reklama

Kaip save pristatyti internete – tekstas yra DIEVAS!

Savo paslaugas reklamuoju jau seniai. Pasiekiau neblogų rezultatų – paieškoje su tam tikrais raktiniais žodžiais esu pirmame puslapyje, o kai kur ir pirmose pozicijose. SEO paslaugų neužsisakinėjau, o viską pasiekiau vadovaudamasis „atvirumo politika“. Kiti tai vadina tiesiog reklama, aš – turinio rinkodara. Bet šiandien ne apie tai. Turinio rinkodara dažniausiai įsivaizduojama, kaip reklaminiai tekstai…

prisitatyk

Interneto reklamos esminis momentas yra tekstas. Norite pasiginčyti? Gerai, bet trumpai. 🙂 Net baneriui reikalingas tekstas, jau nekalbant apie scenarijų vaizdo klipui. Visur tekstas yra reikalingas, net naudojant kitas reklamos priemones. Tekstas yra dievas, sutikite. Be jo nepasireklamuosite niekur.

Norėdami pristatyti savo verslą, pirmiausiai rašote pristatymą, kuriame pateikia informaciją apie savo paslaugas, veiklą, pasiekimus. Pavyzdžiui, užsiregistravote į kokį nors verslo katalogą, pavyzdžiui, Versliukai.lt, Atradau.lt, Dirbalaisvai.lt ir kt. Pirmiausiai suvedate savo asmens duomenis, tada renkatės veiklos sritis, tada kraunate nuotraukas, vaizdo medžiagą ir rašote neilgą 100-200 žodžių savo veiklos pristatymą. Tai pusė Word puslapio. Atrodo, kas čia tokio?.. Bet vos tik pradėję rašyti sustojate po antrojo sakinio: „Ką čia dar parašius?..“ Tų poros sakinių rodosi mažoka, nes klientai renkasi pagal tai, ar pakanka jam informacijos apie paslaugas. Tai ką dabar daryti?

Kaip save tinkamai pristatyti?

Kad būtų paprasčiau parašyti nedidelį aprašymą, paimkite iš savęs interviu, apsimetę klientu. Užduokite klausimus ir pateikite atsakymus. Viskas, daugiau nieko nereikia. Kokius klausimus užduosite? Čia jau galiu pasufleruoti.

Pirmiausiai užduokite esminius klausimus – kas toks esate ir ką veikiate. Pabandysiu tai padaryti praktiškai su savimi. Nieko neišgalvoju, yra taip, kaip rašau…

Kas tu toks esi per vienas?

Esu Marius, man 35 metai, gyvenu Vilniuje, turiu nuostabią žmoną kirpėja ir du aktyvius berniukus.

Ką tu veiki? Ką moki daryti? Kokia tavo patirtis?

Rašau tekstus interneto puslapiams. Jau 15 metų rašau profesionaliai, turiu žurnalistinį išsilavinimą. Pastaruosius 12 metų dirbu su interneto puslapiais ir interneto žiniasklaidos priemonėmis. Puikiai išmanau jų veikimo principus, todėl galiu sukurti jiems tokį turinį, kokio reikia.

Kodėl tai darai?

Manau, kad lietuviškam verslui reikia pagalbos kuriant tekstus internetui ir reklamuojantis internete. Mano žinios ir kompetencija šioje srityje gali būti naudinga…

Matote, prisistatėme, kas esate ir dabar reiktų pereiti prie konkrečių paslaugų.

Ką konkrečiai gali daryti?

Rašau tekstus interneto puslapiams, įmonės naujienas, straipsnius interneto puslapiams ir žiniasklaidai, pildau įmonės tinklaraštį…

Pateikite kuo išsamesnį savo paslaugų pristatymą. Klientai turi žinoti jas visas. Ne tik klientai, bet ir Google…

Kaip dirbi?

Dirbu kokybiškai, greitai ir nebrangiai.

Su kokiais klientais dirbi?

Tekstus rašau daugiausiai privačioms įmonėms tiesiogiai arba per tarpininkus – interneto puslapių kūrėjus, SEO paslaugų teikėjus, interneto rinkodaros specialistus ir t.t.

Viskas, papasakojote, ką klientas turi žinoti – kas esate ir ką veikiate. Dabar galima, nors ir nebūtina, pereiti prie beletristikos – rašinėlių su pamąstymais. Kam to reikia? Tam, kad pabrėžtumėte savo unikalumą. Unikalumas yra ne pačioje paslaugoje, o jos atlikime. Taigi, tekstus rašo Lietuvoje dar keli šimtai žmonių, tačiau aš galiu pasigirti, kad ne tik rašau tekstus verslui, bet ir dalinuosi tekstų rašymo paslaptimis su visais norinčiais, nes manau, kad Lietuvos rinkoje dar yra kur tobulėti… Galėčiau dar kelis sakinius parašyti apie savo tikslus, viziją, misiją, požiūrį į tekstų rašymą ir t.t. Kaip minėjau, ši dalis nėra būtina, bet, jei manote, kad tai gali padėti klientui susidaryti teisingesnį įspūdį apie jūsų veiklą – pirmyn! Sugaišite vos kelias minutes, o aprašymas bus labai geras.

Viskas. Parašėte. Kas toliau?

Ištrinkite visus klausimus, kuriuos uždavėte ir palikite tik atsakymus. Pasižiūrėkite, ar jie pakankamai sklandūs, ar nesikartoja tie patys žodžiai. Viskas, jūsų pristatymas paruoštas publikavimui.

Kur save pristatyti?

Verslo katalogai yra tik viena vieta, kur savo paslaugas galite reklamuoti. Yra ir daugiau panašių puslapių, taip pat ir labai specifinių sričių katalogų, pavyzdžiui, kirpėjų ir grožio specialistų, programuotojų, dizainerių, vertėjų, teksto rašytojų ir t.t. Paieškoje nesunkiai turėtumėte juos rasti.

Kita vieta, kur save prisistatyti yra interneto bendruomenės – forumai. Ten nereikia rašyti išsamių pristatymų ar reklaminių tekstų, tačiau reikia sugaišti šiek tiek laiko ieškant, kam reikia jūsų paslaugų.

Socialiniai tinklai – puikiausia vieta save prisistatyti. Čia reikės ne tokio ilgo pristatymo, nes čia daugiau reikia iliustracijų ir video. Beje, jas irgi galite pasidaryti nemokamai, naudodamiesi internete esančiais įrankiais. Photoshop’o išmanyti nebūtina. Viena tokia vieta yra Canva.com, Picmonkey.com (beje, šio straipsnio iliustracija taip pat padaryta su Picmonkey.com).

Esate savo srities profesionalas, tiesa? Tai ir prisistatykite save, kaip ekspertų ekspertą ir guru. Tai padaryti galima per straipsnius apie savo veiklą. Pavyzdžiui, aš rašau apie tekstų rašymą. Mano žmona yra kirpėja, ir ji gali rašyti apie šukuosenas ir plaukų priežiūrą…

Gali… Bet ar rašys? Savo įmonės puslapyje ji turi tinklaraštį, kurį pildo dažniau, nei pusė Lietuvos įmonių skelbia savo naujienas. Ten galima paruošti ir įvairius straipsnius. Taigi, vertėtų poagalvoti, ar jums reikia turėti savo tinklaraštį. Jis nieko nekainuoja, jei naudojatės nemokamomis blogofermomis (lietuviškos – Blogr.lt, blog.lrytas.lt arba WordPress.com, Blogger.com ir t.t.)? Tai nėra taip sudėtinga, kaip atrodo, o naudos duoda tikrai nemažai su laiku…

Beje, save galite pristatyti ir skelbimų puslapiuose. Ypač, jei kažkuo prekiaujate, ar teikiate paslaugas. Kai kurie skelbimų puslapiai yra mokami, tačiau tie keli litai yra tikrai verti to. Kaip rašyti reklaminius skelbimus – kito straipsnio tema.

Ką daryti, jei esate visiškas beraštis? Turite tris variantus:

  1. Galite kankintis mėnesį, kol parašysite puslapį teksto patys.

  2. Galite paprašyti savo draugų pagalbos, kurie jaučiasi raštingi.

  3. Galite susirasti profesionalą ir susitarti su juo. Barteriniai mainai – puikus dalykas, jei neturite pinigų atsiskaityti už tekstus…

Kurį pasirinksite – spręsti jums.

(Aš rinkčiausi trečią! Suprantat, kodėl?.. ;))

Marius Kuitniauskas

UAB „Rašytojas“ direktorius

Patarimai verslui: 20. Darbuotojų pristatymas su About.me

Kaip pristatyti verslą taip, kad nebūtų įkyru, būtų nuoširdu ir žmogiška? Tokia mintis kamuoja ne vieną rinkodaros vadybininką, atsakingą už savo verslo reklamą internete. Būdų yra nemažai, o vieną iš jų pristatysime išsamiau.

Versle dirba žmonės. Tai Jonas, Petras, Inga, Anastasija, John. Jie visi yra asmenybės, laikinai nusprendusios padėti Jūsų verslui pasiekti iškeltų tikslų. Tai daro neblogai kiekvieną dieną. Po darbo jie taip pat prisideda prie jūsų prekės ženklo populiarinimo, ypač, kai draugų būryje kalba pasisuka apie darbą… Įmonę ir jos veiklą galima pristatyti pasitelkus žmones gyvai arba internetu. Tai reiškia, kad internete kai kuriems darbuotojams galima sukurti pristatomuosius puslapius, savotiškus Portfolio, kuriuose būtų pateikiama ne tik informacija apie žmogų, bet ir kur jis dirba, ką išmano. Toks nemokamas įrankis yra About.me.

Patarimas: Sukurkite savo vadovui ir dar keliems atsakingiems asmenims profilius About.me tinkle.

Registracija About.me yra paprasta. Toliau lieka tik pasiruošti informaciją apie žmogų, darbą ir paslaugas, kurias jis gali suteikti. Kitas svarbus darbas – surasti jo nuotrauką, pageidautina tokioje aplinkoje, kur matytųsi ir įmonės logo. Viskas, tiek pastangų. Vos 15-20 minučių laiko atima ši registracija. Toliau belieka tik šiek tiek pareklamuoti puslapį socialiniuose tinkluose.

about.me

Idealiausias variantas yra tada, kai darbuotojas pats sutinka atstovauti įmonę ir šitaip ją reklamuoti. Tada nereikia už jį registruoti About.me paskyros, prašyti persiųsti el. pašto patvirtinimo laiškus ir t.t. Darbuotojas gali pateikti savo socialinių tinklų duomenis ir taip puslapį pareklamuoti savo draugams net neraginamas.

Kokia About.me puslapio nauda?

  1. Papildomas įmonės pristatymas internete.
  2. Reklamuojamas įmonės logotipas ir veikla neįkyriu būdu.
  3. About.me puslapyje yra galimybė pateikti informaciją su nuorodomis į įmonės puslapius.
  4. About.me paskyroje pateiktos nuorodos yra vertingos SEO atžvilgiu.
  5. Amout.me paskyra yra aukštai randama interneto paieškoje pagal tam tikrus raktinius žodžius, pavyzdžiui žmogaus vardą ar įmonės pavadinimą.

About.me nieko nekainuoja, tad kodėl nepasinaudojus šia galimybe? Papildoma reklama verslui niekada nepakenks. Jei per metus iš šio puslapio ateis vos 5 lankytojai, tikslas jau bus pasiektas.

Patarimai verslui: 18. Nufilmuokite savo ekraną su Screenr.com

Dažnai klientai klausia – kur pas jus puslapyje galima rasti kainas? Kaip prisiregistruoti? Kaip užsisakyti? Kokius nustatymus pasirinkti, kad nustotų eiti pranešimų laiškai? Klausimų yra daugybė, kuriuos atsakyti telefonu arba el. paštu yra labai sudėtinga. Paprasčiau tiesiog parodyti, kur ką galima rasti ir ką paspausti…

Tai padaryti galima paprasčiausiai nufilmavus savo ekraną ir žodžiu pasakius, kur ir ką spausti ar užeiti. Screenr.com tai padaro be jokios programinės įrangos.

Patarimas: nufilmuokite savo ekraną su Screenr.com ir patalpinkite video viešai.

Viskas vyksta labai paprastai – prisijungiate su kuriuo nors iš socialinių tinklų paskyrų (Facebook, Twitter, Google, Yahoo), aktyvuokite savo el. paštą ir galite pradėti įrašinėti. Paspaudžiate „Launch screen recorder now“ mygtuką, nurodote, kokį plotį filmuosite. Rekomenduojame nustatyti tik patį ekraną be naršyklės kraštų, nebent rodysite, kaip įvedate adresą, ir tada paspaudžiate raudoną įrašymo mygtuką. 3, 2, 1 ir kalbėkite. Jei dirbate su nešiojamu kompiuteriu, stenkitės kalbėti į mikrofoną, kuris paprastai yra įmontuotas netoli įjungimo mygtuko nešiojamo kompiuterio priekyje. Drąsiai veskite pelyte – ji matysis ekrane. Pasakokite, kur einate, ką darote. Nepamirškite pasakyti savo įmonės pavadinimo, gal net prisistatykite, jei pareigos yra aukštos – direktorius arba direktoriaus pavaduotojas skamba rimčiau ir patikimiau…

Kai pabaigiate rodyti, paminėkite, kad visada galite skambinti ar rašyti nurodytais kontaktais, jei kyla kokių klausimų. Atminkite, nemokamai leidžiama įrašyti iki 5 minučių trukmės klipą. Jei reikės ilgesnio, teks jau montuoti…

Viskas, dabar jūsų vaizdas yra saugumas. Įveskite pavadinimą, aprašymą ir spauskite Publish mygtuką. Vaizdo įrašas bus publikuojamas kurį laiką. Kai jis bus baigtas, galėsite peržiūrėti. Dabar video galite įterpti (embed) į savo tinklalapio kodą, jei yra toks poreikis. Taip pat galite jį išsaugoti mp4 formatu.

Bandymo metu pastebėjome, kad automatinis nusiuntimas į YouTube šiuo metu yra traktuojamas kaip nesankcionuotas prisijungimas prie jūsų YouTube, o taip pat ir Google paskyros. Tai saugumo problema, tad į YouTube teks video įkelti rankiniu būdu.

Štai, kaip mums pavyko padaryti video. Įvertinkite kokybę. Taip pat šį video įkėlėme ir į YouTube kanalą.

Patarimai verslui: 17. Įmonės puslapis – svarbesnis informacijos kanalas nei Facebook

FacebookasŠį kartą pateiksime patarimą, kuris tiesiogiai susijęs su visa rinkodaros strategija. Jau kalbėjome apie turinio strategiją, tad čia bus savotiškas tęsinys, ką daryti su tuo sukurtu turiniu.

Patarimas: Padarykite savo puslapį pagrindiniu informacijos šaltiniu, o ne atvirkščiai.

Prieš keletą metų kilusi partizaninio marketingo banga verslui pasakė aiškiai – nereikia turėti jokio puslapio, už jį mokėti tūkstančių litų, nes pakanka informaciją išdėstyti internete naudojantis nemokamais įrankiais. Ši žinia ypač patiko krizės prislėgtam verslui, ypač ta dalis apie virusinės reklamos sėkmę. Nuo čia viskas ir prasidėjo. Užeini į įmonės puslapį, o adresas peradresuojamas į Facebook puslapį. Puiku, Facebooko puslapis yra nereali komunikacijos ir verslo reklamos priemonė, tačiau su akivaizdžiu trūkumu – nepatogi navigacija archyvinei informacijai peržiūrėti. Jei Facebook Notes paskelbėte įmonės naujieną, tai po mėnesio laiko jos nebebus įmanoma paprastai surasti…

Facebook puslapis – informacijos agregatorius, kuris sutalpina iš visų kitų pakampių surinką įmonės informaciją ir paplatina ją tiems keliems šimtams gerbėjų. Viskas. Daugiau jokių galimybių, nebent imiesi mokamos kampanijos tam tikrai aplikacijai populiarinti.

Dabar akivaizdu, kad interneto puslapis turi būti pirminis informacijos šaltinis su glaudžia integracija su socialiniais tinklais Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube, Google+, dar kartais Foursquare. Kodėl? Priežastys yra kelios:

  • Lankytojams reikia pastovumo. Jie turi žinoti, kad užėję į www.jusuimone.lt visada ras šviežiausius kontaktus ir visą reikalingą informaciją. Facebook pastovumu nepasižymi…
  • Verslo partneriams reikia rimto informacijos pateikimo būdo. Ne visi verslo partneriai gali pasiekti Facebooke užslėptą informaciją. Socialiniai tinklai yra laikomi vienais iš pagrindinių trukdžių darbe, tad yra nemažai įmonių ir įstaigų, kur socialiniai tinklai blokuojami.
  • Autorinės teisės turi būti Jūsų, o ne sumaišytos su kažkuo kitu. Paskelbėte prezentaciją Facebooke, ją nukopijavo konkurentai. Kaip įrodysite, kad jie pavogė iš jūsų medžiagą?
  • Jūsų puslapis turi būti pagrindiniu ir oficialiu informacijos šaltiniu žiniasklaidai. Facebook paskyra gali būti falsifikuojama, nulaužiama, ja gali pasinaudoti pas atsakingą darbuotoją į svečius užėję asmenys, kol šis atidarinėja svečiams butelį vyno. Socialiniuose tinkluose skelbiama informacija negali būti pradiniu informacijos šaltiniu, tik įmonės valdomas interneto puslapis.

Kaip šį patarimą įgyvendinti? Labai paprastai. Tereikia turėti skyrelį „Įmonės naujienos“ arba „Informacija“, kur būtų publikuojami nedideli straipsniai su įmonės vaizdo klipais, prezentacijomis, PDF dokumentais, statistinė informacija, nuomonė apie tam tikrus visuomenėje vykstančius procesus, straipsniai, komerciniai pasiūlymai ir t.t. Net Twitterio pasisakymai turėtų būti rodomi atskirtame puslapyje. Kai kurios įmonės tokią informaciją skelbia tinklaraštyje, kuris yra laikomas ne tokiu oficialiu leidiniu internete.

Kodėl taip apkrauti savo puslapį? Dėl papildomo lankomumo. Kuo daugiau informacijos bus paskelbta Jūsų įmonės puslapyje, tuo daugiau šansų, kad ateis daugiau lankytojų per Paiešką. Be to interneto puslapis yra puiki priemonė surinkti visą informaciją po vienu stogu, o ne išmėtyti po visą internetą.

Patarimai verslui: 13. Lipdukas ant automobilio su puslapio adresu

lipdukas ant automobilioTurbūt ne kartą matėte išpaišytas mašinas su tam tikrų įmonių reklama. Taip, tai kainuoja nemažus pinigus. Ar atsiperka? Vargu, tačiau prekės ženklui vertės tikrai priduoda. Jei esate nedidelė įmonė, prekės ženklas dar nelabai žinomas, kažin, ar apsimoka mesti kelis šimtus ar tūkstančius litų į itin originalų automobilio apipavidalinimą. Tačiau galima pasidaryti nedidelį lipduką tik su įmonės interneto puslapiu.

Patarimas: užsiklijuokite puslapio adresą ant automobilio bagažinės.

 

Vienos spalvos lipdukas kainuoja nelabai daug, iki 80 litų, todėl tai labai nedidelė investicija. Galite iš karto atsispausdinti kelis vienetus, tad vieneto kaina bus mažesnė. Juos užklijuosite savo darbuotojams. Galite su jais susitarti, kad užsiklijuotų, net jei automobilis neturi panaudos sutarties. Jei darbuotojai žiūri skeptiškai, pasiūlykite kas mėnesį užpilti 10 litrų degalų.

Tai ypač aktualu tiems, kurie dažnai ir daug važinėja mieste. Čia matomumas yra didžiausias, nes sėdint kamščiuose nieko kito nebelieka, kaip apžiūrinėti priešais esančius automobilius.

Lipdukas – nebrangi reklama, tad reklamuokite savo puslapio adresą ne tik internete.