info@rasytojas.lt  |   +370 616 25 660  

Tekstai įmonės interneto puslapiui – kokie jie?

Užduosiu klausimą, į kurį atsakant reikės gerai pagalvoti.

Kaip Jūsų įmonės interneto puslapis įtakoja paslaugų pardavimus?

Atsakymų variantai:

a)      Niekaip neįtakoja;

b)      Kažkiek paklausimų gauname, tad įtakoja šiek tiek;

c)       Didžioji dalis klientų ateina iš mūsų puslapio;

d)      O ar jis turi įtakoti pardavimams?..

Jei pasirinkote atsakymą C, negaiškite laiko, ir geriau savo puslapį pareklamuokite kur nors socialiniuose tinkluose – bus daugiau naudos.

Visi kiti kiti lai skaito toliau, nes atskleisiu kelias nepatogias tiesas, kurias skaudu bus girdėti ypač tiems, kurie investavo į savo puslapio sukūrimą daugiau nei 1500-2000 litų.

Įmonės interneto puslapis yra kuriamas ne tik rekvizitams paskelbti. Interneto puslapio kūrėjai jau siūlydami atnaujinti puslapį suokė, kad tai padeda prekės ženklo populiarinimui, puikus reprezentacinis įrankis partneriams ir klientams, būdas skelbti naujienas ir akcijas, palaikyti draugiškus santykius su klientais ir, aišku, nereali galimybė pasitrigubinti pardavimus… Praleidote pro ausis? Greičiausiai taip, nes jei puslapis neįtakoja pardavimams, reiškia kažkas buvo padaryta ne iki galo.

Dar kartą pavartykite puslapį. Dizainas – gražus, solidus, nieko nereikalingo, viskas nudailinta. Puslapis veikia gražiai, šone ar per vidurį meniu, viskas aiškiai matyti, yra net svetainės medis. Kontaktų skyrelyje padaryta net kontaktų forma užklausimams. Lankytojų nedaug, bet kai kurie ateina iš paieškų, reiškia viskas čia normaliai, puslapis randamas Google. Tai kas su tuo įmonės puslapiu yra ne taip?

Techniškai jis tvarkingas, tačiau reikėtų dėmesį atkreipti į tekstus.

Jei tekstai NEPARDUODA, deja, puslapio grožis ir tvarkingumas neskatins pardavimų.

Stebint lietuviškų įmonių puslapius užkliūna keli svarbūs momentai:

  1. Tekstai parašyti informaciniu arba reklaminiu stiliumi, kartais stilius sumaišytas į informacinio-reklaminio hibridą. Kaip tai atrodo? Informacinis puslapis rašo apie paslaugą ar produktą neutraliai, akcentuojant technines charakteristikas ir savybes. Reklaminis stilius tiesiog be proto giria paslaugą ar produktą nešykštėdamas pagyrų ir įmonei bei visada profesionaliam kolektyvui. Maišytas variantas yra toks, kai pagyros sumaišomos su paslaugos charakteristikomis. Ar toks tekstas motyvuoja pirkti? Gal tik sudomina, sukelia kažkokių abejonių ir tiek…
  2. Tekstai konstatuoja faktus. Jie neliepia nieko daryti. Vyrauja klaidingas požiūris, kad visi Klientai yra itin protingi, todėl jis žino, ko nori ir ką reikia daryti. Tas, kuris žino ko nori, iš karto skambina ar siunčia užklausimą, nes iš jūsų puslapio informacijos nereikia – tik kontaktų. Tokiam Klientui parduoti paslaugą yra labai sunku. Lengviau yra tam, kuris nežino, ko nori, ar neapsisprendęs ar nori jūsų paslaugos, ar kažko kito. Būtent šiam Klientui reikėtų skirti daugiau dėmesio, nes dabar jis itin minimalus. Lankytojas ir potencialus klientas turi žinoti, ką jis turi padaryti, kad jo problema būtų išspręsta Jūsų paslaugų ar prekių pagalba.
  3. Tekstus labai sunku skaityti. Bėdą galima suversti interneto puslapio kūrėjams, kad tie neparinko geresnio šrifto, nepadarė, kad paragrafo antraštė būtų ne juoda o žalia. Tai tik kelios eilutes jūsų puslapio CSS faile, kurias pakeisti labai nesudėtinga bet kuriam HTML išmanančiam programuotojui. Problema yra ne kode, o teksto formatavime. Pateikiamas Wordo dokumentas iš 2 puslapių, kuriame viskas sugrūsta į vieną vietą. Atsidaręs Klientas tokį puslapį pamato, kiek daug teksto ir koks jis vienodas, ir… uždaro. Jis neturi laiko tiek skaityti, kad ir kokia svarbi informacija būtų pateikta. Išeitis iš šios situacijos paprasta – keletas boldų, italikų, nuorodų į kitus puslapius, iliustracija, Youtube video, sąrašas, numeruotas sąrašas ir tarpai tarp paragrafų. Vos 5 minutės ir tekstas gali atrodyti patraukliai, nes skaitytojas „užklius“ už paryškintų vietų. Aišku paryškinti reiktų esminius dalykus.
  4. „Informacija ruošiama“. Tai yra verslo žudikas internete. Neįsivaizduojate, kiek kartų potencialus Klientas vartojo necenzūrinę leksiką vietoj paslaugos aprašymo ar kitos informacijos pamatęs „Informacija ruošiama“. Su necenzūriniai žodžiais galima įsivaizduoti, kad toks lankytojas iš karto uždarinėjo Jūsų puslapį nusivylęs ir su viltimi, kad kažkur kitur ras tai, ko ieško. Žala reputacijai nepataisoma, nes greičiausiai į Jūsų puslapį lankytojas nebeužeis. Tai tikrai nepadeda pardavimas, o tiesiogiai jiems kenkia. Jau geriau iš viso neaktyvuoti puslapio tol, kol informacija neparuošta. Tegul ir trys sakiniai, bet jie bus kur kas geresni, nei toks tekstas.
  5. Per mažai informacijos. Interneto puslapyje informacijos turi būti pakankamai. Per daug informacijos nėra gerai, tačiau per mažai – dar blogiau. Kiek kartų yra tekę matyti Paslaugų skyrelyje tiesiog išvardintus paslaugų pavadinimus. Tiesiog sąrašas ir viskas, jokių paaiškinimų ar nurodymų, kas ir kaip daroma, kokios sąlygos, kainos ir kontaktai. Tiesiog „plikas“ sąrašas. Tai Klientų mažumai, kuri puikiai žino, ko nori toks puslapis tinka. Daugumai – ne, nes toks puslapis nemotyvuoja užsisakyti paslaugos ar bent jau pasiterauti dėl kainos. Per tokius puslapius dažnai ateina užklausimai tiesiog suteikti daugiau informacijos apie paslaugą. Taip sugaišinamas brangus vadybininko laikas, toks užklausimas baigiasi tik informacijos paklausimu ar pasitikslinimu, o ne sąskaitos išrašymu.

Yra daugiau problemų su verslo tekstais, bet pagrindinius išvardinau.

Ką daryti?

Vaistas nuo įmonės interneto puslapio bergždumo yra vienas – į PARDAVIMUS orientuoti tekstai. Paslaugos tekstas turi parduoti paslaugą, kad su lankytoju liktų suderinti paslaugos terminus ir apmokėjimą. Kaip tokius tekstus paruošti? Čia jau kito straipsnio tema.