socialiniai tinklai

Kaip rašyti Youtube video aprašymą

Youtube tapo antrąja pagal dydį paieškos sistema ne be reikalo – juk vaizdas yra kur kas informatyvesnė ir efektyvesnė informacijos perdavimo priemonė, nei tekstas. Ypač dabar, kai video klipai „valdo“ internete. Juk nedaug žmonių ras laiko skaityti puslapį teksto vietoj to, kad pasižiūrėtų 2 minučių trukmės vaizdo klipą.

Pasižiūrėjus į Lietuvos įmonių Youtube kanalus ir vaizdo klipus, kartais norisi nubraukti ašarą. Jei jau investuojate į vaizdo klipo sukūrimą kelis šimtus ar tūkstančius eurų, kodėl neinvestuojate į tinkamą jo aprašymą? Juk nuo aprašymo priklauso, ar jis bus pakankamai gerai randamas paieškoje ne tik ieškant per Youtube, bet ir Google paieškoje, kuri mėgsta įterpti tam tikrus video rezultatus tarp kitų organinių rezultatų.

Kiek kainuoja Youtube video aprašymas?

Pagal www.rasytojas.lt kainyną – vos 40 eurų. Būtent tiek kainuoja paruošti 600 žodžių tekstą interneto puslapiui. Tai tokio paties žanro tekstas, kaip ir Apie mus ar Paslaugos tekstai bet kuriame įmonės tinklalapyje. Aišku, jis turi tam tikrą struktūrą, kurios rekomenduojama laikytis ne tik dėl SEO, bet ir dėl turinio rinkodaros strategijos tikslų – didesnio lankytojų skaičiaus, pardavimų, socialinių tinklų paskyrų populiarinimo ir t.t.

Youtube video aprašymas: struktūra

Ekspertai, dirbantys su Youtube, dažnai rekomenduoja, aprašymą pasiruošti dar prieš keliant vaizdo klipą į šį socialinį tinklą. Tokiu būdu visada bus galima pritaikyti aprašymą konkretiems vaizdo klipo tikslams.

Youtube video turi 5 svarbias dalis, kurias reikia tinkamai parengti, kad šis klipas būtų efektyvus ir randamas paieškoje.

  1. Pavadinimas turi būti ne ilgesnis, nei 10 žodžių. Jame turėtų būti pagrindinis raktinis žodis, kuris padėtų video klipą surasti. Jei tai įmonė kelia video klipą, rekomenduojama pavadinimo pabaigoje paminėti ir įmonės prekės ženklą, jei to nepadaryta pačiame pavadinime.
  2. Raktinių žodžių sąrašas. Jis paprastai nėra matomas, tačiau įvedant aprašymą, vienas laukelis su raktiniais žodžiais turi būti. Pakaks 5-10 raktinių žodžių. Populiariausius galima atsirinkti ir palikti viešam demonstravimui. Kaip? Skaitykite toliau ir sužinosite.
  3. Intro tekstas. Labai svarbus tekstas, kuris yra matomas iš karto po video. Jo apimtis – apie 400 simbolių (iki 50 žodžių). Čia reiktų rašyti viena eilute ir paminėti svarbiausius video momentus – kas rodoma, kas šį video sukūrė ir ko norima iš žiūrovų papildomai šalia video peržiūros (nueiti į puslapį, užsiprenumeruoti, atsisiųsti ir t.t.). Reiktų atkreipti dėmesį, kad pirmasis sakinys turėtų būti 156 simbolių (su tarpais) ilgio. Tai SEO terminais kalbant yra šio puslapio Meta Aprašymas, kuris bus rodomas Google paieškoje. Gana keistas paradoksas – Youtube paieškos rezultatų puslapyje rodoma po 130 simbolių su tarpais, tad dalį teksto Youtube tiesiog nukirps ir parašys daugtaškį vietoj jo.
  4. Video aprašymas. Tai labai svarbi aprašymo dalis, kurioje pristatoma, kas rodoma vaizdo klipe arba ką jame kalba rodomi personažai. Tai dar vadinamas video transkriptas. Verslo pristatymo vaizdo klipuose ta kalba gali būti ne visai įtaigi, todėl reiktų pasiruoški alternatyvų tekstą. Jo su paskutine, penktąja, dalini turi būti iki 5000 simbolių – apie 680 žodžių. Realiai tekstų kūrėjui reikia dirbti su 500-600 žodžių, nes penktoji dalis yra…
  5. Kontaktinė informacija. Įsivaizduokite, kas lankytojas į Youtube pateko iš paieškos ir nieko nežino apie jūsų įmonę, paslaugą ar prekės ženklą. Kur jam ieškoti daugiau informacijos? Štai čia ir reikėtų pateikti išsami kontaktinę informaciją – nuorodas į įmonės socialinių tinklų paskyras, interneto puslapį, galbūt pardavimų puslapį, pateikti telefono numerius ir vadybininkų kontaktus – vardą, el. pašto adresą, Skype ar net Facebooko puslapio adresą. Kad žinotumėte tiksliai, kiek į jūsų puslapį ateina lankytojų būtent iš šio vaizdo klipo, rekomenduojama nuorodas trumpinti specialiais trumpinimo įrankiais. Vienas jų yra paties Google – goo.gl.

Tekstų kūrėjų darbas – parašyti pavadinimą, intro tekstą ir aprašymą, kuriame būtų aiškiai išdėstyta informacija, padedanti pasiekti užsibrėžtų tikslų.

Youtube video aprašymo tikslai

Labai dažnai vaizdo klipas, už kurį įmonė sumokėjo daugiau nei tūkstantį eurų, patalpinamas tiesiog įmetant jį naujai sukurtą Youtube kanalą. Tai nedovanotina klaida – video tiesiog niekas neras ir jis bus matomas tik tuose puslapiuose, kuriuose jo nuoroda pasidalins įmonės darbuotojai, atsakingi už rinkodarą ir reklamą. Kad video atsipirktų, būtina aiškiai apibrėžti jo tikslus. Ko siekiama šiuo video?

  • Informuoti esamus klientus apie paslaugą;
  • Įtikinti naujus klientus pirkti prekę ar užsisakyti paslaugą;
  • Apsilankyti įmonės puslapyje ir sužinoti daugiau informacijos;
  • Apsilankyti įmonės socialinių tinklų paskyrose ir jas užsiprenumeruoti;
  • Apsilankyti įmonės Youtube kanale ir peržiūrėti kitus video;
  • Užsiprenumeruoti įmonės Youtube kanalą;
  • Pasidalinti video klipu savuose socialiniuose tinkluose ir bendrinti draugams.
  • Atsisiųsti el. knygą PDF formatu;
  • Tiesiog pakomentuoti peržiūrėtą video ir nieko daugiau nedaryti.

Kurie iš šių tikslų yra aktualūs būtent jūsų video klipo atveju? Šiuos tikslus reiktų pateikti tekstų kūrėjams, kad jie paruoštų aprašymą atitinkamai. Tekste turi būti keli raginimai veikti (call to action) su nuorodomis į konkrečius puslapius. Rašytojo darbas juo kūrybiškai išdėlioti tekste naudojant tik tekstinius teksto formatavimo būdus – jokie pajuodinimai ar pasviręs tekstas aprašyme nėra naudojamas, o nuorodos turi būti pilnos, su http.

Jei video klipas yra ilgas, reiktų numatyti klipo turinio vietą – ten, kur nurodomas konkretus laikas ir rodomo turinio pavadinimas. Taip lankytojui būtų patogiau iš karto nueiti į norimą vaizdo klipo vietą. Visa tai daroma tekstiniu būdu, tad šis turinys gali būti ir aprašymo viduryje.

Pradžioje minėjome apie raktinius žodžius. Keletą svarbiausių galima įrašyti kaip grotažymes – priekyje pridedant # ženklelį. Tokios grotažymės prisideda prie SEO optimizacijos, be to galima tikėtis ir papildomų lankytojų iš socialinių tinklų.

Aišku, geriems rezultatams paieškos sistemose turi ir atgalinės nuorodos į video klipą, tad po klipo paleidimo, juo reiktų nuolatos dalintis socialiniuose tinkluose, pasiūlyti blogeriams juo iliustruoti savo straipsnius ir t.t. Bet čia jau kita tema – apie išorines nuorodas ir turinio strategiją.

 

Patarimai verslui: 22. Naudokite Google+

Visi verslininkai žino, kad reikia turėti Facebooko puslapį ir ten dažnai reikštis, rinkti vartotojus ir reklamuotis. Kiti socialiniai tinklai nėra tokie patrauklūs, nes juose mažai lietuvių. Stop! Šis mąstymas yra klaidingas. Būtina rodytis ir kituose socialiniuose tinkluose, pavyzdžiui, antrame pagal dydį Google+.

Google+ jau turi daugiau nei 500 milijonų vartotojų ir sparčiai vejasi Facebook. Laiko klausimas, kada jų konkurencija taps arši ir esminė rinkoje. Kitiems liks tik trupiniai… Google+ socialinis tinklas dabar daug lietuvių dar nėra pritraukęs. Bent jau aktyviai daug kas nesireiškia, nors šio socialinio tinklo vartotojais jau yra.

Google padarė vieną prisijungimą visoms savo paslaugoms, tad automatiškai esate šio tinklo dalimi.

Kam gaišti laiką ir tąsytis su dar vienu socialiniu tinklu, kuris galbūt ateityje nukonkuruos Facebook?

Viskas čia tik dėl SEO. Pagal paskutinius Google reikalavimus, svetainės pozicijos priklauso ir nuo to, kiek jo puslapiais yra minimi socialiniuose tinkluose. Google robotai tai tikrina ir pagal tai nustato, kiek plačiaui sklinda informacija apie įmonę. Jei dirbama aktyviai, pastangos yra įvertinamos padidėjusiomis pozicijomis, o tai reiškia ne ką kita, kaip sėkmingą veiklą.

Kita svarbi priežastis yra autorystė. Tai reiškia, kad puslapio autorius gali būti rodomas šalia puslapio pavadinimo paieškoje. Jei autoriumi registruosime direktorių, būtina tinkamai suredaguoti jo pristatymą, jame pateikti esminę kontaktinę informaciją, kad viskas tarnautų verslui vystyti. Viskas atrodo panašiai taip:

Googlre autorystė

 

Google Plus socialiniame tinkle galima susikurti ir savo įmonės puslapį. Visai, kaip ir Facebooke, tik skiriasi jo valdymas ir kai kurios funkcijos. Kiekvienas ten pasidalintas interneto puslapis yra pastebimas Google paieškos robotų, todėl reiktų pareklamuoti tam tikrus įdomesnius puslapius nuolatos.

Išbandykite Google Plus socialinį tinklą jau dabar – http://plus.google.com.

Patarimai verslui: 17. Įmonės puslapis – svarbesnis informacijos kanalas nei Facebook

FacebookasŠį kartą pateiksime patarimą, kuris tiesiogiai susijęs su visa rinkodaros strategija. Jau kalbėjome apie turinio strategiją, tad čia bus savotiškas tęsinys, ką daryti su tuo sukurtu turiniu.

Patarimas: Padarykite savo puslapį pagrindiniu informacijos šaltiniu, o ne atvirkščiai.

Prieš keletą metų kilusi partizaninio marketingo banga verslui pasakė aiškiai – nereikia turėti jokio puslapio, už jį mokėti tūkstančių litų, nes pakanka informaciją išdėstyti internete naudojantis nemokamais įrankiais. Ši žinia ypač patiko krizės prislėgtam verslui, ypač ta dalis apie virusinės reklamos sėkmę. Nuo čia viskas ir prasidėjo. Užeini į įmonės puslapį, o adresas peradresuojamas į Facebook puslapį. Puiku, Facebooko puslapis yra nereali komunikacijos ir verslo reklamos priemonė, tačiau su akivaizdžiu trūkumu – nepatogi navigacija archyvinei informacijai peržiūrėti. Jei Facebook Notes paskelbėte įmonės naujieną, tai po mėnesio laiko jos nebebus įmanoma paprastai surasti…

Facebook puslapis – informacijos agregatorius, kuris sutalpina iš visų kitų pakampių surinką įmonės informaciją ir paplatina ją tiems keliems šimtams gerbėjų. Viskas. Daugiau jokių galimybių, nebent imiesi mokamos kampanijos tam tikrai aplikacijai populiarinti.

Dabar akivaizdu, kad interneto puslapis turi būti pirminis informacijos šaltinis su glaudžia integracija su socialiniais tinklais Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube, Google+, dar kartais Foursquare. Kodėl? Priežastys yra kelios:

  • Lankytojams reikia pastovumo. Jie turi žinoti, kad užėję į www.jusuimone.lt visada ras šviežiausius kontaktus ir visą reikalingą informaciją. Facebook pastovumu nepasižymi…
  • Verslo partneriams reikia rimto informacijos pateikimo būdo. Ne visi verslo partneriai gali pasiekti Facebooke užslėptą informaciją. Socialiniai tinklai yra laikomi vienais iš pagrindinių trukdžių darbe, tad yra nemažai įmonių ir įstaigų, kur socialiniai tinklai blokuojami.
  • Autorinės teisės turi būti Jūsų, o ne sumaišytos su kažkuo kitu. Paskelbėte prezentaciją Facebooke, ją nukopijavo konkurentai. Kaip įrodysite, kad jie pavogė iš jūsų medžiagą?
  • Jūsų puslapis turi būti pagrindiniu ir oficialiu informacijos šaltiniu žiniasklaidai. Facebook paskyra gali būti falsifikuojama, nulaužiama, ja gali pasinaudoti pas atsakingą darbuotoją į svečius užėję asmenys, kol šis atidarinėja svečiams butelį vyno. Socialiniuose tinkluose skelbiama informacija negali būti pradiniu informacijos šaltiniu, tik įmonės valdomas interneto puslapis.

Kaip šį patarimą įgyvendinti? Labai paprastai. Tereikia turėti skyrelį „Įmonės naujienos“ arba „Informacija“, kur būtų publikuojami nedideli straipsniai su įmonės vaizdo klipais, prezentacijomis, PDF dokumentais, statistinė informacija, nuomonė apie tam tikrus visuomenėje vykstančius procesus, straipsniai, komerciniai pasiūlymai ir t.t. Net Twitterio pasisakymai turėtų būti rodomi atskirtame puslapyje. Kai kurios įmonės tokią informaciją skelbia tinklaraštyje, kuris yra laikomas ne tokiu oficialiu leidiniu internete.

Kodėl taip apkrauti savo puslapį? Dėl papildomo lankomumo. Kuo daugiau informacijos bus paskelbta Jūsų įmonės puslapyje, tuo daugiau šansų, kad ateis daugiau lankytojų per Paiešką. Be to interneto puslapis yra puiki priemonė surinkti visą informaciją po vienu stogu, o ne išmėtyti po visą internetą.

Patarimai verslui: 12. Pinterest socialinis tinklas – ekspertams

pinterestLietuvoje šis tinklas vis dar nėra labai populiarus, tačiau užsienyje jis laikomas net trečiu pagal dydį socialiniu tinklu (pirmas – Facebook, antras – Twitter). Šio socialinio tinklo unikalumas yra tas, kad jame informacija pateikiama iliustracijomis arba video klipais ir sugrupuojama pagal tam tikrą interesą. Tai Pinterstest.com.

Patarimas: susikurkite savo interesą ir pasidalinkite keletu naudingų straipsnių su iliustracijomis.

Susikurkite interesą pagal savo verslą. Pavyzdžiui, taisote batus. Taigi, viskas, ką ten publikuosite bus susiję su batais. Jei norite, kad jus laikytų batų taisymo ekspertu Lietuvoje, susikurkite interesą arba vadinamąjį „board“ (lentą) pavadintą „Batų taisymas“. Susiraskite keletą naudingų video, straipsnių, iliustracijų, infografikų ir publikuokite į šią lentą. Nepamirškite ją pristatyti. Naudokite raktinius žodžius „batai“, „batų taisymas“ ir t.t. Nepamirškite pasitvirtinti savo interneto puslapio.

Pinterest paskyra gali būti susieta ir su jūsų verslu, taigi, niekas nesupras, kad čia viską renka Jonas ar Kristina, nes viskas bus daroma UAB „Jūsų įmonė“ vardu.

Prie šio reikalo užtruksite kokią valandą. Paskui kartą per mėnesį reiktų užsukti ir pridėti po naują įrašą. Tai nieko nekainuoja. Nauda gana didelė – Pinterest lenta „batų taisymas“ bus randamas šalia kitų batų taisyklų. Jūsų prekės ženklas bus matomas tam tikrai grupei žmonių, kurie Pinterest naudojasi gana dažnai. Parodysite savo rinkos suvokimą ir pristatysite save, kaip ekspertus. Tai labai svarbu verslui. Kadangi triūso rezultatai nėra momentiniai, jų gali tekti palaukti ir pusmetį ir daugiau. Tai dar vienas įrankis ilgalaikei rinkodaros strategijai įgyvendinti.

Pabandykite. Sugaišite labai nedaug laiko.

Beje, šis socialinis tinka prekybininkams, kurie prekiauja originalia produkcija – rūbais, papuošalais, aksesuarais. Jei dirbama su užsieniu, tai ypač geras būdas parduoti savo produkciją užsieniečiams.

Patarimai verslui: 9. Facebooko blokelis

facebook boxasFacebookas Lietuvoje yra socialinis tinklas Nr. 1. Dėl to jam ir skiriama tiek daug dėmesio. Google+ dar nėra toks populiarus, o apie Twitter iš viso geriau patylėti… Verslo interneto puslapis paprastai turi tikslą susirinkti lankytojus, o ne išsiųsti juos lauk. Su Facebooko įrankiais šis principas pasikeitė. Dabar lankytojai iš puslapio siunčiami į Facebooką visiškai be jokio širdies skausmo.

Patarimas. Įsidėkite į savo puslapį Facebook puslapio reklamą

Facebook puslapio nauda yra paremta dviem dalykais – kiek daug fanų, draugų, sekėjų turite ir kaokie jie aktyvųs tame puslapyje. Fanų kiekis yra pirmiausias ir svarbiausias iššūkis, tačiau kaip jų susirinkti? Vienas iš būdų yra įsidėti specialią Facebook puslapio reklamą – blokelį į savo puslapį. Blokelis gali būti šiek tiek keičiamas pagal poreikius. Rekomenduojama nerodyti srauto, o tik palikti keletą veidų.

Toks blokelis gali būti dedamas puslapio šone, gana matomoje vietoje. Facebookas yra būdas populiarinti puslapį nuolatos, todėl labai svarbu kažką tame puslapyje veikti. Priešingu atveju nebus didelio fanų įsitraukimo ir susidomėjimo, o pavienės jūsų paskelbtos žinutės paprasčiausiai nepasieks daugumos iš ten „palaikinusių“.

Kai blokelis įdedamas, nereiškia, kad su Facebooku nebereikės dirbti ir fanai plauks ordomis į Jūsų Facebooko puslapį. Kaip ir visur internete, taip ir šioje srityje reikės investuoti laiko, dėmesio ir šiek tiek žinių.