straipsniai

Infografikas: kuo skiriasi SEO ir normalūs straipsniai

Kaip žadėjome, toliau pristatome savo sukurtus infografikus. Jau pristatėme infografiką apie tekstų skaitymą internete. Dabar atėjo laikas specifinei informacijai verslui ir rašytojams. Tikriausiai esate girdėję, kad SEO straipsniai „miršta“. Iš tiesų to labai norėtų Google, tačiau riba tarp SEO ir normalaus straipsnio yra labai plona. Tiesa, esminių skirtumų yra.

Jūsų dėmesiui, infografikas, kuriame reikia daug skaityti. Jame pateikti esminiai SEO ir normalių straipsnių skirtumai. Beje, šis infografikas buvo padarytas siekiant perteikti grafiškai vieną seniau rašytą straipsnį. Tai reiškia, kad bet kokia informacija, pasirodžiusi tekstiniu formatu, gali būti perkeliama į grafinį formatą. Aišku, sutrumpinta, tačiau pakankamai intraktyvi ir naudinga.

[stextbox id=“alert“ caption=“Pasidalink!“]Pasidalinkite šiuo infografiku su draugais socialiniuose tinkluose![/stextbox]

kuo skiriasi SEO straipsniai nuo normalių straipsnių

Patarimai, kaip rašyti: įžanga

įžangos naujienoms ir straipsniams

Kilus viešai diskusija socialiniuose tinkluose apie įžangos rašymą, norime pasidalinti savo 15 metų kaupta patirtimi. Įžanga – viena svarbiausių teksto dalių, nuo kurios priklauso, ar tekstas bus skaitomas toliau, ar ne. Dėl to jai reikia skirti daugiau dėmesio.

1. Pavadinimas ir įžanga papildo vienas kitą. Tai labai sena taktika – pavadinime užduodate klausimą, o jį atsakote iš karto įžangoje. Kadangi pavadinimui vietos paprastai nebūna daug, galima jį „nukirpti“ pačioje įdomiausioje vietoje ir pratęsti minties dėstymą jau įžangoje.

Ant Pamelos Anderson krūtinės pastebėta…

…trečioji krūtis! Tokią netikėtą nuotrauką neseniai išplatino vienas Italijos leidinys……

2. Itin trumpas pavadinimas. Šis metodas dažniausiai naudojamas užsienio „geltonosios spaudos“ leidiniuose. Angliški žodžiai yra gana trumpi, todėl ši taktika veikia itin gerai. Lietuvoje toks būdas irgi yra taikomas, bet pavadinimai dažniausiai būna iš 2-3 žodžių. Galima pabandyti ir su vienu žodžiu, bet tada naudojamas jau minėtas principas, kai pratęsiama mintis įžangoje.

Apsidirbo

Šiaulių rajono ūkininkas Jonas P. visus lauko darbus apsidirbo jau dabar, nors jo kaimynai ūkininkai skundžiasi, kad nespės laiku…..

Šio rašymo stiliaus tikslas – suintriguoti pirmiausiai pavadinimu, tada įžanga, kad teksto dėstyme būtų galima pateikti visas smulkmenas ir jas narstyti po kaulelį.

3. 5 K. Penki K reiškia 5 klausimus, į kuriuos pateikiami atsakymai. Tai klasikinės žurnalistikos pavyzdys, kai įžanga pateikia visą esminę informaciją – Kas? Ką padarė/Kas nutiko? Kur? Kada? Kodėl? Tokia įžanga rašoma labai paprastai – atsakoma trumpai glaustai į visus šiuos klausimus. Tada klausimai ištrinami ir atitinkamai paredaguojami, kad būtų galima išlaikyti visą mintį net sukeitus klausimus vietomis. Pirmi du lieka priekyje visada, kiti – priderinami. Tolimesnis tekstas jau turėtų pateikti išsamius atsakymus į visus šiuos klausimus, taip pat ir į šeštąjį – Kaip taip nutiko? Toks rašymo stilius gali būti įdomus ir intriguojantis, jei klausimai atsakomi sumaniai ir pateikiant ne visas detales. Įdomu tai, kad šis stilius yra vienas iš populiariausių, nes lengvai pritaikomas verslo tekstams, ne vien tik laikraštinėms naujienoms.

4. Citata. Dar vienas gana klasikinis atvejis, kai vietoj įžangos pateikiama konkreti citata iš pokalbio su pašnekovu. Žurnalistai paprastai gaudo tokias uogas, bet dažnai jos tampa ir didelių nesusipratimų priežastimi, nes yra ištraukiamos iš konteksto. Tokios citatos turi būti tikslios, nes pašnekovas gali nesutikti su tokiu jo pasisakymų naudojimu, tad už tokį stilių gali tekti ir pakovoti. 

5. Statistinė informacija. Įžangoje galima paminėti tam tikrą statistinę informaciją, kuria taip pat galima manipuliuoti, kaip ir iš konteksto ištraukta citata. Tiesa, skaičiai turi būti iškalbingi, o jų pristatymas – intriguojantis. Šis būdas labai tinkamas verslo tekstuose, kur visada galima gauti įvairius procentus.

Įmonės X pardavimai šoktelėjo net 17,5 karto! Tokią statistiką pateikė bendrovės X vadovas apibendrindamas pastarųjų 7 metų rezultatus. Jei 2007 metais vos įsteigta bendrovė aptarnavo vos 3 klientus, tai šiais metais jų aptarnauta net 52…..

Dar vienas būdas parašyti intriguojančią įžangą – panaudoti kvietimą veikti (Call to Action):

Toliau šiame straipsnyje pateiksime intriguojančias šio įvykio detales.

Skaitykite toliau ir sužinokite, kaip ūkininkas iš Šiaulių rajono uždirbo 1,5 mln. litų mėnesinį atlyginimą…

Pamelos Anderson nuotraukas su trimis krūtimis pamatykite straipsnio pabaigoje.

Čia tik keletas būdų parašyti įdomią, intriguojančią antraštę. Svarbu tai, kad šie patarimai yra universalūs. Jie tinkami rašant ne tik žinutes į Delfi portalą, bet ir paprasčiausiais įmonės naujienas, tinklaraščio įrašus, Facebook įrašus ar pranešimus spaudai. Tai reiškia, kad jais gali pasinaudoti ne tik profesionalūs žurnalistai, bet ir pradedantys rašytojai arba iš viso ne rašytojai, bet tie, kurie nori paruošti gerą turinį savo įmonei. Ir nereikia jokių skandalų! Viską galima paruošti be nenormatyvinės leksikos, prieštaringų formuluočių ir vulgarybių, kurios automatiškai traukia skaitytojų dėmesį, kad ir kur (tekste) būtų naudojamos.

Patarimai verslui: 15. Turinio strategija

turinysLietuvoje turinio kūrimu užsiima žurnalistai, ryšių su visuomene agentūros ir patys verslininkai, kurie supranta turinio internete naudą. Žurnalistai yra be galo išrankūs, tad bet koks „pirstelėjimas“ įmonėje jiems paprastai nėra įdomus. Ryšių su Visuomene agentūros darbas – iš kiekvieno tokio „pirstelėjimo“ padaryti didelį reikalą, ir už tai paimti didelius pinigus. Tuo tarpu verslininkai stengiasi išsisukti turimais resursais ir tai bando daryti patys, su kolegų pagalba, samdydami konsultantus iš šalies. Šį kartą norisi pristatyti tokį reiškinį kaip verslo turinio strategija.

Strategija paprastai numato tam tikrą planą ir kryptis, kuriomis juda verslas ir jo reklama. Turinio strategija numato koks turinys bus parengiamas apie įmonės veiklą, kaip jis reklamuoja įmonę ar prekės ženklą, kur ir kada jis publikuojamas.

Rimtą turinio strategiją su metiniais biudžetais ir už šimtus tūkstančių jums visada paruoš RsV agentūra. Norėdami tai padaryti patys, turėsite atlikti namų darbus. Geriausiai tai padaryti vieno iš darbinių susitikimų metu – surinkti idėjas iš kolegų, kurie patars, ką reiktų viešinti, kas yra naudinga Jūsų klientams ir internete klaidžiojantiems potencialiems klientams.

Pirmiausiai numatykite, kaip dažnai norėtumėte matyti apie save tam tikrą turinį internete. Optimistinos noras yra bent kartą per savaitę, tačiau tai gali kainuoti kelis šimtus litų. Realus noras yra bent 1-2 kartus per mėnesį. Taip per metus turėsite 12-20 turinio pavyzdžių, kuriuose vienaip ar kitaip būsite minimas.

Turinys, turinys, turinys… Ar ne per dažnai kartojame šį žodį? Kas tai yra?

 

Interneto turinys yra kokybiška informacija, kuri padeda žmonėms spręsti tam tikras problemas, suteikia žinių, įkvėpimo geriems darbams. Tai kokybiškas turinys, kuriuos žmonės noriai dalinsis socialiniuose tinkluose, virtualiose bendruomenėse nesumokant jiems nė cento. Jeigu mokate, tai mokėkite už reklamą kokiame populiariame portale ar socialiniame tinkle – žmonės greičiausiai supras, kad tai pirkta reklama. Kokybė nusakoma keliais aspektais – taisyklinga kalba, įdomiai pateikta, profesionaliai (arba bent jau pusiau profesionaliai) padaryta.

Koks tai turinys konkrečiai?

 

Straipsniai apie Jūsų verslo specifiką, paslaugas, produkciją, siekiantys ne reklamuoti, o informuoti, patarti ir padėti naudotis efektyviai. Jei prekiaujate virtuvės įranga, straipsniai turi būti apie kokybišką įrangą, jos priežiūrą, panaudojimo būdus, nenaudojimo būdus, įvairias gudrybes, funcionalumą.

Naudojimosi instrukcijos. Jei prekiaujate daiktais, teikiate paslaugas internete ar turite kažkokią specifinę paslaugos teikimo procedūrą, viskas gali būti aprašoma su iliustracijomis. Tai labai naudinga žmonėms, kurie apie jūsų paslaugas dar nieko nežino.

Klausimai-atsakymai (DUK), kur atsakote į konkrečius klausimus ir nuolat pildote šią paaiškinimų bazę.

Grafinė medžiaga – nuotraukos, schemos, grafikai, infografikai (grafinė medžiaga, kurioje originaliai pateikiama esminė faktinė informacija, ne tik jos pokyčiai), karikatūros, ir t.t.

Vaizdinė medžiaga – tai video, kuriuos darote patys. Beje, apie klausimų atsakymų video jau rašėme – tai puikus pavyzdys vienam turinio vienetui. Taip pat įvairios prezentacijos ir dokumentai, patalpinti internete.

El. knygos apie jūsų verslo segmentą ir tam tikrų sprendimų naudą.

Įmonės naujienos ir interviu su vadovu.

Kaip matote, turinio rūšių yra devynios galybės. Ir beveik kiekviena jų gali būti paruošta bent kartą per mėnesį (išskyrus el. knygas, infografikus, kurių sukūrimas yra gana brangus). Reikia tik tinkamai viską suplanuoti. Pavyzdžiui

Sausis: 1. Interviu su vadovu apie praėjusių metų naujienas, rezultatus, šių metų planus. 2. Naujos paslaugos XXX išsamus aprašymas su nauda vartotojui.

Vasaris: 1. Video, kuriuo atsakoma į klientų dažnai užduodamą klausimą. 2. Prezentacijos su nauja paslauga XXX pristatymas Slideshare ir kitur.

Kovas: 1. Įmonės pranešimas spaudai (naujiena) apie naująją paslaugą XXX ir kaip klientai eina dėl jos iš proto. 2 Straipsnis apie mūsų verslą kokiame nors portale.

Balandis: 1 Fotosesija ir video iš darbuotojų talkos, kurios metu tvarkėme aplinką. 2. Straipsnis apie tai, kaip mūsų verslas prisideda prie ekologijos.

Gegužė: 1. Video interviu su mūsų vadovu apie paslaugą XXX. 2. Straipsnis su patarimais, kaip geriau ir efektyviau naudotis paslauga XXX, kaip sutaupyti, kuo ji naudinga klientui.

Birželis: 1. Infografikas su mūsų verslo tyrimo duomenimis. 2. Fotosesija iš mūsų biuro.

Ir t.t.

Apklausa apie turinio strategiją verslui.

Kam įmonei reikalinga turinio strategija?

View Results

Loading ... Loading ...

Patarimai verslui: 3. Parodykite visiems, kaip atrodo Jūsų biuras

Interneto puslapiuose paprastai būna skyrelis, kuriame galima talpinti naujienas, įvairius straipsnius. Tai nebūtinai turi būti įmonės tinklaraštis. Dažnai kyla klausimų, ką ten publikuoti. Pabandykite improvizuoti ir pateikti naudingą, bei įdomią informaciją, kuri gali pritraukti daugiau lankytojų į Jūsų puslapį, negu pagrindinis puslapis.

Patarimas: Nufotografuokite savo biurą su darbuotojais ir sudėkite į straipsnį „Mūsų biuras ir darbuotojai eilinę darbo dieną“.

Viskas daroma itin paprastai ir nesudėtingai. Daugelis jau turite išmaniuosius telefonus, kurie fotografuoja 5 arba 8 megapikselių raiška. Tai labai kokybiškos nuotraukos, kurias galite padaryti bet kada. Pereikite per savo biurą su įjungta foto kamera ir pafotografuokite savo darbuotojus darbo metu. Stenkitės, kad ant stalo būtų kažkoks daiktas su Jūsų įmonės atributika – segtuvas, puodelis, vizitinė kortelė su logotipu ar panašiai.

Kai nufotografuojate visus darbuotojus, surinkite gražiausias nuotraukas ir sudėkite jas į straipsnį, pavadintą „UAB „aaaaa“ biuras eilinę darbo dieną“. Po kiekviena nuotrauka parašykite komentarą, kas čia pavaizduotas (pavardžių gali ir nebūti) ir ką jis Jūsų biure veikia. Užtruksite vos 15 minučių, ir turėsite nuostabų straipsnį, kurį bus galima dalintis socaliniuose tinkluose. Be to jums padės Jūsų darbuotojai, kurių nuotraukos bus ten patalpintos – jie norės parodyti jas savo draugams ir artimiesiems.

Jei turite įmonės tinklaraštį, galite tokių fotoreportažų padaryti ir daugiau – pristatykite darbuotojus skyriais kartu su kiekvieno skyriaus veikla.