PR era sėkmingai baigėsi. Netrukus jis niekam nebesimaišys po akimis ir neis mulkinti klientų pasakomis apie stebuklingos vertės atgalines nuorodas iš PR 7 puslapių. Kai vienas rodiklis, šokdinęs visą rinką išnyko, iš karto kyla jau ir kitas. Tai MOZ.com sugalvotas Domain Authority (DA) ir Page Authority (PA). Bet ar jis toks patikimas?
Šį rodiklį stebime jau kuris laikas. Įdomiausia yra tai, kad juo pasitikime ir priimame už gryną pinigą. Nors priežasčių to nedaryti yra tikrai nemažai. Štai keletas jų:
- DA ir PA atnaujinami kas mėnesį. Tai reiškia, kad vieną mėnesį DA gali būti aukštas, o kitą – jau žemas. Su PA dar didesni cirkai. Vieną mėnesį jis gali būti virš 30, o kitą – tik 1.
- MOZ nėra Google. Jie fiziškai neturi pakankamai pajėgumų nuskenuoti visus puslapius ir parodyti objektyvius duomenis. Tuo tarpu Google Webmaster Tools tai tikrai turi.
- MOZ vertinimo kriterijus sugalvojo patys. Tai nėra oficialūs Google patvirtinti vertinimai. Jie net tiksliai nežino, ar jų kriterijai yra tokie patys, kaip Google, juo labiau, kad eiliškumo ir įtakos koeficientų apskaičiuoti tiksliai negali – tik atspėti ir išmąstyti eksperimentų būdu.
- MOZ kriterijus SpamScore yra laužtas iš piršto. Jei jis turi kokios įtakos PA ir DA generavimui, tada prarandama dar daugiau objektyvių faktorių.
- com yra komercinis įrankis, o didžioji dauguma Lietuvos SEO specialistų naudojasi nemokama jo versija, kuri yra smarkiai apribota.
Visos šios išvados kilo tada, kai pastebėjau keletą dalykų.
MOZ rezultatų manipuliavimas. Tiesiog naujas puslapis per 3-4 mėnesius pasiekė neįtikėtinai aukštų PA ir DA vertinimų. Kaip jie tai padarė? DA pasikėlė gaudami nuorodų iš labai aukšto DA užsienietiškų puslapių, kuriuose tiesiog spamino komentaruose. Net ir „nofollow“ nuoroda buvo užskaityta kaip iš labai aukšto DA puslapio. Dar vėliau DA ir PA pradėjo kristi. Dauguma puslapių išmetė tas nuorodas ir tik laiko klausimas, kad jos pranyks iš MOZ duomenų bazės ir DA bei PA kris dramatiškai.
Nuoroda iš savęs. Kartais MOZ fiksuoja nuorodas iš savojo pirmo lygio domeno. Tai reiškia, jei jūsų puslapis yra www.puslapis.lt, MOZ rodys atgalinę nuorodą iš http://puslapis.lt, nors ir turite padarę paprasčiausią peradresavimą. Čia tas variantas, kai Google reikalavimų dėl 301 redirecto nebūtina laikytis, nes pats robotas puikiai supranta, kad čia tas pats puslapis, o ne kitas su tuo pačiu turiniu.
Nuorodų nebuvimas. Sakykime, fiziškai patikriname, kuriuose puslapiuose yra atgalinės nuorodos. Vedame tam tikrą sąrašą, stebime, ar jos veikiančios ir t.t. Tada pasižiūrime, kokias dar nuorodas mato Google Webmaster Tools įrankis. Jis ten pastoviai atranda visokių automatinių puslapių, kurie skaito domeno informaciją. Dar pasižiūrime gana neblogą įrankį Ahrefs.com, kurį naudoja kiti nuorodų analizės įrankiai kaip šaltinį. Taigi, turime tris skirtingus šaltinius, kurie sako, kad mūsų puslapis turi 50, 40 ar 30 nuorodų (natūralu, kad skaičiai skiriasi, tačiau ne drastiškai). Reikia ketvirto? Tegul juo būna MOZ.com, kuris staiga parodo, kad mūsų puslapis neturi nė vienos atgalinės nuorodos! Reikia penkto šaltinio? Dar yra Majestic.com, bet ir tas parodys 10-20 nuorodų. Keturi prieš vieną… Realiame gyvenime tuo vienu tikrai niekas netikėtų, o štai SEO srityje jo parodymai imami už gryną pinigą, kaip neginčijamas rodiklis.
Kuo tada vadovautis? Sveika nuovoka ir blaivia galva. Tiesa, kaip tą paaiškinti klientams, kurie pageidauja aukščiausių PA ir DA puslapių, dar nesugalvojome…
Parašykite komentarą