SEO paslaugos

SEO paslaugų teikėjai

Dėmesio! Rašytojas.lt SEO paslaugų NETEIKIA. Teikia jie, mūsų partneriai:

seoreklama-logo vippartneriai
peperitSEO paslaugossem-logo

Susisiekite su jais tiesiogiai!

Apie SEO ir SEO paslaugas Jūs dar to nežinojote! 

O jei ir žinojote, greičiausiai būsite pamiršę. Nieko tokio - priminsime. Pradėkime nuo to, kad SEO paslaugos yra nevienalytės - jas teikia skirtingų specialybių profesionalai. Visi jie dirba savo darbą. Tai analitikai, projektų vadovai, programuotojai, dizaineriai, interneto rinkodaros specialistai, tekstų rašytojai ir t.t. Reiktų iš karto skirti du terminus - SEO konsultantas ir SEO specialistas. SEO konsultantas dirba su klientu, jam aiškina, kaip geriau optimizuoti puslapius, kuria linkme toliau vystyti svetainę ir t.t. SEO specialistas gali būti vienas iš jau minėtų darbuotojų, kuris dirba su kliento puslapiais tiesiogiai. Mes taip pat esame SEO specialistai, nes rašome SEO tekstus arba paprastus tekstus interneto puslapiams.

Kas yra SEO?

seoSEO (Search Engine Optimization) yra esamos arba naujos interneto svetainės pritaikymas pagal paieškos sistemų reikalavimus ir patobulinimas siekiant gauti kuo aukštesnes pozicijas paieškos sistemose. Lietuvoje populiariausia yra Google, todėl SEO specialistai daugiausiai orientuoti į darbą su ja.

SEO niekada nemiršta. Kartais internete pasirodo įvairių nuomonių apie SEO perspektyvas. Viena radikaliausių yra ta, kad SEO mirė. Tai netiesa, be to visiškai nelogiškas teiginys. SEO yra tinklalapio pritaikymas pagal esamų paieškos sistemų reikalavimus. Kol egzistuoja paieškos sistemos, tol yra keliami tam tikri reikalavimai ir SEO profesionalams visada bus keliama užduotis – pritaikyti svetaines pagal naujausius reikalavimus. Dėl to SEO mirti negali, nebent nebeliktų paieškos sistemos (kas mažai tikėtina).

Paieškos sistemų reikalavimai keičiasi nuolatos. Kas 2-3 mėnesiai yra atnaujinamas paieškos algoritmas, tad šie atnaujinimai pakoreguoja kai kurių puslapių turėtas pozicijas. Atnaujinimams suteikiami skambūs vardai – „Kolibris“, „Pingvinas“, „Panda“, „Kofeinas“, dabar naujausias neoficialus pavadinimas yra „Balandis“.

Vidinis SEO vs. Išorinis SEO

Egzistuoja dviejų rūšių SEO – vidinis ir išorinis.

Vidinis SEO:

  • Rūpinasi, kad tinklalapio kodas būtų taisyklingas ir atitiktų standartus. Taip pat, kad puslapis užsikrautų greitai, jame nebūtų kodo, stabdančio krovimąsi.
  • Dirba su puslapio navigacija tiek vartotojui, tiek paieškos sistemų robotams (Sitemap).
  • Užtikrina, kad visi reikalingi puslapio parametrai būtų tvarkingi – MetaTitle, URI, H1, H2 ir t.t., jei reikia naudojama Schema.org ir dar daugybė kitų techninių dalykų, dažnai matomų tik paieškos sistemų robotams, o ne vartotojams.
  • Orientuotas į kokybiškus ir gerai sutvarkytus tinklalapio tekstus, kuriuose būtų paminėti reikalingi raktiniai žodžiai.
  • Pasirūpina mobiliaja versija.

Išorinis SEO:

  • Analizuoja konkurentų pozicijas ir raktinius žodžius.
  • Renka atgalines nuorodas į puslapį.
  • Rūpinasi turinio strategija ir nemokama reklama (mokama reklama užsiima rinkodaros specialistai, o ne SEO).

Dažnai šios dvi rūšys veiksmų yra atliekamos vienu metu, tačiau kartais ir palaipsniui – pirmiausiai vidinis SEO, o tik tada – išorinis. SEO paslaugos paprastai apima jas abi, nors kartais būna, kad teikiamos tik vidinės SEO paslaugos (puslapių kūrėjai) arba išorinės SEO paslaugos (atgalinių nuorodų rinkimas, straipsnių talpinimas, socialinių tinklų rinkodara ir turinio strategijos).

 

SEO tekstai

SEO tekstai yra skirti paieškos sistemų robotams, o ne vartotojams! Dėl to jie nėra pakankamai kokybiški

Šis terminas yra nykstantis, nes tokio dalyko, kaip SEO tekstai, jau pasitaiko gana retai. Seniau tai buvo raktinių žodžių prifarširuotas tekstas, optimizuotas ne vienam, o keliems raktiniams žodžiams. Pastaruoju metu tokie tekstai praranda savo aktualumą, nes paieškos sistemos aiškiai atskiria, kur persistengta su raktiniais žodžiais, o kur tekstas rašomas pirmiausiai vartotojams, o ne paieškos robotams.

Šiuolaikinis SEO tekstas atsargiai naudoja raktinius žodžius, stengiasi panaudoti skirtingas jų versijas, vengia specialiai padarytų klaidų, „sveplu“ žodžių. Visa tai vartotojui parodo, jog tekstas yra paruoštas dirbtinai ir, greičiausiai, skirtas ne jiems. Šiuolaikiniame tekste yra svarbu nauda lankytojui, o ne 20 raktinių žodžių panaudojimas.

Būtent tokius tekstus rašo mūsų rašytojai.

Garantuoja 1 vietą Google...

 [stextbox id="alert" caption="Dėmesio! Galimas sukčiavimas!" collapsing="false" collapsed="false" direction="ltr" shadow="true" float="true" width="270"]Garantuoti tai, ko pats neturi, ir negali kontroliuoti, gali tik labai drąsūs, o kartais ir sukti bei ne visai sąžiningi žmonės. Pažadus padaryti jūsų puslapį Nr. 1 Google vertinkite itin kritiškai![/stextbox] Tai įmanoma, tačiau neefektyvu, nes pozicijos pasiekiamos greitai, naudojantis pusiau legaliais būdais, akivaizdžiai prieštaraujant Google oficialiems reikalavimams – nepirkti nuorodų, nespaminti ir pan., o paskui tos pozicijos greitai prarandamos. Garantija, kad pateksite į 1 vietą gali duoti tik Google, o ne SEO paslaugų teikėjai. Tai reiktų atsiminti ir kritiškai vertinti kai kurių SEO konsultantų pažadus.

Patekimas į 1 Google poziciją yra tik pirmas žingsnis. Jau kitą dieną, kai sumokami pinigai už šį darbą, ta pirma pozicija gali būti prarandama. Jei jau ieškote garantijų, tai orientuokitės į tuos, kurie ne tik žada konkurencingas pozicijas, bet ir gali jas išlaikyti ilgesnį laiką. Aišku, ne už dyką.

Taip pat svarbu, su kokiu raktiniu žodžiu konkuruojate. Populiaresniems raktiniams žodžiams greiti rezultatai iš karto garantuoja dar greitesnį žlugimą. Google gali suprasti, kada tam tikras puslapis iškyla dirbtinai ir atitinkamai koreguoti jo pozicijas. Aišku, sumažindama arba išmesdama iš viso. Tokiu atveju, visos investicijos dings.

SEO žodžiai, terminai ir žargonas

SEO (Search engine Optimization) – optimizavimas paieškos sistemoms. Procesas, kurio metu kliento interneto svetainė pritaikoma pagal naujausius paieškos sistemos keliamus reikalavimus.

Backlinkai – atgalinės nuorodos, vedančios į kliento puslapį su tam tikru raktiniu žodžiu.

Anchor tekstas – tai tekstas, ant kurio straipsnyje ar kitame puslapyje dedama nuoroda į kliento puslapį. Anchor tekstas nebūtinai yra raktinis žodis, nes nuoroda gali būti dedama ir ant frazės su raktažodžiu ir ant viso sakinio, taip pat ant iliustracijos.

„Nofollow“ nuoroda – tai nuoroda, kurios HTML kode įrašytas atributas rel=“nofollow“, kuris paieškos robotams nurodo, kad šią nuorodą reikia užfiksuoti, bet į ją neužeiti. Tokia nuoroda, manoma, neturi didelės įtakos puslapio vertei.

„Dofollow“ nuoroda – tai nuoroda, kuri neturi „nofollow“ atributo ir yra „švari“ – ją paieškos sistemų robotai mėgsta ir vertina.

PageRankas (PR) – tai vienas iš 200 puslapio įvertinimų, kuris apskaičiuojamas pagal įeinančių nuorodų vertę ir matuojamas santykis su išeinančiomis nuorodomis. Aukštas PR dar nereiškia, kad puslapis automatiškai pasieks pozicijas. Dabar daugiau dėmesio skiriama DA ir PA.

DA ir PA – tai netiesioginiai tinklalapio įvertinimai, kuriuos pristato ne Google, o SEO analitikai SEOmoz, vadovaudamiesi daugybe eksperimentų ir įžvalgų. DA (Domain Authority) žymi domeno autoriteto lygį. Aukščiausias DA – 100. PA (Page Authority) žymi konkretaus puslapio autoritetą. Aukščiausias PA – 100. Kuo DA ir PA yra aukštesni, tuo puslapis geriau vertinamas ir atgalinės nuorodos iš jo vertingesnės.

SEO straipsniai – specialūs neilgi straipsniai, kuriuose yra minimi tam tikri raktiniai žodžiai. Jie yra skirti akcentuoti raktinius žodžius, o ne kliento pavadinimą ar konkrečias paslaugas. SEO straipsnių talpinimas vykdomas palankiai vertinamuose tinklaraščiuose ir informaciniuose resursuose.

Straipsnių katalogas – specifinis informacinis resursas, kuriame priimami neprofesionalių autorių straipsniai ir jie talpinami pagal kategorijas. Tokie Straipsnių katalogai yra mokami ir nemokami. Jų vertė nėra labai didelė Lietuvoje, tačiau tai vis dar išlieka efektyvus būdas gauti atgalinių nuorodų. Pagrindinė straipsnių katalogų problema – dublikuotas turinys.

Google robotai - tai specialios programos, virtualūs puslapių „lankytojai“, kurių darbas - skaityti puslapio HTML kodą. Jie nemato iliustracijų, tačiau perskaito jų failų pavadinimus ir ALT aprašymus. Jie taip pat nelabai supranta lietuviškų tekstų, tačiau skaičiuoja, kiek kokių žodžių yra daugiausiai (populiariausias lietuviškas žodis yra „ir“). Šie robotai taip pat užfiksuoja ir išeinančias, bei ateinančias nuorodas į kiekvieną puslapį ir suteikia kiekvienam savo vertinimus.

Turinio strategija - tai taisyklės ir gairės, kaip įmonė turi kurti savo klientams naudingą turinį, jį platinti, populiarinti ir kaip tas turinys turi padėti populiarinti prekės ženklą bei skatinti pardavimus.

 

Video: Kas yra SEO

Šis trumpas video anglų kalba paaiškina gana paprastai ir aiškiai, kas yra SEO ir kam jis reikalingas. Panašių vaizdo klipų yra gana nemažai, bet šis užburia savo paprastumu ir suprantama anglų kalba.

Video apie SEO lietuviškai

YouTube apstu angliškų video apie SEO, bet čia galite pasižiūrėti profesionaliai susuktą lietuviška SEO pristatymą. Nors jį sukūrė vienos SEO kontoros užsakymu, žiūrėti galima visiems ir visada.