info@rasytojas.lt  |   +370 616 25 660  

Kodėl SEO teksto turi būti 300 žodžių ir daugiau?

Lietuvos SEO rinkoje sklando savotiškas mitas – SEO tekstas turi būti bent 300 žodžių apimties. Nesvarbu, ar tai paprastas SEO straipsnis, ar kategorijos aprašymas – 300 žodžių ir viskas! Kodėl būtent 300, o ne 450 ar 120? Pabandykime pasiaiškinti.

300 žodžių reikalavimas neturi jokio pagrindo

Google nėra oficialiai išreiškęs pageidavimo dėl tokios apimties tekstų. Jų reikalavimas yra paprastas – teksto turi būti tiek, kad skaitytojui būtų įdomu, naudinga, kviestų įsitraukti (diskutuoti, dalintis socialiniuose tinkluose). Apie konkrečias tekstų apimtis žodžiais, spaudos ženklais ar Word puslapiais Google nekalba. Tai reiškia, kad tokie reikalavimai tekstui yra pramanas. Greičiau stereotipas.

Bet iš kur toks stereotipas atėjo? Visiems stereotipams reikia turėti pagrindą. O jų čia yra net ne vienas.

Kodėl 300 žodžių? 3 versijos

1 versija: Raktažodžių tankis

2000-siais, kai tik prasidėjo SEO vajus Amerikoje ir kitur pasaulyje, buvo manoma, kad tekste tam tikrą procentą turėtų sudaryti raktiniai žodžiai. Optimaliausias raktažodžių tankis buvo laikomas 1-2 proc. Tai reiškia, kad 100 žodžių reikia panaudoti 1-2 raktažodžius. Toks kiekis buvo realiai per mažas pozicijoms gerinti, todėl reikėjo bent 3 x 100 žodžių teksto. Taip pamažu nusistovėjo 300 žodžių apimties reikalavimas.

2 versija: Skaitymo trukmė

Internete esantis tekstas yra skaitomas kiek kitaip, nei atspausdintas ant lapo. Jis skenuojamas, o ne skaitoma kiekviena eilutė. Taip ilgas tekstas ekrane atrodo nuobodus ir daugelis žmonių jo viso nesugeba perskaityti. Mokslininkai išsiaiškino, kad žmogus gali sukoncentruoti savo dėmesį ir skirti skaitymus 2-3 minutes. Per tiek laiko perskaitomas 250-300 žodžių tekstas. Su SEO čia nedaug susiję, tačiau šios optimalaus teksto paieškos turėjo įtakos ir teksto apimčiai.

3 versija: Mašinraštis

Vertimų rinka tekstų apimtis skaičiuoja ne žodžiais, o mašinraščiais. Tiksliau – spaudos ženklais su tartpais. Tai iš spaustuvininkų atėję teksto rinkimo principai. Ant A4 lapo galima optimaliai surinkti 30 eilučių teksto po 60 spaudos ženklų su tarpais. 30 x 60 = 1800 ženklų su tarpais. 1800 spaudos ženklų angliškas tekstas yra beveik 300 žodžių, nes šioje klaboje gausu trumpų žodelių – artikelių, jungtukų, prielinksnių. Lietuvių kalbos žodžiai yra ilgesni, todėl 1800 spaudos ženklų apima kiek daugiau nei 250 žodžių. Bet SEO rinka prasidėjo globaliose anglakalbėse rinkose, todėl 1800 spaudos ženklų = 300 žodžių „standartas“ prasidėjo būtent nuo to.

Kuri iš versijų įtikinamiausia? Nelabai svarbu. Per dešimtmetį SEO vystymosi tas 300 žodžių „standartas“ tapo toks įprastas, kad dabar reikia jį „perlaužti“.

Ne vienas Google tyrimas rodo, kad daugiau teksto reitinguojama aukščiau. Taip pat yra nemažai tyrimų, kur puslapiai stovi geresnėse pozicijose nepaisant teksto kiekio. Taigi, labai griežtai taikyti tokį „standartą“ nėra jokio poreikio, nes akivaizdu, kad Google vertina dar 200 puslapio kriterijų ir pagal tai sprendžia, kurioje pozicijoje bus rodomas rezultatas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *