info@rasytojas.lt  |   +370 616 25 660  

Infografikas: kaip parašyti gerą SEO straipsnį

Paruošėme naują infografiką apie tai, kaip parašyti gerą SEO straipsnį. Dalinkimės – pravers visiems 🙂

Kaip parašyti gerą seo straipsnį

10 konkrečių patarimų, kurie padės parašyti tikrai gerus ir kokybiškus SEO straipsnius lietuvių kalba. Net ir tiems, kas naudoja Dirbtinio intelekto (DI) įrankius, tokius, kaip ChatGPT, Cloude ar Gemini.

Viskas atliekama keliais etapais:

1. RAKTAŽODŽIAI

Pirmiausia, raktažodžiai. Jie yra SEO straipsnio esmė, nes SEO straipsnio tikslas – akcentuoti ne reklamines žinutes, bet tam tikrus raktinius žodžius tekste. Pasiruoškite reikalingų raktažodžių sąrašą.

2. TEMOS

Kai aiškūs raktiniai žodžiai, pradeda aiškėti ir galimos temos. Naudokite dirbtinį intelektą temų generavimui, jei patys negalite sukurti bent 5-7 temų per kelias minutes. Tema sukuriama gana paprastai:

PROBLEMA-SPRENDIMAI-AUDITORIJA-APLINKYBĖS.

Galima akcentuoti vis skirtingus punktus ir per tokią prizmę pakreipti straipsnio temas skirtingais kampais.

3. TONAS

Kiekvienas straipsnis gali būti rašomas skirtingu tonu. Tai gali būti draugiškas tonas, mokslinis, jaunatviškas, humoristinis, asmeninis ar net pasakojimo tonas su dialogais. Labai svarbu, kai reikia parašyti daug straipsnių panašiomis temomis ir su tais pačiais raktažodžiais.

4. APIMTIS

SEO straipsniai dažniausiai būna bent 300 žodžių apimties, tačiau dabar vertinami ir ilgesni straipsniai – 500-1000 žodžių. Iš karto reiktų nuspręsti, kokios apimties straipsnis, nes nuo to priklauso kitas žingsnis – struktūra.

5. STRUKTŪRA

Straipsnio struktūra – tai informacijos išdėstymo būdas. Informacija gali būti išdėstyta tam tikrais teksto vaizdavimo blokais: grynuoju tekstu, antraštėmis, citatomis, lentelėmis, iliustracijomis, numeruotais ir paprastais punktais (bullet points), klausimais-atsakymais ir t.t.

6. DĖSTYMAS

Dabar galima pradėti rašyti.

Straipsnis turi tris dalis: pradžią, dėstymą ir pabaigą. Kartais gali būti ir ketvirta – DUK, rašoma dažniausiai straipsnio pabaigoje.

7. TURINYS

Ilgesniems straipsniams rekomenduojama iš karto pasiruošti turinį (outline). Jame susirašyti visus punktus, kurie bus panaudoti straipsnyje. reikalingi bent 2-3 punktai + pradžia + pabaiga.

8. OPTIMIZAVIMAS

Kai tekstas jau parašytas, laikas jį optimizuoti. Tai reiškia įterpti reikalingus raktinius žodžius. SEO straipsniui realiai pakanka pakartoti raktinį žodį (ar jo variantus) 3 kartus: pavadinime, paantraštėje ir tekste. Gali prireikti prirašyti keletą sakinių, jei rašote su DI.

9. NUORODOS

Kai tekstas sutvarkytas, lieka uždėti reikalingas nuorodas. Jei nuorodų užsakovas nepateikė, pakanka tik pažymėti raktažodžius tekste, kad klientas užsidėtų jas pats. Geriausia tai daryti išskiriant tekstą spalva (highlight).

10. FORMATAVIMAS

Tekstą reikia tinkamai suformatuoti – nustatyti H2 arba H3 stiliaus paantraštes, suvienodinti šriftus, punktų stilius, numeravimo stilistiką (pvz.: 1, 2, 3; A, B, C; I, II, III; 1.1, 1.2, 1.3 ir t.t.). Pagal poreikį – į tekstą įdėti paveikslėlį ar Youtube video nuorodą.

SEO straipsnis paruoštas!

Viskas, SEO straipsnis paruoštas. Išsaugokite jį Word .doc formatu (ne PDF) ir galite siųsti klientui. Arba naudokite Google Docs – šis redaktorius turi viską, ko reikia SEO straipsniams rašyti, net ir DI įrankių integraciją.

Nepamirškite dar kartelį pasitikrinti, ar nėra gramatinių klaidų. Jos nepuošia nė vieno teksto, net ir SEO straipsnio, kuris laikomas žemesnės kokybės publicistika.

Sėkmės!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *