažnai tai tikslūs raktiniai žodžiai, nors taip neturėtų būti dėl naujos Google politikos kuri vertina šių raktažodžių įvairiapusiškumą. Raktinis žodis dažniausiai sutampa su paslaugos pavadinimu. Jie visai neakcentuojami, nesivaikoma jų specialiai, todėl tekstai yra natūralūs. Google supranta lietuvių kalbos linksnius ir gali įvertinti, apie ką yra puslapis, tad jį parodo, kai ieškomas atitinkamas raktinis žodis.
Google Google robotams reikalingas tekstas, kuris jiems yra skirtas. Lietuvių kalbos kokybės Google įvertinti kol kas negali, tad SEO tekstai būna gana chaotiški, netvarkingi, neįdomūs. Google vertina nuorodas iš temiškai susijusio turinio. Kita vertus, nuorodos vertė krenta, jei straipsnis publikuojamas autoriteto neturinčiame tinklaraštyje. Kaip tą autoritetą pamatuoti – kita problema, su kuria susiduria SEO straipsnių užsakovai. Labiausiai Google vertinamas tekstas, kadangi jis yra tiesiogiai naudingas vartotojui. Nebūtina rašyti ilgo straipsnio, kad suteiktumėte naudą. Vartotojui reikia atsakyti į vieną klausimą „Kaip aprašoma paslauga/prekė padės išspręsti mano problemą?“ Išsamus atsakymas gali būti ir vienas sakinys ir 1000 žodžių tekstas su visais UŽ ir PRIEŠ argumentais, tačiau jo vertinimas yra aukštesnis, nei SEO straipsnių.

 

Kokias klaidas daro Lietuvos verslininkai, užsakydami tekstus

Didžiausia klaida yra sumaišyti SEO straipsnius su reklaminiais tekstais. Yra tekę ne kartą matyti, kaip ne itin aukštos kokybės SEO straipsnis patalpinamas į paslaugos aprašymui skirtą vietą. Kaip tai atrodo realiai? Tai galite pamatyti čia. Paklauskite savęs, ar norėtumėte, kad Jūsų puslapyje būtų panašus tekstas?

Kita klaida – į reklaminį tekstą prikišti 10-15 raktinių žodžių. Reklaminiuose tekstuose pagrindinis raktinis žodis yra paslaugos/prekės pavadinimas. Pakanka kažkur paminėti žodį „kaina“ ir „Vilnius“ (arba kitas miestas, kuriame teikiama ta paslauga ir kurio regiono klientams jis skirtas), ir šis puslapis jau turėtų būti randamas pagal keletą svarbiausių paieškos kombinacijų.

klaidaDar viena klaida – sukurti reklaminius tekstus kiekvienam raktiniam žodžiui, nesvarbu, kad taip dubliuojamos kai kurios paslaugos. Ši klaida ypač būdinga buhalterinių paslaugų įmonėms, kurios labai stengiasi reklamuoti tiek „įmonės steigimo“, tiek „UAB steigimo“, tiek „įmonių steigimo Kaune“ paslaugas. Iš tikrųjų, tai yra tik viena paslauga – finansininkas padeda surinkti reikalingus dokumentus ir pateikti juos „Registrų centrui“, tačiau mėgstamą pristatyti, kaip tris atskiras paslaugas siekiant gauti kuo daugiau naudos iš SEO.

*MetaDescription yra tas tekstas, kurį matome paieškos rezultatų puslapyje. Jo apimtis dažniausiai yra 15-25 žodžiai, nes Google riboja jo ilgį iki 156 simbolių su tarpais. Daug kas KLAIDINGAI mano, kad tai SEO tekstas. Iš tiesų SEO jis jokios įtakos nebedaro jau keletą metų, tačiau jį galima išnaudoti reklamuojant prekę ar paslaugą ir paskatinant lankytoją užeiti būtent į tą puslapį.

Labai dažnai pasitaikanti klaida, o tiksliau – nesusipratimas, yra tekstų apimtis. Dažnas įsivaizduoja, kad 300 žodžių yra Google reikalavimas reklaminiam tekstui. Tai mitas. Google nepateikia jokių reikalavimų tekstų apimtims. 300 žodžių yra SEO ekspertų nustatytas galimas standartas, paremtas ilgai atlikinėtais eksperimentais. Google niekada nėra pasakę oficialiai, kad geriausia apimtis yra 300 žodžių ar 50 žodžių. Jų pozicija dėl teksto yra tokia: teksto turi būti tiek, kiek lankytojui reikia suvokti, kas tai per prekė/paslauga ir kuo ji gali būti jam naudinga sprendžiant savas problemas. Tekstas turi duoti naudos. Naudą gali duoti ir vienas DUK skyrelio klausimas ir atsakymas iš vieno sakinio arba 2000 žodžių apimties straipsnis įmonės tinklaraštyje aiškinantis įvairius paslaugos aspektus ar prekės technines charakteristikas. 300 žodžių – iš piršto laužtas skaičius, kurio laikytis nebūtina.

Kodėl populiariausi 150-200 žodžių apimties tekstai?

Kai mes siūlome klientui paruošti reklaminius tekstus tinklalapiui, dažniausiai siūlome optimalų teksto kiekį – 150-200 žodžių. Vaizdžiai primename, kad tai yra apie pusė Word puslapio, kad užsakovai galėtų paprasčiau įsivaizduoti. Kodėl būtent tiek? Kalbame tik apie Rasytojas.lt agentūros motyvus.

  1. 150-200 žodžių apimties tekstą internete žmogus perskaito maždaug per 60 sekundžių (greitai skaitantys per minutę gali perskaityti ir 250 žodžių tekstą). Retas kuris turi daug laiko skaityti ilgus paslaugų pristatymus.
  2. 150-200 žodžių tekstas kainuoja mažiau, nei 200-300 žodžių tekstas, o efektą duoda panašų ar net geresnį (kuo ilgesni tekstai, tuo daugiau žmonių išeis iš puslapių jų neperskaitę). Jei mūsų tikslas būtų pasipelnyti – rašytume tik 1000 žodžių reklaminius straipsnius į pagrindinius dienraščius ir pranešimus spaudai, kurių kainos prasideda nuo 70-100 eurų.
  3. Tokios apimties tekstas parašomas gana greitai. Tai aktualu, kai reikia paleisti naują puslapį, programavimas atliktas ir reikia tik tekstų. Kitas momentas – lieka daugiau laiko korekcijoms ir diskusijoms su užsakovu. Tekstus rašantis tekstų kūrėjas sugaišta mažiau laiko, tad gali skirti savo laiką ir kitiems darbams, o tai turi didelės įtakos produktyvumui bendrai.

Tokios apimties tekstai dažnai sutelpa į 1800 simbolių. O tai jau reiškia, kad vertėjams pateiktas tekstas bus 1 mašinraštis. Taip lengviau įvertinti vertimams reikalingas investicijas užklausus vertimų mašinraščio kainos.

Ar tapo aiškiau atskirti šiuos skirtingus tekstus? Jei ne, skambinkite +370 658 89266 arba rašykite info@rasytojas.lt ir pasistengsime paaiškinti asmeniškai su Jums priimtinais pavyzdžiais.

Posted on: 2016/02/10

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *