įrankiai internete

Infografikas: kaip skaitomas tekstas internete

Kažkada pažadėjome, kad sukursime infografiką. Užbėgame įvykiams už akių. Sukūrėme jų net keletą ir su malonumu paskelbsime.

Infografikas buvo sukurtas naudojantis Infogr.am nemokamu įrankiu, todėl jo kokybė neprilygsta profesionalaus dizainerio sukurtiems infografikams.

Pasidalinkite juo su draugais ir kolegomis socialiniuose tinkluose. Lietuviškų infografikų nėra daug, todėl tikimės, kad jis sulauks atitinkamo dėmesio.

infografikas: kaip skaitomas tekstas internete

Skaitymas internete

5 faktai apie tekstus ir skaitymą internete

  1. Tekstas internete skaitomas 25% lėčiau, nei ant popieriaus;
    Vidutiniškai interneto tekstą lankytojas skaito 15 sekundžių. Per 1 minutę žmogus vidutiniškai perskaito apie 250 žodžių, tad optimaliausias teksto kiekis yra 62,5 žodžio – tiek galime perskaityti per 15 sekundžių.
  2. Kaip žinote, tinklalapių lankytojai teksto neskaito, o skenuoja tol, kol už akių užkliūna tam tikros detalės – pajuodinti, kitaip paryškinti žodžiai, nuorodos, iliustracijos, sąrašai ir kiti teksto objektai.
  3. 2,6 sekundės – tiek užtrunkame, kol apsisprendžiame, ar verta kažką skaityti interneto puslapyje, ar ne. Jei per tas 2,6 sekundės mūsų dėmesio nepatraukia tekste esantys žodžiai ar objektai, greičiausiai puslapį užveriame arba einame į kitą.
  4. 200 pikselių – būtent tiek paskui skaitomą tekstą seka mūsų vedamas kursorius (pelytė). Kai žmogus skaito tekstą internete, paskui akis eina kursorius, bet jis seka tik 200 pikselių nuo krašto. Toliau akis seka viena pati. jei tekstas yra labai platus, padidėja šansai, kad skaitytojas pames tą vietą, kur skaitė.
  5. Skaitytojai internete atverčia vidutiniškai 60% straipsnio arba 1000 pikselių nuo straipsnio pradžios. 100% tekstų yra pamatoma (pamatoma nereiškia, kad perskaitoma. Skaitymas priklauso nuo skaitytoją sudominusių objektų tekste) tik tuo atveju, jei tekste yra iliustracija arba video.

Papildomas faktas

Mes skaitome F forma

Tekstas internete yra skaitomas F forma – iš kairės pusės viršaus žvilgsnis pirmiausiai krypsta per visą puslapį iki galo horizontaliai, tada grįžta atgal ir leidžiasi iki ekrano apačios. Viduryje vėl iš kairės eina link puslapio krašto, bet ne iki galo. Po to žemiau eina tik iki puslapio vidurio. Akių sustojimo kraštuose rekomenduojama išdėstyti tam tikrus teksto objektus, kad skaitytojas į juos atkreiptų dėmesį ir tekstą skaitytų nuodugniau. Šis faktas yra paremtas daugybės akių judėjimo tyrimų duomenimis.

Patarimai verslui: 20. Darbuotojų pristatymas su About.me

Kaip pristatyti verslą taip, kad nebūtų įkyru, būtų nuoširdu ir žmogiška? Tokia mintis kamuoja ne vieną rinkodaros vadybininką, atsakingą už savo verslo reklamą internete. Būdų yra nemažai, o vieną iš jų pristatysime išsamiau.

Versle dirba žmonės. Tai Jonas, Petras, Inga, Anastasija, John. Jie visi yra asmenybės, laikinai nusprendusios padėti Jūsų verslui pasiekti iškeltų tikslų. Tai daro neblogai kiekvieną dieną. Po darbo jie taip pat prisideda prie jūsų prekės ženklo populiarinimo, ypač, kai draugų būryje kalba pasisuka apie darbą… Įmonę ir jos veiklą galima pristatyti pasitelkus žmones gyvai arba internetu. Tai reiškia, kad internete kai kuriems darbuotojams galima sukurti pristatomuosius puslapius, savotiškus Portfolio, kuriuose būtų pateikiama ne tik informacija apie žmogų, bet ir kur jis dirba, ką išmano. Toks nemokamas įrankis yra About.me.

Patarimas: Sukurkite savo vadovui ir dar keliems atsakingiems asmenims profilius About.me tinkle.

Registracija About.me yra paprasta. Toliau lieka tik pasiruošti informaciją apie žmogų, darbą ir paslaugas, kurias jis gali suteikti. Kitas svarbus darbas – surasti jo nuotrauką, pageidautina tokioje aplinkoje, kur matytųsi ir įmonės logo. Viskas, tiek pastangų. Vos 15-20 minučių laiko atima ši registracija. Toliau belieka tik šiek tiek pareklamuoti puslapį socialiniuose tinkluose.

about.me

Idealiausias variantas yra tada, kai darbuotojas pats sutinka atstovauti įmonę ir šitaip ją reklamuoti. Tada nereikia už jį registruoti About.me paskyros, prašyti persiųsti el. pašto patvirtinimo laiškus ir t.t. Darbuotojas gali pateikti savo socialinių tinklų duomenis ir taip puslapį pareklamuoti savo draugams net neraginamas.

Kokia About.me puslapio nauda?

  1. Papildomas įmonės pristatymas internete.
  2. Reklamuojamas įmonės logotipas ir veikla neįkyriu būdu.
  3. About.me puslapyje yra galimybė pateikti informaciją su nuorodomis į įmonės puslapius.
  4. About.me paskyroje pateiktos nuorodos yra vertingos SEO atžvilgiu.
  5. Amout.me paskyra yra aukštai randama interneto paieškoje pagal tam tikrus raktinius žodžius, pavyzdžiui žmogaus vardą ar įmonės pavadinimą.

About.me nieko nekainuoja, tad kodėl nepasinaudojus šia galimybe? Papildoma reklama verslui niekada nepakenks. Jei per metus iš šio puslapio ateis vos 5 lankytojai, tikslas jau bus pasiektas.

Patarimai verslui: 19. Apklausa jūsų puslapyje

Ar norėtumėte sužinoti, ką apie jus mano jūsų puslapio lankytojai? Tikriausiai norite. Tai paklauskite jų.

Patarimas: Puslapyje įdėkite apklausą su tiksliniais klausimais ir sužinokite lankytojų nuomonę.

Apklausos nėra brangu, nes interneto platybėse yra daugybė nemokamų įrankių, kurie laidžia jums susikurti apklausą per keletą vienučių. Vienas jų yra easypolls.net. Štai kokią apklausą susikūrėme:

panel management


Į tam tikrą interneto svetainės vietą įdėjus apklausą (pageidautina, kad ji matytųsi ir namų puslapyje) galite tikėtis lankytojų aktyvumo, tačiau juos reikia ir paraginti. Tiesiog paprašykite atsakyti į klausimą ir viskas. Aišku, apklausos gali tapti ir puikia rinkodaros priemone, tačiau čia jau reikia surinkti el. pašto adresus, tad prireiks papildomo laukelio, o su nemokamais įrankiais tai vargu ar pavyks padaryti. Bet kuriuo atveju, pažadėje dalyvavusiems apklausoje padovanoti kokį prizą ar nuolaidą, turėsite į šią akciją investuoti daugiau laiko.

Kiek laiko turi kabėti apklausa? Nusistatykite balsų skaičių, kada manysite, jog gavote tai, ko norite. Pavyzdžiui, 100 balsų. Tokiu būdu aiškiai procentais matysite, kaip pasiskirstė jūsų lankytojų nuomonės.

Kompleksinės apklausos yra naudojamos ir rinkodaros tikslams. Pavyzdžiui, apklausas vykdykite nuolatos, bet kartais klauskite ir pardavimus skatinančių dalykų, pavyzdžiui, jei parduodate kažką, galite paklausti „kodėl Prekė X jums yra reikalinga?“ Ir pateikiate kelis atsakymo variantus. Taip suprasite motyvaciją pirkti ir galėsite išbandyti tam tikrus naujus rinkodaros kanalus. Per keletą mėnesių galima paklausti 3-5 skirtingus klausimus apie tą pačią prekę, ar paslaugą, tad susidarysite kur kas įvairiapusiškesnį vaizdą.

Apklausos yra puikus būdas prisikviesti lankytojus į savo svetainę. Paskelbkite apie ją Facebooke ar LinkedIN socialiniame tinkle ir lankytojų sulauksite papildomai. Be to tai yra viena iš turinio strategijos dalių – tiek turinio kūrimo prasme, tiek rinkos analizės įrankis, kuris padės nustatyti, ko lankytojai iš jūsų tikisi.

Pabandykite, tai visai nesudėtinga ir nieko nekainuoja.

 

Patarimai verslui: 18. Nufilmuokite savo ekraną su Screenr.com

Dažnai klientai klausia – kur pas jus puslapyje galima rasti kainas? Kaip prisiregistruoti? Kaip užsisakyti? Kokius nustatymus pasirinkti, kad nustotų eiti pranešimų laiškai? Klausimų yra daugybė, kuriuos atsakyti telefonu arba el. paštu yra labai sudėtinga. Paprasčiau tiesiog parodyti, kur ką galima rasti ir ką paspausti…

Tai padaryti galima paprasčiausiai nufilmavus savo ekraną ir žodžiu pasakius, kur ir ką spausti ar užeiti. Screenr.com tai padaro be jokios programinės įrangos.

Patarimas: nufilmuokite savo ekraną su Screenr.com ir patalpinkite video viešai.

Viskas vyksta labai paprastai – prisijungiate su kuriuo nors iš socialinių tinklų paskyrų (Facebook, Twitter, Google, Yahoo), aktyvuokite savo el. paštą ir galite pradėti įrašinėti. Paspaudžiate „Launch screen recorder now“ mygtuką, nurodote, kokį plotį filmuosite. Rekomenduojame nustatyti tik patį ekraną be naršyklės kraštų, nebent rodysite, kaip įvedate adresą, ir tada paspaudžiate raudoną įrašymo mygtuką. 3, 2, 1 ir kalbėkite. Jei dirbate su nešiojamu kompiuteriu, stenkitės kalbėti į mikrofoną, kuris paprastai yra įmontuotas netoli įjungimo mygtuko nešiojamo kompiuterio priekyje. Drąsiai veskite pelyte – ji matysis ekrane. Pasakokite, kur einate, ką darote. Nepamirškite pasakyti savo įmonės pavadinimo, gal net prisistatykite, jei pareigos yra aukštos – direktorius arba direktoriaus pavaduotojas skamba rimčiau ir patikimiau…

Kai pabaigiate rodyti, paminėkite, kad visada galite skambinti ar rašyti nurodytais kontaktais, jei kyla kokių klausimų. Atminkite, nemokamai leidžiama įrašyti iki 5 minučių trukmės klipą. Jei reikės ilgesnio, teks jau montuoti…

Viskas, dabar jūsų vaizdas yra saugumas. Įveskite pavadinimą, aprašymą ir spauskite Publish mygtuką. Vaizdo įrašas bus publikuojamas kurį laiką. Kai jis bus baigtas, galėsite peržiūrėti. Dabar video galite įterpti (embed) į savo tinklalapio kodą, jei yra toks poreikis. Taip pat galite jį išsaugoti mp4 formatu.

Bandymo metu pastebėjome, kad automatinis nusiuntimas į YouTube šiuo metu yra traktuojamas kaip nesankcionuotas prisijungimas prie jūsų YouTube, o taip pat ir Google paskyros. Tai saugumo problema, tad į YouTube teks video įkelti rankiniu būdu.

Štai, kaip mums pavyko padaryti video. Įvertinkite kokybę. Taip pat šį video įkėlėme ir į YouTube kanalą.

Patarimai verslui: 9. Facebooko blokelis

facebook boxasFacebookas Lietuvoje yra socialinis tinklas Nr. 1. Dėl to jam ir skiriama tiek daug dėmesio. Google+ dar nėra toks populiarus, o apie Twitter iš viso geriau patylėti… Verslo interneto puslapis paprastai turi tikslą susirinkti lankytojus, o ne išsiųsti juos lauk. Su Facebooko įrankiais šis principas pasikeitė. Dabar lankytojai iš puslapio siunčiami į Facebooką visiškai be jokio širdies skausmo.

Patarimas. Įsidėkite į savo puslapį Facebook puslapio reklamą

Facebook puslapio nauda yra paremta dviem dalykais – kiek daug fanų, draugų, sekėjų turite ir kaokie jie aktyvųs tame puslapyje. Fanų kiekis yra pirmiausias ir svarbiausias iššūkis, tačiau kaip jų susirinkti? Vienas iš būdų yra įsidėti specialią Facebook puslapio reklamą – blokelį į savo puslapį. Blokelis gali būti šiek tiek keičiamas pagal poreikius. Rekomenduojama nerodyti srauto, o tik palikti keletą veidų.

Toks blokelis gali būti dedamas puslapio šone, gana matomoje vietoje. Facebookas yra būdas populiarinti puslapį nuolatos, todėl labai svarbu kažką tame puslapyje veikti. Priešingu atveju nebus didelio fanų įsitraukimo ir susidomėjimo, o pavienės jūsų paskelbtos žinutės paprasčiausiai nepasieks daugumos iš ten „palaikinusių“.

Kai blokelis įdedamas, nereiškia, kad su Facebooku nebereikės dirbti ir fanai plauks ordomis į Jūsų Facebooko puslapį. Kaip ir visur internete, taip ir šioje srityje reikės investuoti laiko, dėmesio ir šiek tiek žinių.