Pastaruoju metu ne vienas užsakovas klausia patarimo, kaip reiktų rašyti SEO straipsnius, kad jie atitiktų Google reikalavimus ir būtų naudingi, o ne žalingi? Geras SEO straipsnis yra tik pusė darbo, nes kita pusė – kur jis bus patalpintas. Šiandien norime pateikti KONKREČIUS patarimus, kuriuos iš karto galite perduoti savo tekstų rašytojams ir prigrasinti maru ir balandžių nudergtom mašinom, kad būtų parašyta taip, o ne kitaip… 🙂 Aišku, juokaujame, nes kiekvienas SEO straipsnių rašytojas turi savitą stilių, tačiau atkreipti dėmesį į kai kuriuos momentus tikrai reikėtų.

kaip rašomi SEO straipsniai

Pasenęs stilius?

SEO straipsniai paprastai rašomi gavus raktažodžių sąrašą. Imamas raktažodis arba 15 jų, surašomi į Word ar kitą teksto redaktorių iš eilės, ir tada rašomas 300-400 žodžių tekstas, ir bandoma juos ten sukišti. Kai kas renkasi kitą rašymo būdą – parašo pirma tekstą, o paskui eina per jį ir žiūri, kur tuos vardininkus sudėlioti, kaip pakeisti tam tikrus išsireiškimus, kad raktažodžiai ten tilptų. Abiem atvejais tekstas yra „nei į kuolą, nei į mietą“, tačiau juk tai SEO straipsnis – jis reikalingas tik pozicijoms kelti ir nuorodoms platinti!.. Tai pasenęs rašymo stilius, kuris kartais yra nelabai veiksmingas.

Šiame straipsnyje pasistengsime sudaryti tam tikrų reikalavimų naujoviškam SEO straipsniui sąrašą, kurio laikytis gali būti reikalaujama dabartiniams rašytojams.

SEO straipsnio apimtis

Straipsnių rašytojai yra įpratę rašyti 300-400 žodžių apimties SEO straipsnius, nes jie galimai atitinka Google reikalavimus. Visiškas mitas. Google vertina ir 100 žodžių straipsnį, jei jis papildytas iliustracijomis, įterptomis Twitterio ar Instagram žinutėmis, video klipais. 1000 žodžių apimties straipsnis taip pat negarantuoja, kad Google jį įvertins, kaip puikų, nes yra stebima ir vartotojų reakcija tokį straipsnį atsidarius. Jei kas 10 skaitytojas jį laiko atvėręs bent 5 minutes, reiškia jį kažkas dar skaito…

Kokia turi būti teisinga SEO straipsnio apimtis?

Atsakymas: įvairi.

Rašytojai dažnai gauna didesnius užsakymus, pavyzdžiui, po 5 ar 10 straipsnių su tam tikrais raktiniais žodžiais. Toks užsakymas atveria puikias galimybes rašyti įvairios apimties straipsnius. Vienas didesnis, kitas – mažesnis. Tokiu būdu lieka tik kita problema – kiek išeinančių nuorodų į jį bus prikišta. Akivaizdu, kad į 1000 žodžių straipsnį galima dėti nemažai išeinančių nuorodų ir tai atrodys visiškai natūraliai. O į 100 žodžių straipsnį? Rekomenduojama apsiriboti viena nuoroda.

Šis reikalavimas griauna iš esmės rašytojų įprastą įvertinimą pinigais. Kai kurie SEO straipsnių kūrėjai prašo už žodį. Kai kurie turi fiksuotą įkainį. Kuris geresnis? Rasytojas.lt agentūra palaiko fiksuoto įkainio idėją, tačiau tokiu atveju iš karto reikia nuspręsti, kiek ir kokios apimties straipsnių bus parašyta. Tie, kas ima už žodį čia gali irgi išlošti, nes susumavus 10 įvairios apimties straipsnių žodžius išeis panašiai tas pats, kas ir įprastiniai 300-350 žodžių straipsniai.

Problema yra ta, kad prie ilgo straipsnio reikia daugiau laiko sugaišti informacijos paieškai ir apdorojimui, o šis procesas nėra paprastai niekur įtraukiamas…

SEO straipsnio iliustracijos

Mes talpiname straipsnius iš kitų rašytojų ir savo partnerių, todėl iš patirties galime pasakyti, kad kartais kyla nemažai nesusipratimų. Rašytojai atsiunčia savo straipsnį, kuris yra tik plikas tekstas.

Šiuolaikiškas SEO straipsnis turi mažiausiai 2 iliustracijas.

Kam tos iliustracijos reikalingos? Tam, kad skaitytojui būtų įdomiau skaityti, o Google robotai matytų, jog tai normalus straipsnis, net jei ir tekstas nelabai įdomus.

Iliustruoti galima nuotraukomis, Twitterio žinutėmis, Youtube video klipais. Idealu būtų panaudoti visus tris, tačiau Lietuvoje Twitter tikrai nėra populiariausias socialinis tinklas, tad pagalbos reiktų ieškoti Instagrame. Aišku, įterptuose koduose yra išeinančios nuorodos, tad kartais reiktų prirašyti ir „nofollow“ tagą kode. Bet čia jau SEO specialistų reikalai, į kuriuos nesigilinsime.

SEO straipsnio teksto formatavimas

SEO straipsniai yra neįdomūs. Jie skirti kažką pristatyti, neįkyriai pareklamuoti. Tai nelabai naudingi tekstai, kuriuos sunku skaityti. Kaip galima šią situaciją pakeisti?

Teisingas SEO straipsnio formatavimas lemia ilgesnį jo skaitymo laiką.

O tą laiką Google greičiausiai stebi, jei naudojate Google Analytics (kas jų dar nenaudoja?..). Skaitymas internete yra specifinis. Nustatyta, kad susidomima tekstu per 1-3 sekundes. Per tą laiką lankytojas nusprendžia, ar tai yra kažkas panašaus, ko jis ieškojo. Tada 60 sekundžių yra skiriama skaitymui. Per tą laiką vidutiniškai perskaitoma apie 250 žodžių, todėl pradžia turi būti intriguojanti, kad būtų skaitoma toliau.

Jei tekstas nėra kažkoks ypatingas, yra kiti triukai, padedantys pratęsti lankytojo dėmesį. Tai tinkamas teksto formatavimas.

Rašykite SEO straipsnius paragrafais, naudokite paragrafų antraštes, jas paryškinkite ne boldu, o H2 ar H3 formatavimu. Publikuojant dažnai daromas copy+paste, todėl šie kodai iš Wordo įterpiami automatiškai į internetinį teksto redaktorių (dažniausiai WordPress).

Tam tikrus sakinius paryškinkite boldu, italiku, arba įterpkite citatą (ten kur pažymėta kabutėmis). Spalvinti teksto nereikia, nes tai jau kiek per daug. Aišku, tam tikrą frazę galite padaryti raudonai, bet ne ištisai keisti spalvas.

Kiekviename SEO straipsnyje gali būti numeravimas arba „bullet-pointai“. Tokie sąrašai labai padeda sukoncentruoti dėmesį ir aiškiai ir lakoniškai pateikti informaciją. Beje, tai padeda, kai nelabai turite apie ką rašyti…

Nuorodos irgi yra teksto formatavimas, tačiau SEO straipsniuose siūlytume Underline nenaudoti.

Tiesiog vadovaukitės paprastu principu – kas per daug, tas nesveika…

Esame jau seniau pristatę infografiką apie teksto skaitymo ypatumus:

infografikas: kaip skaitomas tekstas internete

Nuorodos SEO straipsniuose

Artinamės prie dviejų svarbiausių SEO straipsnių momentų – nuorodų ir raktažodžių. Nuorodos SEO straipsniuose turėtų būti ne 2, kaip jau esame įpratę. Nuorodų galite įdėti tiek, kiek norite. Google vertina išeinančias nuorodas ne kaip grėsmę jūsų puslapiui netekti lankytojų, o kaip rekomendacijas. Ką jūs savo lankytojui rekomenduojate papildomai pasiskaityti, pasidomėti.

Ne mažiau svarbios yra ir nuorodos po paveikslėliais, apie kurias paprasčiausiai pamirštame. WordPress turinio valdymo sistemoje dažniausiai įdedam nuoroda į paveikslėlio originalų failą, tačiau reikia tik šiek tiek laiko ir galima pakeisti ją į kur kas labiau susijusią informaciją, pavyzdžiui, į tam tikro pavaizduoto nuotraukoje produkto aprašymą.

Kaip ir minėjome anksčiau, visi „įterpiniai“ iš socialinių tinklų jau turi nuorodas į puslapius, iš kurių paimta ta informacija, tad reiktų atsižvelgti ir į tai.

Įterpinio pavyzdys iš Instagram:

Na, viskas, rytinis chaosas baigėsi… #ziema #eismas #trafficjam #vilnius

A photo posted by Marius Kuitniauskas (@rasytojas) on

…ir Twitter:

Ko reiktų vengti?

Reiktų vengti nuorodų į kitus to paties užsakymo straipsnius, nes juose yra nuoroda į galutinį užsakovą. Tokiu būdu bus sukurtas savotiškas nuorodų tinklas, kurį Google gali laisvai „perkąsti“ ir imtis atitinkamų veiksmų.

Taip pat reiktų vengti nuorodų į tuos pačius puslapius. Kartais taip nutinka, kad straipsnyje būna viena nuoroda į pagrindinį užsakovo puslapį, o kita – į tam tikrą vidinį. Kartais vidinis yra pašalinamas ir padaromas 301 peradresavimas į tą patį pradinį puslapį. Tokiu būdu Google mato dvi nuorodas į tą patį puslapį viename straipsnyje ir fiksuoja tik pirmąjį.

SEO straipsnių raktažodžiai

Priėjome prie sunkiausios dalies. Ji pareikalaus nemažai rašytojų pastangų, jei siekiama parašyti tikrai šiuolaikišką SEO straipsnį.

Užsakovas dažnai vadovaujasi seniau gauta informacija, kaip svarbu raktiniai žodžiai. Deja, situacija šioje srityje yra pasikeitusi labai smarkiai. Google visiškai nebesvarbu, kokie yra raktiniai žodžiai, jiems svarbus pats turinys, jo tematika ir rekomendacijos nuorodų pavidalu.

Kad suvoktumėte visą sudėtingumą, reikia išsiaiškinti, kokie yra raktiniai žodžiai:

Brandiniai. Tai yra tokie raktažodžiai, kuriuose minimas prekės ženklas. Čia galimybės yra dvi: vartoti prekės ženklą tiesiogiai arba kaip interneto svetainės adresą.Pavyzdžiui „UAB Rašytojas“, „Rasytojas.lt agentūra“, „www.rasytojas.lt tekstų kūrėjai“.

 

Rekomenduojamas kiekis puslapyje: 50%
Nesusiję žodžiai. Tai su raktiniais žodžiais niekaip nesusiję žodžiai. Jie net ne raktažodžiai iš viso.Tai nukreipiamieji žodeliai „skaitykite plačiau“, „daugiau informacijos“, „daugiau informacijos rasite čia“, „plačiau“ ir t.t.Rekomenduojamas kiekis puslapyje: 20%
Pilna nuoroda. Tai tekste įkelta visiškai pilna nuoroda su visais http ir www.Pavyzdžiui „daugiau informacijos apie SEO straipsnius: https://www.rasytojas.lt/seo-tekstaiRekomenduojamas kiekis puslapyje: 25%
Tikslūs raktiniai žodžiai. Tai tikslūs trumpi raktažodžiai, kurių ieško lankytojai. Jie dažniausiai būna vardininko linksniu ir „svepla“ kalba – be lietuviškų raidžių.Pavyzdžiui „tekstu kurimas“, „tekstu rasymas“, „tekstu rasytojas“, „SEO straipsniai kaina“Rekomenduojamas kiekis puslapyje: 1%
Tikslių raktažodžių versijos. Tai kiti tikslių raktažodžių linksniai. Tekste jie atrodo visiškai natūraliai.Pavyzdžiui „tekstų rašytojams“, tekstų kūrėjo“, „SEO straipsniams“ ir t.t.Rekomenduojamas kiekis puslapyje: 3%
Ilgos raktinės frazės. Tai ištisos frazės, kuriose yra tikslus raktinis žodis, arba jo versija (linksnis).Pavyzdžiui, „nebrangūs ir kokybiški SEO straipsniai“, „SEO straipsnių rašymas Vilniuje“, „kiek kainuoja SEO straipsnis?“Rekomenduojamas kiekis puslapyje: 2%

 

Kokia yra dabartinė situacija? SEO straipsniai turi 50% ilgų raktinių frazių, 40% tikslių raktinių žodžių versijų ir 10% tikslių raktinių. Deja pilnų nuorodų ir brandinių nuorodų neturi labai daug. Tai yra BLOGAI. Turėtume išmokti SEO tekstus rašyti kitaip.

Receptas labai paprastas. Imkime 400-500 žodžių SEO straipsnį ir paskirstykime raktažodžius:

  • 2 tikslūs raktiniai žodžiai + 1 galimas pavadinime. Tai tikrai 1-1,5% visame tekste.
  • 3-5 kartus paminėkite įmonės pavadinimą, 2 kartus interneto puslapio adresą, 1-2 kartus įdėkite tikslią nuorodą į užsakovo vidinį puslapį.
  • 3-4 kartus panaudokite ilgą frazę, kurioje būtų raktinis žodis. Tai gali būti ir klausimas, į kurį duodate atsakymą. Kokios tos frazės turėtų būti? Pasinaudokite Google Suggest Keyword funkcija.
  • 10 kartų pavartokite raktinius žodžius skirtingais linksniais.

Atminkite, kad aukščiau pateikti procentai yra taikytini visam puslapiui, o ne jūsų straipsniui. Viso puslapio SEO tegul rūpinasi SEO agentūra ar specialistai, nes tai tikrai ne rašytojų darbas.

Tada liks nuspręsti, ant kurio iš raktinių žodžių dėsite nuorodas. Kai turite 10 straipsnių užsakymą, galite nuorodas sudėlioti skirtingai – efektas tikrai bus geras.

Beje, mitas, kad Google baudžia už kelias nuorodas „pakištas“ po tiksliu raktiniu žodžiu. Jis baudžia tada, kai didžioji dalis nuorodų atsiranda per labai trumpą laiką ir yra su tiksliu raktiniu žodžiu. Jei nuorodų raktažodžiai bus skirtingi – jokios bėdos nebus.

Šis principas neturėtų būti taikomas straipsnių rašytojams, nes jie nėra atsakingi už visas išorines nuorodas į užsakovo puslapį. Galbūt dėl to rašytojai gauna užsakymus ir rašo SEO straipsnius tik su tiksliomis raktinėmis frazėmis.

Tikimės, kad šis straipsnis jums buvo naudingas ir dabar galėsite rašyti kur kas įdomesnius ir profesionalesnius SEO straipsnius.

Trūksta temų? Čia jau kita istorija, apie kurią jau rašėme anksčiau.