tekstų rašymas

Kaip rašyti Youtube video aprašymą

Youtube tapo antrąja pagal dydį paieškos sistema ne be reikalo – juk vaizdas yra kur kas informatyvesnė ir efektyvesnė informacijos perdavimo priemonė, nei tekstas. Ypač dabar, kai video klipai „valdo“ internete. Juk nedaug žmonių ras laiko skaityti puslapį teksto vietoj to, kad pasižiūrėtų 2 minučių trukmės vaizdo klipą.

Pasižiūrėjus į Lietuvos įmonių Youtube kanalus ir vaizdo klipus, kartais norisi nubraukti ašarą. Jei jau investuojate į vaizdo klipo sukūrimą kelis šimtus ar tūkstančius eurų, kodėl neinvestuojate į tinkamą jo aprašymą? Juk nuo aprašymo priklauso, ar jis bus pakankamai gerai randamas paieškoje ne tik ieškant per Youtube, bet ir Google paieškoje, kuri mėgsta įterpti tam tikrus video rezultatus tarp kitų organinių rezultatų.

Kiek kainuoja Youtube video aprašymas?

Pagal www.rasytojas.lt kainyną – vos 40 eurų. Būtent tiek kainuoja paruošti 600 žodžių tekstą interneto puslapiui. Tai tokio paties žanro tekstas, kaip ir Apie mus ar Paslaugos tekstai bet kuriame įmonės tinklalapyje. Aišku, jis turi tam tikrą struktūrą, kurios rekomenduojama laikytis ne tik dėl SEO, bet ir dėl turinio rinkodaros strategijos tikslų – didesnio lankytojų skaičiaus, pardavimų, socialinių tinklų paskyrų populiarinimo ir t.t.

Youtube video aprašymas: struktūra

Ekspertai, dirbantys su Youtube, dažnai rekomenduoja, aprašymą pasiruošti dar prieš keliant vaizdo klipą į šį socialinį tinklą. Tokiu būdu visada bus galima pritaikyti aprašymą konkretiems vaizdo klipo tikslams.

Youtube video turi 5 svarbias dalis, kurias reikia tinkamai parengti, kad šis klipas būtų efektyvus ir randamas paieškoje.

  1. Pavadinimas turi būti ne ilgesnis, nei 10 žodžių. Jame turėtų būti pagrindinis raktinis žodis, kuris padėtų video klipą surasti. Jei tai įmonė kelia video klipą, rekomenduojama pavadinimo pabaigoje paminėti ir įmonės prekės ženklą, jei to nepadaryta pačiame pavadinime.
  2. Raktinių žodžių sąrašas. Jis paprastai nėra matomas, tačiau įvedant aprašymą, vienas laukelis su raktiniais žodžiais turi būti. Pakaks 5-10 raktinių žodžių. Populiariausius galima atsirinkti ir palikti viešam demonstravimui. Kaip? Skaitykite toliau ir sužinosite.
  3. Intro tekstas. Labai svarbus tekstas, kuris yra matomas iš karto po video. Jo apimtis – apie 400 simbolių (iki 50 žodžių). Čia reiktų rašyti viena eilute ir paminėti svarbiausius video momentus – kas rodoma, kas šį video sukūrė ir ko norima iš žiūrovų papildomai šalia video peržiūros (nueiti į puslapį, užsiprenumeruoti, atsisiųsti ir t.t.). Reiktų atkreipti dėmesį, kad pirmasis sakinys turėtų būti 156 simbolių (su tarpais) ilgio. Tai SEO terminais kalbant yra šio puslapio Meta Aprašymas, kuris bus rodomas Google paieškoje. Gana keistas paradoksas – Youtube paieškos rezultatų puslapyje rodoma po 130 simbolių su tarpais, tad dalį teksto Youtube tiesiog nukirps ir parašys daugtaškį vietoj jo.
  4. Video aprašymas. Tai labai svarbi aprašymo dalis, kurioje pristatoma, kas rodoma vaizdo klipe arba ką jame kalba rodomi personažai. Tai dar vadinamas video transkriptas. Verslo pristatymo vaizdo klipuose ta kalba gali būti ne visai įtaigi, todėl reiktų pasiruoški alternatyvų tekstą. Jo su paskutine, penktąja, dalini turi būti iki 5000 simbolių – apie 680 žodžių. Realiai tekstų kūrėjui reikia dirbti su 500-600 žodžių, nes penktoji dalis yra…
  5. Kontaktinė informacija. Įsivaizduokite, kas lankytojas į Youtube pateko iš paieškos ir nieko nežino apie jūsų įmonę, paslaugą ar prekės ženklą. Kur jam ieškoti daugiau informacijos? Štai čia ir reikėtų pateikti išsami kontaktinę informaciją – nuorodas į įmonės socialinių tinklų paskyras, interneto puslapį, galbūt pardavimų puslapį, pateikti telefono numerius ir vadybininkų kontaktus – vardą, el. pašto adresą, Skype ar net Facebooko puslapio adresą. Kad žinotumėte tiksliai, kiek į jūsų puslapį ateina lankytojų būtent iš šio vaizdo klipo, rekomenduojama nuorodas trumpinti specialiais trumpinimo įrankiais. Vienas jų yra paties Google – goo.gl.

Tekstų kūrėjų darbas – parašyti pavadinimą, intro tekstą ir aprašymą, kuriame būtų aiškiai išdėstyta informacija, padedanti pasiekti užsibrėžtų tikslų.

Youtube video aprašymo tikslai

Labai dažnai vaizdo klipas, už kurį įmonė sumokėjo daugiau nei tūkstantį eurų, patalpinamas tiesiog įmetant jį naujai sukurtą Youtube kanalą. Tai nedovanotina klaida – video tiesiog niekas neras ir jis bus matomas tik tuose puslapiuose, kuriuose jo nuoroda pasidalins įmonės darbuotojai, atsakingi už rinkodarą ir reklamą. Kad video atsipirktų, būtina aiškiai apibrėžti jo tikslus. Ko siekiama šiuo video?

  • Informuoti esamus klientus apie paslaugą;
  • Įtikinti naujus klientus pirkti prekę ar užsisakyti paslaugą;
  • Apsilankyti įmonės puslapyje ir sužinoti daugiau informacijos;
  • Apsilankyti įmonės socialinių tinklų paskyrose ir jas užsiprenumeruoti;
  • Apsilankyti įmonės Youtube kanale ir peržiūrėti kitus video;
  • Užsiprenumeruoti įmonės Youtube kanalą;
  • Pasidalinti video klipu savuose socialiniuose tinkluose ir bendrinti draugams.
  • Atsisiųsti el. knygą PDF formatu;
  • Tiesiog pakomentuoti peržiūrėtą video ir nieko daugiau nedaryti.

Kurie iš šių tikslų yra aktualūs būtent jūsų video klipo atveju? Šiuos tikslus reiktų pateikti tekstų kūrėjams, kad jie paruoštų aprašymą atitinkamai. Tekste turi būti keli raginimai veikti (call to action) su nuorodomis į konkrečius puslapius. Rašytojo darbas juo kūrybiškai išdėlioti tekste naudojant tik tekstinius teksto formatavimo būdus – jokie pajuodinimai ar pasviręs tekstas aprašyme nėra naudojamas, o nuorodos turi būti pilnos, su http.

Jei video klipas yra ilgas, reiktų numatyti klipo turinio vietą – ten, kur nurodomas konkretus laikas ir rodomo turinio pavadinimas. Taip lankytojui būtų patogiau iš karto nueiti į norimą vaizdo klipo vietą. Visa tai daroma tekstiniu būdu, tad šis turinys gali būti ir aprašymo viduryje.

Pradžioje minėjome apie raktinius žodžius. Keletą svarbiausių galima įrašyti kaip grotažymes – priekyje pridedant # ženklelį. Tokios grotažymės prisideda prie SEO optimizacijos, be to galima tikėtis ir papildomų lankytojų iš socialinių tinklų.

Aišku, geriems rezultatams paieškos sistemose turi ir atgalinės nuorodos į video klipą, tad po klipo paleidimo, juo reiktų nuolatos dalintis socialiniuose tinkluose, pasiūlyti blogeriams juo iliustruoti savo straipsnius ir t.t. Bet čia jau kita tema – apie išorines nuorodas ir turinio strategiją.

 

Kaip rašyti šiuolaikišką SEO straipsnį?

Pastaruoju metu ne vienas užsakovas klausia patarimo, kaip reiktų rašyti SEO straipsnius, kad jie atitiktų Google reikalavimus ir būtų naudingi, o ne žalingi? Geras SEO straipsnis yra tik pusė darbo, nes kita pusė – kur jis bus patalpintas. Šiandien norime pateikti KONKREČIUS patarimus, kuriuos iš karto galite perduoti savo tekstų rašytojams ir prigrasinti maru ir balandžių nudergtom mašinom, kad būtų parašyta taip, o ne kitaip… 🙂 Aišku, juokaujame, nes kiekvienas SEO straipsnių rašytojas turi savitą stilių, tačiau atkreipti dėmesį į kai kuriuos momentus tikrai reikėtų.

kaip rašomi SEO straipsniai

Pasenęs stilius?

SEO straipsniai paprastai rašomi gavus raktažodžių sąrašą. Imamas raktažodis arba 15 jų, surašomi į Word ar kitą teksto redaktorių iš eilės, ir tada rašomas 300-400 žodžių tekstas, ir bandoma juos ten sukišti. Kai kas renkasi kitą rašymo būdą – parašo pirma tekstą, o paskui eina per jį ir žiūri, kur tuos vardininkus sudėlioti, kaip pakeisti tam tikrus išsireiškimus, kad raktažodžiai ten tilptų. Abiem atvejais tekstas yra „nei į kuolą, nei į mietą“, tačiau juk tai SEO straipsnis – jis reikalingas tik pozicijoms kelti ir nuorodoms platinti!.. Tai pasenęs rašymo stilius, kuris kartais yra nelabai veiksmingas.

Šiame straipsnyje pasistengsime sudaryti tam tikrų reikalavimų naujoviškam SEO straipsniui sąrašą, kurio laikytis gali būti reikalaujama dabartiniams rašytojams.

SEO straipsnio apimtis

Straipsnių rašytojai yra įpratę rašyti 300-400 žodžių apimties SEO straipsnius, nes jie galimai atitinka Google reikalavimus. Visiškas mitas. Google vertina ir 100 žodžių straipsnį, jei jis papildytas iliustracijomis, įterptomis Twitterio ar Instagram žinutėmis, video klipais. 1000 žodžių apimties straipsnis taip pat negarantuoja, kad Google jį įvertins, kaip puikų, nes yra stebima ir vartotojų reakcija tokį straipsnį atsidarius. Jei kas 10 skaitytojas jį laiko atvėręs bent 5 minutes, reiškia jį kažkas dar skaito…

Kokia turi būti teisinga SEO straipsnio apimtis?

Atsakymas: įvairi.

Rašytojai dažnai gauna didesnius užsakymus, pavyzdžiui, po 5 ar 10 straipsnių su tam tikrais raktiniais žodžiais. Toks užsakymas atveria puikias galimybes rašyti įvairios apimties straipsnius. Vienas didesnis, kitas – mažesnis. Tokiu būdu lieka tik kita problema – kiek išeinančių nuorodų į jį bus prikišta. Akivaizdu, kad į 1000 žodžių straipsnį galima dėti nemažai išeinančių nuorodų ir tai atrodys visiškai natūraliai. O į 100 žodžių straipsnį? Rekomenduojama apsiriboti viena nuoroda.

Šis reikalavimas griauna iš esmės rašytojų įprastą įvertinimą pinigais. Kai kurie SEO straipsnių kūrėjai prašo už žodį. Kai kurie turi fiksuotą įkainį. Kuris geresnis? Rasytojas.lt agentūra palaiko fiksuoto įkainio idėją, tačiau tokiu atveju iš karto reikia nuspręsti, kiek ir kokios apimties straipsnių bus parašyta. Tie, kas ima už žodį čia gali irgi išlošti, nes susumavus 10 įvairios apimties straipsnių žodžius išeis panašiai tas pats, kas ir įprastiniai 300-350 žodžių straipsniai.

Problema yra ta, kad prie ilgo straipsnio reikia daugiau laiko sugaišti informacijos paieškai ir apdorojimui, o šis procesas nėra paprastai niekur įtraukiamas…

SEO straipsnio iliustracijos

Mes talpiname straipsnius iš kitų rašytojų ir savo partnerių, todėl iš patirties galime pasakyti, kad kartais kyla nemažai nesusipratimų. Rašytojai atsiunčia savo straipsnį, kuris yra tik plikas tekstas.

Šiuolaikiškas SEO straipsnis turi mažiausiai 2 iliustracijas.

Kam tos iliustracijos reikalingos? Tam, kad skaitytojui būtų įdomiau skaityti, o Google robotai matytų, jog tai normalus straipsnis, net jei ir tekstas nelabai įdomus.

Iliustruoti galima nuotraukomis, Twitterio žinutėmis, Youtube video klipais. Idealu būtų panaudoti visus tris, tačiau Lietuvoje Twitter tikrai nėra populiariausias socialinis tinklas, tad pagalbos reiktų ieškoti Instagrame. Aišku, įterptuose koduose yra išeinančios nuorodos, tad kartais reiktų prirašyti ir „nofollow“ tagą kode. Bet čia jau SEO specialistų reikalai, į kuriuos nesigilinsime.

SEO straipsnio teksto formatavimas

SEO straipsniai yra neįdomūs. Jie skirti kažką pristatyti, neįkyriai pareklamuoti. Tai nelabai naudingi tekstai, kuriuos sunku skaityti. Kaip galima šią situaciją pakeisti?

Teisingas SEO straipsnio formatavimas lemia ilgesnį jo skaitymo laiką.

O tą laiką Google greičiausiai stebi, jei naudojate Google Analytics (kas jų dar nenaudoja?..). Skaitymas internete yra specifinis. Nustatyta, kad susidomima tekstu per 1-3 sekundes. Per tą laiką lankytojas nusprendžia, ar tai yra kažkas panašaus, ko jis ieškojo. Tada 60 sekundžių yra skiriama skaitymui. Per tą laiką vidutiniškai perskaitoma apie 250 žodžių, todėl pradžia turi būti intriguojanti, kad būtų skaitoma toliau.

Jei tekstas nėra kažkoks ypatingas, yra kiti triukai, padedantys pratęsti lankytojo dėmesį. Tai tinkamas teksto formatavimas.

Rašykite SEO straipsnius paragrafais, naudokite paragrafų antraštes, jas paryškinkite ne boldu, o H2 ar H3 formatavimu. Publikuojant dažnai daromas copy+paste, todėl šie kodai iš Wordo įterpiami automatiškai į internetinį teksto redaktorių (dažniausiai WordPress).

Tam tikrus sakinius paryškinkite boldu, italiku, arba įterpkite citatą (ten kur pažymėta kabutėmis). Spalvinti teksto nereikia, nes tai jau kiek per daug. Aišku, tam tikrą frazę galite padaryti raudonai, bet ne ištisai keisti spalvas.

Kiekviename SEO straipsnyje gali būti numeravimas arba „bullet-pointai“. Tokie sąrašai labai padeda sukoncentruoti dėmesį ir aiškiai ir lakoniškai pateikti informaciją. Beje, tai padeda, kai nelabai turite apie ką rašyti…

Nuorodos irgi yra teksto formatavimas, tačiau SEO straipsniuose siūlytume Underline nenaudoti.

Tiesiog vadovaukitės paprastu principu – kas per daug, tas nesveika…

Esame jau seniau pristatę infografiką apie teksto skaitymo ypatumus:

infografikas: kaip skaitomas tekstas internete

Nuorodos SEO straipsniuose

Artinamės prie dviejų svarbiausių SEO straipsnių momentų – nuorodų ir raktažodžių. Nuorodos SEO straipsniuose turėtų būti ne 2, kaip jau esame įpratę. Nuorodų galite įdėti tiek, kiek norite. Google vertina išeinančias nuorodas ne kaip grėsmę jūsų puslapiui netekti lankytojų, o kaip rekomendacijas. Ką jūs savo lankytojui rekomenduojate papildomai pasiskaityti, pasidomėti.

Ne mažiau svarbios yra ir nuorodos po paveikslėliais, apie kurias paprasčiausiai pamirštame. WordPress turinio valdymo sistemoje dažniausiai įdedam nuoroda į paveikslėlio originalų failą, tačiau reikia tik šiek tiek laiko ir galima pakeisti ją į kur kas labiau susijusią informaciją, pavyzdžiui, į tam tikro pavaizduoto nuotraukoje produkto aprašymą.

Kaip ir minėjome anksčiau, visi „įterpiniai“ iš socialinių tinklų jau turi nuorodas į puslapius, iš kurių paimta ta informacija, tad reiktų atsižvelgti ir į tai.

Įterpinio pavyzdys iš Instagram:

Na, viskas, rytinis chaosas baigėsi… #ziema #eismas #trafficjam #vilnius

A photo posted by Marius Kuitniauskas (@rasytojas) on

…ir Twitter:

Ko reiktų vengti?

Reiktų vengti nuorodų į kitus to paties užsakymo straipsnius, nes juose yra nuoroda į galutinį užsakovą. Tokiu būdu bus sukurtas savotiškas nuorodų tinklas, kurį Google gali laisvai „perkąsti“ ir imtis atitinkamų veiksmų.

Taip pat reiktų vengti nuorodų į tuos pačius puslapius. Kartais taip nutinka, kad straipsnyje būna viena nuoroda į pagrindinį užsakovo puslapį, o kita – į tam tikrą vidinį. Kartais vidinis yra pašalinamas ir padaromas 301 peradresavimas į tą patį pradinį puslapį. Tokiu būdu Google mato dvi nuorodas į tą patį puslapį viename straipsnyje ir fiksuoja tik pirmąjį.

SEO straipsnių raktažodžiai

Priėjome prie sunkiausios dalies. Ji pareikalaus nemažai rašytojų pastangų, jei siekiama parašyti tikrai šiuolaikišką SEO straipsnį.

Užsakovas dažnai vadovaujasi seniau gauta informacija, kaip svarbu raktiniai žodžiai. Deja, situacija šioje srityje yra pasikeitusi labai smarkiai. Google visiškai nebesvarbu, kokie yra raktiniai žodžiai, jiems svarbus pats turinys, jo tematika ir rekomendacijos nuorodų pavidalu.

Kad suvoktumėte visą sudėtingumą, reikia išsiaiškinti, kokie yra raktiniai žodžiai:

Brandiniai. Tai yra tokie raktažodžiai, kuriuose minimas prekės ženklas. Čia galimybės yra dvi: vartoti prekės ženklą tiesiogiai arba kaip interneto svetainės adresą. Pavyzdžiui „UAB Rašytojas“, „Rasytojas.lt agentūra“, „www.rasytojas.lt tekstų kūrėjai“.

 

Rekomenduojamas kiekis puslapyje: 50%
Nesusiję žodžiai. Tai su raktiniais žodžiais niekaip nesusiję žodžiai. Jie net ne raktažodžiai iš viso. Tai nukreipiamieji žodeliai „skaitykite plačiau“, „daugiau informacijos“, „daugiau informacijos rasite čia“, „plačiau“ ir t.t. Rekomenduojamas kiekis puslapyje: 20%
Pilna nuoroda. Tai tekste įkelta visiškai pilna nuoroda su visais http ir www. Pavyzdžiui „daugiau informacijos apie SEO straipsnius: http://www.rasytojas.lt/seo-tekstai Rekomenduojamas kiekis puslapyje: 25%
Tikslūs raktiniai žodžiai. Tai tikslūs trumpi raktažodžiai, kurių ieško lankytojai. Jie dažniausiai būna vardininko linksniu ir „svepla“ kalba – be lietuviškų raidžių. Pavyzdžiui „tekstu kurimas“, „tekstu rasymas“, „tekstu rasytojas“, „SEO straipsniai kaina“ Rekomenduojamas kiekis puslapyje: 1%
Tikslių raktažodžių versijos. Tai kiti tikslių raktažodžių linksniai. Tekste jie atrodo visiškai natūraliai. Pavyzdžiui „tekstų rašytojams“, tekstų kūrėjo“, „SEO straipsniams“ ir t.t. Rekomenduojamas kiekis puslapyje: 3%
Ilgos raktinės frazės. Tai ištisos frazės, kuriose yra tikslus raktinis žodis, arba jo versija (linksnis). Pavyzdžiui, „nebrangūs ir kokybiški SEO straipsniai“, „SEO straipsnių rašymas Vilniuje“, „kiek kainuoja SEO straipsnis?“ Rekomenduojamas kiekis puslapyje: 2%

 

Kokia yra dabartinė situacija? SEO straipsniai turi 50% ilgų raktinių frazių, 40% tikslių raktinių žodžių versijų ir 10% tikslių raktinių. Deja pilnų nuorodų ir brandinių nuorodų neturi labai daug. Tai yra BLOGAI. Turėtume išmokti SEO tekstus rašyti kitaip.

Receptas labai paprastas. Imkime 400-500 žodžių SEO straipsnį ir paskirstykime raktažodžius:

  • 2 tikslūs raktiniai žodžiai + 1 galimas pavadinime. Tai tikrai 1-1,5% visame tekste.
  • 3-5 kartus paminėkite įmonės pavadinimą, 2 kartus interneto puslapio adresą, 1-2 kartus įdėkite tikslią nuorodą į užsakovo vidinį puslapį.
  • 3-4 kartus panaudokite ilgą frazę, kurioje būtų raktinis žodis. Tai gali būti ir klausimas, į kurį duodate atsakymą. Kokios tos frazės turėtų būti? Pasinaudokite Google Suggest Keyword funkcija.
  • 10 kartų pavartokite raktinius žodžius skirtingais linksniais.

Atminkite, kad aukščiau pateikti procentai yra taikytini visam puslapiui, o ne jūsų straipsniui. Viso puslapio SEO tegul rūpinasi SEO agentūra ar specialistai, nes tai tikrai ne rašytojų darbas.

Tada liks nuspręsti, ant kurio iš raktinių žodžių dėsite nuorodas. Kai turite 10 straipsnių užsakymą, galite nuorodas sudėlioti skirtingai – efektas tikrai bus geras.

Beje, mitas, kad Google baudžia už kelias nuorodas „pakištas“ po tiksliu raktiniu žodžiu. Jis baudžia tada, kai didžioji dalis nuorodų atsiranda per labai trumpą laiką ir yra su tiksliu raktiniu žodžiu. Jei nuorodų raktažodžiai bus skirtingi – jokios bėdos nebus.

Šis principas neturėtų būti taikomas straipsnių rašytojams, nes jie nėra atsakingi už visas išorines nuorodas į užsakovo puslapį. Galbūt dėl to rašytojai gauna užsakymus ir rašo SEO straipsnius tik su tiksliomis raktinėmis frazėmis.

Tikimės, kad šis straipsnis jums buvo naudingas ir dabar galėsite rašyti kur kas įdomesnius ir profesionalesnius SEO straipsnius.

Trūksta temų? Čia jau kita istorija, apie kurią jau rašėme anksčiau.

 

Infografikas: esminiai teksto formatavimo būdai

Rašytojai žino, kad gražiai formatuotas tekstas yra nenuobodus, net jei ir yra ilgas. Deja, ne visi užsakovai tai žino. Be to daug kam neaiškus terminas „teksto formatavimas“. Pabandysime priminti esminius teksto formatavimo būdus mūsų neseniai sukurtame infografike (jau esame sukūrę infografiką apie skaitymą internete, o taip pat ir infografiką apie SEO ir normalius straipsnius). Šis infografikas buvo sukurtas naudojantis nemokamu įrankiu Canva.com.

Pasidalinam?

infografikas: kaip formatuoti tekstą

Paslaugų aprašymai – ar visada reikia nertis iš kailio

paslaugų aprašymaiViena iš rimčiausių užduočių komercinių tekstų rašytojui yra paslaugos aprašymas. Ne dėl to, kad jis pats tos paslaugos neteikia ir neišmano visokių niuansų, o dėl to, kad skiriasi kliento įsivaizdavimas, kas šiame tekste turėtų būti. Šis straipsnis skirtas tiek rašytojams, tiek klientams, norintiems apsispręsti, kaip turi būti aprašomos jų paslaugos.

Paslaugų aprašymus skaito vienetai

Deja, tai tiesa. Paslaugų aprašymą nuo pradžios iki galo skaito labai mažai žmonių. Priežastys kelios:

  1. NEĮDOMU!
  2. Standartinius „pliurpalas“, nurašytas nuo konkurentų „rinkos lyderių“, nieko originalaus.
  3. Nėra laiko skaityti, nes užsukome pasižiūrėti kainų.
  4. Aprašymas per skurdus, nėra jokių naudingų detalių, kurių nežinotume.
  5. Aprašymas per ilgas, daug teksto, pavargau skaitydamas jau pirmąją pastraipą.
  6. Viską žinau apie tą paslaugą – nustebinkit. Nenustebinsit? Tada pereikim prie kontaktų – tiesiai su vadybininkais pakalbėsiu.
  7. Oi, ne čia papuoliau…

Galima dar keletą priežasčių sugalvoti, tačiau jos bus paremtos pačia pirmaja ir svarbiausia priežastimi – NEĮDOMU. Tai kaip įdomiai parašyti apie tą paslaugą, kad skaitytų tą tekstą jau ne vienetai, o dvejetai, ar trejetai? Yra keletas būdų.

Paslaugos aprašymo dydis ir forma

Paslaugos aprašymo dydis priklauso nuo to puslapio tikslo. Ką norite, kad potencialus klientas, užėjęs į šį puslapį iš paieškos ar tiesioginės reklamos, darytų?

Jei paslaugos aprašymo tikslas yra susisiekti tiesiogiai ir klausti visko apie paslaugą gyvai, tai aprašymo paprastai net nereikia – pakanka paminėti, kad „mes teikiame tokią paslaugą. Dėl smulkmenų ir kainų skambinkite arba rašykite el. paštu vadybininkui Jonui.“ Ir viskas. Burti iš kavos tirščių čia niekam nereikalinga, nes tarp tų 200 žodžių teksto (tokį liepė parašyti SEO konsultantai) pasimes svarbiausia mintis – „paskambink, ir mes tau tą paslaugą parduosime tiesiogiai“.

Jei aprašymo tikslas yra mokyti ir supažindinti su paslauga, kuri yra menkai žinoma, sudėtinga ar labai specifinė, reikalingas enciklopedinio stiliaus straipsnis 1-2 puslapių apimties, kad jį atsispausdinus galima būtų naudoti vietoj konspekto.

Jei paslaugos aprašymas turi užbėgti klientams už akių ir atsakyti į klausimus, kuriuos jie būtinai paklaus skambindami telefonu, tai čia reiktų susimąstyti ne tik apie apimtį, bet ir apie formą. Apimtis bus akivaizdžiai didesnė, nei 1 Word puslapis (400 žodžių), o šalia pristatymo reikės pateikti ir trumpą DUK (Dažniausiai Užduodami Klausimai), ir papildomos enciklopedinės informacijos, ir net tam tikrų grafikų ar video. Kai klientas perskaitys tą tekstą, jam klausimų kils mažiau ir vadybininkams teks atsakinėti tik į suktus klausimus, arba į naivius, nes kažkas atmestinai skaitė ir ne viską suprato…

Paslaugos aprašymas gali turėti tikslą parduoti internetu nesikišant vadybininkui. Čia prireiks 200-400 ar net daugoiau žodžių įtikinančio teksto su visais privalumais ir trūkumais, galimais klientų atsiliepimais, problemos sprendimo išaiškinimu ir dideliu mygtuku „Užsisakyk dabar!“, kurį paspaudęs lankytojas nukreipiamas tiesiai į mokėjimų puslapį.

Girtis ar nesigirti?

Šis klausimas neramina tiek klientus, tiek rašytojus. Dažnai čia atsiranda priešprieša ir konfliktas. Klientas pageidauja girti save, o rašytojas stengiasi išlikti kuo objektyvesnis. Būna ir atvirkščiai – pasireiškia lietuviškas kuklumas ten, kur tikrai to nereikia, nes apie kai kuriuos pasiekimus reikia trimituoti ne tik lietuviškai bet ir dar 5 kalbomis papildomai.

Girtis galima subtiliai, galima ir tiesiogiai. Subtilus gyrimasis yra įgyvendintų darbų pavyzdžiai, garsūs partneriai, klientai, užsakovai, dalyvavimas įvairiuose renginiuose, rėmimas ir t.t. Tiesioginis gyrimasis – tai hiperbolizuota informacija apie save. „Paslaugą atliekame profesionaliai“ – o ar yra kas tai atlieka mėgėjiškai ir apie tai giriasi? Visi jūs profesionalai ir specialistai, nors klientai ir skundžiasi paskui… „Šioje srityje dirbame jau 10 metų“ – jei 10 metų banke nešiojai popierius nuo vieno stalo prie kito, tai jau save gali vadinti bankininku? Kai kurie specialistai per metus įgauna tiek patirties, kiek kai kurie nesurenka net per 20 metų, nors „matė ir šilto ir šalto…“. Tokioms frazės yra tuščia informacija protingam klientui. Naiviam klientui tai gal ir suveiks, tačiau tiek protingas, tiek naivus pinigus mokės už suteiktą paslaugą ir rezultatą.

Girti gali kiti. Tam reikalingi atsiliepimai, bet tik tikri. Jau reiktų baigti kurti atsiliepimus, kurių paskui klientas net savo partneriams nesiunčia suderinimui – sudeda į puslapį ir tiek. Rekomendacijos iš gyvų žmonių yra pati veiksmingiausia reklama, todėl reiktų pasistengti, kad girtų gyvi ir žinomi žmonės, o ne Petras iš Palangos, Ana iš Šalčininkų ir Erikas iš Joniškio raj.

Dažniausiai tos pagyros yra skirtos net ne potencialiems klientams, o esamiems konkurentams, kurie yra bene aktyviausi užsakovo puslapio lankytojai…

Paslaugos kaina – opiausia problema

„Nenoriu rašyti kainos viešai, nes konkurentai nukopijuos ir padarys tokią pačią“, – sako lietuvis verslininkas formuluodamas užduotį rašytojui, rašančiam jo paslaugų aprašymus. Juokaujate? Konkurentai jūsų kainas jau seniai žino. Tas įkyrus klientas Petras, kuris skambino gal 5 kartus ir taip ir nieko neužsakė buvo jūsų konkurentų vadybininkas. Jis taip apskambino ir kitus konkurentus ir taip gavo visų kainas palyginimui.

Ar pagalvojate, kiek žmonių užeina į paslaugos aprašymą, neranda kainų ir eina jų ieškoti kitur? Duokite bent užuominą, bet kažkokį pavyzdinį įkainį, net jei kainas reikia derinti pagal projekto ir darbų apimtį. Pateikite vidutinę projekto kainą ir surašykite, kokie darbai jį sudaro. Bet kokie konkretūs skaičiai, net jei ir neatitinka realybės, skaitytoją užkabina. Juk galite nutylėti kai kurias kainas, visų nepasakyti, jei jau taip baiminatės konkurentų. Matyt yra dėl ko bijoti…

Kontaktai tekste

Žmonės yra tinginiai ir žiopliai. Ne visi, aišku, bet kartais pasitaiko tokių, kurie užsuka į puslapį ir nemato kitų puslapių. Ypač kainų. Jei jau nemato skyrelio „Kainos“, tai kur garantija, kad mato skyrelį „Kontaktai“?.. Dėl to reiktų paslaugų aprašymuose pateikti konkrečius kontaktus, arba bendrus – kad tik tam tinginiui lankytojui nereiktų niekur daugiau vaikščioti po puslapį. Kontaktinė forma irgi neblogai, tačiau ne visais atvejais.

Dėl to tekste reiktų paminėti, kad susisiektų dabar tokiais kontaktais. Net jei telefono numeris šviečia ir mirga puslapio viršuje.

Tonas ir terminologija

Paslaugos aprašymus skaito skirtingi žmonės. Vieni jų turi humoro jausmą, kiti yra niurzgos ir pedantai, treti viską mato per neigiamus arba rožinius akinius. Neteiskime jų – jie sumokės mums pinigus už paslaugą. Dėl to, kad aprašymus skaito visiškai skirtingi žmonės, reiktų kaip įmanoma neutraliau parašyti ir paslaugos aprašymą. Be humoro ir išsidirbinėjimų.

Terminų daug vartoti nereikėtų. Tarptautiniai žodžiai tekste parodo, kad rašytojas labai daug žodžių moka, gal net kiek arogantiškas, „pasikėlęs“. Jūsų potencialūs klientai, kurie tų žodžių nesupranta, pasijus neverti gauti tokią paslaugą. Bet juk kiekvienas jų yra vertas!

Nežeminkite savo lankytojų-skaitytojų. Neleiskite jiems pasijausti žemesniais, kvailesniais, kurie nė velnio nesupranta apie jūsų verslą ir pasaulį. Tai jums to kliento reikia, o ne jam jūsų. Jei nepatiks pas jus, tą pačią paslaugą jis gaus iš konkurento, nesvarbu, kad mokėti teks daugiau. Mokėdamas už paslaugą, klientas priedą sumokės ir už atitinkamą požiūrį į jį ir rodoma dėmesį.

Paslaugos aprašyme galima kreiptis į klientą. Bet tik į vieną, nes skaito tai vienas žmogus prie vieno ekrano, o ne 70 klientų prie vieno kompiuterio. Į vieną žmogų orientuokite visą kreipimąsi ir fokusuokite dėmesį. Mandagus kreipinys Jūs, vietoj Tu – pagal situaciją ir tikslinę auditoriją. Jei paslauga jaunimui, šalin formalumus. Jei tai B2B paslauga, rodykite deramą pagarbą ir vartokite Jūs, net jei ir turite omenyje vieną klientą.

Nepamirškite tinkamai suformatuoti teksto, ypač, jei jis yra ilgas. Apie tai – kitame straipsnyje.

Tikiuosi, kad radote įdomių patarimų 🙂 ir jais pasinaudosite tiek rašydami, tiek užsakydami savo puslapiui paslaugų aprašymus. 

Kaip rašyti tekstus interneto puslapiui

kaip rašyti tekstus interneto puslapiamsŠį straipsnį skiriame raštingiems žmonėms, kurie patys rašo tekstus. Tokių yra tikrai nemažai, tad tikimės, kad jis bus naudingas ir įdomus. Tie, kurie patys teksto nerašo, taip pat gali jį paskaityti ir sužinoti, ko reikalauti iš samdomų rašytojų.

Taigi, kaip rašyti tekstus interneto puslapiui, kad būtų ir klientas patenkintas, ir skaitytojas neliktų nuošalyje?

Kam skirtas tekstas

Pirmiausia, reikia turėti omenyje, KAM RAŠOTE. Tekstas interneto puslapiui yra skirtas, ne vadybininkui Jonui, kuris tuos tekstus užsakė. Jis yra skirtas eiliniam skaitytojui, kuris nėra susipažinęs su įmonės veikla. Tie, kurie susipažinę su įmonės veikla, bendrinių tekstų jau neskaitys – ieškos arba kontaktinių duomenų, arba gilesnės informacijos. Naujai apsilankę interneto puslapio lankytojai turi iš karto suvokti, apie ką eina kalba, kad galėtų atitinkamai pasielgti – užverti puslapį arba skaityti toliau. Tiesa, interneto puslapius stebi ne tik paprasti lankytojai, bet ir konkurentai.

Pagal tai, kam rašote tekstą, nustatote ir stilistiką. Jei tai įmonė, kuri teikia paslaugas galutiniam vartotojui, stilius turėtų būti paprastas, suasmenintas. Jei paslaugos yra verslui – stilius oficialesnis, su verslo kalboje įprastomis frazėmis. Labai priklauso stilius ir nuo auditorijos. Pavyzdžiui, vienoks stilius gali būti naudojamas aprašant prekes ir paslaugas paaugliams, kitoks – moterims, trečioks – automobilininkams.

Dilema: ką daryti, kai tekstas skirtas ir galutiniams, ir verslo vartotojams? Išeitis gali būti paprasta. Teksto pradžioje pateikite visą konkrečią informaciją ir raginimą susisiekti, o toliau dėstykite viską išsamiai. Pirmoji pastraipa bus skirta verslui, kuris paprastai neturi laiko skaityti ilgų aprašymų, o antroji dalis – paprastam vartotojui, kuris dar nėra nusiteikęs pirkti, ieško informacijos, ar užklydo atsitiktinai.

Interneto puslapio teksto struktūra

Prieš pradėdami rašyti, susidarykite tam tikrą teksto schemą. Teksto schema yra tam tikras planas, kurio laikydamiesi galite gana vienodai aprašyti kelis puslapius tam pačiam tinklalapiui. Labai neprofesionalu kiekvieną paslaugą aprašinėti skirtingu tonu ir stilistika. Tiesa, asmenų derinimo klaidų pasitaiko net ir patiems profesionaliausiems rašytojams…

Paslaugos puslapio schema:

[esminis paslaugos pristatymas]

[pagiriamasis žodis]

[kam paslauga yra skirta]

[problemos pristatymas]

[problemos sprendimo būdas – paslauga]

[pagiriamasis žodis]

[raginimas susisiekti]

Jei kiekvienam iš šių dalių parašysite bent po 2-3 sakinius, išeis rišlus 200-300 žodžių apimties tekstas. Laikydamiesi tokios schemos nesunkiai galėsite bet kada pridėti naują paslaugos aprašymą nekeisdami stiliaus.

Schemas kurkite prieš rašydami visus tekstus. Galite jas suderinti ir su klientu, jei rašote bandomąjį tekstą.

Interneto puslapio apimtis

Kokia optimali interneto puslapio teksto apimtis? Patirtis parodė, kad tai yra 150-250 žodžių. Tai iki pusės A4 puslapio. Tiek skaitytojas gali perskaityti per 1-2 minutes. Ilgesnis tekstas ekrane jį vargina, reikalauja papildomo susikaupimo ir pastangų.

Kodėl ne trumpiau? Yra tam tikri puslapiai, kur optimalus kiekis yra 100 žodžių. Tai dažniausiai prekių aprašymai el. parduotuvėje. Kiekvienu atveju reiktų iš anksto įvertinti tekstų apimtis ir susitarti su užsakovu. Ar toks tekstas nekenkia SEO? Apskritai tekstas SEO nekenkia, tik padeda…

SEO elementai interneto puslapio tekste

Rašant tekstą interneto puslapiui, SEO elementai turėtų būti įtraukiami taip pat organiškai, kaip ir teksto formatavimas. Kas tie SEO elementai? Tai ne toks tiesmukas raktinių žodžių pavadinimas. Raktiniai žodžiai turi būti tekste, tik nelabai svarbu, kokiu linksniu. Tiesa, labai rekomenduojama, kad vienoje vietoje Vardininkas lai būna panaudotas – to Paieškai turėtų pakakti. Vardininkas – nėra labai geras linksnis SEO srityje. Su juo tekstai atrodo gan griozdiški, nesklandūs. Dėl to jo normaliuose tekstuose sutiksite nedaug. Todėl raktinis žodis vardininko linksniu nenaudojamas dažnai. Kiti linksniai – kiek tik nori.

Raktinis žodis yra vienas darinys, tačiau yra ir toks dalykas, kaip raktinė frazė. Pavyzdys: raktinis žodis yra „buhalterinės paslaugos“; raktinės frazės „buhalterinių paslaugų kaina“, „buhalterinės paslaugos Vilniuje“, „buhalterinės paslaugos nemokamai“ ir t.t. Rašydami tekstą visada galite paminėti kainą, pigumą, nors tai labai sąlyginis dalykas, ir vietą, kurioje paslaugos teikiamos ar parduodami produktai. Gali būti ir daugiau tokių frazių.

Panaudoję bent kartą kelis raktinius žodžius ir frazes – laimite iš karto, nes paieška atkreips į tai dėmesį. Tokiu būdu tekstas bus randamas.

Klišės

Be jų interneto puslapių tekstai atrodytų kaip vienuoliktoko savamokslio poeto rašinėliai, nagrinėjantys egzistencines problemas. Skaitytojui nelabai įdomios originalumo paieškos B2B puslapiuose. Skaitytojui įdomi informacija, kuri padės jam nuspręsti – pirkti tą prekę ar paslaugą, ar ne. Dėl to tam tikros klišės tekste būtinos:

  1. Profesionalumas. Juk visi nori žinoti, kad juos aptarnaus tik profesionalus vadybininkas, o ne ką tik pradėjęs dirbti praktikantas.
  2. Dirbame kokybiškai. Ar matėte kur nors pasakymą, kad dirbame nekokybiškai, arba „pusėtinai“? Tikrai ne. Ir nepamatysite, nes kokybė yra vienintelis būdas apginti didelę produkto ar paslaugos kainą.
  3. Nebijome iššūkių. Bet koks darbas ir bet koks užsakymas yra savotiškas iššūkis. Įmonės darbuotojams iššūkis=projektas. Klientams iššūkis=netradicinis “priėjimas” prie jo problemos ir jos sprendimas.
  4. Lankstumas. Kas gi tas lankstumas? Darbas po darbo, kad spėtum laiku? Iš esmės, tai projekto valdymo sinonimas. Iš kliento pusės lankstumas reiškia ir jo kaprizų, kurie slepiasi po fraze „aukšti reikalavimai“, pildymas.
  5. Komanda. Nesvarbu, kad dirba vienas, bet visur reikia minėti komandą. Ne dėl to, kad po metų tekstų nereiktų vėl koreguoti, bet dėl to, kad komanda patikimiau skamba.
  6. Patenkinti klientai. Rašydami tekstą paminėkite, kad klientai yra patenkinti. Dauguma. Tie, kurie nepatenkinti nesiskaito, nes suirzimas ir rietenos yra jų pačių kaltė… O klaidos… Kam jų nepasitaiko?
  7. Perspektyvu. Aišku, kad visos paslaugos yra perspektyvios. Blogiausiu atveju jų perspektyva – būti pakeistomis kitomis paslaugomis. Šis žodis labai traukia skaitytojus, tad „kabinti makaronus“ apie perspektyvas būtina. Klientas – ne kvailys, bet nuo jo atidumo skaitant priklauso, ar sugebės tinkamai atskirti pelus nuo grūdų.
  8. Atsižvelgiame į kliento poreikius. Visada išskirtinis dėmesys ir išklausymas yra gero tono versle ženklas. Tie, kas nesiklauso, tas nėra labai gerbiami. Dėl to būtina pabrėžti kiekviename tekste, kad į skaitytojo užgaidas bus atitinkamai reaguojama. Čia mėgstama persistengti. Per dažnai naudojamas žodis „mes“ ir per retai – „jūs“. Tekstas skirtas juk klientui, o ne patiems skaityti. Kitas būdas persistengti – kelti sąlygas ir nurodyti, kokių žmonių nepageidaujate aptarnauti.
  9. Dirbame nuo xxxx metų. Labai svarbi detalė, nors ir baisiai nuobodi. Lietuvoje tai itin svarbu, nes tada galima girtis savo dešimtmečiais, kartais ir penkmečiais giriamasi. Kartais vos pradėjusios dirbti įmonės iš seno įpročio parašo įkūrimo metus. Deja jiems reputacijos tai papildomai neduoda, tad būkite su metais labai atsargūs.
  10. Vizija ir Misija. Šie du dalykai ypač akcentuojami tose įmonėse, kurios misijos ir vizijos neturi iš viso. Ne tekstų rašytojas turi kurti įmonės misiją ir viziją, ką įmonė nuveiks rinkoje per artimiausius 10 metų. Tai įmonės rinkodaros skyriaus ir vadovo darbas, kurį taip madinga perleisti tekstų rašytojams. Aišku, Misija yra tapti lyderiaujančia įmone regione… 

Klišes galima vardinti dar daugiau, tačiau čia pagrindinis dešimtukas, be kurių neapsieina nė vienas „Apie mus“ arba „Paslaugos“ tipo tekstas.

Klaidos

Patarimas iš patirties (deja, patys ne visada jo laikomės) – nesiųskite teksto klientui, kurį ką tik parašėte. Geriau tai padarykite kitą dieną dar kartelį jį perskaitę. Tai ne dėl gramatinių klaidų, kurių nepastebėti galima ir perskaičius 10 kartų, bet dėl stilistikos, sakinių konstrukcijos ir kitų „didesnių“ dalykų. Aišku, pamatysite ir savo klaidas, ypač skyrybos.

Klysti žmogiška, tad labai dėl to nesinervinkite. Juk rašote internetui, kur viską greitai galima ištaisyti.

Humoras

Rekomenduojame su humoru elgtis itin atsargiai. Net jei to reikalauja klientas. Juk patys suprantate, kad humoro jausmas pas visus skirtingas. Nieko gero nebus, jei vieną prajuokinsite, o 100 liks it musę kandę, nes nesupras jūsų humoro.

Kitas momentas, B2B puslapiuose humoras nereikalingas. Tai įmonei reputacijos daugiau neduoda. Labai retais atvejais humoras yra reikalingas, tačiau jis turėtų būti santūrus, neįžeidžiantis. Geriausiai pasijuokti iš savęs, nes tik stiprus individas ar įmonė gali sau leisti iš savęs juoktis ir pašiepti, nebijodami, kad nukentės jų reputacija.

Tikimės, kad šie patarimai bus naudingi visiems, kas rašo tekstus interneto puslapiams.