Reklaminiai tekstai

Parduodantys tekstai: kaip juos rašyti

Klientai dažnai klausia – „ar rašote parduodančius tekstus?“ 9 iš 10 tokių klientų net nesuvokia, kas tai yra ir kaip tai turi atrodyti… Dėl to šio formato tekstai Lietuvoje yra itin komplikuoti parašyti. Pabandysime paprastai ir populiariai paaiškinti, kaip rašomi tie stebuklingi parduodantys tekstai.

Stebuklų nebūna – vien tik tekstas neparduoda!

Atleiskite už tiesmukumą, tačiau 2-3 Wordo puslapiai teksto (visas šis straipsnis telpa į 3 Wordo puslapius), atspausdinti ir pakišti potencialiam klientui po nosimi skaitymui, parduoti nieko nesugebės, nesvarbu, koks genijus juos rašė, kiek laiko gilinosi į siūlomo produkto ar paslaugos savybes. Taip pat nesvarbu, ar toks tekstas kainavo 25 ar 250 eurų – baltas lapas su juodomis raidėmis neturi jokių šansų kažką parduoti. Kodėl?

Interneto puslapių lankytojai nekenčia ilgų ir nuobodžių tekstų!

„Tai parašykite nenuobodų!” Sulauksite kandžių replikų iš kliento. Hmmm… Didelė dilema. Jei parašysite trumpą tekstą, veikiausiai pritrūksite erdvės pardavimams būdingiems momentams – susidomėjimui, emociniam užkabinimui, problemos konstatavimui, alternatyvių sprendimų sumenkinimui ir t.t. Jei parašysite ilgą tekstą – klientas primins, kad tokio nereikia ir niekas jo neskaitys… Bet juk internetas tuo ir nuostabus, kad ilgus tekstus galima sudėlioti taip, kad jie įtrauktų skaitytoją ir jis paskaitytų specialiai paruoštą informaciją. Kaip rasti tą aukso vidurį?

Prieš rašydami tekstą turėsite klientui paaiškinti savo reikalavimus. Reikalavimas Nr. 1 turėtų būti

Palikite būtent tokį teksto formatavimą, kuris buvo pateiktas dokumente!

Ne vienas tekstų kūrėjas buvo labai nusivylęs, kai klientas tiesiog „copypastino“ jo paruoštą tekstą į tekstinį redaktorių, iš jo į turinio valdymo sistemą, o puslapyje atsidūrė vientisas tekstas be jokių antraščių, paantraščių, sąrašų, pajuodinimų, citatų ir kitų teksto formatavimo gudrybių. Jeigu su parduodančiu tekstu padaroma lygiai tas pats, tai yra katastrofa. Jis praranda visas galias, nes vientiso teksto greičiausiai niekas nepaskaitys.

Pardavimo procesas internete vyksta, kai lankytojui skenuojant tekstą (jis jo neskaito, o skenuoja F raidės forma visą puslapį), jo dėmesį patraukia tam tikri taškai – tai gali būti iliustracijos ar teksto paryškinimai. Kad įsitikintumėte tuo paprasčiausiai paimkite bet kokį tekstą, įkelkite į Word dokumentą, pašalinkite visą formatavimą. Viduryje dokumento vieną žodį ar frazę paryškinkite, arba parašykite kažką neįprasto, pavyzdžiui, Aš esu barsukas, ir duokite paskaityti bet kuriam pažįstamam žmogui. Po 10 sekundžių nutraukite skaitymą ir paklauskite, į ką skaitytojas atkreipė dėmesį. 9 iš 10 skaičiusiųjų greičiausiai bus pastebėję tą išskirtą sakinį apie barsuką. Kodėl? Todėl, kad už jo užkliuvo akis, tada skaitytojas perskaitė visą frazę ir, pamatęs, kad ji nepasako nieko konkretaus apie šio teksto esmę, nusprendė paskaityti tą paragrafą, kuriame paryškinta frazė yra. Taip, nuo teksto vidurio, ne nuo pradžios.

Taip skaitoma internete, todėl panaikinus teksto formatavimą, skaitytojai tiesiog neužsikabina už tam tikrų vietų ir tekstą praleidžia pro akis. Lygiai taip pat, kaip studentas per sesiją 5 valandą ryto prieš egzaminą – žodžius mato, jų reikšmę supranta, o į vientisą sakinį suvesti negali…

Iliustracijos, vaizdo klipai ar geriau papildo pardavimų tekstą. Ypač, jei jie susiję, o ne bendriniai. Tai gali būti įvairūs grafikai, „pyragai“, kitų interneto puslapių ekrano nuotraukos ir t.t.

Jei jau formą išsiaiškinome, pereikime prie pačio turinio.

kaip parašyti parduodantį tekstąKaip rašyti parduodantį tekstą?

Pirmiausia reikia žinoti pardavimų tekstų esmę. Perskaitęs tokį tekstą, skaitytojas turi atlikti tekste nurodytus veiksmus. Jei jis juos atlieka, tekstas yra sėkmingas. Tie veiksmai gali būti labai įvairūs: įvesti el. pašto adresą, atsisiųsti kainoraštį PDF formatu, paskambinti vadybininkui ir užduoti žudantį klausimą – kiek man tai kainuos?, parašyti el. laišką su 5 žodžiais noriu, noriu, noriu, noriu, noriu laiško pavadinime, o pačiame laiške nurodyti prekę ar paslaugą. Tai vadinamieji kvietimai veikti (call to action). Jei tekste nieko nekviesite daryti, skaitytojas tiesiog nieko ir nedarys.

Kaip gražiau apipavidalinti tuos kvietimus veikti? Teks pasinaudoti teksto formatavimo galimybėmis, arba paprašyti puslapių kūrėjų pagalbos, nes gali prireikti didelio mygtuko „Pirk dabar!“, kontaktinės formos, el. pašto įvedimo lauko ir t.t.

Kai skaitytojas perskaito tekstą, kitas jo žingsnis yra pirkimas. Deja, pats pirkimo procesas nuo tekstų kūrėjų jau nebepriklauso. Jei jis nėra itin sklandžiai suorganizuotas – pardavimų nebus. Tada lengviausia apkaltinti tekstų rašytoją, neva jis neparašė parduodančio teksto – juk nepasipylė užsakymai, kaip iš gausybės rago…

Pardavimo formulę sugalvokite patys…

Užsienyje yra populiaru dalintis parduodančių tekstų formulėmis, kurios veikia. To čia nedarysime, nors apie pardavimų tekstų formules jau rašyta. Priežastis labai paprasta: kiekvienam klientui – po atskirą formulę.

Vienokia formulė taikytina logistikos įmonės paslaugoms, kitokia – moteriškiems rūbams, dar kitokia – greitiesiems kreditams. Negalima visko paruošti pagal vieną kurpalį, nes bus nenatūralu ir netikslinga.

Jei nesate dar girdėję apie tekstų rašymo formules, trumpai priminsime, kad tai yra savotiška teksto struktūra, kurios patogu laikytis aprašinėjant keletą produktų ar paslaugų. Pavyzdžiui, Problema>neefektyvūs problemos sprendimai>mūsų siūlomas efektyvus problemos sprendimas>kodėl mūsų sprendimas jums tinkamiausias>kodėl sprendimas efektyviausias rinkoje>kodėl verta į jį investuoti daugiau, nei į konkurentų>kvietimas pirkti>įsigijusių klientų atsiliepimai>specialus pasiūlymas/akcija, nuolaida>paskutinis kvietimas pirkti. Paminėjome gana ilgą formulę, bet ji tinkama ne visiems, todėl teks pasukti galvą, kaip išdėstyti tekstą, kad išlaikytumėte jo vientisą struktūrą ir pasiektumėte užsibrėžtą tikslą.

Parduodantys tekstai reikalauja ir keleto gudrybių, į kurias rekomenduojame atkreipti dėmesį:

  1. Užkabinanti ir gera antraštė teksto pradžioje reikalinga ne tik parduoti, bet ir parodyti skaitytojui, atėjusiam iš paieškos ar reklamos, kad jis papuolė būtent čia kur reikia. Jei vis dėl to ne čia – tuo geriau, nes nesuinteresuotas lankytojas naudos daug neduoda…
  2. Tekstas nukreipiamas link kliento, o ne link paslaugos teikėjo ar prekės pardavėjo. Tai reiškia, kad tekste turi būti daugiau Jūs, Jums, Jūsų, o ne Mes, Mums, Mūsų. Tekstas skirtas klientams pritraukti, o ne girtis pasiekimais. Tai galima daryti „Apie mus“ skiltyje, kuri vis dar rašoma, nors niekas labai neskaito…
  3. Tekste kreipiamasi į vieną žmogų. Juk prie ekrano vienu metu pardavimų tekstą skaito vienas žmogus, o ne šeima ar būrys draugų per vakarėlį sumaniusių paskaityti reklaminį tekstą… Bet labai atsargiai su familiarumais. TU vartoti galima tik kai pardavimo procesas primena „draugas-draugui“ santykius, kitais atvejais rekomenduojama vartoti JŪS.
  4. Geidžiamumo įspūdis tinka ne visur. Verslo paslaugas parduodančiame tekste nereikėtų labai įsijausti į tai, kaip „ši paslauga pakeis jūsų nykų gyvenimą“. Tai neprofesionalu. Verslas paslauga naudojasi iš išskaičiavimo, o ne vien dėl to, kad vadovas nori pasilengvinti sau gyvenimą. Be to greičiausiai į tokį pardavimų puslapį užeinama nusikopijuoti el. pašto adreso prieš siunčiant užklausimą 10 įmonių, teikiančių panašias paslaugas.
  5. Kalba parduodančiuose tekstuose turi būti paprasta ir aiški. Sudėtingi terminai ir sąvokos paprastam žmogui sukelia stresą, jis pradeda abejoti, ar tai iš tikrųjų, ko jam reikia. Sudėtingus terminus pasilikite informaciniams tekstams, skirtiems profesionalams. Pardavimų tekstus turi suprasti ir mokyklinio amžiaus jaunimas.

Beje, su pastaruoju teiginiu daugelis klientų nesutiktų. Gaila, bet, savęs susireikšminimas ir siekimas pasirodyti protingesniu už kitus pardavimams tikrai nepadeda.

Parduodantys tekstai parduoda, jie neskirti SEO, jie ne informacijos šaltiniai referatams rašyti, jie nėra pramoga.

„Parašykite parduodantį tekstą, kad Google gerai rastų“, – tai girdi ne vienas parduodančių tekstų kūrėjas. Jei klientas nori gauti trys-viename tekstą, kaip dabar yra įprasta, teks labai nusivilti. Nes greičiausiai tekstas bus informatyvus, draugiškas paieškoms, tačiau pardavimų funkciją atliks sunkokai. Čia tas pats, kas ir „noriu gerai, greitai ir pigiai“. Dvi sąlygas išpildyti dar galima, tačiau visų trijų – niekaip.

Prieš pradėdami rašyti, pasiaiškinkite, kaip veikia pardavimo procesas įmonėje. Galite net patys apsimesti potencialiu pirkėju. Nuo to priklauso pardavimų tekstų struktūra ir apimtis. Kam rašyti daug ir atsakinėti į visus skaitytojų klausimus dar prieš juos užduodant, jei klientas turi visą klientų aptarnavimo skyrių, kurie telefonu dieną naktį potencialiems klientams aiškina parduodamų prekių ar paslaugų naudą?..

Beje, pardavimų ir rinkodaros pagrindai čia būtini. Kitaip gausis rašinėlis „kodėl reikia pirkti šią paslaugą“, o ne parduodantis tekstas.

Kuo skiriasi SEO straipsnis nuo SEO teksto, nuo teksto puslapiui

Mieli klientai ir interesantai (kurie tik domitės, kas gali parašyti vienus ar kitus tekstus), šis straipsnis yra skirtas Jums. Pastaruoju metu tenka įsivelti į ilgas diskusijas ir bandymus paaiškinti, kas yra SEO tekstas, SEO straipsnis ir reklaminis tekstas puslapiui. Tai trys skirtingi žanrai, todėl labai sunku kartais atspėti, kas iš tikrųjų Jums yra reikalinga. Tikiuosi, kad perskaitę šį straipsnį, susidarysite geresnį vaizdą, kas yra kas ir kokio teksto jums reikia iš tiesų.

SEO teksto, straipsnio ir reklaminio teksto skirtumai

Pabandykime visa tai parodyti paprastoje lentelėje pagal tam tikrus kriterijus.

  SEO tekstas SEO straipsnis Reklaminis tekstas
Paskirtis Šis tekstas yra skirtas sukurti erdvę tam tikram raktiniam žodžiui ar jų grupei. Dažnai tos erdvės nereikia, todėl tai daroma dirbtinai. Jis skirtas daugiau paieškos sistemos robotams, nei lankytojams-žmonėms. Tekste dažniausiai nėra kontaktinių duomenų, vengiama konkrečių prekės ženklų, nebent pristatomi skirtingi prekių ar paslaugų tiekėjai. Straipsnis skirtas reklamuoti tam tikrą raktinį žodį, o ne konkrečią paslaugą ar USP. Dažnai rašoma aptakiai, vengiant problematikos. SEO straipsnis duoda nedaug naudos skaitytojui, nes jo paskirtis – reklamuoti raktažodį paieškos sistemoms. Konkrečių kontaktų pateikti vengiama, prekės ženklas pateikiamas kukliai, lyg tarp kitko. Reklaminis tekstas reklamuoja ir pristato konkrečią paslaugą ir pasiūlymą. Jame pateikiama informacija apie paslaugą, argumentai, kodėl turėtumėte ją pasirinkti, taip pat pasiūloma veikti („Call to Action“). Pateikiami tikri kontaktai, dažnai minimas prekės ženklas.
Apimtis

 

MetaTitle – 1-5 žodžiai

SEO įmonės/paslaugos pristatymai katalogams – 20-50 žodžių.

SEO tekstai – 50-350 žodžių (retai pasitaiko ilgesnių)

Dažniausiai 300-400 žodžių,

Rečiau – 400-500 žodžių.

Reklaminiai tekstai būna labai įvairios apimties. Interneto puslapiams dažniausiai tinka 150-200 žodžių, tačiau dažnai pasitaiko ir ilgesnių.

Reklaminiai straipsniai – 500-800 žodžių.

Nukreipimo puslapiai („Landing page“) – 500-1000 žodžių. Tinklaraščio įrašai – 200-500 žodžių.

MetaDescription* – apie 20 žodžių.

Kur publikuojamas SEO tekstai naudojami tam tikruose verslo, nuorodų kataloguose, vietose, kur trumpai pristatomos paslaugos siekiant, kad pats pristatymas konkuruotų su pačiu puslapiu. Ne paslaptis, tai tokie puslapiai kaip 118.lt, imones.lt, visalietuva.lt, info.lt ir t.t.

 

Ilgesni tekstai dažniausiai naudojami elektroninėse parduotuvėse – kategorijose, kur gausu prekių. Tokie tekstai dažniausiai publikuojami puslapio apačioje, nes skirti ne skaitymui, o Google.

SEO straipsniai publikuojami įvairiuose abejotinos reputacijos tinklaraščiuose ir straipsnių kataloguose. Jų pagrindinis tikslas – ne surinkti kuo daugiau skaitytojų, o tik pareklamuoti raktinį žodį, todėl tokie puslapiai juos priima (nemokamai arba už tam tikrą mokestį).

 

SEO straipsnių publikuoti savo įmonės tinklaraštyje nerekomenduojama. Taip pat griežtai nerekomenduojama to daryti vietoj reklaminių tekstų įmonės tinklalapyje.

Reklaminiai tekstai dažniausiai publikuojami įmonės puslapyje. Rečiau – partnerių puslapiuose, nes partneriai mėgsta labiau apsiriboti logotipo paskelbimu, o ne tekstiniu pasiūlymu pristatančiu partnerį ir jo paslaugas. Vis dar reti nukreipimo puslapiai („Landing pages“).

Reklaminiai straipsniai rašomi į tam tikrų sričių leidinius. Už juos sumokama, nors ir ne visada pažymima, kad tai reklama, kaip reikalauja Visuomenės informavimo įstatymas.

Raktiniai žodžiai Būdingi tikslūs raktiniai žodžiai ir jų variantai. Tekstuose jų labai daug, todėl patys tekstai atrodo nenatūraliai (lietuvių kalba vardininkui nesuteikia tiek daug reikšmės, lyginant su anglų, o vartotojai kažko ieško būtent vardininko linksnio raktažodžiais). Būdingas 1-2 raktiniai žodžiai, ant kurių dedama nuoroda į tam tikrą puslapį („Anchor texts“). Dažnai tai tikslūs raktiniai žodžiai, nors taip neturėtų būti dėl naujos Google politikos kuri vertina šių raktažodžių įvairiapusiškumą. Raktinis žodis dažniausiai sutampa su paslaugos pavadinimu. Jie visai neakcentuojami, nesivaikoma jų specialiai, todėl tekstai yra natūralūs. Google supranta lietuvių kalbos linksnius ir gali įvertinti, apie ką yra puslapis, tad jį parodo, kai ieškomas atitinkamas raktinis žodis.
Google Google robotams reikalingas tekstas, kuris jiems yra skirtas. Lietuvių kalbos kokybės Google įvertinti kol kas negali, tad SEO tekstai būna gana chaotiški, netvarkingi, neįdomūs. Google vertina nuorodas iš temiškai susijusio turinio. Kita vertus, nuorodos vertė krenta, jei straipsnis publikuojamas autoriteto neturinčiame tinklaraštyje. Kaip tą autoritetą pamatuoti – kita problema, su kuria susiduria SEO straipsnių užsakovai. Labiausiai Google vertinamas tekstas, kadangi jis yra tiesiogiai naudingas vartotojui. Nebūtina rašyti ilgo straipsnio, kad suteiktumėte naudą. Vartotojui reikia atsakyti į vieną klausimą „Kaip aprašoma paslauga/prekė padės išspręsti mano problemą?“ Išsamus atsakymas gali būti ir vienas sakinys ir 1000 žodžių tekstas su visais UŽ ir PRIEŠ argumentais, tačiau jo vertinimas yra aukštesnis, nei SEO straipsnių.

 

Kokias klaidas daro Lietuvos verslininkai, užsakydami tekstus

Didžiausia klaida yra sumaišyti SEO straipsnius su reklaminiais tekstais. Yra tekę ne kartą matyti, kaip ne itin aukštos kokybės SEO straipsnis patalpinamas į paslaugos aprašymui skirtą vietą. Kaip tai atrodo realiai? Tai galite pamatyti čia. Paklauskite savęs, ar norėtumėte, kad Jūsų puslapyje būtų panašus tekstas?

Kita klaida – į reklaminį tekstą prikišti 10-15 raktinių žodžių. Reklaminiuose tekstuose pagrindinis raktinis žodis yra paslaugos/prekės pavadinimas. Pakanka kažkur paminėti žodį „kaina“ ir „Vilnius“ (arba kitas miestas, kuriame teikiama ta paslauga ir kurio regiono klientams jis skirtas), ir šis puslapis jau turėtų būti randamas pagal keletą svarbiausių paieškos kombinacijų.

klaidaDar viena klaida – sukurti reklaminius tekstus kiekvienam raktiniam žodžiui, nesvarbu, kad taip dubliuojamos kai kurios paslaugos. Ši klaida ypač būdinga buhalterinių paslaugų įmonėms, kurios labai stengiasi reklamuoti tiek „įmonės steigimo“, tiek „UAB steigimo“, tiek „įmonių steigimo Kaune“ paslaugas. Iš tikrųjų, tai yra tik viena paslauga – finansininkas padeda surinkti reikalingus dokumentus ir pateikti juos „Registrų centrui“, tačiau mėgstamą pristatyti, kaip tris atskiras paslaugas siekiant gauti kuo daugiau naudos iš SEO.

*MetaDescription yra tas tekstas, kurį matome paieškos rezultatų puslapyje. Jo apimtis dažniausiai yra 15-25 žodžiai, nes Google riboja jo ilgį iki 156 simbolių su tarpais. Daug kas KLAIDINGAI mano, kad tai SEO tekstas. Iš tiesų SEO jis jokios įtakos nebedaro jau keletą metų, tačiau jį galima išnaudoti reklamuojant prekę ar paslaugą ir paskatinant lankytoją užeiti būtent į tą puslapį.

Labai dažnai pasitaikanti klaida, o tiksliau – nesusipratimas, yra tekstų apimtis. Dažnas įsivaizduoja, kad 300 žodžių yra Google reikalavimas reklaminiam tekstui. Tai mitas. Google nepateikia jokių reikalavimų tekstų apimtims. 300 žodžių yra SEO ekspertų nustatytas galimas standartas, paremtas ilgai atlikinėtais eksperimentais. Google niekada nėra pasakę oficialiai, kad geriausia apimtis yra 300 žodžių ar 50 žodžių. Jų pozicija dėl teksto yra tokia: teksto turi būti tiek, kiek lankytojui reikia suvokti, kas tai per prekė/paslauga ir kuo ji gali būti jam naudinga sprendžiant savas problemas. Tekstas turi duoti naudos. Naudą gali duoti ir vienas DUK skyrelio klausimas ir atsakymas iš vieno sakinio arba 2000 žodžių apimties straipsnis įmonės tinklaraštyje aiškinantis įvairius paslaugos aspektus ar prekės technines charakteristikas. 300 žodžių – iš piršto laužtas skaičius, kurio laikytis nebūtina.

Kodėl populiariausi 150-200 žodžių apimties tekstai?

Kai mes siūlome klientui paruošti reklaminius tekstus tinklalapiui, dažniausiai siūlome optimalų teksto kiekį – 150-200 žodžių. Vaizdžiai primename, kad tai yra apie pusė Word puslapio, kad užsakovai galėtų paprasčiau įsivaizduoti. Kodėl būtent tiek? Kalbame tik apie Rasytojas.lt agentūros motyvus.

  1. 150-200 žodžių apimties tekstą internete žmogus perskaito maždaug per 60 sekundžių (greitai skaitantys per minutę gali perskaityti ir 250 žodžių tekstą). Retas kuris turi daug laiko skaityti ilgus paslaugų pristatymus.
  2. 150-200 žodžių tekstas kainuoja mažiau, nei 200-300 žodžių tekstas, o efektą duoda panašų ar net geresnį (kuo ilgesni tekstai, tuo daugiau žmonių išeis iš puslapių jų neperskaitę). Jei mūsų tikslas būtų pasipelnyti – rašytume tik 1000 žodžių reklaminius straipsnius į pagrindinius dienraščius ir pranešimus spaudai, kurių kainos prasideda nuo 70-100 eurų.
  3. Tokios apimties tekstas parašomas gana greitai. Tai aktualu, kai reikia paleisti naują puslapį, programavimas atliktas ir reikia tik tekstų. Kitas momentas – lieka daugiau laiko korekcijoms ir diskusijoms su užsakovu. Tekstus rašantis tekstų kūrėjas sugaišta mažiau laiko, tad gali skirti savo laiką ir kitiems darbams, o tai turi didelės įtakos produktyvumui bendrai.

Tokios apimties tekstai dažnai sutelpa į 1800 simbolių. O tai jau reiškia, kad vertėjams pateiktas tekstas bus 1 mašinraštis. Taip lengviau įvertinti vertimams reikalingas investicijas užklausus vertimų mašinraščio kainos.

Ar tapo aiškiau atskirti šiuos skirtingus tekstus? Jei ne, skambinkite +370 658 89266 arba rašykite info@rasytojas.lt ir pasistengsime paaiškinti asmeniškai su Jums priimtinais pavyzdžiais.

Kaip rašyti tekstus interneto puslapiui

kaip rašyti tekstus interneto puslapiamsŠį straipsnį skiriame raštingiems žmonėms, kurie patys rašo tekstus. Tokių yra tikrai nemažai, tad tikimės, kad jis bus naudingas ir įdomus. Tie, kurie patys teksto nerašo, taip pat gali jį paskaityti ir sužinoti, ko reikalauti iš samdomų rašytojų.

Taigi, kaip rašyti tekstus interneto puslapiui, kad būtų ir klientas patenkintas, ir skaitytojas neliktų nuošalyje?

Kam skirtas tekstas

Pirmiausia, reikia turėti omenyje, KAM RAŠOTE. Tekstas interneto puslapiui yra skirtas, ne vadybininkui Jonui, kuris tuos tekstus užsakė. Jis yra skirtas eiliniam skaitytojui, kuris nėra susipažinęs su įmonės veikla. Tie, kurie susipažinę su įmonės veikla, bendrinių tekstų jau neskaitys – ieškos arba kontaktinių duomenų, arba gilesnės informacijos. Naujai apsilankę interneto puslapio lankytojai turi iš karto suvokti, apie ką eina kalba, kad galėtų atitinkamai pasielgti – užverti puslapį arba skaityti toliau. Tiesa, interneto puslapius stebi ne tik paprasti lankytojai, bet ir konkurentai.

Pagal tai, kam rašote tekstą, nustatote ir stilistiką. Jei tai įmonė, kuri teikia paslaugas galutiniam vartotojui, stilius turėtų būti paprastas, suasmenintas. Jei paslaugos yra verslui – stilius oficialesnis, su verslo kalboje įprastomis frazėmis. Labai priklauso stilius ir nuo auditorijos. Pavyzdžiui, vienoks stilius gali būti naudojamas aprašant prekes ir paslaugas paaugliams, kitoks – moterims, trečioks – automobilininkams.

Dilema: ką daryti, kai tekstas skirtas ir galutiniams, ir verslo vartotojams? Išeitis gali būti paprasta. Teksto pradžioje pateikite visą konkrečią informaciją ir raginimą susisiekti, o toliau dėstykite viską išsamiai. Pirmoji pastraipa bus skirta verslui, kuris paprastai neturi laiko skaityti ilgų aprašymų, o antroji dalis – paprastam vartotojui, kuris dar nėra nusiteikęs pirkti, ieško informacijos, ar užklydo atsitiktinai.

Interneto puslapio teksto struktūra

Prieš pradėdami rašyti, susidarykite tam tikrą teksto schemą. Teksto schema yra tam tikras planas, kurio laikydamiesi galite gana vienodai aprašyti kelis puslapius tam pačiam tinklalapiui. Labai neprofesionalu kiekvieną paslaugą aprašinėti skirtingu tonu ir stilistika. Tiesa, asmenų derinimo klaidų pasitaiko net ir patiems profesionaliausiems rašytojams…

Paslaugos puslapio schema:

[esminis paslaugos pristatymas]

[pagiriamasis žodis]

[kam paslauga yra skirta]

[problemos pristatymas]

[problemos sprendimo būdas – paslauga]

[pagiriamasis žodis]

[raginimas susisiekti]

Jei kiekvienam iš šių dalių parašysite bent po 2-3 sakinius, išeis rišlus 200-300 žodžių apimties tekstas. Laikydamiesi tokios schemos nesunkiai galėsite bet kada pridėti naują paslaugos aprašymą nekeisdami stiliaus.

Schemas kurkite prieš rašydami visus tekstus. Galite jas suderinti ir su klientu, jei rašote bandomąjį tekstą.

Interneto puslapio apimtis

Kokia optimali interneto puslapio teksto apimtis? Patirtis parodė, kad tai yra 150-250 žodžių. Tai iki pusės A4 puslapio. Tiek skaitytojas gali perskaityti per 1-2 minutes. Ilgesnis tekstas ekrane jį vargina, reikalauja papildomo susikaupimo ir pastangų.

Kodėl ne trumpiau? Yra tam tikri puslapiai, kur optimalus kiekis yra 100 žodžių. Tai dažniausiai prekių aprašymai el. parduotuvėje. Kiekvienu atveju reiktų iš anksto įvertinti tekstų apimtis ir susitarti su užsakovu. Ar toks tekstas nekenkia SEO? Apskritai tekstas SEO nekenkia, tik padeda…

SEO elementai interneto puslapio tekste

Rašant tekstą interneto puslapiui, SEO elementai turėtų būti įtraukiami taip pat organiškai, kaip ir teksto formatavimas. Kas tie SEO elementai? Tai ne toks tiesmukas raktinių žodžių pavadinimas. Raktiniai žodžiai turi būti tekste, tik nelabai svarbu, kokiu linksniu. Tiesa, labai rekomenduojama, kad vienoje vietoje Vardininkas lai būna panaudotas – to Paieškai turėtų pakakti. Vardininkas – nėra labai geras linksnis SEO srityje. Su juo tekstai atrodo gan griozdiški, nesklandūs. Dėl to jo normaliuose tekstuose sutiksite nedaug. Todėl raktinis žodis vardininko linksniu nenaudojamas dažnai. Kiti linksniai – kiek tik nori.

Raktinis žodis yra vienas darinys, tačiau yra ir toks dalykas, kaip raktinė frazė. Pavyzdys: raktinis žodis yra „buhalterinės paslaugos“; raktinės frazės „buhalterinių paslaugų kaina“, „buhalterinės paslaugos Vilniuje“, „buhalterinės paslaugos nemokamai“ ir t.t. Rašydami tekstą visada galite paminėti kainą, pigumą, nors tai labai sąlyginis dalykas, ir vietą, kurioje paslaugos teikiamos ar parduodami produktai. Gali būti ir daugiau tokių frazių.

Panaudoję bent kartą kelis raktinius žodžius ir frazes – laimite iš karto, nes paieška atkreips į tai dėmesį. Tokiu būdu tekstas bus randamas.

Klišės

Be jų interneto puslapių tekstai atrodytų kaip vienuoliktoko savamokslio poeto rašinėliai, nagrinėjantys egzistencines problemas. Skaitytojui nelabai įdomios originalumo paieškos B2B puslapiuose. Skaitytojui įdomi informacija, kuri padės jam nuspręsti – pirkti tą prekę ar paslaugą, ar ne. Dėl to tam tikros klišės tekste būtinos:

  1. Profesionalumas. Juk visi nori žinoti, kad juos aptarnaus tik profesionalus vadybininkas, o ne ką tik pradėjęs dirbti praktikantas.
  2. Dirbame kokybiškai. Ar matėte kur nors pasakymą, kad dirbame nekokybiškai, arba „pusėtinai“? Tikrai ne. Ir nepamatysite, nes kokybė yra vienintelis būdas apginti didelę produkto ar paslaugos kainą.
  3. Nebijome iššūkių. Bet koks darbas ir bet koks užsakymas yra savotiškas iššūkis. Įmonės darbuotojams iššūkis=projektas. Klientams iššūkis=netradicinis “priėjimas” prie jo problemos ir jos sprendimas.
  4. Lankstumas. Kas gi tas lankstumas? Darbas po darbo, kad spėtum laiku? Iš esmės, tai projekto valdymo sinonimas. Iš kliento pusės lankstumas reiškia ir jo kaprizų, kurie slepiasi po fraze „aukšti reikalavimai“, pildymas.
  5. Komanda. Nesvarbu, kad dirba vienas, bet visur reikia minėti komandą. Ne dėl to, kad po metų tekstų nereiktų vėl koreguoti, bet dėl to, kad komanda patikimiau skamba.
  6. Patenkinti klientai. Rašydami tekstą paminėkite, kad klientai yra patenkinti. Dauguma. Tie, kurie nepatenkinti nesiskaito, nes suirzimas ir rietenos yra jų pačių kaltė… O klaidos… Kam jų nepasitaiko?
  7. Perspektyvu. Aišku, kad visos paslaugos yra perspektyvios. Blogiausiu atveju jų perspektyva – būti pakeistomis kitomis paslaugomis. Šis žodis labai traukia skaitytojus, tad „kabinti makaronus“ apie perspektyvas būtina. Klientas – ne kvailys, bet nuo jo atidumo skaitant priklauso, ar sugebės tinkamai atskirti pelus nuo grūdų.
  8. Atsižvelgiame į kliento poreikius. Visada išskirtinis dėmesys ir išklausymas yra gero tono versle ženklas. Tie, kas nesiklauso, tas nėra labai gerbiami. Dėl to būtina pabrėžti kiekviename tekste, kad į skaitytojo užgaidas bus atitinkamai reaguojama. Čia mėgstama persistengti. Per dažnai naudojamas žodis „mes“ ir per retai – „jūs“. Tekstas skirtas juk klientui, o ne patiems skaityti. Kitas būdas persistengti – kelti sąlygas ir nurodyti, kokių žmonių nepageidaujate aptarnauti.
  9. Dirbame nuo xxxx metų. Labai svarbi detalė, nors ir baisiai nuobodi. Lietuvoje tai itin svarbu, nes tada galima girtis savo dešimtmečiais, kartais ir penkmečiais giriamasi. Kartais vos pradėjusios dirbti įmonės iš seno įpročio parašo įkūrimo metus. Deja jiems reputacijos tai papildomai neduoda, tad būkite su metais labai atsargūs.
  10. Vizija ir Misija. Šie du dalykai ypač akcentuojami tose įmonėse, kurios misijos ir vizijos neturi iš viso. Ne tekstų rašytojas turi kurti įmonės misiją ir viziją, ką įmonė nuveiks rinkoje per artimiausius 10 metų. Tai įmonės rinkodaros skyriaus ir vadovo darbas, kurį taip madinga perleisti tekstų rašytojams. Aišku, Misija yra tapti lyderiaujančia įmone regione… 

Klišes galima vardinti dar daugiau, tačiau čia pagrindinis dešimtukas, be kurių neapsieina nė vienas „Apie mus“ arba „Paslaugos“ tipo tekstas.

Klaidos

Patarimas iš patirties (deja, patys ne visada jo laikomės) – nesiųskite teksto klientui, kurį ką tik parašėte. Geriau tai padarykite kitą dieną dar kartelį jį perskaitę. Tai ne dėl gramatinių klaidų, kurių nepastebėti galima ir perskaičius 10 kartų, bet dėl stilistikos, sakinių konstrukcijos ir kitų „didesnių“ dalykų. Aišku, pamatysite ir savo klaidas, ypač skyrybos.

Klysti žmogiška, tad labai dėl to nesinervinkite. Juk rašote internetui, kur viską greitai galima ištaisyti.

Humoras

Rekomenduojame su humoru elgtis itin atsargiai. Net jei to reikalauja klientas. Juk patys suprantate, kad humoro jausmas pas visus skirtingas. Nieko gero nebus, jei vieną prajuokinsite, o 100 liks it musę kandę, nes nesupras jūsų humoro.

Kitas momentas, B2B puslapiuose humoras nereikalingas. Tai įmonei reputacijos daugiau neduoda. Labai retais atvejais humoras yra reikalingas, tačiau jis turėtų būti santūrus, neįžeidžiantis. Geriausiai pasijuokti iš savęs, nes tik stiprus individas ar įmonė gali sau leisti iš savęs juoktis ir pašiepti, nebijodami, kad nukentės jų reputacija.

Tikimės, kad šie patarimai bus naudingi visiems, kas rašo tekstus interneto puslapiams.

Kaip save pristatyti internete – tekstas yra DIEVAS!

Savo paslaugas reklamuoju jau seniai. Pasiekiau neblogų rezultatų – paieškoje su tam tikrais raktiniais žodžiais esu pirmame puslapyje, o kai kur ir pirmose pozicijose. SEO paslaugų neužsisakinėjau, o viską pasiekiau vadovaudamasis „atvirumo politika“. Kiti tai vadina tiesiog reklama, aš – turinio rinkodara. Bet šiandien ne apie tai. Turinio rinkodara dažniausiai įsivaizduojama, kaip reklaminiai tekstai…

prisitatyk

Interneto reklamos esminis momentas yra tekstas. Norite pasiginčyti? Gerai, bet trumpai. 🙂 Net baneriui reikalingas tekstas, jau nekalbant apie scenarijų vaizdo klipui. Visur tekstas yra reikalingas, net naudojant kitas reklamos priemones. Tekstas yra dievas, sutikite. Be jo nepasireklamuosite niekur.

Norėdami pristatyti savo verslą, pirmiausiai rašote pristatymą, kuriame pateikia informaciją apie savo paslaugas, veiklą, pasiekimus. Pavyzdžiui, užsiregistravote į kokį nors verslo katalogą, pavyzdžiui, Versliukai.lt, Atradau.lt, Dirbalaisvai.lt ir kt. Pirmiausiai suvedate savo asmens duomenis, tada renkatės veiklos sritis, tada kraunate nuotraukas, vaizdo medžiagą ir rašote neilgą 100-200 žodžių savo veiklos pristatymą. Tai pusė Word puslapio. Atrodo, kas čia tokio?.. Bet vos tik pradėję rašyti sustojate po antrojo sakinio: „Ką čia dar parašius?..“ Tų poros sakinių rodosi mažoka, nes klientai renkasi pagal tai, ar pakanka jam informacijos apie paslaugas. Tai ką dabar daryti?

Kaip save tinkamai pristatyti?

Kad būtų paprasčiau parašyti nedidelį aprašymą, paimkite iš savęs interviu, apsimetę klientu. Užduokite klausimus ir pateikite atsakymus. Viskas, daugiau nieko nereikia. Kokius klausimus užduosite? Čia jau galiu pasufleruoti.

Pirmiausiai užduokite esminius klausimus – kas toks esate ir ką veikiate. Pabandysiu tai padaryti praktiškai su savimi. Nieko neišgalvoju, yra taip, kaip rašau…

Kas tu toks esi per vienas?

Esu Marius, man 35 metai, gyvenu Vilniuje, turiu nuostabią žmoną kirpėja ir du aktyvius berniukus.

Ką tu veiki? Ką moki daryti? Kokia tavo patirtis?

Rašau tekstus interneto puslapiams. Jau 15 metų rašau profesionaliai, turiu žurnalistinį išsilavinimą. Pastaruosius 12 metų dirbu su interneto puslapiais ir interneto žiniasklaidos priemonėmis. Puikiai išmanau jų veikimo principus, todėl galiu sukurti jiems tokį turinį, kokio reikia.

Kodėl tai darai?

Manau, kad lietuviškam verslui reikia pagalbos kuriant tekstus internetui ir reklamuojantis internete. Mano žinios ir kompetencija šioje srityje gali būti naudinga…

Matote, prisistatėme, kas esate ir dabar reiktų pereiti prie konkrečių paslaugų.

Ką konkrečiai gali daryti?

Rašau tekstus interneto puslapiams, įmonės naujienas, straipsnius interneto puslapiams ir žiniasklaidai, pildau įmonės tinklaraštį…

Pateikite kuo išsamesnį savo paslaugų pristatymą. Klientai turi žinoti jas visas. Ne tik klientai, bet ir Google…

Kaip dirbi?

Dirbu kokybiškai, greitai ir nebrangiai.

Su kokiais klientais dirbi?

Tekstus rašau daugiausiai privačioms įmonėms tiesiogiai arba per tarpininkus – interneto puslapių kūrėjus, SEO paslaugų teikėjus, interneto rinkodaros specialistus ir t.t.

Viskas, papasakojote, ką klientas turi žinoti – kas esate ir ką veikiate. Dabar galima, nors ir nebūtina, pereiti prie beletristikos – rašinėlių su pamąstymais. Kam to reikia? Tam, kad pabrėžtumėte savo unikalumą. Unikalumas yra ne pačioje paslaugoje, o jos atlikime. Taigi, tekstus rašo Lietuvoje dar keli šimtai žmonių, tačiau aš galiu pasigirti, kad ne tik rašau tekstus verslui, bet ir dalinuosi tekstų rašymo paslaptimis su visais norinčiais, nes manau, kad Lietuvos rinkoje dar yra kur tobulėti… Galėčiau dar kelis sakinius parašyti apie savo tikslus, viziją, misiją, požiūrį į tekstų rašymą ir t.t. Kaip minėjau, ši dalis nėra būtina, bet, jei manote, kad tai gali padėti klientui susidaryti teisingesnį įspūdį apie jūsų veiklą – pirmyn! Sugaišite vos kelias minutes, o aprašymas bus labai geras.

Viskas. Parašėte. Kas toliau?

Ištrinkite visus klausimus, kuriuos uždavėte ir palikite tik atsakymus. Pasižiūrėkite, ar jie pakankamai sklandūs, ar nesikartoja tie patys žodžiai. Viskas, jūsų pristatymas paruoštas publikavimui.

Kur save pristatyti?

Verslo katalogai yra tik viena vieta, kur savo paslaugas galite reklamuoti. Yra ir daugiau panašių puslapių, taip pat ir labai specifinių sričių katalogų, pavyzdžiui, kirpėjų ir grožio specialistų, programuotojų, dizainerių, vertėjų, teksto rašytojų ir t.t. Paieškoje nesunkiai turėtumėte juos rasti.

Kita vieta, kur save prisistatyti yra interneto bendruomenės – forumai. Ten nereikia rašyti išsamių pristatymų ar reklaminių tekstų, tačiau reikia sugaišti šiek tiek laiko ieškant, kam reikia jūsų paslaugų.

Socialiniai tinklai – puikiausia vieta save prisistatyti. Čia reikės ne tokio ilgo pristatymo, nes čia daugiau reikia iliustracijų ir video. Beje, jas irgi galite pasidaryti nemokamai, naudodamiesi internete esančiais įrankiais. Photoshop’o išmanyti nebūtina. Viena tokia vieta yra Canva.com, Picmonkey.com (beje, šio straipsnio iliustracija taip pat padaryta su Picmonkey.com).

Esate savo srities profesionalas, tiesa? Tai ir prisistatykite save, kaip ekspertų ekspertą ir guru. Tai padaryti galima per straipsnius apie savo veiklą. Pavyzdžiui, aš rašau apie tekstų rašymą. Mano žmona yra kirpėja, ir ji gali rašyti apie šukuosenas ir plaukų priežiūrą…

Gali… Bet ar rašys? Savo įmonės puslapyje ji turi tinklaraštį, kurį pildo dažniau, nei pusė Lietuvos įmonių skelbia savo naujienas. Ten galima paruošti ir įvairius straipsnius. Taigi, vertėtų poagalvoti, ar jums reikia turėti savo tinklaraštį. Jis nieko nekainuoja, jei naudojatės nemokamomis blogofermomis (lietuviškos – Blogr.lt, blog.lrytas.lt arba WordPress.com, Blogger.com ir t.t.)? Tai nėra taip sudėtinga, kaip atrodo, o naudos duoda tikrai nemažai su laiku…

Beje, save galite pristatyti ir skelbimų puslapiuose. Ypač, jei kažkuo prekiaujate, ar teikiate paslaugas. Kai kurie skelbimų puslapiai yra mokami, tačiau tie keli litai yra tikrai verti to. Kaip rašyti reklaminius skelbimus – kito straipsnio tema.

Ką daryti, jei esate visiškas beraštis? Turite tris variantus:

  1. Galite kankintis mėnesį, kol parašysite puslapį teksto patys.

  2. Galite paprašyti savo draugų pagalbos, kurie jaučiasi raštingi.

  3. Galite susirasti profesionalą ir susitarti su juo. Barteriniai mainai – puikus dalykas, jei neturite pinigų atsiskaityti už tekstus…

Kurį pasirinksite – spręsti jums.

(Aš rinkčiausi trečią! Suprantat, kodėl?.. ;))

Marius Kuitniauskas

UAB „Rašytojas“ direktorius

Patarimai verslui: 8. Kokios apimties turi būti tekstai interneto puslapyje

Jau davėme ne vieną patarimą, kaip didinti lankytojų skaičių ar geriau išnaudoti savo turimus resursus. Šį kartą – kiek kitokie patarimai.

Kiekviena įmonė PRIVALO turėti interneto puslapį, kuriame yra bent trys skirtingi punktai – Apie įmonę, apie veiklą ir paslaugas, kontaktai. Tai minimumas, kurio tikrai nepakanka kokybiškai svetainei. Rekomenduojama gana aiškiai ir konkrečiai aprašyti kiekvieną paslaugą atskiruose puslapiuose. Taip bus naudingiau ir vartotojui, ir Paieškai, nes jos robotai aiškiai žinos, apie ką kiekvienas aprašymas yra.

Patarimas: Interneto puslapio tekstus rašykite 200-300 žodžių apimties.

Kodėl 200-300 žodžių? Yra keletas priežasčių, kurias norėtume išvardinti:

  • Tokio ilgio tekstą galima perskaityti per 30-60 sekundžių. 1 minutė yra toks laiko tarpas, kurį gali skirti net ir labai skubantys žmonės.
  • Tokio ilgio tekstas yra gana išsamus ir gana konkretus – nereikalingoms liaupsėms ir pagyroms paprasčiausiai nebelieka pakankamai vietos.
  • Atsispausdinus, toks tekstas telpa 1 lape.
  • Tokio kiekio pakanka protingam pagrindinių raktinių žodžių išdėstymui. Tik nuo rašytojo profesionalumo priklauso, ar raktažodžiai rėš akį skaitytojui, ar liks natūralūs ir nepastebimi.

Tekste turėtų būti tam tikras formatavimas – esminės frazės pajuodinamos, naudojami sąrašai, lentelės, nuorodos, iliustracijos. Taip informacija įvertinama greičiau ir nusprendžiama, ar tai yra tikrai tai, kouo lankytojas domisi. Taip skaitymo laikas dar sutrumpinamas.

Tiems, kas neįsivaizduoja, kokios apimties tekstas yra 200-300 žodžių, duosime palyginimą. Tai pusė Word puslapio 11 šrifto dydžiu. Beje, šis straipsnis yra 240 žodžių ilgio. Ar pavargote jį skaityti? Jei ne, tokios pačios apimties rašykite ir savo tekstus. Tai negalioja straipsniams, instrukcijoms, pardavimų tekstams ir kitiems, reikalaujantiems daugiau teksto.