info@rasytojas.lt  |   +370 616 25 660  

Ar ChatGPT gali parašyti paslaugų aprašymus?

tekstų rašytoja

Na va, viskas, išeiname į pensiją… Chat GPT galutinai atims iš mūsų, tekstų rašytojų, darbą. Dabar tai jau tikrai paskutinė vinis į mūsų varganą karstelį.

Pasakė vienas tekstų rašytojas, kai netikėtai pastebėjo, jog klientai nebeužsakinėja paslaugų aprašymų. Pradėjęs ieškoti priežasčių netikėtai sumažėjusiems užsakymams, jis priėjo netikėtos išvados: klientai paslaugų aprašymus rašosi su ChatGPT.

Ar tai iš tikrųjų tiesa? O gal tai tik dar vienas paverkimas, siekiant atkreipti aplinkinių dėmesį į besikeičiančias rinkos tendencijas?

Padarėme pora eksperimentų su ChatGPT ir priėjome prie labai tikėtinos išvados:

Taip, ChatGPT moka labai gerai rašyti paslaugų aprašymus, tačiau yra viena nedidelė sąlygėlė *.

* Norint parašyti kokybiškus ir profesionalius paslaugų aprašymus, reikia labai gerai išmanyti šį žanrą, kad DI įrankiams būtų galima duoti labai specifinius nurodymus (promtus).

Paslaugų aprašymas kiekvienoje įmonėje yra labai skirtingas. Vieni paslaugas aprašo 3 sakiniais, kiti yra pasiruošę kiekvienai paslaugai išleisti kone visą 50 puslapių elektroninę knygą. Vieni paslaugos procesą aprašinėja 25 žingsniais, kiti – sudomina keliais sakiniais ir prašo paskambinti ar parašyti laišką, o tada jau saldžiabalsis vadybininkas papasakos kur kas plačiau ir išsamiau. Vienur pateikiamas kone aiškinamasis žodynas su Wikipedijos straipsniu (ne Wikipedijoje), kitur pakanka pasakyti, kad profesionalai ir taip viską žino, tad liko tik suderinti kainas ir terminus.

Gera žinia tekstų rašytojams yra ta, kad ChatGPT visų šių smulkmenų nežino. Jis naudojasi internete rasta informacija, ją saugo, analizuoja ir interpretuoja savaip. Kad paslaugų aprašymas būtų tikrai tikslus ir kokybiškas, reikia DI pasakyti, kaip turi būti išdėliota ir pateikta informacija.

Čia sužimba viltis, kad tam verksniui tekstų rašytojui teks išėjimą į pensiją dar kuriam laikui atidėti… Jo išmanymo ir patirties dar prireiks, net jei ir visą tekstą parašys ChatGPT.

Dirbtinis intelektas savaip interpretuoja rašymo formules

Niekam ne paslaptis, kad pardaviminiai tekstai yra rašomi pagal tam tikras formules. Tai AIDA, PAS, FAS, FAB, PASTOR ir dar kelios kitos. Šios formulės yra teksto struktūros gairės, nusakančios, kaip tekstas turi būti dėstomas, kad būtų pasiekiami numatyti tikslai. Paslaugų aprašymai turi labai aišku tikslą – sudominti skaitytoją paslauga ir paskatinti ją užsisakyti.

ChatGPT šias rašymo formules žino, tad jam galima nurodyti „parašyk paslaugos aprašymą naudodamas AIDA rašymo formule“. Tada lieka pateikti paslaugos specifiką, prašymus akcentuoti tam tikrus privalumus ir viskas.

Tiesa, ChatGPT formules gali traktuoti gana savotiškai, todėl kartais sunku suprasti, kur čia tas Dėmesys, Veiksmas, Privalumai.

Kaip parašyti kelis paslaugų aprašymus

ChatGPT gali parašyti kelias tos pačios paslaugos aprašymų versijas. Liks tik pasirinkti tinkamiausią. Aišku, galima išbandyti ir dvi skirtingas ir pastebėti, kuri susilaukia daugiau dėmesio ir kurios rezultatai geresni.

ChatGPT moka analizuoti tekstą. Kai jau išsirenkama paslaugų aprašymo versija, galbūt su kolegų pagalba ji dar padailinama, pateikiama specifinė informacija, tokį aprašymą galima paimti kaip pavyzdį kitoms paslaugoms aprašyti. Reikia tik liepti ChatGPT išanalizuoti tekstą ir panašia struktūra bei stiliumi parašyti kitą aprašymą. Taip bus išlaikytas stiliaus vientisumas. Tai labai svarbu rašant paslaugų aprašymus interneto svetainei.

Po kurio laiko galima duoti perrašyti paslaugos aprašymą. ChatGPT nuolatos mokosi ir tobulėja, todėl po pusmečio jis greičiausiai rašys dar geriau.

Paslaugų aprašymus rašyti galima ir patiems, bet tai užtruks, kainuos daug laiko ir nervų. Reikėtų atminti, kad ChatGPT yra įrankis, kurį valdo žmogus. Netiksliai duotos komandos neatneš reikalingo rezultato.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *