SEO straipsniai padeda pasiekti aukštesnes pozicijas Google paieškoje. Tai patikrintas faktas!
Kas sakė, kad SEO straipsniai – tik raktažodžių kratinys, skirtas paieškos sistemų robotams? Tie, kurie taip kalba, geriau tegul eina NAktį karvės pieno lakti… 😉
Jau daugiau nei 10 metų rašome SEO straipsnius, juos publikuojame savuose ir partnerių internetiniuose leidiniuose ir padedame savo klientams pasiekti aukštesnių pozicijų Google paieškoje. Nes SEO straipsniai ir juose esančios nuorodos tikrai veikia. Tai labai nedidelė investicija, o rezultatai gali būti labai intriguojantys (jei tik pasirenkama tinkama turinio strategija).
Kiek kainuoja SEO straipsniai?
15 eur + PVM
(parašymas + talpinimas)
(Paskubėkite, nuo Naujųjų metų kaina tikrai kils…)
Viskas, ką reikia žinoti apie SEO straipsnius
Tiesos akimirka! Žemiau pateiksime visą tiesą apie SEO straipsnius. Be pagražinimų ir kitos reklaminės miglos, kurios tikriausiai jau esate prisiklausę iš SEO ir rinkodaros specialistų. Mes neteikiame SEO paslaugų, nežadame auginti jūsų pardavimų ar populiarinti jūsų prekės ženklo. Neužsiimame ir ryšių su visuomene veikla – tiesiog rašome straipsnius ir juos publikuojame. Dėl to visus makaronus paliekame lėkštėje, o kalbame tik taip, kaip yra. Beje, kai kam ši tiesa gali labai nepatikti…
Kas yra SEO straipsniai?
Tai straipsnis interneto žiniasklaidai, kurio pagrindinis tikslas – įterpti SEO kampanijai reikalingus elementus: raktinius žodžius ir nuorodas į užsakovo puslapius. Jei straipsnis neturi išeinančių nuorodų, SEO straipsniu jo vadinti nederėtų. Tiesiog reklaminis straipsnis, tinklaraščio įrašas ir tiek. Jei straipsnis turi tikslą informuoti visuomenę, edukuoti, suteikti skaitytojui malonumą tiesiog mėgautis smagiu turiniu, ir į raktinius žodžius nekreipiama dėmesio – tai informacinis straipsnis, nors nuorodų jis gali turėti kiek tik širdis geidžia. SEO straipsniai su raktiniais žodžiais, bet be nuorodų, vedančių į kitus puslapius gali būti vadinami nukreipimo puslapiai (angl. landing page). Jų tikslas – kad skaitytojas toliau niekur neitų, nes pačiame straipsnyje yra viskas, ko siekiama.
Trumpai tariant, SEO straipsnių tikslas yra nuorodos ir raktiniai žodžiai.
Bet kaip tada gerinamos pozicijos paieškoje?
Kaip veikia SEO straipsniai?
Google savo pozicijas nustatinėja pagal daugiau nei 200 kriterijų. Ir tik vienas iš jų yra atgalinės nuorodos iš susijusios tematikos ir autoritetingų puslapių.
Kaip tokias nuorodas gauti?
Reikia susirasti temiškai susijusį puslapį, kurį mėgtų skaitytojai, ir paprašyti įsidėti nuorodą į jūsų puslapį. Bet čia kyla gausybė problemų. Kur tokių puslapių rasti? Kodėl savininkai turėtų įsidėti jūsų nuorodą? Galbūt jie norės, kad sumokėtumėte už tai 100 ar 1000 eurų? Juk per tą nuorodą į jūsų puslapį gali ateiti suinteresuoti lankytojai, ir turėsite komercinę naudą… Kas bus, jei norėsite ne vienos, o dviejų nuorodų? Kiek laiko tos nuorodos bus aktyvios? Ar leisti paieškų robotams jas indeksuoti? Kiek ir kokių raktinių žodžių norite panaudoti tekste? Ar tie raktiniai žodžiai bus parašyti tiksliai taip, kaip žmonės ieško paieškoje, su klaidomis, ar gramatiškai taisyklingai?..
Iššūkių ir klausimų daugybė, o rezultatas – neprognozuojamas. Gal būtų paprasčiau patiems inicijuoti temiškai susijusį naudingą puslapį, kuriame patalpintumėte savo nuorodas ir jų niekas niekada daugiau neliestų?.. Čia SEO straipsniai yra idealus variantas. Atkreipkite dėmesį – idealus, bet ne IDEALIAUSIAS būdas pagerinti pozicijas.
(Idealiausias yra vadinamasis atraminis turinys, angl. pillar content – kelių ar net keliolikos straipsnių ir kitų turinio vienetų rinkinys.)
SEO straipsnis yra rekomendacija paieškos sistemoms, kad jūsų puslapis yra tikrai naudingas ir reikalingas visuomenei. Kai tokių rekomendacijų susikaupia daugiau, Google jūsų puslapį kelia į aukštesnes pozicijas – juk įvairūs interneto leidiniai jus rekomenduoja…
Kokybiški SEO straipsniai
Google ir kitos paieškos vertina straipsnių kokybę. Jų manymu, straipsnis turi būti įtraukiantis ir įdomus bei naudingas skaitytojui. Ne paieškos robotams, skaitantiems puslapio kodus, o gyviems skaitytojams, kurie norėtų pasidalinti tokiu straipsniu socialiniuose tinkluose, siųstų draugams per Messengerį, naudotų rašydami mokslinius darbus įvairaus lygio mokymo įstaigose.
Štai čia kyla nemažai iššūkių. Kaip turi atrodyti kokybiškas straipsnis? Nuomonių yra daug, tačiau galima išskirti penkis pagrindinius principus:
- Straipsnis turi būti parašytas taisyklinga kalba, kurią supranta įvairaus išsilavinimo ir skaitymo patirties skaitytojai.
- Straipsnis turi būti naudingas savo turiniu – išryškinti tam tikrą problemą ar reiškinį ir pateikti sprendimo būdus, kuriais skaitytojas galėtų pasinaudoti savo situacijai spręsti.
- Straipsnis turi būti tinkamai suformatuotas: turėti bent vieną iliustraciją ar kitokį grafinį elementą, antraštes, paantraštes, sąrašus, lenteles, kitus interaktyvius informacinius elementus. Tai palengvina ilgesnių tekstų skaitymą internete.
- Straipsnis turėtų būti daugmaž objektyvus – remtis išoriniais šaltiniais, ne tik autoriaus asmeniniu požiūriu. Pageidautina pateikti nuorodas į tuos „nepriklausomus“ šaltinius (!).
- Straipsnis turi turėti raktinius žodžius, kurių ieško žmonės paieškoje.
Atkreipkite dėmesį į 4 punktą. Ar galėtų straipsnio minimas šaltinis būti jūsų puslapis?
SEO straipsnių rašymas
Esminis klausimas – kas gali parašyti kokybišką SEO straipsnį, kuris būtų naudingas skaitytojui, gerai suformatuotas, su reikalingais raktiniais žodžiais, nuorodomis į informacijos šaltinius ir analizuotų įvairias problemas bei jų sprendimų būdus? Čia galimi 3 variantai:
- SEO straipsnius gali rašyti jūsų verslo atstovai. Tai idealus variantas, nes tokie žmonės puikiai supranta visus jūsų verslo niuansus, žargoną, problemas ir jų sprendimo būdus. Neabejotinai bent vienas dirba ir jūsų organizacijoje.
- Profesionalūs laisvai samdomi straipsnių rašytojai. Negalime jų vadinti žurnalistais, nes pagal apibrėžimą, žurnalistas atstovauja tam tikrą žiniasklaidos priemonę, kur publikuoja savo turinį. Panašiai dirba tinklaraštininkai. Taip pat ir SEO straipsnių rašytojai.
- SEO straipsnius rašo dirbtinio intelekto (DI) įrankiai: ChatGPT, Claude.ai, Google Gemini, CoPilot, Perplexity ir kiti. Komandas straipsniui parašyti gali duoti jūsų verslo atstovai ir samdomi rašytojai.
Kuriems rašytojams patikėsite parašyti savo SEO straipsnius? Kurie geriausiai atskleis jūsų verslo subtilybes, pateiks įžvalgas ir problemų sprendimo būdus?
Visi turi savų pliusų ir minusų. Verslo profesionalai dažnai neturi laiko arba labai sunkiai kuria tekstus. Samdomi rašytojai neturi pakankamai laiko gilintis į jūsų verslą, tad straipsniai gana paviršutiniški. DI kartais rašo kaip penktokas, gana lėkštu stiliumi, tačiau itin pigiai (ar net nemokamai) greitai ir beveik be klaidų. Kurį pasirinksite jūs?
SEO straipsnių rašymas su DI
Jei su tekstų rašytojais ir verslo ekspertais viskas aišku, tai SEO straipsnių rašymas naudojant Dirbtinį Intelektą (DI) yra labai prieštaringai vertinamas.
Vieni sėkminga rašo ir džiaugiasi sutaupytais kaštais ir darbo proceso greičiu, kiti yra pasipiktinę, kad mašinos atima iš kūrybiškų žmonių darbą. Kaip yra iš tikrųjų?
Atskleisime paslaptį:
Visi tekstų rašytojai dabar naudojasi DI įrankiais.
Tai tapo nepakeičiamu įrankiu, lygiai taip pat, kaip prieš šimtą metų rašomoji mašinėlė, o prieš du dešimtmečius personalinis kompiuteris bei išmanusis telefonas. Nerašyti tekstų be DI įrankių dabar yra tas pats, kas šiuolaikiniam ūkininkui grįžti prie arklių kinkinio ir žagre arti savo mylimą žemelę…
Net jei tekstų kūrėjai visą tekstą subarškina klaviatūra savomis rankomis, DI įrankiai jiems padeda surinkti ir apdoroti informaciją. Kartais ji pateikiama taip gerai ir natūraliai, kad lieka tik Copy+Paste.
Bet ar DI tikrai gali paruošti kokybiškus ir paieškos sistemų keliamiems reikalavimais atitinkančius SEO straipsnius? Turbūt esate girdėję, kad Google bando aptikti DI rašytus tekstus ir juos kažkaip kitaip vertina…
Taip, pats Google „gaudo“ savo DI įrankio Gemini rašytus tekstus… Nors neseniai pripažino, kad daugiau nei 30 proc. Google paieškos variklio kodo parašė ne žmonės, o Dirbtinis Intelektas.
Grįžkime į šio teksto pradžią, kur Gūglas gana aiškiai nurodė kokybiško turinio kriterijus: parašytas skaitytojui, originalus turinys, įtraukiantis savo stiliumi, kalba, problemų identifikavimu ir sprendimų pateikimu. Ar šis tekstas bus rašytas eksperto, ar DI įrankio, kuris mokosi iš viso pasaulio ekspertų – ne taip jau ir svarbu. Svarbu, kad skaitytojui tekstas būtų naudingas ir įdomus.
SEO straipsnių talpinimas/publikavimas
Kai SEO straipsnis paruoštas, nesvarbu, ar DI ar rinkos ekspertų pagalba, kyla dar vienas esminis klausimas: kur jį publikuoti, kad Google straipsnį įvertintų teigiamai, dėl ko su laiku keičiasi ir pozicijos paieškoje?
Vienas iš Google reikalavimų yra tas, kad straipsniai turėtų būti gerai vertinamuose interneto leidiniuose. Socialiniai tinklai, forumai, komentarų skiltys yra vertinamos su lengvu nepasitikėjimu, kaip vartotojo generuotas turinys – angliškai User Generated Content (UGC). Nors toks turinys taip pat susilaukia Google dėmesio, nuorodų vertė yra kur kas mažesnė, nei autoritetinguose leidiniuose.
Kur Lietuvoje galima publikuoti SEO straipsnius, kad jie susilauktų gero įvertinimo, o juose esančios nuorodos turėtų įtakos paieškos rezultatams?
- Regioniniai leidiniai. Kol kas Lietuvoje tai viena iš geriausių ir efektyviausių vietų publikuoti savo SEO straipsnius, kadangi regioniniai leidiniai turi nemažas auditorijas, veikia pakankamai seniai, turi daug atgalinių nuorodų. Problema ta, kad tai kainuoja gana nemažai, be to tokiems leidiniams reikia paruošti tikrai kokybiškus straipsnius.
- Nišiniai tinklaraščiai ir leidiniai. Nišiniai leidiniai yra tam tikros tematikos leidiniai, pavyzdžiui, apie technologijas, namų interjerą, rinkodarą, verslo valdymą ir t.t. Bėda ta, kad Lietuvos rinka labai nedidelė, todėl tokių leidinių nėra labai daug, o kai kurie jų už talpinimą prašo pakankamai didelių pinigų.
- Asmeniniai tinklaraščiai. Lietuvoje asmeninius tinklaraščius rašo labai nedaug žmonių. Tai asmeninio pobūdžio informaciją skelbiantys leidiniai, kurie dažnai nepriima turinio „iš šalies“ net ir už pinigus.
- SEO straipsnių katalogai. Tai tinklaraščio tipo leidiniai, priimantys įvairių temų SEO straipsnius. Jie vadinami katalogais, todėl, kad straipsniai yra suskirstyti pagal skirtingas kategorijas ir subkategorijas. SEO straipsnių katalogai dažnai ima nedidelį mokestį už straipsnio publikavimą, nors yra apie 10 nemokamų SEO straipsnių katalogų.
- Mokamo turinio platformos. Tai tarptautiniai portalai, kurie leidžia laisvai publikuoti turinį visiems autoriams, o prireikus, turinio pasiekimą apmokestina. Populiariausi yra Substack ir Medium. Tiesa, šiuose portaluose esančios nuorodos dažnai nėra indeksuojamos Google, tad jų vertė gana nedidelė.
- Įmonių tinklaraščiai. Tinklaraščius kuria, valdo ir turinį administruoja ne privatūs asmenys, o tam tikros įmonės. Rasytojas.lt taip pat tokį turi – jį galima paskaityti skyrelyje „Žurnalas“. Tiesa, vienai įmonei publikuoti SEO straipsnį kitos įmonės tinklaraštyje yra labai sudėtinga užduotis. Nuorodos iš tokių tinklaraščių yra itin vertingos, tačiau jas gauti labai sunku.
Rasytojas.lt valdo per 140 nišinių, asmeninių tinklaraščių, SEO straipsnių katalogų bei keletą regioninių leidinių.
Leidinių sąrašas
Turite dar klausimų dėl SEO straipsnių rašymo ir publikavimo? Pabandysime juos atsakyti. Klauskite drąsiai el. paštu info@rasytojas.lt arba telefonu +370 616 25 660.
Dažniausiai užduodami klausimai apie SEO straipsnius
K: Kokios apimties turi būti geras SEO straipsnis?
A: SEO straipsnis turi būti įdomus ir įtraukiantis, todėl Google niekur nenurodo, kokios tiksliai apimties jis turi būti. Yra tekę matyti 100 žodžių straipsnių, kurie užima aukštesnes pozicijas, nei 10 000 žodžių išsamiausi straipsniai. Lietuvos rinkoje populiariausi 300-500 žodžių apimties straipsniai. Anglakalbėje rinkoje – 1000-2000 žodžių straipsniai.
K: Kiek nuorodų gali būti SEO straipsnyje?
A: Nuorodos yra vidinės ir išorinės. Vidinės nuorodos veda į tos pačios svetainės kitus puslapius ar straipsnius. Išorinės – į kitus tinklalapius. Google nenurodo, kiek nuorodų gali būti, tačiau SEO ekspertai pripažįsta, kad viename puslapyje jų neturėtų būti daugiau, nei 150. Čia įskaitant ir meniu punklus, t.y. vidines nuorodas. Ar tai reiškia, kad straipsnyje gali būti labai daug nuorodų? Deja, reikia prisiminti pagrindinį Google reikalavimą – kokybiškas ir skaitytojui naudingas turinys. Kai nuoroda ant kas trečio žodžio, vargu, ar toks puslapis gali būti laikomas naudingu. Laiko klausimas, kad jis bus deindeksuotas, o nuorodos nuvertintos. Nevertėtų persistengti. Rinkoje yra priimta rašyti SEO straipsnius su 2 išeinančiomis nuorodomis. Jei straipsnis ilgesnis, jų gali būti ir daugiau.
K: Ar Dirbtinis Intelektas gali parašyti gerą SEO straipsnį?
A: Tikrai gali ir parašo kartais net geriau nei SEO straipsnių rašytojai. Reiktų atminti, kad DI pats nesugalvoja straipsnių. ChatGPT, Gemini, CoPilot, Claude.ai ar kitas įrankis turi gauti aiškias komandas, kaip ir apie ką rašyti straipsnį, kokios apimties jis turi būti, kokius raktinius žodžius panaudoti, kas yra straipsnio auditorija ir t.t. Pagal turimą užduotį jis atrenka savo turimą informaciją, paieško papildomos informacijos internete (jei tokia funkcija yra) ir naudodamas tam tikrą rašymo stilių, parengia SEO straipsnį. Ar jis išsamus ir naudingas skaitytojui? Jei davėte tokią komandą, jis greičiausiai bus pakankamai išsamus ir naudingas skaitytojui. Jei tokios komandos nebuvo, DI improvizuoja savo nuožiūra. Deja, standartinis stilius ir minčių dėstymas yra gana primityvus, todėl toks straipsnis skaitytojui nelabai patinka. Kitaip tariant – SEO straipsnis yra, bet ar jis geras – neaišku…
K: Ar gali pateikti komandos (promt) pavyzdį, kaip nurodyti ChatGPT parašyti SEO straipsnį?
A: Taip, žinoma.
Parašyk SEO straipsnį 700 žodžių apimties skirtą Lietuvos auditorijai apie SEO. Straipsnis turi būti išsamus ir naudingas. Kalbėk, kaip marketingo ekspertas. Straipsnio tonas - kasdieninis, informacinis. Naudok raktinius žodžius: SEO, SEO paslaugos, SEO straipsniai. Straipsnio pabaigoje pateik 5 pavadinimų variantus.
Tokia komanda turėtų paruošti pakankamai gerą SEO straipsnį. Aišku, vėliau jį galite papildyti tam tikrais momentais, kuriuos norite akcentuoti, pavyzdžiui
Pridėk papildomą pastraipą apie mūsų įmonės veiklą, kad šis tekstas atrodytų natūraliai.
Geras SEO straipsnis rašomas naudojant ne vieną, o kelias komandas, kelis kartus taisant straipsnį iki tol, kol jis bus kokybiškas ir išsamus. Kalbame apie gerus SEO straipsnius, ne bet kokius…
K: Gal yra kokių šablonų SEO straipsniams rašyti?
A: Taip, esame sukūrę viešą ChatGPT šabloną SEO straipsniams lietuvių kalba rašyti. Jį rasite paspaudę šią nuorodą. Sėkmės!