turinys

Komiksų kūrimas – turinio strategijos dalis

Dažnai kalbame apie turinio strategiją, bet dažniausiai turime omenyje straipsnius ir kitus tekstus. Iš tiesų, tekstai gali būti mažuma, nes vaizdo klipai ir nuotraukos ar iliustracijos pasako kur kas daugiau.

Šiandien padarėme eksperimentą. Per 2 valandas (su nedidelėmis pertraukėlėmis) sukūrėme komiksą. Užtruktume ir trumpiau, tačiau naudojomės įrankiu Pixton.com pirmą kartą, tad užtruko šiek tiek laiko, kol radome reikalingas funkcijas. Taigi, siūlytume pasibandyti ne darbo metu, kad paskui su kolegomis būtų galima kartu padaryti komiksą jau darbo metu. Laikas neprailgs, o naudos gali būti kur kas daugiau, nei ta valanda.

Pateikiame pavyzdį:

komiksas apie tekstų rašymą

Kaip matote, galima ir komikse paminėti savo tinklalapio adresą ar pateikti kitokią užuominą apie jūsų įmonę. Tokį komiksą tiesiog būtina platinti savo socialinių tinklų paskyroje ir paprašyti visų kolegų, kad ir jie tą patį padarytų po kelių dienų.

Nieko sudėtingo. Juk visada yra kokių darbinių juokelių ar kuriozinių situacijų, kurias galima pavaizduoti tokiu stilizuotu būdu.

Koks turi būti įmonės turinys

Kai prisistatome, kaip turinio internete kūrėjai, kyla klausimų lavina – „kas tas internetinis turinys?“, „Ką įmonė gali iš viso rašyti?“, „Kam to reikia?“ ir t.t. Norime padėti visiems susigaudyti ir atsakome į keletą svarbių klausimų.

Kam įmonei reikalingas turinys iš viso?

Atsakymas labai paprastas – UŽDIRBTI PINIGŲ!!! Kaip turinys uždirba pinigus? Čia jau kitas klausimas. Iš tiesų būdų yra daug susieti turinį ir pinigus:

  • Turinys – prekės ženklo populiarinimas – didesnis žinomumas, didesnė įmonės vertė, daugiau uždirbama pinigų.
  • Turinys – pardavimų skatinimas – didesnis ir greitesnis uždarbis.
  • Turinys socialiniuose tinkluose – didesnis žinomumas, daugiau pinigų.
  • Turinys – paieška – didesnis lankytojų srautas – daugiau pardavimų.
  • Ir t.t.

Turinys uždirba pinigus, jei viskas daroma protingai, apgalvotai, veiksmai planuojami. Iš chaotiško ir atsitiktinio turinio galite tikėtis chaotiško uždarbio, jei pasiseks…

Koks turinys parduoda?

Parduoda bet koks tiesiogiai ir netiesiogiai. Paprastai turinys yra skirstomas į emocionalų ir racionalų. Emocionalus turinys skirtas sukelti tam tikras emocijas. Jei sukeliama teigiama emocija, troškimas, noras įsigyti, reiškia įmonės produktai ir paslaugos parduodami per emocijas tam tikriems žmonėms. Dažniausiai moterims. Jei pateikiama logiška ir pragmatiška informacija, įtikinanti, kad reikia pirkti būtent šią prekę ar paslaugą, o ne kitą, turinys parduoda taip pat. Dažniausiai vyrams. Nebūsime seksistai ir nesivadovausime stereotipais. Racionalus ir emocinis mąstymas priklauso nuo smegenų pusrutulių veiklos. Tai moksliniai vyrų ir moterų skirtumai.

Kas tai per turinys konkrečiai?

Kalbame vis gana aptakiai – „turinys“, turinio strategija“, „turinio rinkodara“, dar naudojame keletą terminų, kuriuos greičiausiai girdite kone pirmą kartą. Užteks! Pereikime prie konkretumų. Kokį turinį įmonė turi sukurti, kad įgyvendintų savo tikslus? Pabandykime paaiškinti vizualiai.

content-matrix

SmartInsights.com sukurtame infografike parodytos dvi ašys: horizontalioji žymi veiksmą „Susidomėjimas-Pirkimas“ ir vertikalioji žymi turinio pobūdį „Emocinis-Racionalus“.

Šios ašys visą turinį dalina į keturias dalis pagal paskirtį:

  1. Pramoginis turinys, kuris sudomina ir yra emocionalus;
  2. Įkvepiantis turinys, kuris parduoda ir yra taip pat paremtas emocijomis;
  3. Šviečiamasis turinys, kuris sudomina, bet yra racionalus ir logiškas;
  4. Įtikinantis turinys, kuris parduoda, nes yra racionalus ir logiškas.

Pereikime prie kiekvienos rūšies turinio „gabaliukų“. 

Pramoginis turinys yra vienas iš populiariausių Lietuvoje. Jo turime labai daug. Gal neproporcingai daug, tačiau ta proporcija priklauso nuo verslo srities. Jei verslas yra B2C ar C2C, tai šio turinio yra gana nemažai. B2B sektoriuje jo kur kas mažiau.

Virusinis turinys – tai įvairūs virusiniai video ir iliustracijos bei tekstai, kurie lyg ir sklinda natūraliai, lyg ir yra sukurti profesionalų. Pavyzdys – „Vytauto“ vaizdo klipai, kurie rodomi tik Youtube.

Video klipai, kuriuose rodomas prekės ženklas – tai vaizdo reportažai iš TV laidų, kuriuose matoma tam tikros įmonės reklama. Kartais ji labai tiesioginė, kartais – nepastebima, bet padaranti savo. Lietuvoje tokių video klipų nėra daug.

Žaidimai – tam tikri interaktyvūs žaidimai, kuriuose reikia kažką daryti, atlikti kažkokius veiksmus. Lietuvoje tokių labai mažai. Pavyzdys – vieno banko sukurti „Pinigėnai“ – žaidimas apie pinigus vaikams. Elmenhorster sukurtas socialinis žaidimas, kur vartotojai augina vaisius ir spaudžia sultis, jas parduoda ir vysto verslą.

Loterijos ir konkursai – tai įvairaus pobūdžio turinys, kuriame vartotojai turi atlikti tam tikrus veiksmus, kurie populiarina patį turinį arba prekės ženklą. Tokių Lietuvoje pilnas Facebookas, tad čia nesiplėsime.

Ant ribos tarp pramoginio ir įkvepiančio turinio vaizduojamos specialios programėlės (widgets). Lietuvoje šis dalykas yra beveik visiškai nežinomas. Tai įvairios skaičiuoklės, įrankiai internete, mobiliosios programėlės, kurios dar tik pradeda skintis kelią.

****************

Įkvepiantis turinys Lietuvoje – gana retas reiškinys.

Įžymybių atsiliepimai – vis dažniau tam tikros įmonės samdo įžymybes, kad šios interviu spaudoje ar televizijoje paminėtų, kokia gera tai yra paslauga ar prekė.

Forumai – po truputį nykstantis reikalas, tačiau Lietuvoje vis dar veikia.

Recenzijos – vienas iš retesnių lietuviško turinio rūšių, priešinga skundams. Vartotojai pateikia teigiamus atsiliepimus, kurie gali paskatinti pirkti. Deja, lietuviai labiau mėgsta pateikti neigiamus, skatinančius nepirkti…

Ant ribos tarp pramoginio ir šviečiamojo turinio atsidūrė Straipsniai ir Elektroninės knygos. Straipsniai tam tikruose leidiniuose yra vienas populiariausių turinio rūšių Lietuvoje. Elektroninės knygos, kurias kuria įmonės dar gana retos, tačiau jau prasideda ir Lietuvoje ši turinio banga. Beje, Rašytojas.lt taip pat pasižadėjo parašyti el. knygą per 2014 metus.

****************

Edukacinis turinys Lietuvoje jau yra, tačiau vis dar gana vangus.

Infografikai – tai tam tikra statistinė informacija pavaizduota vienoje iliustracijoje. Pavyzdys – LR Ūkio ministerijos infografikai naujai įsteigtoms įmonėms, aiškinantys apie mokesčius, įmonės steigimą ir t.t.

Pranešimai spaudai – Lietuvoje labai populiari turinio forma. Gal net per populiari, nes darosi ir įkyri, tačiau savo tikslą pasiekia – dėmesys iš įvairių leidinių gaunamas. Pavyzdys – VZ.lt pranešimų spaudai skiltis.

Gidai – tai straipsniai ar interaktyvios instrukcijos, kaip išsirinkti tam tikrą prekę ar paslaugą. Lietuvoje tokius gidus ypač mėgsta kurti didžiosios el. parduotuvės, pavyzdžiui, Varle.lt.

Rinkos apžvalgos – Lietuvoje beveik neegzistuojanti turinio rūšis. Turime omenyje viešą informaciją. Lietuvoje rinkos apžvalgas gauna tik labai uždari ratai žmonių, paprastai įmonių klientai, akcininkai, tam tikri darbuotojai.

Ant ribos tarp mokomojo turinio ir įtikinėjimų rodomi demo video ir instrukcijos. Tai natūralu, nes peržiūrėjus aiškinamąjį video, kaip naudotis vienu ar kitu produktu ar paslauga, sekantis logiškas žingsnis yra jį pirkti. Lietuvoje ši turinio rūšis populiarėja, nors daugiau sutinkama interneto versluose.

****************

Įtikinamasis turinys turi aiškų tikslą – galutinai atvesti prie pardavimų. Tai galioja ne tik šimtams el. parduotuvių, bet ir tūkstančiams įmonių, kurioms labiau patinka, kai joms skambina ir teiraujasi. Tikslas gali būti bet koks kontaktas, kurį vadybininkai užbaigs pardavimu.

Produkto/paslaugos aprašymai – tai esminis Lietuvos įmonių interneto puslapių turinys. Gaila, bet ne visiškai masiškas, nes dar yra įmonių, kurios savo produktus ar paslaugas tik išvardina, o ne pateikia išsamius jų aprašymus.

Sėkmės istorijos (case studies) – retas turinys Lietuvoje, nes lietuviai nemėgsta girtis savo sėkme ar kitaip afišuoti savo darbo niuansus.

Interaktyvūs pristatymai – dažnai paaiškina, ką ir kaip reikia daryti. Tai interneto verslui būdingas turinys, kurio Lietuvoje yra itin mažai.

Webinarai – internetu transliuojami seminarai, klausimų atsakymų forma, ar paskaitos tam tikra tema. Populiarėjanti sritis, nors ne masiška, kaip užsienyje.

Sąrašai – itin retas turinys Lietuvoje. Tai tam tikrų viešų daiktų ar paslaugų sąrašai, kuriais gali pasinaudoti ir kiti pirkimo metu.

Skaičiuoklės – tai dažniausiai banko, valiutų, draudimo, lizingo, mokesčių skaičiuoklės po kurių seka paskutinis žingsnis – duomenų suvedimas ir apmokėjimas už tam tikras paslaugas internetu.

Kainininkai ir palyginimai – šiaip reikėtų šiuos dalykus atskirti, nes lietuviams tai neatrodo labai susiję. Kainininkas yra tiesiog kainų lentelė, iš kurios išsirenkamas norimas produktas ir jis užsakomas. Palyginimas yra ne tik giminingų, bet ir konkurencingų produktų palyginimas, pagal kurį nusprendžiama, ką pirkti. Pavyzdys – mobiliųjų operatorių svetainėse esantys telefonų palyginimai.

Ant ribos tarp įtikinamo turinio ir įkvepiančio yra nurodomi Įvykiai arba renginiai bei įvairūs reitingai. Įmonės konferencijos, paskaitos, kvietimai į seminarus ir t.t. Yra žinomas Lietuvoje turinys, tačiau apie reitingus mes nežinome labai daug, nes jie pas mus dažniausiai yra reklamos forma, reiškia, neobjektyvūs. Objektyvumui rinka per maža…

Dviejų ašių centre įsitaisiusius Naujienos. Jos gali būti visokios, ir pramoginės, ir edukacinės, ir įtikinamos, ir įkvepiančios. Viskas priklauso nuo temos ir norimo pasiekti tikslo, parengimo stiliaus ir šaltinio, kur jos publikuojamos.

Pasigedote blogų? Mes taip pat. Bet viskas logiška, nes įmonės blogas yra skirtas visai šiai informacijai talpinti, įskaitant ir… forumus. Diskusija su klientais juk gali vykti ne kažkur supermamose ar bangoje, bet tiesiog komentarų laukelyje po blogo įrašu.

Jei perskaitėte viską iki galo, nedrįskite daugiau sakyti, kad nežinote, kokį turinį įmonė gali kurti, o juo labiau, kur jį talpinti…

 

5 dalykai, kuriuos padarys Rasytojas.lt 2014 metais

penkiPasižadėti kažką daryti viešai yra didesnė motyvacija tai iš tikrųjų padaryti. Aišku, viskas priklauso nuo valios ir vidinio nusiteikimo, tačiau viešas pasakymas visada sukelia daugiau pasitikėjimo savimi. Taigi norėtume pasižadėti tam tikrus dalykus patraukti į šoną… Arba priešingai, iškelti, kaip prioritetą.

Kas tie mes? Tai rašytojų agentūra „Rašytojas“. Rašome verslo vardu, tad nekalbėsime apie jokias dietas, metimą rūkyti ar tingėti… Tai verslo pažadai.

  1. Gerinsime kainos-kokybės santykį. Darbų kaina dažnai priklauso nuo to, kiek darbo įdedama, kiek kūrybinių kančių patiriama. Kai jų patiriama nedaug, nedidelė ir kaina. Kai dirbama sunkiau, įtempčiau, darbų kaina kyla. Gerindami tekstų kokybę didinsime ir kainą. Deja, atvirkštinio varianto nebus – nekokybiškų tekstų nerašysime.
  2. Optimizuosime savo puslapių tinklą. Šiuo metu Rašytojas.lt valdo 45 puslapių tinklą. Prižiūrėti tokį tinklą darosi sunku dėl nuolatos didėjančių reikalavimų tiek puslapio turiniui, tiek jo atnaujinimui. Kas konkrečiai bus daroma? Puslapiai bus aiškiau specializuojami, kai kurių bus atsisakyta, atsisakytųjų turinys perkeliamas į kitus puslapius. Taip tinklą turėtume sumažinti iki 40. Taip pat daugiau dėmesio bus skiriama ir puslapių lankomumui didinti, SEO optimizacijai, kad galėtume savo klientams pateikti ne tik kiekybę, bet ir kokybę. Paskutinis PR atnaujinimas parodė, kad PR4-5 puslapis gali greitai tapti PR0, o tada žlunga ir verslas, ir seni susitarimai, keičiasi kainos ir požiūris. Optimizacija padės sukurti dar geresnį tinklą.
  3. Didesnis dėmesys turinio strategijoms. Turinio strategija – turinio rinkodaros dalis. Tai planas, numatantis, kokią informaciją inicijuoja verslas, kur ji atsiranda, kaip pasiekia tikslinę auditoriją, kaip reklamuojama ir platinama ir t.t. „Rašytojas“ nėra tik tekstų kūrėjai, bet ir skleidėjai, galintys padėti paskleisti sukurtą turinį vis platesniam ir platesniam žmonių ratui. Ir toliau rašysime nemažai straipsnių turinio rinkodaros tema, kad apie tai sužinotų kuo daugiau verslininkų.
  4. Atnaujinsime www.rasytojas.lt puslapį. Taip dažnai būna – „batsiuvys be batų“… Klientams tekstus atnaujiname su dideliu entuziazmu, o prie savų niekaip rankos neprieina. Šią situaciją pasižadame pakeisti ir atsinaujinti tekstus ir gal net patį dizainą.
  5. Parašysime mažiausiai vieną el. knygą ir platinsime ją visiems nemokamai. El. knygų rašymas mūsų rašytojams nėra jokia naujiena. Tai darysime ne pirmą kartą, todėl pasistengsime pateikti gerą ir naudingą produktą visiškai nemokamai. Tai bus lyg ir savotiškas eksperimentas, nes nemokamos el. knygos yra viena iš efektyviausių turinio strategijos dalių. Apie ką bus knyga? Pradėkime nuo tekstų internete ir turinio rinkodaros. Aišku, dalis informacija bus surinkta iš jau paskelbtų straipsnių.

 

Štai tie 5 dalykai, kuriuos pasižadame padaryti per 2014 metus. Ko nepažadame tai pigesnių paslaugų, nes „Rašytojo“ agentūrai atėjo laikas plėstis ir didėti.

Apklausa: kam įmonei reikalinga turinio strategija?

apklausaVis daugiau įmonių rūpinasi savo kuriamo turinio strategija, tačiau ši sritis vis tiek išlieka dar labai nauja. Lietuvos rinkoje dar nėra labai aišku, kas rūpinasi turinio strategija – įmonės darbuotojai, Ryšių su Visuomene agentūra, straipsnių rašytojai ar SEO konsultantai. Visoms minėtoms grupėms turinio strategija yra savotiškai svarbi, todėl norėtume sužinoti daugiau, kaip Lietuvoje suprantamas terminas „turinio strategija“.

Norime paklausti Jūsų, mielas lankytojau, ką manote apie turinio strategiją verslui. Prašome sudalyvauti šioje apklausoje. Jūsų nuomonė mums labai vertinga.

Apklausa apie turinio strategiją įmonėms

 

Kam įmonei reikalinga turinio strategija?

View Results

Loading ... Loading ...

Apie turinio strategiją jau rašėme viename iš savo patarimų. Taip pat norėtume priminti, kad angliškas terminas content marketing strategy yra tikslus šio reiškinio pavadinimas. Lietuvoje šis reiškinys vyksta daugiau su RsV agentūromis, tačiau jos yra atsakingos už turinio kūrimą ir publikavimą, bet ne jo rinkodarą ir randamumą, todėl čia dar įtraukiamos ir SEO agentūros bei socialinių tinklų rinkodaros agentūros. Keista, tačiau savi darbuotojai į turinio strategiją dažniausiai nėra įtraukiami, virusinio turinio kampanijų yra labai mažai. Dėl šių priežasčių esame linkę manyti, kad ši itin reikalinga paslauga yra dar vystymosi stadijoje.

Kas dieną dirbdami su turinio strategija pabandysime kuo daugiau ją populiarinti ir šviesti Lietuvos verslo visuomenę, aiškinti, kam ji yra reikalinga ir kuo naudinga. Pradžia jau padaryta, tik esamus resursus reikia susisteminti ir pagrįsti Lietuvos aktualijomis ir pavyzdžiais.

Patarimai verslui: 15. Turinio strategija

turinysLietuvoje turinio kūrimu užsiima žurnalistai, ryšių su visuomene agentūros ir patys verslininkai, kurie supranta turinio internete naudą. Žurnalistai yra be galo išrankūs, tad bet koks „pirstelėjimas“ įmonėje jiems paprastai nėra įdomus. Ryšių su Visuomene agentūros darbas – iš kiekvieno tokio „pirstelėjimo“ padaryti didelį reikalą, ir už tai paimti didelius pinigus. Tuo tarpu verslininkai stengiasi išsisukti turimais resursais ir tai bando daryti patys, su kolegų pagalba, samdydami konsultantus iš šalies. Šį kartą norisi pristatyti tokį reiškinį kaip verslo turinio strategija.

Strategija paprastai numato tam tikrą planą ir kryptis, kuriomis juda verslas ir jo reklama. Turinio strategija numato koks turinys bus parengiamas apie įmonės veiklą, kaip jis reklamuoja įmonę ar prekės ženklą, kur ir kada jis publikuojamas.

Rimtą turinio strategiją su metiniais biudžetais ir už šimtus tūkstančių jums visada paruoš RsV agentūra. Norėdami tai padaryti patys, turėsite atlikti namų darbus. Geriausiai tai padaryti vieno iš darbinių susitikimų metu – surinkti idėjas iš kolegų, kurie patars, ką reiktų viešinti, kas yra naudinga Jūsų klientams ir internete klaidžiojantiems potencialiems klientams.

Pirmiausiai numatykite, kaip dažnai norėtumėte matyti apie save tam tikrą turinį internete. Optimistinos noras yra bent kartą per savaitę, tačiau tai gali kainuoti kelis šimtus litų. Realus noras yra bent 1-2 kartus per mėnesį. Taip per metus turėsite 12-20 turinio pavyzdžių, kuriuose vienaip ar kitaip būsite minimas.

Turinys, turinys, turinys… Ar ne per dažnai kartojame šį žodį? Kas tai yra?

 

Interneto turinys yra kokybiška informacija, kuri padeda žmonėms spręsti tam tikras problemas, suteikia žinių, įkvėpimo geriems darbams. Tai kokybiškas turinys, kuriuos žmonės noriai dalinsis socialiniuose tinkluose, virtualiose bendruomenėse nesumokant jiems nė cento. Jeigu mokate, tai mokėkite už reklamą kokiame populiariame portale ar socialiniame tinkle – žmonės greičiausiai supras, kad tai pirkta reklama. Kokybė nusakoma keliais aspektais – taisyklinga kalba, įdomiai pateikta, profesionaliai (arba bent jau pusiau profesionaliai) padaryta.

Koks tai turinys konkrečiai?

 

Straipsniai apie Jūsų verslo specifiką, paslaugas, produkciją, siekiantys ne reklamuoti, o informuoti, patarti ir padėti naudotis efektyviai. Jei prekiaujate virtuvės įranga, straipsniai turi būti apie kokybišką įrangą, jos priežiūrą, panaudojimo būdus, nenaudojimo būdus, įvairias gudrybes, funcionalumą.

Naudojimosi instrukcijos. Jei prekiaujate daiktais, teikiate paslaugas internete ar turite kažkokią specifinę paslaugos teikimo procedūrą, viskas gali būti aprašoma su iliustracijomis. Tai labai naudinga žmonėms, kurie apie jūsų paslaugas dar nieko nežino.

Klausimai-atsakymai (DUK), kur atsakote į konkrečius klausimus ir nuolat pildote šią paaiškinimų bazę.

Grafinė medžiaga – nuotraukos, schemos, grafikai, infografikai (grafinė medžiaga, kurioje originaliai pateikiama esminė faktinė informacija, ne tik jos pokyčiai), karikatūros, ir t.t.

Vaizdinė medžiaga – tai video, kuriuos darote patys. Beje, apie klausimų atsakymų video jau rašėme – tai puikus pavyzdys vienam turinio vienetui. Taip pat įvairios prezentacijos ir dokumentai, patalpinti internete.

El. knygos apie jūsų verslo segmentą ir tam tikrų sprendimų naudą.

Įmonės naujienos ir interviu su vadovu.

Kaip matote, turinio rūšių yra devynios galybės. Ir beveik kiekviena jų gali būti paruošta bent kartą per mėnesį (išskyrus el. knygas, infografikus, kurių sukūrimas yra gana brangus). Reikia tik tinkamai viską suplanuoti. Pavyzdžiui

Sausis: 1. Interviu su vadovu apie praėjusių metų naujienas, rezultatus, šių metų planus. 2. Naujos paslaugos XXX išsamus aprašymas su nauda vartotojui.

Vasaris: 1. Video, kuriuo atsakoma į klientų dažnai užduodamą klausimą. 2. Prezentacijos su nauja paslauga XXX pristatymas Slideshare ir kitur.

Kovas: 1. Įmonės pranešimas spaudai (naujiena) apie naująją paslaugą XXX ir kaip klientai eina dėl jos iš proto. 2 Straipsnis apie mūsų verslą kokiame nors portale.

Balandis: 1 Fotosesija ir video iš darbuotojų talkos, kurios metu tvarkėme aplinką. 2. Straipsnis apie tai, kaip mūsų verslas prisideda prie ekologijos.

Gegužė: 1. Video interviu su mūsų vadovu apie paslaugą XXX. 2. Straipsnis su patarimais, kaip geriau ir efektyviau naudotis paslauga XXX, kaip sutaupyti, kuo ji naudinga klientui.

Birželis: 1. Infografikas su mūsų verslo tyrimo duomenimis. 2. Fotosesija iš mūsų biuro.

Ir t.t.

Apklausa apie turinio strategiją verslui.

Kam įmonei reikalinga turinio strategija?

View Results

Loading ... Loading ...