Paskaita: Teksto rašymas start-up’ams (verslui)

Turėjome galimybę pasidalinti savo sukaupta patirtimi viešai Tobulėtuvė.lt surengtame paskaitų cikle jauniesiems verslininkams ir šiaip žingeidiems žmonėms. Taigi spalio 10 dieną HUB Vilnius patalpose teko pristatyti susirinkusiai auditorijai keletą esminių dalykų apie interneto tekstus ir jų rašymą. Didžioji dalis auditorijos nebuvo verslininkai, tad teko improvizuoti ir visą medžiagą išdėstyti kitu rakursu. Bet nuo to esmė nesikeičia, nes verslas turi žinoti, ko galima reikalauti iš tekstų rašytojų, o ko reiktų reikalauti iš savo rinkodaros vadovo.

Pristatome šią prezentaciją: 

Taip pat pateikiame darbinę medžiagą, kuri buvo surinkta ruošiantis šiai paskaitai:

Visais atvejais tekstai yra reikalingi, nes tai yra viena pagrindinių interneto rinkodaros principų:

  • Tekstai;
  • SEO;
  • Kontekstinė reklama – Adwords, Facebook Ads;
  • Ryšiai su visuomene – straipsniai spaudoje, interviu TV ir radijuje;
  • Vizualinė reklama – baneriai, video.

Tekstų rūšys:

  • Informacinis tekstas – verslo paaiškinimas, kaip viskas veikia. Paslauga pristatoma gana neutraliai, paaiškinant galimybes, privalumus. Informacinio teksto tikslas – pristatyti prekę ar paslaugą, bet ne ją pardavinėti.
  • Reklaminis tekstas – paslaugos pristatomos su pagyrimais ir liaupsėmis. Labai nedidelis skirtumas nuo pardavimų teksto, nes daro tą patį – sukuria emociją, tačiau nepateikia loginių paaiškinimų, kodėl paslauga yra naudinga.
  • Pardavimų tekstas – patys svarbiausi tekstas puslapyje, kurių tikslas – parduoti paslaugą ar prekę.
  • Naujienų tekstai – laikui jautrūs tekstai – tai naujienos, akcijos, blogo įrašai, pranešimai spaudai, naujienlaiškiai, Facebook įrašai – visi tekstai, kuriais pranešama apie tam tikrus verslo pasikeitimus.
  • SEO tekstai – specialūs tekstai, kurių tikslas – reklamuoti raktinį žodį, o ne prekės ženklą.

Svarbiausi yra pardavimų tekstai.

Visos rūšys gali būti rašomos ir publikuojamos atskirai – skirtinguose kanaluose – puslapyje, Facebooke, bloge.

Keletas patarimų:

Tekste minėkite „Jūs“ ir „Jums“ bei „Jūsų“. Tai pabrėžia skaitytojo svarbą tekste. Stenkitės mažiau naudoti „Mes“. „Jūs“ turėtų būti daugiau, nei „Mes“.

Sukuriama emocija, kuria palydi racionalios priežastys, dėl kurių reiktų pirkti.

Parduodanti antraštė + USP – Unique sales proposition.

Call to action tris kartus – šalia paantraštės teksto pradžioje, po emocinės informacijos puslapio viduryje ir po loginės dalies puslapio pabaigoje.

Neutralus tekstas, minimaliai humoro. Tekstas parašytas paprastai, nusileidžiant iki skaitytojo lygio, gal net šiek tiek nusižeminant.

Problemos sprendimas, o ne produkto savybių aprašymas.

Pagyrimai iš realių klientų arba bent jau su jais suderinta.

Labai svarbu teksto formatavimas – šriftas, dydis, iliustracijos, bold italic ir t.t.

Kai rašote tekstą, įsivaizduokite, kad rašote vienam asmeniui, o ne didelei auditorijai.

Skaitytojas perka problemos sprendimą, o ne produktą ar paslaugą. Skaitytojas perka naudą, o ne produkto savybes.

Tekstas turi būti suprantamas platesnei auditorijai. Nereikia stengtis parodyti, kiek daug tarptautinių žodžių mokate. Laikraščiai vartoja kalbą, kurią suprasti gali bet kuris dvylikametis. Dėl to reikia aiškiai nustatyti savo auditoriją ir kalbėti būtent jiems suprantama kalba ir terminais.

Paslaugos pardavimo puslapyje reikia aiškiai parodyti, kad jūsų produktas ir paslauga yra kažkuo unikali – kitokia nuo konkurentų. Tai vadinama „unique selling proposition“ (USP).

Iliustracijas reikia naudoti apdairiai. Iliustracijos turi būti susijusios su tuo, ką rašote, o ne tuščiai vietai užpildyti.

Pirmas paragrafas yra pats svarbiausias. Esmė pateikiama pirmame sakinyje, praktiškai pačioje pirmoje eilutėje.

Nenaudokite užuominų ir žargono. Taip pat venkite humoro. Ne visi žmonės humorą supranta, tad potencialus klientas gali nepasinaudoti jūsų pasiūlymu vien dėl to, kad jam nepatiko požiūris į jį. Atminkite, kad rašote vienam žmogui, o ne nematomai miniai.

Parduokite problemos sprendimus. Jūsų produktas turi išspręsti tam tikrą žmogaus ar verslo problemą. Pavyzdžiui, jūsų produktas:

  • Taupo laiką;
  • Padeda efektyviau valdyti tam tikrus resursus;
  • Taupo išlaidas tam tikrai sričiai;
  • Padeda geresnei darbuotojų savijautai;
  • Sumažina riziką;
  • Suteikia saugumą ir garantijas;

Aiškiai pristatykite, koks yra jūsų pasiūlymas. Taip pat reikia pateikti  ir datą, kada pasiūlymas pasibaigia.  Blogas pavyzdys – Nuostabios ir geros kainos; geras pavyzdys – Kvepalai iki 75% pigiau tik šią savaitę.

Antraštėje nesistenkite parduoti. Stenkitės sudominti. Jei užkabinsite antrašte, skaitytojai skaitys ir tai, kas parašyta po ja.

Paaiškinkite skaitytojui KODĖL jis turėtų pirkti jūsų produktą ar paslaugą. Šis paaiškinimas paprastai eina trečioje vietoje po Antraštės ir prekės/produkto aprašymo ir galimo problemos sprendimo.

Skaitytojas perka tada, kai jis produkto nori ir trokšta, o ne tada, kai jis įtikinamas, kad produktas yra tikrai geras ir kokybiškas. Žmonių sprendimas pirkti yra paremtas emocija. Šis sprendimas yra atmetamas arba pateisinamas logiškai. Reikia tekstus rašyti su emocija, bet kiekviena emocija turi būti paremta logika. Įveskime „noriu“ ir „reikia“ momentus. Tai sustiprina emociją. Skaitytojui REIKIA padaryti kažką, bet jis NORI tai daryti paprasčiau ir lengviau arba to iš viso nedaryti. Tai irgi reikia išnaudoti.

Tegul jus giria kiti. Paprašykite patenkintų klientų parašyti atsiliepimą, kaip jūsų prekės ar paslaugos padėjo įgyvendinti tikslus. Jei klientas neturi laiko, tekstą „pasufleruokite“, bet būtinai suderinkite su juo. Išgaukite leidimą naudoti kliento pilną vardą ir įmonę kuriai jis atstovauja. Tai sustiprina pasitikėjimą pardavėju arba paslaugos tiekėju.

Posted on: 2012/10/11

One thought on “Paskaita: Teksto rašymas start-up’ams (verslui)

Comments are closed.