Parduodantys tekstai: kaip juos rašyti

parduodantys tekstai

Klientai dažnai klausia – „ar rašote parduodančius tekstus?“ 9 iš 10 tokių klientų net nesuvokia, kas tai yra ir kaip tai turi atrodyti… Dėl to šio formato tekstai Lietuvoje yra itin komplikuoti parašyti. Pabandysime paprastai ir populiariai paaiškinti, kaip rašomi tie stebuklingi parduodantys tekstai.

Stebuklų nebūna – vien tik tekstas neparduoda!

Atleiskite už tiesmukumą, tačiau 2-3 Wordo puslapiai teksto (visas šis straipsnis telpa į 3 Wordo puslapius), atspausdinti ir pakišti potencialiam klientui po nosimi skaitymui, parduoti nieko nesugebės, nesvarbu, koks genijus juos rašė, kiek laiko gilinosi į siūlomo produkto ar paslaugos savybes. Taip pat nesvarbu, ar toks tekstas kainavo 25 ar 250 eurų – baltas lapas su juodomis raidėmis neturi jokių šansų kažką parduoti. Kodėl?

Interneto puslapių lankytojai nekenčia ilgų ir nuobodžių tekstų!

„Tai parašykite nenuobodų!” Sulauksite kandžių replikų iš kliento. Hmmm… Didelė dilema. Jei parašysite trumpą tekstą, veikiausiai pritrūksite erdvės pardavimams būdingiems momentams – susidomėjimui, emociniam užkabinimui, problemos konstatavimui, alternatyvių sprendimų sumenkinimui ir t.t. Jei parašysite ilgą tekstą – klientas primins, kad tokio nereikia ir niekas jo neskaitys… Bet juk internetas tuo ir nuostabus, kad ilgus tekstus galima sudėlioti taip, kad jie įtrauktų skaitytoją ir jis paskaitytų specialiai paruoštą informaciją. Kaip rasti tą aukso vidurį?

Prieš rašydami tekstą turėsite klientui paaiškinti savo reikalavimus. Reikalavimas Nr. 1 turėtų būti

Palikite būtent tokį teksto formatavimą, kuris buvo pateiktas dokumente!

Ne vienas tekstų kūrėjas buvo labai nusivylęs, kai klientas tiesiog „copypastino“ jo paruoštą tekstą į tekstinį redaktorių, iš jo į turinio valdymo sistemą, o puslapyje atsidūrė vientisas tekstas be jokių antraščių, paantraščių, sąrašų, pajuodinimų, citatų ir kitų teksto formatavimo gudrybių. Jeigu su parduodančiu tekstu padaroma lygiai tas pats, tai yra katastrofa. Jis praranda visas galias, nes vientiso teksto greičiausiai niekas nepaskaitys.

Pardavimo procesas internete vyksta, kai lankytojui skenuojant tekstą (jis jo neskaito, o skenuoja F raidės forma visą puslapį), jo dėmesį patraukia tam tikri taškai – tai gali būti iliustracijos ar teksto paryškinimai. Kad įsitikintumėte tuo paprasčiausiai paimkite bet kokį tekstą, įkelkite į Word dokumentą, pašalinkite visą formatavimą. Viduryje dokumento vieną žodį ar frazę paryškinkite, arba parašykite kažką neįprasto, pavyzdžiui, Aš esu barsukas, ir duokite paskaityti bet kuriam pažįstamam žmogui. Po 10 sekundžių nutraukite skaitymą ir paklauskite, į ką skaitytojas atkreipė dėmesį. 9 iš 10 skaičiusiųjų greičiausiai bus pastebėję tą išskirtą sakinį apie barsuką. Kodėl? Todėl, kad už jo užkliuvo akis, tada skaitytojas perskaitė visą frazę ir, pamatęs, kad ji nepasako nieko konkretaus apie šio teksto esmę, nusprendė paskaityti tą paragrafą, kuriame paryškinta frazė yra. Taip, nuo teksto vidurio, ne nuo pradžios.

Taip skaitoma internete, todėl panaikinus teksto formatavimą, skaitytojai tiesiog neužsikabina už tam tikrų vietų ir tekstą praleidžia pro akis. Lygiai taip pat, kaip studentas per sesiją 5 valandą ryto prieš egzaminą – žodžius mato, jų reikšmę supranta, o į vientisą sakinį suvesti negali…

Iliustracijos, vaizdo klipai ar geriau papildo pardavimų tekstą. Ypač, jei jie susiję, o ne bendriniai. Tai gali būti įvairūs grafikai, „pyragai“, kitų interneto puslapių ekrano nuotraukos ir t.t.

Jei jau formą išsiaiškinome, pereikime prie pačio turinio.

kaip parašyti parduodantį tekstąKaip rašyti parduodantį tekstą?

Pirmiausia reikia žinoti pardavimų tekstų esmę. Perskaitęs tokį tekstą, skaitytojas turi atlikti tekste nurodytus veiksmus. Jei jis juos atlieka, tekstas yra sėkmingas. Tie veiksmai gali būti labai įvairūs: įvesti el. pašto adresą, atsisiųsti kainoraštį PDF formatu, paskambinti vadybininkui ir užduoti žudantį klausimą – kiek man tai kainuos?, parašyti el. laišką su 5 žodžiais noriu, noriu, noriu, noriu, noriu laiško pavadinime, o pačiame laiške nurodyti prekę ar paslaugą. Tai vadinamieji kvietimai veikti (call to action). Jei tekste nieko nekviesite daryti, skaitytojas tiesiog nieko ir nedarys.

Kaip gražiau apipavidalinti tuos kvietimus veikti? Teks pasinaudoti teksto formatavimo galimybėmis, arba paprašyti puslapių kūrėjų pagalbos, nes gali prireikti didelio mygtuko „Pirk dabar!“, kontaktinės formos, el. pašto įvedimo lauko ir t.t.

Kai skaitytojas perskaito tekstą, kitas jo žingsnis yra pirkimas. Deja, pats pirkimo procesas nuo tekstų kūrėjų jau nebepriklauso. Jei jis nėra itin sklandžiai suorganizuotas – pardavimų nebus. Tada lengviausia apkaltinti tekstų rašytoją, neva jis neparašė parduodančio teksto – juk nepasipylė užsakymai, kaip iš gausybės rago…

Pardavimo formulę sugalvokite patys…

Užsienyje yra populiaru dalintis parduodančių tekstų formulėmis, kurios veikia. To čia nedarysime, nors apie pardavimų tekstų formules jau rašyta. Priežastis labai paprasta: kiekvienam klientui – po atskirą formulę.

Vienokia formulė taikytina logistikos įmonės paslaugoms, kitokia – moteriškiems rūbams, dar kitokia – greitiesiems kreditams. Negalima visko paruošti pagal vieną kurpalį, nes bus nenatūralu ir netikslinga.

Jei nesate dar girdėję apie tekstų rašymo formules, trumpai priminsime, kad tai yra savotiška teksto struktūra, kurios patogu laikytis aprašinėjant keletą produktų ar paslaugų. Pavyzdžiui, Problema>neefektyvūs problemos sprendimai>mūsų siūlomas efektyvus problemos sprendimas>kodėl mūsų sprendimas jums tinkamiausias>kodėl sprendimas efektyviausias rinkoje>kodėl verta į jį investuoti daugiau, nei į konkurentų>kvietimas pirkti>įsigijusių klientų atsiliepimai>specialus pasiūlymas/akcija, nuolaida>paskutinis kvietimas pirkti. Paminėjome gana ilgą formulę, bet ji tinkama ne visiems, todėl teks pasukti galvą, kaip išdėstyti tekstą, kad išlaikytumėte jo vientisą struktūrą ir pasiektumėte užsibrėžtą tikslą.

Parduodantys tekstai reikalauja ir keleto gudrybių, į kurias rekomenduojame atkreipti dėmesį:

  1. Užkabinanti ir gera antraštė teksto pradžioje reikalinga ne tik parduoti, bet ir parodyti skaitytojui, atėjusiam iš paieškos ar reklamos, kad jis papuolė būtent čia kur reikia. Jei vis dėl to ne čia – tuo geriau, nes nesuinteresuotas lankytojas naudos daug neduoda…
  2. Tekstas nukreipiamas link kliento, o ne link paslaugos teikėjo ar prekės pardavėjo. Tai reiškia, kad tekste turi būti daugiau Jūs, Jums, Jūsų, o ne Mes, Mums, Mūsų. Tekstas skirtas klientams pritraukti, o ne girtis pasiekimais. Tai galima daryti „Apie mus“ skiltyje, kuri vis dar rašoma, nors niekas labai neskaito…
  3. Tekste kreipiamasi į vieną žmogų. Juk prie ekrano vienu metu pardavimų tekstą skaito vienas žmogus, o ne šeima ar būrys draugų per vakarėlį sumaniusių paskaityti reklaminį tekstą… Bet labai atsargiai su familiarumais. TU vartoti galima tik kai pardavimo procesas primena „draugas-draugui“ santykius, kitais atvejais rekomenduojama vartoti JŪS.
  4. Geidžiamumo įspūdis tinka ne visur. Verslo paslaugas parduodančiame tekste nereikėtų labai įsijausti į tai, kaip „ši paslauga pakeis jūsų nykų gyvenimą“. Tai neprofesionalu. Verslas paslauga naudojasi iš išskaičiavimo, o ne vien dėl to, kad vadovas nori pasilengvinti sau gyvenimą. Be to greičiausiai į tokį pardavimų puslapį užeinama nusikopijuoti el. pašto adreso prieš siunčiant užklausimą 10 įmonių, teikiančių panašias paslaugas.
  5. Kalba parduodančiuose tekstuose turi būti paprasta ir aiški. Sudėtingi terminai ir sąvokos paprastam žmogui sukelia stresą, jis pradeda abejoti, ar tai iš tikrųjų, ko jam reikia. Sudėtingus terminus pasilikite informaciniams tekstams, skirtiems profesionalams. Pardavimų tekstus turi suprasti ir mokyklinio amžiaus jaunimas.

Beje, su pastaruoju teiginiu daugelis klientų nesutiktų. Gaila, bet, savęs susireikšminimas ir siekimas pasirodyti protingesniu už kitus pardavimams tikrai nepadeda.

Parduodantys tekstai parduoda, jie neskirti SEO, jie ne informacijos šaltiniai referatams rašyti, jie nėra pramoga.

„Parašykite parduodantį tekstą, kad Google gerai rastų“, – tai girdi ne vienas parduodančių tekstų kūrėjas. Jei klientas nori gauti trys-viename tekstą, kaip dabar yra įprasta, teks labai nusivilti. Nes greičiausiai tekstas bus informatyvus, draugiškas paieškoms, tačiau pardavimų funkciją atliks sunkokai. Čia tas pats, kas ir „noriu gerai, greitai ir pigiai“. Dvi sąlygas išpildyti dar galima, tačiau visų trijų – niekaip.

Prieš pradėdami rašyti, pasiaiškinkite, kaip veikia pardavimo procesas įmonėje. Galite net patys apsimesti potencialiu pirkėju. Nuo to priklauso pardavimų tekstų struktūra ir apimtis. Kam rašyti daug ir atsakinėti į visus skaitytojų klausimus dar prieš juos užduodant, jei klientas turi visą klientų aptarnavimo skyrių, kurie telefonu dieną naktį potencialiems klientams aiškina parduodamų prekių ar paslaugų naudą?..

Beje, pardavimų ir rinkodaros pagrindai čia būtini. Kitaip gausis rašinėlis „kodėl reikia pirkti šią paslaugą“, o ne parduodantis tekstas.

Posted on: 2016/10/11

One thought on “Parduodantys tekstai: kaip juos rašyti

  1. Mariau, kaip visada taikliai. Pritariu praktiškai viskam, išskyrus tai, kad parduodantis tekstas negali tenkinti SEO reikalavimų. Iš savo patirties, galiu pasakyti, kad tikrai gali, ypač jeigu jis yra ilgesnis. Tačiau be jokios abejonės, to negali būti visais atvejais, antraip nukentės pagrindinis teksto tikslas – parduoti internetu. Bendrai labai džiugu, kad tai pat prisidedi prie švietėjiškos veiklos Lietuvoje apie tai, kas yra copywriting’as: http://www.viliamas.com/kas-yra-copywriting/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *