verslas

5 dalykai, kuriuos padarys Rasytojas.lt 2014 metais

penkiPasižadėti kažką daryti viešai yra didesnė motyvacija tai iš tikrųjų padaryti. Aišku, viskas priklauso nuo valios ir vidinio nusiteikimo, tačiau viešas pasakymas visada sukelia daugiau pasitikėjimo savimi. Taigi norėtume pasižadėti tam tikrus dalykus patraukti į šoną… Arba priešingai, iškelti, kaip prioritetą.

Kas tie mes? Tai rašytojų agentūra „Rašytojas“. Rašome verslo vardu, tad nekalbėsime apie jokias dietas, metimą rūkyti ar tingėti… Tai verslo pažadai.

  1. Gerinsime kainos-kokybės santykį. Darbų kaina dažnai priklauso nuo to, kiek darbo įdedama, kiek kūrybinių kančių patiriama. Kai jų patiriama nedaug, nedidelė ir kaina. Kai dirbama sunkiau, įtempčiau, darbų kaina kyla. Gerindami tekstų kokybę didinsime ir kainą. Deja, atvirkštinio varianto nebus – nekokybiškų tekstų nerašysime.
  2. Optimizuosime savo puslapių tinklą. Šiuo metu Rašytojas.lt valdo 45 puslapių tinklą. Prižiūrėti tokį tinklą darosi sunku dėl nuolatos didėjančių reikalavimų tiek puslapio turiniui, tiek jo atnaujinimui. Kas konkrečiai bus daroma? Puslapiai bus aiškiau specializuojami, kai kurių bus atsisakyta, atsisakytųjų turinys perkeliamas į kitus puslapius. Taip tinklą turėtume sumažinti iki 40. Taip pat daugiau dėmesio bus skiriama ir puslapių lankomumui didinti, SEO optimizacijai, kad galėtume savo klientams pateikti ne tik kiekybę, bet ir kokybę. Paskutinis PR atnaujinimas parodė, kad PR4-5 puslapis gali greitai tapti PR0, o tada žlunga ir verslas, ir seni susitarimai, keičiasi kainos ir požiūris. Optimizacija padės sukurti dar geresnį tinklą.
  3. Didesnis dėmesys turinio strategijoms. Turinio strategija – turinio rinkodaros dalis. Tai planas, numatantis, kokią informaciją inicijuoja verslas, kur ji atsiranda, kaip pasiekia tikslinę auditoriją, kaip reklamuojama ir platinama ir t.t. „Rašytojas“ nėra tik tekstų kūrėjai, bet ir skleidėjai, galintys padėti paskleisti sukurtą turinį vis platesniam ir platesniam žmonių ratui. Ir toliau rašysime nemažai straipsnių turinio rinkodaros tema, kad apie tai sužinotų kuo daugiau verslininkų.
  4. Atnaujinsime www.rasytojas.lt puslapį. Taip dažnai būna – „batsiuvys be batų“… Klientams tekstus atnaujiname su dideliu entuziazmu, o prie savų niekaip rankos neprieina. Šią situaciją pasižadame pakeisti ir atsinaujinti tekstus ir gal net patį dizainą.
  5. Parašysime mažiausiai vieną el. knygą ir platinsime ją visiems nemokamai. El. knygų rašymas mūsų rašytojams nėra jokia naujiena. Tai darysime ne pirmą kartą, todėl pasistengsime pateikti gerą ir naudingą produktą visiškai nemokamai. Tai bus lyg ir savotiškas eksperimentas, nes nemokamos el. knygos yra viena iš efektyviausių turinio strategijos dalių. Apie ką bus knyga? Pradėkime nuo tekstų internete ir turinio rinkodaros. Aišku, dalis informacija bus surinkta iš jau paskelbtų straipsnių.

 

Štai tie 5 dalykai, kuriuos pasižadame padaryti per 2014 metus. Ko nepažadame tai pigesnių paslaugų, nes „Rašytojo“ agentūrai atėjo laikas plėstis ir didėti.

Apklausa: kam įmonei reikalinga turinio strategija?

apklausaVis daugiau įmonių rūpinasi savo kuriamo turinio strategija, tačiau ši sritis vis tiek išlieka dar labai nauja. Lietuvos rinkoje dar nėra labai aišku, kas rūpinasi turinio strategija – įmonės darbuotojai, Ryšių su Visuomene agentūra, straipsnių rašytojai ar SEO konsultantai. Visoms minėtoms grupėms turinio strategija yra savotiškai svarbi, todėl norėtume sužinoti daugiau, kaip Lietuvoje suprantamas terminas „turinio strategija“.

Norime paklausti Jūsų, mielas lankytojau, ką manote apie turinio strategiją verslui. Prašome sudalyvauti šioje apklausoje. Jūsų nuomonė mums labai vertinga.

Apklausa apie turinio strategiją įmonėms

 

Kam įmonei reikalinga turinio strategija?

View Results

Loading ... Loading ...

Apie turinio strategiją jau rašėme viename iš savo patarimų. Taip pat norėtume priminti, kad angliškas terminas content marketing strategy yra tikslus šio reiškinio pavadinimas. Lietuvoje šis reiškinys vyksta daugiau su RsV agentūromis, tačiau jos yra atsakingos už turinio kūrimą ir publikavimą, bet ne jo rinkodarą ir randamumą, todėl čia dar įtraukiamos ir SEO agentūros bei socialinių tinklų rinkodaros agentūros. Keista, tačiau savi darbuotojai į turinio strategiją dažniausiai nėra įtraukiami, virusinio turinio kampanijų yra labai mažai. Dėl šių priežasčių esame linkę manyti, kad ši itin reikalinga paslauga yra dar vystymosi stadijoje.

Kas dieną dirbdami su turinio strategija pabandysime kuo daugiau ją populiarinti ir šviesti Lietuvos verslo visuomenę, aiškinti, kam ji yra reikalinga ir kuo naudinga. Pradžia jau padaryta, tik esamus resursus reikia susisteminti ir pagrįsti Lietuvos aktualijomis ir pavyzdžiais.

Tekstai įmonės interneto puslapiui – kokie jie?

Užduosiu klausimą, į kurį atsakant reikės gerai pagalvoti.

Kaip Jūsų įmonės interneto puslapis įtakoja paslaugų pardavimus?

Atsakymų variantai:

a)      Niekaip neįtakoja;

b)      Kažkiek paklausimų gauname, tad įtakoja šiek tiek;

c)       Didžioji dalis klientų ateina iš mūsų puslapio;

d)      O ar jis turi įtakoti pardavimams?..

Jei pasirinkote atsakymą C, negaiškite laiko, ir geriau savo puslapį pareklamuokite kur nors socialiniuose tinkluose – bus daugiau naudos.

Visi kiti kiti lai skaito toliau, nes atskleisiu kelias nepatogias tiesas, kurias skaudu bus girdėti ypač tiems, kurie investavo į savo puslapio sukūrimą daugiau nei 1500-2000 litų.

Įmonės interneto puslapis yra kuriamas ne tik rekvizitams paskelbti. Interneto puslapio kūrėjai jau siūlydami atnaujinti puslapį suokė, kad tai padeda prekės ženklo populiarinimui, puikus reprezentacinis įrankis partneriams ir klientams, būdas skelbti naujienas ir akcijas, palaikyti draugiškus santykius su klientais ir, aišku, nereali galimybė pasitrigubinti pardavimus… Praleidote pro ausis? Greičiausiai taip, nes jei puslapis neįtakoja pardavimams, reiškia kažkas buvo padaryta ne iki galo.

Dar kartą pavartykite puslapį. Dizainas – gražus, solidus, nieko nereikalingo, viskas nudailinta. Puslapis veikia gražiai, šone ar per vidurį meniu, viskas aiškiai matyti, yra net svetainės medis. Kontaktų skyrelyje padaryta net kontaktų forma užklausimams. Lankytojų nedaug, bet kai kurie ateina iš paieškų, reiškia viskas čia normaliai, puslapis randamas Google. Tai kas su tuo įmonės puslapiu yra ne taip?

Techniškai jis tvarkingas, tačiau reikėtų dėmesį atkreipti į tekstus.

Jei tekstai NEPARDUODA, deja, puslapio grožis ir tvarkingumas neskatins pardavimų.

Stebint lietuviškų įmonių puslapius užkliūna keli svarbūs momentai:

  1. Tekstai parašyti informaciniu arba reklaminiu stiliumi, kartais stilius sumaišytas į informacinio-reklaminio hibridą. Kaip tai atrodo? Informacinis puslapis rašo apie paslaugą ar produktą neutraliai, akcentuojant technines charakteristikas ir savybes. Reklaminis stilius tiesiog be proto giria paslaugą ar produktą nešykštėdamas pagyrų ir įmonei bei visada profesionaliam kolektyvui. Maišytas variantas yra toks, kai pagyros sumaišomos su paslaugos charakteristikomis. Ar toks tekstas motyvuoja pirkti? Gal tik sudomina, sukelia kažkokių abejonių ir tiek…
  2. Tekstai konstatuoja faktus. Jie neliepia nieko daryti. Vyrauja klaidingas požiūris, kad visi Klientai yra itin protingi, todėl jis žino, ko nori ir ką reikia daryti. Tas, kuris žino ko nori, iš karto skambina ar siunčia užklausimą, nes iš jūsų puslapio informacijos nereikia – tik kontaktų. Tokiam Klientui parduoti paslaugą yra labai sunku. Lengviau yra tam, kuris nežino, ko nori, ar neapsisprendęs ar nori jūsų paslaugos, ar kažko kito. Būtent šiam Klientui reikėtų skirti daugiau dėmesio, nes dabar jis itin minimalus. Lankytojas ir potencialus klientas turi žinoti, ką jis turi padaryti, kad jo problema būtų išspręsta Jūsų paslaugų ar prekių pagalba.
  3. Tekstus labai sunku skaityti. Bėdą galima suversti interneto puslapio kūrėjams, kad tie neparinko geresnio šrifto, nepadarė, kad paragrafo antraštė būtų ne juoda o žalia. Tai tik kelios eilutes jūsų puslapio CSS faile, kurias pakeisti labai nesudėtinga bet kuriam HTML išmanančiam programuotojui. Problema yra ne kode, o teksto formatavime. Pateikiamas Wordo dokumentas iš 2 puslapių, kuriame viskas sugrūsta į vieną vietą. Atsidaręs Klientas tokį puslapį pamato, kiek daug teksto ir koks jis vienodas, ir… uždaro. Jis neturi laiko tiek skaityti, kad ir kokia svarbi informacija būtų pateikta. Išeitis iš šios situacijos paprasta – keletas boldų, italikų, nuorodų į kitus puslapius, iliustracija, Youtube video, sąrašas, numeruotas sąrašas ir tarpai tarp paragrafų. Vos 5 minutės ir tekstas gali atrodyti patraukliai, nes skaitytojas „užklius“ už paryškintų vietų. Aišku paryškinti reiktų esminius dalykus.
  4. „Informacija ruošiama“. Tai yra verslo žudikas internete. Neįsivaizduojate, kiek kartų potencialus Klientas vartojo necenzūrinę leksiką vietoj paslaugos aprašymo ar kitos informacijos pamatęs „Informacija ruošiama“. Su necenzūriniai žodžiais galima įsivaizduoti, kad toks lankytojas iš karto uždarinėjo Jūsų puslapį nusivylęs ir su viltimi, kad kažkur kitur ras tai, ko ieško. Žala reputacijai nepataisoma, nes greičiausiai į Jūsų puslapį lankytojas nebeužeis. Tai tikrai nepadeda pardavimas, o tiesiogiai jiems kenkia. Jau geriau iš viso neaktyvuoti puslapio tol, kol informacija neparuošta. Tegul ir trys sakiniai, bet jie bus kur kas geresni, nei toks tekstas.
  5. Per mažai informacijos. Interneto puslapyje informacijos turi būti pakankamai. Per daug informacijos nėra gerai, tačiau per mažai – dar blogiau. Kiek kartų yra tekę matyti Paslaugų skyrelyje tiesiog išvardintus paslaugų pavadinimus. Tiesiog sąrašas ir viskas, jokių paaiškinimų ar nurodymų, kas ir kaip daroma, kokios sąlygos, kainos ir kontaktai. Tiesiog „plikas“ sąrašas. Tai Klientų mažumai, kuri puikiai žino, ko nori toks puslapis tinka. Daugumai – ne, nes toks puslapis nemotyvuoja užsisakyti paslaugos ar bent jau pasiterauti dėl kainos. Per tokius puslapius dažnai ateina užklausimai tiesiog suteikti daugiau informacijos apie paslaugą. Taip sugaišinamas brangus vadybininko laikas, toks užklausimas baigiasi tik informacijos paklausimu ar pasitikslinimu, o ne sąskaitos išrašymu.

Yra daugiau problemų su verslo tekstais, bet pagrindinius išvardinau.

Ką daryti?

Vaistas nuo įmonės interneto puslapio bergždumo yra vienas – į PARDAVIMUS orientuoti tekstai. Paslaugos tekstas turi parduoti paslaugą, kad su lankytoju liktų suderinti paslaugos terminus ir apmokėjimą. Kaip tokius tekstus paruošti? Čia jau kito straipsnio tema.

Paskaita: Teksto rašymas start-up’ams (verslui)

Turėjome galimybę pasidalinti savo sukaupta patirtimi viešai Tobulėtuvė.lt surengtame paskaitų cikle jauniesiems verslininkams ir šiaip žingeidiems žmonėms. Taigi spalio 10 dieną HUB Vilnius patalpose teko pristatyti susirinkusiai auditorijai keletą esminių dalykų apie interneto tekstus ir jų rašymą. Didžioji dalis auditorijos nebuvo verslininkai, tad teko improvizuoti ir visą medžiagą išdėstyti kitu rakursu. Bet nuo to esmė nesikeičia, nes verslas turi žinoti, ko galima reikalauti iš tekstų rašytojų, o ko reiktų reikalauti iš savo rinkodaros vadovo.

Pristatome šią prezentaciją: 

Taip pat pateikiame darbinę medžiagą, kuri buvo surinkta ruošiantis šiai paskaitai:

Visais atvejais tekstai yra reikalingi, nes tai yra viena pagrindinių interneto rinkodaros principų:

  • Tekstai;
  • SEO;
  • Kontekstinė reklama – Adwords, Facebook Ads;
  • Ryšiai su visuomene – straipsniai spaudoje, interviu TV ir radijuje;
  • Vizualinė reklama – baneriai, video.

Tekstų rūšys:

  • Informacinis tekstas – verslo paaiškinimas, kaip viskas veikia. Paslauga pristatoma gana neutraliai, paaiškinant galimybes, privalumus. Informacinio teksto tikslas – pristatyti prekę ar paslaugą, bet ne ją pardavinėti.
  • Reklaminis tekstas – paslaugos pristatomos su pagyrimais ir liaupsėmis. Labai nedidelis skirtumas nuo pardavimų teksto, nes daro tą patį – sukuria emociją, tačiau nepateikia loginių paaiškinimų, kodėl paslauga yra naudinga.
  • Pardavimų tekstas – patys svarbiausi tekstas puslapyje, kurių tikslas – parduoti paslaugą ar prekę.
  • Naujienų tekstai – laikui jautrūs tekstai – tai naujienos, akcijos, blogo įrašai, pranešimai spaudai, naujienlaiškiai, Facebook įrašai – visi tekstai, kuriais pranešama apie tam tikrus verslo pasikeitimus.
  • SEO tekstai – specialūs tekstai, kurių tikslas – reklamuoti raktinį žodį, o ne prekės ženklą.

Svarbiausi yra pardavimų tekstai.

Visos rūšys gali būti rašomos ir publikuojamos atskirai – skirtinguose kanaluose – puslapyje, Facebooke, bloge.

Keletas patarimų:

Tekste minėkite „Jūs“ ir „Jums“ bei „Jūsų“. Tai pabrėžia skaitytojo svarbą tekste. Stenkitės mažiau naudoti „Mes“. „Jūs“ turėtų būti daugiau, nei „Mes“.

Sukuriama emocija, kuria palydi racionalios priežastys, dėl kurių reiktų pirkti.

Parduodanti antraštė + USP – Unique sales proposition.

Call to action tris kartus – šalia paantraštės teksto pradžioje, po emocinės informacijos puslapio viduryje ir po loginės dalies puslapio pabaigoje.

Neutralus tekstas, minimaliai humoro. Tekstas parašytas paprastai, nusileidžiant iki skaitytojo lygio, gal net šiek tiek nusižeminant.

Problemos sprendimas, o ne produkto savybių aprašymas.

Pagyrimai iš realių klientų arba bent jau su jais suderinta.

Labai svarbu teksto formatavimas – šriftas, dydis, iliustracijos, bold italic ir t.t.

Kai rašote tekstą, įsivaizduokite, kad rašote vienam asmeniui, o ne didelei auditorijai.

Skaitytojas perka problemos sprendimą, o ne produktą ar paslaugą. Skaitytojas perka naudą, o ne produkto savybes.

Tekstas turi būti suprantamas platesnei auditorijai. Nereikia stengtis parodyti, kiek daug tarptautinių žodžių mokate. Laikraščiai vartoja kalbą, kurią suprasti gali bet kuris dvylikametis. Dėl to reikia aiškiai nustatyti savo auditoriją ir kalbėti būtent jiems suprantama kalba ir terminais.

Paslaugos pardavimo puslapyje reikia aiškiai parodyti, kad jūsų produktas ir paslauga yra kažkuo unikali – kitokia nuo konkurentų. Tai vadinama „unique selling proposition“ (USP).

Iliustracijas reikia naudoti apdairiai. Iliustracijos turi būti susijusios su tuo, ką rašote, o ne tuščiai vietai užpildyti.

Pirmas paragrafas yra pats svarbiausias. Esmė pateikiama pirmame sakinyje, praktiškai pačioje pirmoje eilutėje.

Nenaudokite užuominų ir žargono. Taip pat venkite humoro. Ne visi žmonės humorą supranta, tad potencialus klientas gali nepasinaudoti jūsų pasiūlymu vien dėl to, kad jam nepatiko požiūris į jį. Atminkite, kad rašote vienam žmogui, o ne nematomai miniai.

Parduokite problemos sprendimus. Jūsų produktas turi išspręsti tam tikrą žmogaus ar verslo problemą. Pavyzdžiui, jūsų produktas:

  • Taupo laiką;
  • Padeda efektyviau valdyti tam tikrus resursus;
  • Taupo išlaidas tam tikrai sričiai;
  • Padeda geresnei darbuotojų savijautai;
  • Sumažina riziką;
  • Suteikia saugumą ir garantijas;

Aiškiai pristatykite, koks yra jūsų pasiūlymas. Taip pat reikia pateikti  ir datą, kada pasiūlymas pasibaigia.  Blogas pavyzdys – Nuostabios ir geros kainos; geras pavyzdys – Kvepalai iki 75% pigiau tik šią savaitę.

Antraštėje nesistenkite parduoti. Stenkitės sudominti. Jei užkabinsite antrašte, skaitytojai skaitys ir tai, kas parašyta po ja.

Paaiškinkite skaitytojui KODĖL jis turėtų pirkti jūsų produktą ar paslaugą. Šis paaiškinimas paprastai eina trečioje vietoje po Antraštės ir prekės/produkto aprašymo ir galimo problemos sprendimo.

Skaitytojas perka tada, kai jis produkto nori ir trokšta, o ne tada, kai jis įtikinamas, kad produktas yra tikrai geras ir kokybiškas. Žmonių sprendimas pirkti yra paremtas emocija. Šis sprendimas yra atmetamas arba pateisinamas logiškai. Reikia tekstus rašyti su emocija, bet kiekviena emocija turi būti paremta logika. Įveskime „noriu“ ir „reikia“ momentus. Tai sustiprina emociją. Skaitytojui REIKIA padaryti kažką, bet jis NORI tai daryti paprasčiau ir lengviau arba to iš viso nedaryti. Tai irgi reikia išnaudoti.

Tegul jus giria kiti. Paprašykite patenkintų klientų parašyti atsiliepimą, kaip jūsų prekės ar paslaugos padėjo įgyvendinti tikslus. Jei klientas neturi laiko, tekstą „pasufleruokite“, bet būtinai suderinkite su juo. Išgaukite leidimą naudoti kliento pilną vardą ir įmonę kuriai jis atstovauja. Tai sustiprina pasitikėjimą pardavėju arba paslaugos tiekėju.