info@rasytojas.lt  |   +370 616 25 660  

Turinio rinkodara Lietuvoje: 3 konkretūs pavyzdžiai

Dažnai kalbame apie turinio rinkodarą, tačiau visos kalbos būna gana abstrakčios: „reikia „kietos“ turinio strategijos“, „turinio rinkodara skatina pardavimus“, „turinys turi sėkmingai parduoti“ ir t.t. Kol kas dar nesame kalbėję apie konkrečius pavyzdžius, kuriuos galima būtų paanalizuoti, iš jų pasimokyti. Šiandien norėtume ištaisyti šią situaciją ir trumpai pristatyti 3 skirtingas turinio rinkodaros kampanijas iš Lietuvos.

Jos nelabai žinomos, tačiau pakankamai įdomios. Jas kuria profesionalai ir mėgėjai. Jos turi daug trūkumų, iš kurių galima mokytis kitiems. Tai nėra vienadienės kampanijos, kurios prasideda ir baigiasi – jos tęsiasi nuolatos jau keletą metų.

SEB bankas

SEB bankas savo turinio rinkodarą vykdo ne tik per pranešimus spaudai apie naujas paslaugas ir pasiekimus, bet ir kuria pakankamai kokybišką turinį savo puslapyje seb.lt/infobankas. Tai savotiškas žurnalas apie finansus ir pinigus, kuris apima kelias sritis – draudimą, pensijas, investicijas, verslo kūrimą ir t.t.

Straipsniuose duodami įvairūs patarimai, pateikiama ekspertų (aišku, SEB banko) nuomonė apie tam tikrus finansinius reiškinius ir žinoma, primenama apie SEB banko paslaugas, kurios tiesiogiai ar netiesiogiai susijusios su ta finansų rūšimi, kuri pristatoma straipsniuose.

Kitas šio „Infobanko“ frontas – Youtube kanalas, kuriame publikuojami aiškinamieji video. Kai kurie jų yra animaciniai, kai kurie – reportažo tipo. Yra net ir dokumentinių filmų, pavyzdžiui 44 minučių trukmės „Rytojus atėjo vakar“. Video filmukuose pasirodo ir žymūs žmonės ir SEB atstovai, iš kurių žymiausi yra Gitanas Nausėda ir Julita Varanauskienė – ekonomistai, dėstytojai, finansų ekspertai.

Sutikite – kažin ar yra daugiau įmonių, kurios galėtų investuoti į tokį ilgą ir profesionaliai susuktą dokumentinį filmą.

SEB bankas gana silpnai dirba socialiniuose tinkluose. Jų Facebook kanalas dažniausiai transliuoja nuorodas iš „Infobanko“ arba pranešimus apie techninę profilaktiką. Nors pats bankas yra ne vienos socialinės akcijos dalyvis, apie jas informacijos gana nedaug. Beje, labai retai rasite nuorodas į žiniasklaidą, kur rašoma apie banko veiklą. Nesvarbu, ar kritiškai, ar su patosais… Akivaizdu, kad tai turinio rinkodaros strategijos dalis – skelbti tik savo turinį.

Instagram socialinis tinklas banko reikmėms neišnaudojamas. Tai gali būti pateisinama – banko inicijuojamas turinys retai būna vaizdinis. Jis dažniau tekstinis ir video.

Stokker

Stokker yra statybos įrankių ir technikos pardavėjai ir nuomotojai. Statybininkams šis prekės ženklas yra žinomas, tačiau plačiosios masės gali jo ir nežinoti. Stokker dirba su turinio strategija taip pat dviem frontais – per vaizdo klipus Youtube kanale ir savo puslapyje. Įdomu tai, kad stokker.lt puslapyje yra praktiškai trys skyreliai, kurie „tarnauja“ turinio strategijoms: Straipsniai, Naujienos ir Videoblogas.

stokker

Videoblogas turi surinkęs ir pristato tuos video klipus, kurie yra dedami į Youtube kanalą. Tai labai įvairi vaizdinė medžiaga, kuri yra kuriama kartu su partneriai. Kai kurie video klipai yra gana paprasti, lyg savotiškos prezentacijos be pranešėjo. Kituose filmuojami partnerių atstovai, kurie aiškina apie tam tikrus įrankius, mechanizmus ir technologijas. Taip pat Stokker patys organizuoja įvairius renginius klientams, tad video klipai iš jų yra gana mėgėjiški.

Naujienos – skyrelis apie partnerių naujienas. Kur koks naujas aparatas pristatytas, kokioje parodoje dalyvauta ir t.t.

Straipsniai – edukacinė medžiaga, kurioje pateikiami straipsniai su keliais patarimais.

Visuose skyreliuose pasitaiko ir reklaminių straipsnių, kuriuose pristatomi Stokker organizuojami konkursai, akcijos, nuolaidos.

Su Facebooku Stokker bendrauja gan sunkiai. Dėl to ne vienas partneris savo Facebook žinutėse pažymi Stokker Latvia puslapį.

TEO televizija

TEO televizija yra viena iš populiariausių skaitmeninių televizijų Lietuvoje, tiesiogiai konkuruojanti su Netflix ar Viaplay. Šios televizijos turinio strategija gana paprasta – nuolatiniai straipsniai apie kiną interneto portale 15min.lt.

Štai kaip atrodo jų reklaminė juosta portale:

teo strategija

Tikriausiai esate pastebėję ir daugiau kitų kompanijų remiamų straipsnių. Tai gana įprasta praktika, nes tie straipsniai yra rengiami profesionalų, už juos sumokama kaip už netiesioginę reklamą.

Kaip ir įprasta, nemažai turinio kuriama ir transliuojama TEO Youtube kanalu. Jis paruoštas profesionaliai, tačiau tai ne tik televizijos turinį apžvelgiantys klipai. Tai visų TEO paslaugų apžvalgos.

Įdomu tik kodėl TEO neturi savo firminio leidinio, kuriame būtų dirbama panašiai, kaip Stokker ir SEB? Juk būtent ši kompanija buvo viena iš turinio rinkodaros pradininkų Lietuvoje (kiti pradininkai – „Penki kontinentai“ ir „Omnitel“). Prieš dešimtmetį būtent TEO turėjo nes savo naujienų portalą „Zebra“, kurį vėliau pardavė 15min.lt. Reiškia apie turinio rinkodaros svarbą jie puikiausiai supranta.

Išvados

Pristatėme 3 lietuviškas turinio rinkodaros kampanijas. Nė viena jų nebuvo nominuota „Best internet 2016“ skaitmeninės rinkodaros konkurso apdovanojimams, apie kuriuos visai neseniai rašė spauda. Gal jos neatkreipė organizatorių dėmesio?..

Kokias išvadas galime daryti pasižiūrėję į šių trijų gana skirtingų paslaugų turinio strategijas?

  • Turinio rinkodarą aktyviai taikančios kompanijos yra tarptautinės. Gali būti, kad kai kurios turinio rinkodaros gairės atėjo iš „motininių“ reklamos agentūrų, o ne buvo inicijuotos vietoje.
  • Video turiniui skiriama labai daug dėmesio, tačiau su tekstiniu turiniu jis integruojamas ne itin glaudžiai. Susidaro įspūdis, kad puslapyje skelbiama informacija niekaip nesusijusi su Youtube kanalu.
  • Facebook nėra informacijos kanalas, jis tarnauja tik sklaidai, ir tai ne visada.
  • Turinio strategijos yra pritaikomos tiek verslo segmentui, tiek privačiam vartotojui.
  • Retai dirbama per tam tikrą žmogų, veidą. SEB jų turi daug, tačiau nesusisieja nė su vienu iki galo (pavyzdžiui „Ežio“ turinio rinkodaros kampanijos vaizdo klipuose pasirodo viena ir ta pati mergina, kaičiasi tik personažai, su kuriais ji bendrauja).
  • Kur infografikai ir vaizdinė komunikacija Instagram tinkle? Nėra…

Šios trys turinio rinkodaros kampanijos tikrai nėra pavyzdinės, tačiau gali padėti susigaudyti, kaip padaryti geriau, nei yra dabar. Lietuva turinio rinkodaros srityje žengia pirmuosius žingsnius, nors norėtųsi spartesnių pokyčių.

Atsakymai į “Turinio rinkodara Lietuvoje: 3 konkretūs pavyzdžiai”: 2

  1. Donatas avataras

    Ačiū Mariau už apžvalgą. Peršasi išvada, kad turinio rinkodara Lietuvoje vis dar sunkiai integruojasi, bent jau kol kas..

  2. Luke avataras

    Tie kurie supranta turinio rinkodarą, ją kuo sėkmingiausiai taiko Lietuvoje. O kol kas tai labai silpna sritis ir ypatingai neišnaudota ir iki šiol visi verslininkai į tai žiūri pro pirštus. Jau geriau skelbimus klijuoti ant daugiabučių durų. Na taip….

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *