interneto puslapiai

Kodėl nevertėtų aklai pasitikėti MOZ.com DA ir PA rodikliais

PR era sėkmingai baigėsi. Netrukus jis niekam nebesimaišys po akimis ir neis mulkinti klientų pasakomis apie stebuklingos vertės atgalines nuorodas iš PR 7 puslapių. Kai vienas rodiklis, šokdinęs visą rinką išnyko, iš karto kyla jau ir kitas. Tai MOZ.com sugalvotas Domain Authority (DA) ir Page Authority (PA). Bet ar jis toks patikimas?

Šį rodiklį stebime jau kuris laikas. Įdomiausia yra tai, kad juo pasitikime ir priimame už gryną pinigą. Nors priežasčių to nedaryti yra tikrai nemažai. Štai keletas jų:

  1. DA ir PA atnaujinami kas mėnesį. Tai reiškia, kad vieną mėnesį DA gali būti aukštas, o kitą – jau žemas. Su PA dar didesni cirkai. Vieną mėnesį jis gali būti virš 30, o kitą – tik 1.
  2. MOZ nėra Google. Jie fiziškai neturi pakankamai pajėgumų nuskenuoti visus puslapius ir parodyti objektyvius duomenis. Tuo tarpu Google Webmaster Tools tai tikrai turi.
  3. MOZ vertinimo kriterijus sugalvojo patys. Tai nėra oficialūs Google patvirtinti vertinimai. Jie net tiksliai nežino, ar jų kriterijai yra tokie patys, kaip Google, juo labiau, kad eiliškumo ir įtakos koeficientų apskaičiuoti tiksliai negali – tik atspėti ir išmąstyti eksperimentų būdu.
  4. MOZ kriterijus SpamScore yra laužtas iš piršto. Jei jis turi kokios įtakos PA ir DA generavimui, tada prarandama dar daugiau objektyvių faktorių.
  5. com yra komercinis įrankis, o didžioji dauguma Lietuvos SEO specialistų naudojasi nemokama jo versija, kuri yra smarkiai apribota.

Visos šios išvados kilo tada, kai pastebėjau keletą dalykų.

MOZ rezultatų manipuliavimas. Tiesiog naujas puslapis per 3-4 mėnesius pasiekė neįtikėtinai aukštų PA ir DA vertinimų. Kaip jie tai padarė? DA pasikėlė gaudami nuorodų iš labai aukšto DA užsienietiškų puslapių, kuriuose tiesiog spamino komentaruose. Net ir „nofollow“ nuoroda buvo užskaityta kaip iš labai aukšto DA puslapio. Dar vėliau DA ir PA pradėjo kristi. Dauguma puslapių išmetė tas nuorodas ir tik laiko klausimas, kad jos pranyks iš MOZ duomenų bazės ir DA bei PA kris dramatiškai.

Nuoroda iš savęs. Kartais MOZ fiksuoja nuorodas iš savojo pirmo lygio domeno. Tai reiškia, jei jūsų puslapis yra www.puslapis.lt, MOZ rodys atgalinę nuorodą iš http://puslapis.lt, nors ir turite padarę paprasčiausią peradresavimą. Čia tas variantas, kai Google reikalavimų dėl 301 redirecto nebūtina laikytis, nes pats robotas puikiai supranta, kad čia tas pats puslapis, o ne kitas su tuo pačiu turiniu.

Nuorodų nebuvimas. Sakykime, fiziškai patikriname, kuriuose puslapiuose yra atgalinės nuorodos. Vedame tam tikrą sąrašą, stebime, ar jos veikiančios ir t.t. Tada pasižiūrime, kokias dar nuorodas mato Google Webmaster Tools įrankis. Jis ten pastoviai atranda visokių automatinių puslapių, kurie skaito domeno informaciją. Dar pasižiūrime gana neblogą įrankį Ahrefs.com, kurį naudoja kiti nuorodų analizės įrankiai kaip šaltinį. Taigi, turime tris skirtingus šaltinius, kurie sako, kad mūsų puslapis turi 50, 40 ar 30 nuorodų (natūralu, kad skaičiai skiriasi, tačiau ne drastiškai). Reikia ketvirto? Tegul juo būna MOZ.com, kuris staiga parodo, kad mūsų puslapis neturi nė vienos atgalinės nuorodos! Reikia penkto šaltinio? Dar yra Majestic.com, bet ir tas parodys 10-20 nuorodų. Keturi prieš vieną… Realiame gyvenime tuo vienu tikrai niekas netikėtų, o štai SEO srityje jo parodymai imami už gryną pinigą, kaip neginčijamas rodiklis.

Kuo tada vadovautis? Sveika nuovoka ir blaivia galva. Tiesa, kaip tą paaiškinti klientams, kurie pageidauja aukščiausių PA ir DA puslapių, dar nesugalvojome…

 

 

 

Ko skaitytojai pasigenda „Kontaktų“ skiltyje?

Užsakydami tekstus interneto puslapiams mūsų klientai beveik niekada neskaičiuoja skyrelio „Kontaktai“. Šis skyrius yra vienas iš svarbiausių visame puslapyje, bet kartu vienas iš skurdžiausių. Tekstų rašytojams čia darbo gal ir ne daug, tačiau yra keletas dalykų, ko skaitytojas nuolatos pasigenda „Kontaktų“ skiltyje.

  1. Darbo laikas. Ar galima skambinti po 18 val.? Įsivaizduokite, kad visą dieną dirbate darbe, kur asmeniniai reikalai netoleruojami. Vienintelis variantas yra susisiekti per pietų pertrauką, kai daugelis įmonių paprastai pietauja, arba po 17.30 valandos, kai daugelis įmonių jau būna užsidarę. Bet ne visos. Kitos dirba ir iki 18 valandos ar net 19 valandos. Kitų įmonių vadovai klientų skambučius priima ir iki 22 valandos mobiliuoju telefonu. Kodėl to neparašius. Vienas vienintelis sakinys pakeistų labai daug: „Jūsų skambučių laukiame nuo 8:00 iki 20:00 mobiliuoju telefonu“.
  2. Orientyrai. Kartais biuras būna įsikūręs atnaujintose įvairių gamyklų pastatuose. Tai automatiškai reiškia, kad bus kažkoks korpusas, kažkoks įėjimas, kuris nematomas iš gatvės. Galite įsidėti net Google Maps, tačiau jis rodys tik pastatą, bet ne konkretų įėjimą. Čia padeda keletas sakinių su orientyrais. Pavyzdžiui, „Įėjimas į mūsų biurą yra iš kiemo pusės, šalia autoserviso ir kavinės. Apačioje reikia paspausti ant domofono numerį 19. Biuras įsikūręs 3 aukšte“.
  3. Vadovas. Tai nėra būtina informacija, tačiau ji yra vieša. Ne visi žiūri Rekvizitų puslapyje įmonės informacinį profilį, todėl kontaktų srityje galima paminėti, kas yra vadovas. Ar duoti jo tiesioginius kontaktus, nusprendžia pats vadovas. Tokia praktika yra taikoma mažose įmonėse, kur vadovas dažniausiai dirba su pardavimais tiesiogiai.
  4. Automobilio parkavimas. Jei į jūsų įmonę klientai užsuka dažnai, greičiausiai jie atvyksta automobiliu. Nepakenks informacija iš karto apie netoliese esančias stovėjimo aikšteles, arba perspėjimas, kad šalia jūsų biuro nėra statymui skirtos vietos, arba ji yra mokama. Jei netoliese yra prekybos centras, paminėkite ir jį. Tai bus ir vienas iš vietos orientyrų, ir priminimas apie nemokamą stovėjimo aikštelę.
  5. Tikslūs kontaktai. Jei įmonė didelė, tikslūs tam tikrų skyrių kontaktai yra būtinybė. Maža įmonė valdoma paprasčiau, tad vienas administratorius gali susidoroti su nedideliu užklausų skaičiumi, tačiau, kai įmonė didelė ir žinoma, reikia kontaktus konkretizuoti. Lankytojas pageidautų matyti atskirai administracijos kontaktus, taip pat atskirai reklamos ar rinkodaros skyriaus kontaktus. Pardavimų skyrius taip pat turėtų skelbtis atskirai, nes visos šios trys grandys yra labai svarbios komunikuojant su įvairiais klientais ir partneriais. Pageidautina pateikti ir skundų kontaktus, kad nepatenkinti klientai nerašytų apie savo problemas visiems iš eilės. Klientų aptarnavimo skyrius turi ne visos įmonės, todėl patartina bent el. pašto adresą skundai@jusuimone.lt.

Lankytojus nervina užklausų formos, tačiau čia jau yra daugiau įpročio reikalas ir dizaino bei UX problema. Dažnas atvejis, kai ir forma ir kontaktai yra pateikiami šalia.

Jei surašytume viską, ką čia paminėjome, „Kontaktų“ puslapis atrodytų ne toks tuščias, kaip dabar yra įprasta matyti. Jei jis ne toks tuščias, tai ir Google atitinkamai jį vertina (geriau). Pasižiūrėkite į savo kontaktų puslapius. Ar juose tikrai nieko netrūksta?

Patarimai verslui: 20. Darbuotojų pristatymas su About.me

Kaip pristatyti verslą taip, kad nebūtų įkyru, būtų nuoširdu ir žmogiška? Tokia mintis kamuoja ne vieną rinkodaros vadybininką, atsakingą už savo verslo reklamą internete. Būdų yra nemažai, o vieną iš jų pristatysime išsamiau.

Versle dirba žmonės. Tai Jonas, Petras, Inga, Anastasija, John. Jie visi yra asmenybės, laikinai nusprendusios padėti Jūsų verslui pasiekti iškeltų tikslų. Tai daro neblogai kiekvieną dieną. Po darbo jie taip pat prisideda prie jūsų prekės ženklo populiarinimo, ypač, kai draugų būryje kalba pasisuka apie darbą… Įmonę ir jos veiklą galima pristatyti pasitelkus žmones gyvai arba internetu. Tai reiškia, kad internete kai kuriems darbuotojams galima sukurti pristatomuosius puslapius, savotiškus Portfolio, kuriuose būtų pateikiama ne tik informacija apie žmogų, bet ir kur jis dirba, ką išmano. Toks nemokamas įrankis yra About.me.

Patarimas: Sukurkite savo vadovui ir dar keliems atsakingiems asmenims profilius About.me tinkle.

Registracija About.me yra paprasta. Toliau lieka tik pasiruošti informaciją apie žmogų, darbą ir paslaugas, kurias jis gali suteikti. Kitas svarbus darbas – surasti jo nuotrauką, pageidautina tokioje aplinkoje, kur matytųsi ir įmonės logo. Viskas, tiek pastangų. Vos 15-20 minučių laiko atima ši registracija. Toliau belieka tik šiek tiek pareklamuoti puslapį socialiniuose tinkluose.

about.me

Idealiausias variantas yra tada, kai darbuotojas pats sutinka atstovauti įmonę ir šitaip ją reklamuoti. Tada nereikia už jį registruoti About.me paskyros, prašyti persiųsti el. pašto patvirtinimo laiškus ir t.t. Darbuotojas gali pateikti savo socialinių tinklų duomenis ir taip puslapį pareklamuoti savo draugams net neraginamas.

Kokia About.me puslapio nauda?

  1. Papildomas įmonės pristatymas internete.
  2. Reklamuojamas įmonės logotipas ir veikla neįkyriu būdu.
  3. About.me puslapyje yra galimybė pateikti informaciją su nuorodomis į įmonės puslapius.
  4. About.me paskyroje pateiktos nuorodos yra vertingos SEO atžvilgiu.
  5. Amout.me paskyra yra aukštai randama interneto paieškoje pagal tam tikrus raktinius žodžius, pavyzdžiui žmogaus vardą ar įmonės pavadinimą.

About.me nieko nekainuoja, tad kodėl nepasinaudojus šia galimybe? Papildoma reklama verslui niekada nepakenks. Jei per metus iš šio puslapio ateis vos 5 lankytojai, tikslas jau bus pasiektas.

Patarimai verslui: 19. Apklausa jūsų puslapyje

Ar norėtumėte sužinoti, ką apie jus mano jūsų puslapio lankytojai? Tikriausiai norite. Tai paklauskite jų.

Patarimas: Puslapyje įdėkite apklausą su tiksliniais klausimais ir sužinokite lankytojų nuomonę.

Apklausos nėra brangu, nes interneto platybėse yra daugybė nemokamų įrankių, kurie laidžia jums susikurti apklausą per keletą vienučių. Vienas jų yra easypolls.net. Štai kokią apklausą susikūrėme:

panel management


Į tam tikrą interneto svetainės vietą įdėjus apklausą (pageidautina, kad ji matytųsi ir namų puslapyje) galite tikėtis lankytojų aktyvumo, tačiau juos reikia ir paraginti. Tiesiog paprašykite atsakyti į klausimą ir viskas. Aišku, apklausos gali tapti ir puikia rinkodaros priemone, tačiau čia jau reikia surinkti el. pašto adresus, tad prireiks papildomo laukelio, o su nemokamais įrankiais tai vargu ar pavyks padaryti. Bet kuriuo atveju, pažadėje dalyvavusiems apklausoje padovanoti kokį prizą ar nuolaidą, turėsite į šią akciją investuoti daugiau laiko.

Kiek laiko turi kabėti apklausa? Nusistatykite balsų skaičių, kada manysite, jog gavote tai, ko norite. Pavyzdžiui, 100 balsų. Tokiu būdu aiškiai procentais matysite, kaip pasiskirstė jūsų lankytojų nuomonės.

Kompleksinės apklausos yra naudojamos ir rinkodaros tikslams. Pavyzdžiui, apklausas vykdykite nuolatos, bet kartais klauskite ir pardavimus skatinančių dalykų, pavyzdžiui, jei parduodate kažką, galite paklausti „kodėl Prekė X jums yra reikalinga?“ Ir pateikiate kelis atsakymo variantus. Taip suprasite motyvaciją pirkti ir galėsite išbandyti tam tikrus naujus rinkodaros kanalus. Per keletą mėnesių galima paklausti 3-5 skirtingus klausimus apie tą pačią prekę, ar paslaugą, tad susidarysite kur kas įvairiapusiškesnį vaizdą.

Apklausos yra puikus būdas prisikviesti lankytojus į savo svetainę. Paskelbkite apie ją Facebooke ar LinkedIN socialiniame tinkle ir lankytojų sulauksite papildomai. Be to tai yra viena iš turinio strategijos dalių – tiek turinio kūrimo prasme, tiek rinkos analizės įrankis, kuris padės nustatyti, ko lankytojai iš jūsų tikisi.

Pabandykite, tai visai nesudėtinga ir nieko nekainuoja.

 

Patarimai verslui: 17. Įmonės puslapis – svarbesnis informacijos kanalas nei Facebook

FacebookasŠį kartą pateiksime patarimą, kuris tiesiogiai susijęs su visa rinkodaros strategija. Jau kalbėjome apie turinio strategiją, tad čia bus savotiškas tęsinys, ką daryti su tuo sukurtu turiniu.

Patarimas: Padarykite savo puslapį pagrindiniu informacijos šaltiniu, o ne atvirkščiai.

Prieš keletą metų kilusi partizaninio marketingo banga verslui pasakė aiškiai – nereikia turėti jokio puslapio, už jį mokėti tūkstančių litų, nes pakanka informaciją išdėstyti internete naudojantis nemokamais įrankiais. Ši žinia ypač patiko krizės prislėgtam verslui, ypač ta dalis apie virusinės reklamos sėkmę. Nuo čia viskas ir prasidėjo. Užeini į įmonės puslapį, o adresas peradresuojamas į Facebook puslapį. Puiku, Facebooko puslapis yra nereali komunikacijos ir verslo reklamos priemonė, tačiau su akivaizdžiu trūkumu – nepatogi navigacija archyvinei informacijai peržiūrėti. Jei Facebook Notes paskelbėte įmonės naujieną, tai po mėnesio laiko jos nebebus įmanoma paprastai surasti…

Facebook puslapis – informacijos agregatorius, kuris sutalpina iš visų kitų pakampių surinką įmonės informaciją ir paplatina ją tiems keliems šimtams gerbėjų. Viskas. Daugiau jokių galimybių, nebent imiesi mokamos kampanijos tam tikrai aplikacijai populiarinti.

Dabar akivaizdu, kad interneto puslapis turi būti pirminis informacijos šaltinis su glaudžia integracija su socialiniais tinklais Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube, Google+, dar kartais Foursquare. Kodėl? Priežastys yra kelios:

  • Lankytojams reikia pastovumo. Jie turi žinoti, kad užėję į www.jusuimone.lt visada ras šviežiausius kontaktus ir visą reikalingą informaciją. Facebook pastovumu nepasižymi…
  • Verslo partneriams reikia rimto informacijos pateikimo būdo. Ne visi verslo partneriai gali pasiekti Facebooke užslėptą informaciją. Socialiniai tinklai yra laikomi vienais iš pagrindinių trukdžių darbe, tad yra nemažai įmonių ir įstaigų, kur socialiniai tinklai blokuojami.
  • Autorinės teisės turi būti Jūsų, o ne sumaišytos su kažkuo kitu. Paskelbėte prezentaciją Facebooke, ją nukopijavo konkurentai. Kaip įrodysite, kad jie pavogė iš jūsų medžiagą?
  • Jūsų puslapis turi būti pagrindiniu ir oficialiu informacijos šaltiniu žiniasklaidai. Facebook paskyra gali būti falsifikuojama, nulaužiama, ja gali pasinaudoti pas atsakingą darbuotoją į svečius užėję asmenys, kol šis atidarinėja svečiams butelį vyno. Socialiniuose tinkluose skelbiama informacija negali būti pradiniu informacijos šaltiniu, tik įmonės valdomas interneto puslapis.

Kaip šį patarimą įgyvendinti? Labai paprastai. Tereikia turėti skyrelį „Įmonės naujienos“ arba „Informacija“, kur būtų publikuojami nedideli straipsniai su įmonės vaizdo klipais, prezentacijomis, PDF dokumentais, statistinė informacija, nuomonė apie tam tikrus visuomenėje vykstančius procesus, straipsniai, komerciniai pasiūlymai ir t.t. Net Twitterio pasisakymai turėtų būti rodomi atskirtame puslapyje. Kai kurios įmonės tokią informaciją skelbia tinklaraštyje, kuris yra laikomas ne tokiu oficialiu leidiniu internete.

Kodėl taip apkrauti savo puslapį? Dėl papildomo lankomumo. Kuo daugiau informacijos bus paskelbta Jūsų įmonės puslapyje, tuo daugiau šansų, kad ateis daugiau lankytojų per Paiešką. Be to interneto puslapis yra puiki priemonė surinkti visą informaciją po vienu stogu, o ne išmėtyti po visą internetą.