pardavimų tekstai

Parduodantys tekstai: kaip juos rašyti

Klientai dažnai klausia – „ar rašote parduodančius tekstus?“ 9 iš 10 tokių klientų net nesuvokia, kas tai yra ir kaip tai turi atrodyti… Dėl to šio formato tekstai Lietuvoje yra itin komplikuoti parašyti. Pabandysime paprastai ir populiariai paaiškinti, kaip rašomi tie stebuklingi parduodantys tekstai.

Stebuklų nebūna – vien tik tekstas neparduoda!

Atleiskite už tiesmukumą, tačiau 2-3 Wordo puslapiai teksto (visas šis straipsnis telpa į 3 Wordo puslapius), atspausdinti ir pakišti potencialiam klientui po nosimi skaitymui, parduoti nieko nesugebės, nesvarbu, koks genijus juos rašė, kiek laiko gilinosi į siūlomo produkto ar paslaugos savybes. Taip pat nesvarbu, ar toks tekstas kainavo 25 ar 250 eurų – baltas lapas su juodomis raidėmis neturi jokių šansų kažką parduoti. Kodėl?

Interneto puslapių lankytojai nekenčia ilgų ir nuobodžių tekstų!

„Tai parašykite nenuobodų!” Sulauksite kandžių replikų iš kliento. Hmmm… Didelė dilema. Jei parašysite trumpą tekstą, veikiausiai pritrūksite erdvės pardavimams būdingiems momentams – susidomėjimui, emociniam užkabinimui, problemos konstatavimui, alternatyvių sprendimų sumenkinimui ir t.t. Jei parašysite ilgą tekstą – klientas primins, kad tokio nereikia ir niekas jo neskaitys… Bet juk internetas tuo ir nuostabus, kad ilgus tekstus galima sudėlioti taip, kad jie įtrauktų skaitytoją ir jis paskaitytų specialiai paruoštą informaciją. Kaip rasti tą aukso vidurį?

Prieš rašydami tekstą turėsite klientui paaiškinti savo reikalavimus. Reikalavimas Nr. 1 turėtų būti

Palikite būtent tokį teksto formatavimą, kuris buvo pateiktas dokumente!

Ne vienas tekstų kūrėjas buvo labai nusivylęs, kai klientas tiesiog „copypastino“ jo paruoštą tekstą į tekstinį redaktorių, iš jo į turinio valdymo sistemą, o puslapyje atsidūrė vientisas tekstas be jokių antraščių, paantraščių, sąrašų, pajuodinimų, citatų ir kitų teksto formatavimo gudrybių. Jeigu su parduodančiu tekstu padaroma lygiai tas pats, tai yra katastrofa. Jis praranda visas galias, nes vientiso teksto greičiausiai niekas nepaskaitys.

Pardavimo procesas internete vyksta, kai lankytojui skenuojant tekstą (jis jo neskaito, o skenuoja F raidės forma visą puslapį), jo dėmesį patraukia tam tikri taškai – tai gali būti iliustracijos ar teksto paryškinimai. Kad įsitikintumėte tuo paprasčiausiai paimkite bet kokį tekstą, įkelkite į Word dokumentą, pašalinkite visą formatavimą. Viduryje dokumento vieną žodį ar frazę paryškinkite, arba parašykite kažką neįprasto, pavyzdžiui, Aš esu barsukas, ir duokite paskaityti bet kuriam pažįstamam žmogui. Po 10 sekundžių nutraukite skaitymą ir paklauskite, į ką skaitytojas atkreipė dėmesį. 9 iš 10 skaičiusiųjų greičiausiai bus pastebėję tą išskirtą sakinį apie barsuką. Kodėl? Todėl, kad už jo užkliuvo akis, tada skaitytojas perskaitė visą frazę ir, pamatęs, kad ji nepasako nieko konkretaus apie šio teksto esmę, nusprendė paskaityti tą paragrafą, kuriame paryškinta frazė yra. Taip, nuo teksto vidurio, ne nuo pradžios.

Taip skaitoma internete, todėl panaikinus teksto formatavimą, skaitytojai tiesiog neužsikabina už tam tikrų vietų ir tekstą praleidžia pro akis. Lygiai taip pat, kaip studentas per sesiją 5 valandą ryto prieš egzaminą – žodžius mato, jų reikšmę supranta, o į vientisą sakinį suvesti negali…

Iliustracijos, vaizdo klipai ar geriau papildo pardavimų tekstą. Ypač, jei jie susiję, o ne bendriniai. Tai gali būti įvairūs grafikai, „pyragai“, kitų interneto puslapių ekrano nuotraukos ir t.t.

Jei jau formą išsiaiškinome, pereikime prie pačio turinio.

kaip parašyti parduodantį tekstąKaip rašyti parduodantį tekstą?

Pirmiausia reikia žinoti pardavimų tekstų esmę. Perskaitęs tokį tekstą, skaitytojas turi atlikti tekste nurodytus veiksmus. Jei jis juos atlieka, tekstas yra sėkmingas. Tie veiksmai gali būti labai įvairūs: įvesti el. pašto adresą, atsisiųsti kainoraštį PDF formatu, paskambinti vadybininkui ir užduoti žudantį klausimą – kiek man tai kainuos?, parašyti el. laišką su 5 žodžiais noriu, noriu, noriu, noriu, noriu laiško pavadinime, o pačiame laiške nurodyti prekę ar paslaugą. Tai vadinamieji kvietimai veikti (call to action). Jei tekste nieko nekviesite daryti, skaitytojas tiesiog nieko ir nedarys.

Kaip gražiau apipavidalinti tuos kvietimus veikti? Teks pasinaudoti teksto formatavimo galimybėmis, arba paprašyti puslapių kūrėjų pagalbos, nes gali prireikti didelio mygtuko „Pirk dabar!“, kontaktinės formos, el. pašto įvedimo lauko ir t.t.

Kai skaitytojas perskaito tekstą, kitas jo žingsnis yra pirkimas. Deja, pats pirkimo procesas nuo tekstų kūrėjų jau nebepriklauso. Jei jis nėra itin sklandžiai suorganizuotas – pardavimų nebus. Tada lengviausia apkaltinti tekstų rašytoją, neva jis neparašė parduodančio teksto – juk nepasipylė užsakymai, kaip iš gausybės rago…

Pardavimo formulę sugalvokite patys…

Užsienyje yra populiaru dalintis parduodančių tekstų formulėmis, kurios veikia. To čia nedarysime, nors apie pardavimų tekstų formules jau rašyta. Priežastis labai paprasta: kiekvienam klientui – po atskirą formulę.

Vienokia formulė taikytina logistikos įmonės paslaugoms, kitokia – moteriškiems rūbams, dar kitokia – greitiesiems kreditams. Negalima visko paruošti pagal vieną kurpalį, nes bus nenatūralu ir netikslinga.

Jei nesate dar girdėję apie tekstų rašymo formules, trumpai priminsime, kad tai yra savotiška teksto struktūra, kurios patogu laikytis aprašinėjant keletą produktų ar paslaugų. Pavyzdžiui, Problema>neefektyvūs problemos sprendimai>mūsų siūlomas efektyvus problemos sprendimas>kodėl mūsų sprendimas jums tinkamiausias>kodėl sprendimas efektyviausias rinkoje>kodėl verta į jį investuoti daugiau, nei į konkurentų>kvietimas pirkti>įsigijusių klientų atsiliepimai>specialus pasiūlymas/akcija, nuolaida>paskutinis kvietimas pirkti. Paminėjome gana ilgą formulę, bet ji tinkama ne visiems, todėl teks pasukti galvą, kaip išdėstyti tekstą, kad išlaikytumėte jo vientisą struktūrą ir pasiektumėte užsibrėžtą tikslą.

Parduodantys tekstai reikalauja ir keleto gudrybių, į kurias rekomenduojame atkreipti dėmesį:

  1. Užkabinanti ir gera antraštė teksto pradžioje reikalinga ne tik parduoti, bet ir parodyti skaitytojui, atėjusiam iš paieškos ar reklamos, kad jis papuolė būtent čia kur reikia. Jei vis dėl to ne čia – tuo geriau, nes nesuinteresuotas lankytojas naudos daug neduoda…
  2. Tekstas nukreipiamas link kliento, o ne link paslaugos teikėjo ar prekės pardavėjo. Tai reiškia, kad tekste turi būti daugiau Jūs, Jums, Jūsų, o ne Mes, Mums, Mūsų. Tekstas skirtas klientams pritraukti, o ne girtis pasiekimais. Tai galima daryti „Apie mus“ skiltyje, kuri vis dar rašoma, nors niekas labai neskaito…
  3. Tekste kreipiamasi į vieną žmogų. Juk prie ekrano vienu metu pardavimų tekstą skaito vienas žmogus, o ne šeima ar būrys draugų per vakarėlį sumaniusių paskaityti reklaminį tekstą… Bet labai atsargiai su familiarumais. TU vartoti galima tik kai pardavimo procesas primena „draugas-draugui“ santykius, kitais atvejais rekomenduojama vartoti JŪS.
  4. Geidžiamumo įspūdis tinka ne visur. Verslo paslaugas parduodančiame tekste nereikėtų labai įsijausti į tai, kaip „ši paslauga pakeis jūsų nykų gyvenimą“. Tai neprofesionalu. Verslas paslauga naudojasi iš išskaičiavimo, o ne vien dėl to, kad vadovas nori pasilengvinti sau gyvenimą. Be to greičiausiai į tokį pardavimų puslapį užeinama nusikopijuoti el. pašto adreso prieš siunčiant užklausimą 10 įmonių, teikiančių panašias paslaugas.
  5. Kalba parduodančiuose tekstuose turi būti paprasta ir aiški. Sudėtingi terminai ir sąvokos paprastam žmogui sukelia stresą, jis pradeda abejoti, ar tai iš tikrųjų, ko jam reikia. Sudėtingus terminus pasilikite informaciniams tekstams, skirtiems profesionalams. Pardavimų tekstus turi suprasti ir mokyklinio amžiaus jaunimas.

Beje, su pastaruoju teiginiu daugelis klientų nesutiktų. Gaila, bet, savęs susireikšminimas ir siekimas pasirodyti protingesniu už kitus pardavimams tikrai nepadeda.

Parduodantys tekstai parduoda, jie neskirti SEO, jie ne informacijos šaltiniai referatams rašyti, jie nėra pramoga.

„Parašykite parduodantį tekstą, kad Google gerai rastų“, – tai girdi ne vienas parduodančių tekstų kūrėjas. Jei klientas nori gauti trys-viename tekstą, kaip dabar yra įprasta, teks labai nusivilti. Nes greičiausiai tekstas bus informatyvus, draugiškas paieškoms, tačiau pardavimų funkciją atliks sunkokai. Čia tas pats, kas ir „noriu gerai, greitai ir pigiai“. Dvi sąlygas išpildyti dar galima, tačiau visų trijų – niekaip.

Prieš pradėdami rašyti, pasiaiškinkite, kaip veikia pardavimo procesas įmonėje. Galite net patys apsimesti potencialiu pirkėju. Nuo to priklauso pardavimų tekstų struktūra ir apimtis. Kam rašyti daug ir atsakinėti į visus skaitytojų klausimus dar prieš juos užduodant, jei klientas turi visą klientų aptarnavimo skyrių, kurie telefonu dieną naktį potencialiems klientams aiškina parduodamų prekių ar paslaugų naudą?..

Beje, pardavimų ir rinkodaros pagrindai čia būtini. Kitaip gausis rašinėlis „kodėl reikia pirkti šią paslaugą“, o ne parduodantis tekstas.

Paslaugų aprašymai – ar visada reikia nertis iš kailio

paslaugų aprašymaiViena iš rimčiausių užduočių komercinių tekstų rašytojui yra paslaugos aprašymas. Ne dėl to, kad jis pats tos paslaugos neteikia ir neišmano visokių niuansų, o dėl to, kad skiriasi kliento įsivaizdavimas, kas šiame tekste turėtų būti. Šis straipsnis skirtas tiek rašytojams, tiek klientams, norintiems apsispręsti, kaip turi būti aprašomos jų paslaugos.

Paslaugų aprašymus skaito vienetai

Deja, tai tiesa. Paslaugų aprašymą nuo pradžios iki galo skaito labai mažai žmonių. Priežastys kelios:

  1. NEĮDOMU!
  2. Standartinius „pliurpalas“, nurašytas nuo konkurentų „rinkos lyderių“, nieko originalaus.
  3. Nėra laiko skaityti, nes užsukome pasižiūrėti kainų.
  4. Aprašymas per skurdus, nėra jokių naudingų detalių, kurių nežinotume.
  5. Aprašymas per ilgas, daug teksto, pavargau skaitydamas jau pirmąją pastraipą.
  6. Viską žinau apie tą paslaugą – nustebinkit. Nenustebinsit? Tada pereikim prie kontaktų – tiesiai su vadybininkais pakalbėsiu.
  7. Oi, ne čia papuoliau…

Galima dar keletą priežasčių sugalvoti, tačiau jos bus paremtos pačia pirmaja ir svarbiausia priežastimi – NEĮDOMU. Tai kaip įdomiai parašyti apie tą paslaugą, kad skaitytų tą tekstą jau ne vienetai, o dvejetai, ar trejetai? Yra keletas būdų.

Paslaugos aprašymo dydis ir forma

Paslaugos aprašymo dydis priklauso nuo to puslapio tikslo. Ką norite, kad potencialus klientas, užėjęs į šį puslapį iš paieškos ar tiesioginės reklamos, darytų?

Jei paslaugos aprašymo tikslas yra susisiekti tiesiogiai ir klausti visko apie paslaugą gyvai, tai aprašymo paprastai net nereikia – pakanka paminėti, kad „mes teikiame tokią paslaugą. Dėl smulkmenų ir kainų skambinkite arba rašykite el. paštu vadybininkui Jonui.“ Ir viskas. Burti iš kavos tirščių čia niekam nereikalinga, nes tarp tų 200 žodžių teksto (tokį liepė parašyti SEO konsultantai) pasimes svarbiausia mintis – „paskambink, ir mes tau tą paslaugą parduosime tiesiogiai“.

Jei aprašymo tikslas yra mokyti ir supažindinti su paslauga, kuri yra menkai žinoma, sudėtinga ar labai specifinė, reikalingas enciklopedinio stiliaus straipsnis 1-2 puslapių apimties, kad jį atsispausdinus galima būtų naudoti vietoj konspekto.

Jei paslaugos aprašymas turi užbėgti klientams už akių ir atsakyti į klausimus, kuriuos jie būtinai paklaus skambindami telefonu, tai čia reiktų susimąstyti ne tik apie apimtį, bet ir apie formą. Apimtis bus akivaizdžiai didesnė, nei 1 Word puslapis (400 žodžių), o šalia pristatymo reikės pateikti ir trumpą DUK (Dažniausiai Užduodami Klausimai), ir papildomos enciklopedinės informacijos, ir net tam tikrų grafikų ar video. Kai klientas perskaitys tą tekstą, jam klausimų kils mažiau ir vadybininkams teks atsakinėti tik į suktus klausimus, arba į naivius, nes kažkas atmestinai skaitė ir ne viską suprato…

Paslaugos aprašymas gali turėti tikslą parduoti internetu nesikišant vadybininkui. Čia prireiks 200-400 ar net daugoiau žodžių įtikinančio teksto su visais privalumais ir trūkumais, galimais klientų atsiliepimais, problemos sprendimo išaiškinimu ir dideliu mygtuku „Užsisakyk dabar!“, kurį paspaudęs lankytojas nukreipiamas tiesiai į mokėjimų puslapį.

Girtis ar nesigirti?

Šis klausimas neramina tiek klientus, tiek rašytojus. Dažnai čia atsiranda priešprieša ir konfliktas. Klientas pageidauja girti save, o rašytojas stengiasi išlikti kuo objektyvesnis. Būna ir atvirkščiai – pasireiškia lietuviškas kuklumas ten, kur tikrai to nereikia, nes apie kai kuriuos pasiekimus reikia trimituoti ne tik lietuviškai bet ir dar 5 kalbomis papildomai.

Girtis galima subtiliai, galima ir tiesiogiai. Subtilus gyrimasis yra įgyvendintų darbų pavyzdžiai, garsūs partneriai, klientai, užsakovai, dalyvavimas įvairiuose renginiuose, rėmimas ir t.t. Tiesioginis gyrimasis – tai hiperbolizuota informacija apie save. „Paslaugą atliekame profesionaliai“ – o ar yra kas tai atlieka mėgėjiškai ir apie tai giriasi? Visi jūs profesionalai ir specialistai, nors klientai ir skundžiasi paskui… „Šioje srityje dirbame jau 10 metų“ – jei 10 metų banke nešiojai popierius nuo vieno stalo prie kito, tai jau save gali vadinti bankininku? Kai kurie specialistai per metus įgauna tiek patirties, kiek kai kurie nesurenka net per 20 metų, nors „matė ir šilto ir šalto…“. Tokioms frazės yra tuščia informacija protingam klientui. Naiviam klientui tai gal ir suveiks, tačiau tiek protingas, tiek naivus pinigus mokės už suteiktą paslaugą ir rezultatą.

Girti gali kiti. Tam reikalingi atsiliepimai, bet tik tikri. Jau reiktų baigti kurti atsiliepimus, kurių paskui klientas net savo partneriams nesiunčia suderinimui – sudeda į puslapį ir tiek. Rekomendacijos iš gyvų žmonių yra pati veiksmingiausia reklama, todėl reiktų pasistengti, kad girtų gyvi ir žinomi žmonės, o ne Petras iš Palangos, Ana iš Šalčininkų ir Erikas iš Joniškio raj.

Dažniausiai tos pagyros yra skirtos net ne potencialiems klientams, o esamiems konkurentams, kurie yra bene aktyviausi užsakovo puslapio lankytojai…

Paslaugos kaina – opiausia problema

„Nenoriu rašyti kainos viešai, nes konkurentai nukopijuos ir padarys tokią pačią“, – sako lietuvis verslininkas formuluodamas užduotį rašytojui, rašančiam jo paslaugų aprašymus. Juokaujate? Konkurentai jūsų kainas jau seniai žino. Tas įkyrus klientas Petras, kuris skambino gal 5 kartus ir taip ir nieko neužsakė buvo jūsų konkurentų vadybininkas. Jis taip apskambino ir kitus konkurentus ir taip gavo visų kainas palyginimui.

Ar pagalvojate, kiek žmonių užeina į paslaugos aprašymą, neranda kainų ir eina jų ieškoti kitur? Duokite bent užuominą, bet kažkokį pavyzdinį įkainį, net jei kainas reikia derinti pagal projekto ir darbų apimtį. Pateikite vidutinę projekto kainą ir surašykite, kokie darbai jį sudaro. Bet kokie konkretūs skaičiai, net jei ir neatitinka realybės, skaitytoją užkabina. Juk galite nutylėti kai kurias kainas, visų nepasakyti, jei jau taip baiminatės konkurentų. Matyt yra dėl ko bijoti…

Kontaktai tekste

Žmonės yra tinginiai ir žiopliai. Ne visi, aišku, bet kartais pasitaiko tokių, kurie užsuka į puslapį ir nemato kitų puslapių. Ypač kainų. Jei jau nemato skyrelio „Kainos“, tai kur garantija, kad mato skyrelį „Kontaktai“?.. Dėl to reiktų paslaugų aprašymuose pateikti konkrečius kontaktus, arba bendrus – kad tik tam tinginiui lankytojui nereiktų niekur daugiau vaikščioti po puslapį. Kontaktinė forma irgi neblogai, tačiau ne visais atvejais.

Dėl to tekste reiktų paminėti, kad susisiektų dabar tokiais kontaktais. Net jei telefono numeris šviečia ir mirga puslapio viršuje.

Tonas ir terminologija

Paslaugos aprašymus skaito skirtingi žmonės. Vieni jų turi humoro jausmą, kiti yra niurzgos ir pedantai, treti viską mato per neigiamus arba rožinius akinius. Neteiskime jų – jie sumokės mums pinigus už paslaugą. Dėl to, kad aprašymus skaito visiškai skirtingi žmonės, reiktų kaip įmanoma neutraliau parašyti ir paslaugos aprašymą. Be humoro ir išsidirbinėjimų.

Terminų daug vartoti nereikėtų. Tarptautiniai žodžiai tekste parodo, kad rašytojas labai daug žodžių moka, gal net kiek arogantiškas, „pasikėlęs“. Jūsų potencialūs klientai, kurie tų žodžių nesupranta, pasijus neverti gauti tokią paslaugą. Bet juk kiekvienas jų yra vertas!

Nežeminkite savo lankytojų-skaitytojų. Neleiskite jiems pasijausti žemesniais, kvailesniais, kurie nė velnio nesupranta apie jūsų verslą ir pasaulį. Tai jums to kliento reikia, o ne jam jūsų. Jei nepatiks pas jus, tą pačią paslaugą jis gaus iš konkurento, nesvarbu, kad mokėti teks daugiau. Mokėdamas už paslaugą, klientas priedą sumokės ir už atitinkamą požiūrį į jį ir rodoma dėmesį.

Paslaugos aprašyme galima kreiptis į klientą. Bet tik į vieną, nes skaito tai vienas žmogus prie vieno ekrano, o ne 70 klientų prie vieno kompiuterio. Į vieną žmogų orientuokite visą kreipimąsi ir fokusuokite dėmesį. Mandagus kreipinys Jūs, vietoj Tu – pagal situaciją ir tikslinę auditoriją. Jei paslauga jaunimui, šalin formalumus. Jei tai B2B paslauga, rodykite deramą pagarbą ir vartokite Jūs, net jei ir turite omenyje vieną klientą.

Nepamirškite tinkamai suformatuoti teksto, ypač, jei jis yra ilgas. Apie tai – kitame straipsnyje.

Tikiuosi, kad radote įdomių patarimų 🙂 ir jais pasinaudosite tiek rašydami, tiek užsakydami savo puslapiui paslaugų aprašymus. 

Kaip rašyti tekstus interneto puslapiui

kaip rašyti tekstus interneto puslapiamsŠį straipsnį skiriame raštingiems žmonėms, kurie patys rašo tekstus. Tokių yra tikrai nemažai, tad tikimės, kad jis bus naudingas ir įdomus. Tie, kurie patys teksto nerašo, taip pat gali jį paskaityti ir sužinoti, ko reikalauti iš samdomų rašytojų.

Taigi, kaip rašyti tekstus interneto puslapiui, kad būtų ir klientas patenkintas, ir skaitytojas neliktų nuošalyje?

Kam skirtas tekstas

Pirmiausia, reikia turėti omenyje, KAM RAŠOTE. Tekstas interneto puslapiui yra skirtas, ne vadybininkui Jonui, kuris tuos tekstus užsakė. Jis yra skirtas eiliniam skaitytojui, kuris nėra susipažinęs su įmonės veikla. Tie, kurie susipažinę su įmonės veikla, bendrinių tekstų jau neskaitys – ieškos arba kontaktinių duomenų, arba gilesnės informacijos. Naujai apsilankę interneto puslapio lankytojai turi iš karto suvokti, apie ką eina kalba, kad galėtų atitinkamai pasielgti – užverti puslapį arba skaityti toliau. Tiesa, interneto puslapius stebi ne tik paprasti lankytojai, bet ir konkurentai.

Pagal tai, kam rašote tekstą, nustatote ir stilistiką. Jei tai įmonė, kuri teikia paslaugas galutiniam vartotojui, stilius turėtų būti paprastas, suasmenintas. Jei paslaugos yra verslui – stilius oficialesnis, su verslo kalboje įprastomis frazėmis. Labai priklauso stilius ir nuo auditorijos. Pavyzdžiui, vienoks stilius gali būti naudojamas aprašant prekes ir paslaugas paaugliams, kitoks – moterims, trečioks – automobilininkams.

Dilema: ką daryti, kai tekstas skirtas ir galutiniams, ir verslo vartotojams? Išeitis gali būti paprasta. Teksto pradžioje pateikite visą konkrečią informaciją ir raginimą susisiekti, o toliau dėstykite viską išsamiai. Pirmoji pastraipa bus skirta verslui, kuris paprastai neturi laiko skaityti ilgų aprašymų, o antroji dalis – paprastam vartotojui, kuris dar nėra nusiteikęs pirkti, ieško informacijos, ar užklydo atsitiktinai.

Interneto puslapio teksto struktūra

Prieš pradėdami rašyti, susidarykite tam tikrą teksto schemą. Teksto schema yra tam tikras planas, kurio laikydamiesi galite gana vienodai aprašyti kelis puslapius tam pačiam tinklalapiui. Labai neprofesionalu kiekvieną paslaugą aprašinėti skirtingu tonu ir stilistika. Tiesa, asmenų derinimo klaidų pasitaiko net ir patiems profesionaliausiems rašytojams…

Paslaugos puslapio schema:

[esminis paslaugos pristatymas]

[pagiriamasis žodis]

[kam paslauga yra skirta]

[problemos pristatymas]

[problemos sprendimo būdas – paslauga]

[pagiriamasis žodis]

[raginimas susisiekti]

Jei kiekvienam iš šių dalių parašysite bent po 2-3 sakinius, išeis rišlus 200-300 žodžių apimties tekstas. Laikydamiesi tokios schemos nesunkiai galėsite bet kada pridėti naują paslaugos aprašymą nekeisdami stiliaus.

Schemas kurkite prieš rašydami visus tekstus. Galite jas suderinti ir su klientu, jei rašote bandomąjį tekstą.

Interneto puslapio apimtis

Kokia optimali interneto puslapio teksto apimtis? Patirtis parodė, kad tai yra 150-250 žodžių. Tai iki pusės A4 puslapio. Tiek skaitytojas gali perskaityti per 1-2 minutes. Ilgesnis tekstas ekrane jį vargina, reikalauja papildomo susikaupimo ir pastangų.

Kodėl ne trumpiau? Yra tam tikri puslapiai, kur optimalus kiekis yra 100 žodžių. Tai dažniausiai prekių aprašymai el. parduotuvėje. Kiekvienu atveju reiktų iš anksto įvertinti tekstų apimtis ir susitarti su užsakovu. Ar toks tekstas nekenkia SEO? Apskritai tekstas SEO nekenkia, tik padeda…

SEO elementai interneto puslapio tekste

Rašant tekstą interneto puslapiui, SEO elementai turėtų būti įtraukiami taip pat organiškai, kaip ir teksto formatavimas. Kas tie SEO elementai? Tai ne toks tiesmukas raktinių žodžių pavadinimas. Raktiniai žodžiai turi būti tekste, tik nelabai svarbu, kokiu linksniu. Tiesa, labai rekomenduojama, kad vienoje vietoje Vardininkas lai būna panaudotas – to Paieškai turėtų pakakti. Vardininkas – nėra labai geras linksnis SEO srityje. Su juo tekstai atrodo gan griozdiški, nesklandūs. Dėl to jo normaliuose tekstuose sutiksite nedaug. Todėl raktinis žodis vardininko linksniu nenaudojamas dažnai. Kiti linksniai – kiek tik nori.

Raktinis žodis yra vienas darinys, tačiau yra ir toks dalykas, kaip raktinė frazė. Pavyzdys: raktinis žodis yra „buhalterinės paslaugos“; raktinės frazės „buhalterinių paslaugų kaina“, „buhalterinės paslaugos Vilniuje“, „buhalterinės paslaugos nemokamai“ ir t.t. Rašydami tekstą visada galite paminėti kainą, pigumą, nors tai labai sąlyginis dalykas, ir vietą, kurioje paslaugos teikiamos ar parduodami produktai. Gali būti ir daugiau tokių frazių.

Panaudoję bent kartą kelis raktinius žodžius ir frazes – laimite iš karto, nes paieška atkreips į tai dėmesį. Tokiu būdu tekstas bus randamas.

Klišės

Be jų interneto puslapių tekstai atrodytų kaip vienuoliktoko savamokslio poeto rašinėliai, nagrinėjantys egzistencines problemas. Skaitytojui nelabai įdomios originalumo paieškos B2B puslapiuose. Skaitytojui įdomi informacija, kuri padės jam nuspręsti – pirkti tą prekę ar paslaugą, ar ne. Dėl to tam tikros klišės tekste būtinos:

  1. Profesionalumas. Juk visi nori žinoti, kad juos aptarnaus tik profesionalus vadybininkas, o ne ką tik pradėjęs dirbti praktikantas.
  2. Dirbame kokybiškai. Ar matėte kur nors pasakymą, kad dirbame nekokybiškai, arba „pusėtinai“? Tikrai ne. Ir nepamatysite, nes kokybė yra vienintelis būdas apginti didelę produkto ar paslaugos kainą.
  3. Nebijome iššūkių. Bet koks darbas ir bet koks užsakymas yra savotiškas iššūkis. Įmonės darbuotojams iššūkis=projektas. Klientams iššūkis=netradicinis “priėjimas” prie jo problemos ir jos sprendimas.
  4. Lankstumas. Kas gi tas lankstumas? Darbas po darbo, kad spėtum laiku? Iš esmės, tai projekto valdymo sinonimas. Iš kliento pusės lankstumas reiškia ir jo kaprizų, kurie slepiasi po fraze „aukšti reikalavimai“, pildymas.
  5. Komanda. Nesvarbu, kad dirba vienas, bet visur reikia minėti komandą. Ne dėl to, kad po metų tekstų nereiktų vėl koreguoti, bet dėl to, kad komanda patikimiau skamba.
  6. Patenkinti klientai. Rašydami tekstą paminėkite, kad klientai yra patenkinti. Dauguma. Tie, kurie nepatenkinti nesiskaito, nes suirzimas ir rietenos yra jų pačių kaltė… O klaidos… Kam jų nepasitaiko?
  7. Perspektyvu. Aišku, kad visos paslaugos yra perspektyvios. Blogiausiu atveju jų perspektyva – būti pakeistomis kitomis paslaugomis. Šis žodis labai traukia skaitytojus, tad „kabinti makaronus“ apie perspektyvas būtina. Klientas – ne kvailys, bet nuo jo atidumo skaitant priklauso, ar sugebės tinkamai atskirti pelus nuo grūdų.
  8. Atsižvelgiame į kliento poreikius. Visada išskirtinis dėmesys ir išklausymas yra gero tono versle ženklas. Tie, kas nesiklauso, tas nėra labai gerbiami. Dėl to būtina pabrėžti kiekviename tekste, kad į skaitytojo užgaidas bus atitinkamai reaguojama. Čia mėgstama persistengti. Per dažnai naudojamas žodis „mes“ ir per retai – „jūs“. Tekstas skirtas juk klientui, o ne patiems skaityti. Kitas būdas persistengti – kelti sąlygas ir nurodyti, kokių žmonių nepageidaujate aptarnauti.
  9. Dirbame nuo xxxx metų. Labai svarbi detalė, nors ir baisiai nuobodi. Lietuvoje tai itin svarbu, nes tada galima girtis savo dešimtmečiais, kartais ir penkmečiais giriamasi. Kartais vos pradėjusios dirbti įmonės iš seno įpročio parašo įkūrimo metus. Deja jiems reputacijos tai papildomai neduoda, tad būkite su metais labai atsargūs.
  10. Vizija ir Misija. Šie du dalykai ypač akcentuojami tose įmonėse, kurios misijos ir vizijos neturi iš viso. Ne tekstų rašytojas turi kurti įmonės misiją ir viziją, ką įmonė nuveiks rinkoje per artimiausius 10 metų. Tai įmonės rinkodaros skyriaus ir vadovo darbas, kurį taip madinga perleisti tekstų rašytojams. Aišku, Misija yra tapti lyderiaujančia įmone regione… 

Klišes galima vardinti dar daugiau, tačiau čia pagrindinis dešimtukas, be kurių neapsieina nė vienas „Apie mus“ arba „Paslaugos“ tipo tekstas.

Klaidos

Patarimas iš patirties (deja, patys ne visada jo laikomės) – nesiųskite teksto klientui, kurį ką tik parašėte. Geriau tai padarykite kitą dieną dar kartelį jį perskaitę. Tai ne dėl gramatinių klaidų, kurių nepastebėti galima ir perskaičius 10 kartų, bet dėl stilistikos, sakinių konstrukcijos ir kitų „didesnių“ dalykų. Aišku, pamatysite ir savo klaidas, ypač skyrybos.

Klysti žmogiška, tad labai dėl to nesinervinkite. Juk rašote internetui, kur viską greitai galima ištaisyti.

Humoras

Rekomenduojame su humoru elgtis itin atsargiai. Net jei to reikalauja klientas. Juk patys suprantate, kad humoro jausmas pas visus skirtingas. Nieko gero nebus, jei vieną prajuokinsite, o 100 liks it musę kandę, nes nesupras jūsų humoro.

Kitas momentas, B2B puslapiuose humoras nereikalingas. Tai įmonei reputacijos daugiau neduoda. Labai retais atvejais humoras yra reikalingas, tačiau jis turėtų būti santūrus, neįžeidžiantis. Geriausiai pasijuokti iš savęs, nes tik stiprus individas ar įmonė gali sau leisti iš savęs juoktis ir pašiepti, nebijodami, kad nukentės jų reputacija.

Tikimės, kad šie patarimai bus naudingi visiems, kas rašo tekstus interneto puslapiams.

Patarimai verslui: 8. Kokios apimties turi būti tekstai interneto puslapyje

Jau davėme ne vieną patarimą, kaip didinti lankytojų skaičių ar geriau išnaudoti savo turimus resursus. Šį kartą – kiek kitokie patarimai.

Kiekviena įmonė PRIVALO turėti interneto puslapį, kuriame yra bent trys skirtingi punktai – Apie įmonę, apie veiklą ir paslaugas, kontaktai. Tai minimumas, kurio tikrai nepakanka kokybiškai svetainei. Rekomenduojama gana aiškiai ir konkrečiai aprašyti kiekvieną paslaugą atskiruose puslapiuose. Taip bus naudingiau ir vartotojui, ir Paieškai, nes jos robotai aiškiai žinos, apie ką kiekvienas aprašymas yra.

Patarimas: Interneto puslapio tekstus rašykite 200-300 žodžių apimties.

Kodėl 200-300 žodžių? Yra keletas priežasčių, kurias norėtume išvardinti:

  • Tokio ilgio tekstą galima perskaityti per 30-60 sekundžių. 1 minutė yra toks laiko tarpas, kurį gali skirti net ir labai skubantys žmonės.
  • Tokio ilgio tekstas yra gana išsamus ir gana konkretus – nereikalingoms liaupsėms ir pagyroms paprasčiausiai nebelieka pakankamai vietos.
  • Atsispausdinus, toks tekstas telpa 1 lape.
  • Tokio kiekio pakanka protingam pagrindinių raktinių žodžių išdėstymui. Tik nuo rašytojo profesionalumo priklauso, ar raktažodžiai rėš akį skaitytojui, ar liks natūralūs ir nepastebimi.

Tekste turėtų būti tam tikras formatavimas – esminės frazės pajuodinamos, naudojami sąrašai, lentelės, nuorodos, iliustracijos. Taip informacija įvertinama greičiau ir nusprendžiama, ar tai yra tikrai tai, kouo lankytojas domisi. Taip skaitymo laikas dar sutrumpinamas.

Tiems, kas neįsivaizduoja, kokios apimties tekstas yra 200-300 žodžių, duosime palyginimą. Tai pusė Word puslapio 11 šrifto dydžiu. Beje, šis straipsnis yra 240 žodžių ilgio. Ar pavargote jį skaityti? Jei ne, tokios pačios apimties rašykite ir savo tekstus. Tai negalioja straipsniams, instrukcijoms, pardavimų tekstams ir kitiems, reikalaujantiems daugiau teksto.

Tekstai įmonės interneto puslapiui – kokie jie?

Užduosiu klausimą, į kurį atsakant reikės gerai pagalvoti.

Kaip Jūsų įmonės interneto puslapis įtakoja paslaugų pardavimus?

Atsakymų variantai:

a)      Niekaip neįtakoja;

b)      Kažkiek paklausimų gauname, tad įtakoja šiek tiek;

c)       Didžioji dalis klientų ateina iš mūsų puslapio;

d)      O ar jis turi įtakoti pardavimams?..

Jei pasirinkote atsakymą C, negaiškite laiko, ir geriau savo puslapį pareklamuokite kur nors socialiniuose tinkluose – bus daugiau naudos.

Visi kiti kiti lai skaito toliau, nes atskleisiu kelias nepatogias tiesas, kurias skaudu bus girdėti ypač tiems, kurie investavo į savo puslapio sukūrimą daugiau nei 1500-2000 litų.

Įmonės interneto puslapis yra kuriamas ne tik rekvizitams paskelbti. Interneto puslapio kūrėjai jau siūlydami atnaujinti puslapį suokė, kad tai padeda prekės ženklo populiarinimui, puikus reprezentacinis įrankis partneriams ir klientams, būdas skelbti naujienas ir akcijas, palaikyti draugiškus santykius su klientais ir, aišku, nereali galimybė pasitrigubinti pardavimus… Praleidote pro ausis? Greičiausiai taip, nes jei puslapis neįtakoja pardavimams, reiškia kažkas buvo padaryta ne iki galo.

Dar kartą pavartykite puslapį. Dizainas – gražus, solidus, nieko nereikalingo, viskas nudailinta. Puslapis veikia gražiai, šone ar per vidurį meniu, viskas aiškiai matyti, yra net svetainės medis. Kontaktų skyrelyje padaryta net kontaktų forma užklausimams. Lankytojų nedaug, bet kai kurie ateina iš paieškų, reiškia viskas čia normaliai, puslapis randamas Google. Tai kas su tuo įmonės puslapiu yra ne taip?

Techniškai jis tvarkingas, tačiau reikėtų dėmesį atkreipti į tekstus.

Jei tekstai NEPARDUODA, deja, puslapio grožis ir tvarkingumas neskatins pardavimų.

Stebint lietuviškų įmonių puslapius užkliūna keli svarbūs momentai:

  1. Tekstai parašyti informaciniu arba reklaminiu stiliumi, kartais stilius sumaišytas į informacinio-reklaminio hibridą. Kaip tai atrodo? Informacinis puslapis rašo apie paslaugą ar produktą neutraliai, akcentuojant technines charakteristikas ir savybes. Reklaminis stilius tiesiog be proto giria paslaugą ar produktą nešykštėdamas pagyrų ir įmonei bei visada profesionaliam kolektyvui. Maišytas variantas yra toks, kai pagyros sumaišomos su paslaugos charakteristikomis. Ar toks tekstas motyvuoja pirkti? Gal tik sudomina, sukelia kažkokių abejonių ir tiek…
  2. Tekstai konstatuoja faktus. Jie neliepia nieko daryti. Vyrauja klaidingas požiūris, kad visi Klientai yra itin protingi, todėl jis žino, ko nori ir ką reikia daryti. Tas, kuris žino ko nori, iš karto skambina ar siunčia užklausimą, nes iš jūsų puslapio informacijos nereikia – tik kontaktų. Tokiam Klientui parduoti paslaugą yra labai sunku. Lengviau yra tam, kuris nežino, ko nori, ar neapsisprendęs ar nori jūsų paslaugos, ar kažko kito. Būtent šiam Klientui reikėtų skirti daugiau dėmesio, nes dabar jis itin minimalus. Lankytojas ir potencialus klientas turi žinoti, ką jis turi padaryti, kad jo problema būtų išspręsta Jūsų paslaugų ar prekių pagalba.
  3. Tekstus labai sunku skaityti. Bėdą galima suversti interneto puslapio kūrėjams, kad tie neparinko geresnio šrifto, nepadarė, kad paragrafo antraštė būtų ne juoda o žalia. Tai tik kelios eilutes jūsų puslapio CSS faile, kurias pakeisti labai nesudėtinga bet kuriam HTML išmanančiam programuotojui. Problema yra ne kode, o teksto formatavime. Pateikiamas Wordo dokumentas iš 2 puslapių, kuriame viskas sugrūsta į vieną vietą. Atsidaręs Klientas tokį puslapį pamato, kiek daug teksto ir koks jis vienodas, ir… uždaro. Jis neturi laiko tiek skaityti, kad ir kokia svarbi informacija būtų pateikta. Išeitis iš šios situacijos paprasta – keletas boldų, italikų, nuorodų į kitus puslapius, iliustracija, Youtube video, sąrašas, numeruotas sąrašas ir tarpai tarp paragrafų. Vos 5 minutės ir tekstas gali atrodyti patraukliai, nes skaitytojas „užklius“ už paryškintų vietų. Aišku paryškinti reiktų esminius dalykus.
  4. „Informacija ruošiama“. Tai yra verslo žudikas internete. Neįsivaizduojate, kiek kartų potencialus Klientas vartojo necenzūrinę leksiką vietoj paslaugos aprašymo ar kitos informacijos pamatęs „Informacija ruošiama“. Su necenzūriniai žodžiais galima įsivaizduoti, kad toks lankytojas iš karto uždarinėjo Jūsų puslapį nusivylęs ir su viltimi, kad kažkur kitur ras tai, ko ieško. Žala reputacijai nepataisoma, nes greičiausiai į Jūsų puslapį lankytojas nebeužeis. Tai tikrai nepadeda pardavimas, o tiesiogiai jiems kenkia. Jau geriau iš viso neaktyvuoti puslapio tol, kol informacija neparuošta. Tegul ir trys sakiniai, bet jie bus kur kas geresni, nei toks tekstas.
  5. Per mažai informacijos. Interneto puslapyje informacijos turi būti pakankamai. Per daug informacijos nėra gerai, tačiau per mažai – dar blogiau. Kiek kartų yra tekę matyti Paslaugų skyrelyje tiesiog išvardintus paslaugų pavadinimus. Tiesiog sąrašas ir viskas, jokių paaiškinimų ar nurodymų, kas ir kaip daroma, kokios sąlygos, kainos ir kontaktai. Tiesiog „plikas“ sąrašas. Tai Klientų mažumai, kuri puikiai žino, ko nori toks puslapis tinka. Daugumai – ne, nes toks puslapis nemotyvuoja užsisakyti paslaugos ar bent jau pasiterauti dėl kainos. Per tokius puslapius dažnai ateina užklausimai tiesiog suteikti daugiau informacijos apie paslaugą. Taip sugaišinamas brangus vadybininko laikas, toks užklausimas baigiasi tik informacijos paklausimu ar pasitikslinimu, o ne sąskaitos išrašymu.

Yra daugiau problemų su verslo tekstais, bet pagrindinius išvardinau.

Ką daryti?

Vaistas nuo įmonės interneto puslapio bergždumo yra vienas – į PARDAVIMUS orientuoti tekstai. Paslaugos tekstas turi parduoti paslaugą, kad su lankytoju liktų suderinti paslaugos terminus ir apmokėjimą. Kaip tokius tekstus paruošti? Čia jau kito straipsnio tema.