foto

Patarimai verslui: 15. Turinio strategija

turinysLietuvoje turinio kūrimu užsiima žurnalistai, ryšių su visuomene agentūros ir patys verslininkai, kurie supranta turinio internete naudą. Žurnalistai yra be galo išrankūs, tad bet koks „pirstelėjimas“ įmonėje jiems paprastai nėra įdomus. Ryšių su Visuomene agentūros darbas – iš kiekvieno tokio „pirstelėjimo“ padaryti didelį reikalą, ir už tai paimti didelius pinigus. Tuo tarpu verslininkai stengiasi išsisukti turimais resursais ir tai bando daryti patys, su kolegų pagalba, samdydami konsultantus iš šalies. Šį kartą norisi pristatyti tokį reiškinį kaip verslo turinio strategija.

Strategija paprastai numato tam tikrą planą ir kryptis, kuriomis juda verslas ir jo reklama. Turinio strategija numato koks turinys bus parengiamas apie įmonės veiklą, kaip jis reklamuoja įmonę ar prekės ženklą, kur ir kada jis publikuojamas.

Rimtą turinio strategiją su metiniais biudžetais ir už šimtus tūkstančių jums visada paruoš RsV agentūra. Norėdami tai padaryti patys, turėsite atlikti namų darbus. Geriausiai tai padaryti vieno iš darbinių susitikimų metu – surinkti idėjas iš kolegų, kurie patars, ką reiktų viešinti, kas yra naudinga Jūsų klientams ir internete klaidžiojantiems potencialiems klientams.

Pirmiausiai numatykite, kaip dažnai norėtumėte matyti apie save tam tikrą turinį internete. Optimistinos noras yra bent kartą per savaitę, tačiau tai gali kainuoti kelis šimtus litų. Realus noras yra bent 1-2 kartus per mėnesį. Taip per metus turėsite 12-20 turinio pavyzdžių, kuriuose vienaip ar kitaip būsite minimas.

Turinys, turinys, turinys… Ar ne per dažnai kartojame šį žodį? Kas tai yra?

 

Interneto turinys yra kokybiška informacija, kuri padeda žmonėms spręsti tam tikras problemas, suteikia žinių, įkvėpimo geriems darbams. Tai kokybiškas turinys, kuriuos žmonės noriai dalinsis socialiniuose tinkluose, virtualiose bendruomenėse nesumokant jiems nė cento. Jeigu mokate, tai mokėkite už reklamą kokiame populiariame portale ar socialiniame tinkle – žmonės greičiausiai supras, kad tai pirkta reklama. Kokybė nusakoma keliais aspektais – taisyklinga kalba, įdomiai pateikta, profesionaliai (arba bent jau pusiau profesionaliai) padaryta.

Koks tai turinys konkrečiai?

 

Straipsniai apie Jūsų verslo specifiką, paslaugas, produkciją, siekiantys ne reklamuoti, o informuoti, patarti ir padėti naudotis efektyviai. Jei prekiaujate virtuvės įranga, straipsniai turi būti apie kokybišką įrangą, jos priežiūrą, panaudojimo būdus, nenaudojimo būdus, įvairias gudrybes, funcionalumą.

Naudojimosi instrukcijos. Jei prekiaujate daiktais, teikiate paslaugas internete ar turite kažkokią specifinę paslaugos teikimo procedūrą, viskas gali būti aprašoma su iliustracijomis. Tai labai naudinga žmonėms, kurie apie jūsų paslaugas dar nieko nežino.

Klausimai-atsakymai (DUK), kur atsakote į konkrečius klausimus ir nuolat pildote šią paaiškinimų bazę.

Grafinė medžiaga – nuotraukos, schemos, grafikai, infografikai (grafinė medžiaga, kurioje originaliai pateikiama esminė faktinė informacija, ne tik jos pokyčiai), karikatūros, ir t.t.

Vaizdinė medžiaga – tai video, kuriuos darote patys. Beje, apie klausimų atsakymų video jau rašėme – tai puikus pavyzdys vienam turinio vienetui. Taip pat įvairios prezentacijos ir dokumentai, patalpinti internete.

El. knygos apie jūsų verslo segmentą ir tam tikrų sprendimų naudą.

Įmonės naujienos ir interviu su vadovu.

Kaip matote, turinio rūšių yra devynios galybės. Ir beveik kiekviena jų gali būti paruošta bent kartą per mėnesį (išskyrus el. knygas, infografikus, kurių sukūrimas yra gana brangus). Reikia tik tinkamai viską suplanuoti. Pavyzdžiui

Sausis: 1. Interviu su vadovu apie praėjusių metų naujienas, rezultatus, šių metų planus. 2. Naujos paslaugos XXX išsamus aprašymas su nauda vartotojui.

Vasaris: 1. Video, kuriuo atsakoma į klientų dažnai užduodamą klausimą. 2. Prezentacijos su nauja paslauga XXX pristatymas Slideshare ir kitur.

Kovas: 1. Įmonės pranešimas spaudai (naujiena) apie naująją paslaugą XXX ir kaip klientai eina dėl jos iš proto. 2 Straipsnis apie mūsų verslą kokiame nors portale.

Balandis: 1 Fotosesija ir video iš darbuotojų talkos, kurios metu tvarkėme aplinką. 2. Straipsnis apie tai, kaip mūsų verslas prisideda prie ekologijos.

Gegužė: 1. Video interviu su mūsų vadovu apie paslaugą XXX. 2. Straipsnis su patarimais, kaip geriau ir efektyviau naudotis paslauga XXX, kaip sutaupyti, kuo ji naudinga klientui.

Birželis: 1. Infografikas su mūsų verslo tyrimo duomenimis. 2. Fotosesija iš mūsų biuro.

Ir t.t.

Apklausa apie turinio strategiją verslui.

Kam įmonei reikalinga turinio strategija?

View Results

Loading ... Loading ...

Patarimai verslui: 10. Iliustracijos su logotipu

Internete iliustracijos yra labai svarbios. Ne vien dėl to, kad padeda lankytojui geriau suprasti apie jūsų produktą ar teikiamą paslaugą, bet ir dėl paieškos dalykų. Labai paprasta situacija – viename iš savo puslapių panaudojate iliustraciją, kurioje parodytas, sakykime, puodelis. Po kurio laiko Paieškoje įvedus žodį „puodelis“ rodomi ne tik rezultatai, bet ir iliustracijų juosta, o jūsų puodelio nuotrauka jau ten. Paspaudus ant tos iliustracijos paaiškėja, kad tas puodelis veda ne į jūsų puslapį, o į kažkokį kitą, kuris tą puodelį „pasiskolino“ neatsiklausęs. Štai čia prasideda daugybė kitų nesusipratimų ir konfliktų. Kad jų išvengtumėte ir apsaugotumėte SAVO iliustracijas, paprasčiausiai uždėkite „vandens ženklą“ – jūsų logotipą.

Patarimas. Visas autorines iliustracijas naudokite su „vandens ženklais“.

Iliustracija su logotipu gal ir neatves daugiau lankytojų, tačiau prekės ženklą tikrai populiarins. Be to vagišiai jau nelabai norės naudoti jūsų iliustracijos, nes gerai uždėtą vandens ženklą nuimti sunku, užima daug laiko… Kad tokios iliustracijos atsirastų paieškoje, reikia tik dviejų dalykų – teisingų failų pavadinimų (geras – puodelis.jpg; blogas – 145fg6s4f5s74e7f.jpg) ir ALT teksto su raktiniu žodžiu, pavyzdžiui „puodeliai“. Tokiu atveju Paieškos robotai supras, kad čia pavaizduotas būtent puodelis, o ne gėlė ir parodys ieškantiems būtent tokio raktinio žodžio. Tai nesudėtinga, ypač, kai visos iliustracijos dedamos per turinio valdymo sistemas, kurios iliustracijos aprašymo galimybes tikrai turi.

Patarimai verslui: 4. Iliustracijos puslapiui su CoolText.com

Susikūrus interneto puslapį dažnai kyla dilema – kokias iliustracijas panaudoti, kad tekstas nebūtų toks monotoniškas. Galima pavogti iš interneto ir laukt, kol autorinių teisių gynėjai su jumis susisieks su grąsinimais. Galima nusipirkti už keletą dolerių iš nuotraukų puslapių internete. Galima pasidaryti patiems neatsitraukiant nuo kompiuterio su CoolText.com

Patarimas. Pasidarykite iliustracijas su CoolText.com

Iliustracija gali būti tam tikras raktinis žodis, puslapio ar straipsnio pavadinimas, trumpas šūkis, „Akcija“, „Nuolaida“, „Nespausk ČIA!“ ir panašiai. Pabandykime sukurti iliustraciją internete.

iliustracijos

Tiesiog įvedame tekstą ir pasirenkame norimą šriftą. Jei žodžiuose yra lietuviškų raidžių, naudokite pažįstamus šriftus Arial, Verdana, Calibri, Ubuntu, Times New Roman, Courier ir kitus, kurie yra universalūs ir turi lietuviškus simbolius. Galite pasirinkti iliustracijų spalvas, dydžius, šešėlius ir kitus parametrus. Sugaišite vos 5 minutes ir padarysite labai originalią iliustraciją savo puslapiui. Tada ją išsaugote savo kompiuteryje ir naudokite į sveikatą. Jokių autorinių teisių rūpesčių neturėsit, be to būsite garantuoti, kad niekas jos nevogs.

Rekomenduojame visas iliustracijas daryti vienu stiliumi, nesimaišyti, nes tada puslapiai praras savo vientisumą.

Patarimai verslui: 3. Parodykite visiems, kaip atrodo Jūsų biuras

Interneto puslapiuose paprastai būna skyrelis, kuriame galima talpinti naujienas, įvairius straipsnius. Tai nebūtinai turi būti įmonės tinklaraštis. Dažnai kyla klausimų, ką ten publikuoti. Pabandykite improvizuoti ir pateikti naudingą, bei įdomią informaciją, kuri gali pritraukti daugiau lankytojų į Jūsų puslapį, negu pagrindinis puslapis.

Patarimas: Nufotografuokite savo biurą su darbuotojais ir sudėkite į straipsnį „Mūsų biuras ir darbuotojai eilinę darbo dieną“.

Viskas daroma itin paprastai ir nesudėtingai. Daugelis jau turite išmaniuosius telefonus, kurie fotografuoja 5 arba 8 megapikselių raiška. Tai labai kokybiškos nuotraukos, kurias galite padaryti bet kada. Pereikite per savo biurą su įjungta foto kamera ir pafotografuokite savo darbuotojus darbo metu. Stenkitės, kad ant stalo būtų kažkoks daiktas su Jūsų įmonės atributika – segtuvas, puodelis, vizitinė kortelė su logotipu ar panašiai.

Kai nufotografuojate visus darbuotojus, surinkite gražiausias nuotraukas ir sudėkite jas į straipsnį, pavadintą „UAB „aaaaa“ biuras eilinę darbo dieną“. Po kiekviena nuotrauka parašykite komentarą, kas čia pavaizduotas (pavardžių gali ir nebūti) ir ką jis Jūsų biure veikia. Užtruksite vos 15 minučių, ir turėsite nuostabų straipsnį, kurį bus galima dalintis socaliniuose tinkluose. Be to jums padės Jūsų darbuotojai, kurių nuotraukos bus ten patalpintos – jie norės parodyti jas savo draugams ir artimiesiems.

Jei turite įmonės tinklaraštį, galite tokių fotoreportažų padaryti ir daugiau – pristatykite darbuotojus skyriais kartu su kiekvieno skyriaus veikla.