info@rasytojas.lt  |   +370 616 25 660  

Kaip rašyti tekstus interneto puslapiui

kaip rašyti tekstus interneto puslapiamsŠį straipsnį skiriame raštingiems žmonėms, kurie patys rašo tekstus. Tokių yra tikrai nemažai, tad tikimės, kad jis bus naudingas ir įdomus. Tie, kurie patys teksto nerašo, taip pat gali jį paskaityti ir sužinoti, ko reikalauti iš samdomų rašytojų.

Taigi, kaip rašyti tekstus interneto puslapiui, kad būtų ir klientas patenkintas, ir skaitytojas neliktų nuošalyje?

Kam skirtas tekstas

Pirmiausia, reikia turėti omenyje, KAM RAŠOTE. Tekstas interneto puslapiui yra skirtas, ne vadybininkui Jonui, kuris tuos tekstus užsakė. Jis yra skirtas eiliniam skaitytojui, kuris nėra susipažinęs su įmonės veikla. Tie, kurie susipažinę su įmonės veikla, bendrinių tekstų jau neskaitys – ieškos arba kontaktinių duomenų, arba gilesnės informacijos. Naujai apsilankę interneto puslapio lankytojai turi iš karto suvokti, apie ką eina kalba, kad galėtų atitinkamai pasielgti – užverti puslapį arba skaityti toliau. Tiesa, interneto puslapius stebi ne tik paprasti lankytojai, bet ir konkurentai.

Pagal tai, kam rašote tekstą, nustatote ir stilistiką. Jei tai įmonė, kuri teikia paslaugas galutiniam vartotojui, stilius turėtų būti paprastas, suasmenintas. Jei paslaugos yra verslui – stilius oficialesnis, su verslo kalboje įprastomis frazėmis. Labai priklauso stilius ir nuo auditorijos. Pavyzdžiui, vienoks stilius gali būti naudojamas aprašant prekes ir paslaugas paaugliams, kitoks – moterims, trečioks – automobilininkams.

Dilema: ką daryti, kai tekstas skirtas ir galutiniams, ir verslo vartotojams? Išeitis gali būti paprasta. Teksto pradžioje pateikite visą konkrečią informaciją ir raginimą susisiekti, o toliau dėstykite viską išsamiai. Pirmoji pastraipa bus skirta verslui, kuris paprastai neturi laiko skaityti ilgų aprašymų, o antroji dalis – paprastam vartotojui, kuris dar nėra nusiteikęs pirkti, ieško informacijos, ar užklydo atsitiktinai.

Interneto puslapio teksto struktūra

Prieš pradėdami rašyti, susidarykite tam tikrą teksto schemą. Teksto schema yra tam tikras planas, kurio laikydamiesi galite gana vienodai aprašyti kelis puslapius tam pačiam tinklalapiui. Labai neprofesionalu kiekvieną paslaugą aprašinėti skirtingu tonu ir stilistika. Tiesa, asmenų derinimo klaidų pasitaiko net ir patiems profesionaliausiems rašytojams…

Paslaugos puslapio schema:

[esminis paslaugos pristatymas]

[pagiriamasis žodis]

[kam paslauga yra skirta]

[problemos pristatymas]

[problemos sprendimo būdas – paslauga]

[pagiriamasis žodis]

[raginimas susisiekti]

Jei kiekvienam iš šių dalių parašysite bent po 2-3 sakinius, išeis rišlus 200-300 žodžių apimties tekstas. Laikydamiesi tokios schemos nesunkiai galėsite bet kada pridėti naują paslaugos aprašymą nekeisdami stiliaus.

Schemas kurkite prieš rašydami visus tekstus. Galite jas suderinti ir su klientu, jei rašote bandomąjį tekstą.

Interneto puslapio apimtis

Kokia optimali interneto puslapio teksto apimtis? Patirtis parodė, kad tai yra 150-250 žodžių. Tai iki pusės A4 puslapio. Tiek skaitytojas gali perskaityti per 1-2 minutes. Ilgesnis tekstas ekrane jį vargina, reikalauja papildomo susikaupimo ir pastangų.

Kodėl ne trumpiau? Yra tam tikri puslapiai, kur optimalus kiekis yra 100 žodžių. Tai dažniausiai prekių aprašymai el. parduotuvėje. Kiekvienu atveju reiktų iš anksto įvertinti tekstų apimtis ir susitarti su užsakovu. Ar toks tekstas nekenkia SEO? Apskritai tekstas SEO nekenkia, tik padeda…

SEO elementai interneto puslapio tekste

Rašant tekstą interneto puslapiui, SEO elementai turėtų būti įtraukiami taip pat organiškai, kaip ir teksto formatavimas. Kas tie SEO elementai? Tai ne toks tiesmukas raktinių žodžių pavadinimas. Raktiniai žodžiai turi būti tekste, tik nelabai svarbu, kokiu linksniu. Tiesa, labai rekomenduojama, kad vienoje vietoje Vardininkas lai būna panaudotas – to Paieškai turėtų pakakti. Vardininkas – nėra labai geras linksnis SEO srityje. Su juo tekstai atrodo gan griozdiški, nesklandūs. Dėl to jo normaliuose tekstuose sutiksite nedaug. Todėl raktinis žodis vardininko linksniu nenaudojamas dažnai. Kiti linksniai – kiek tik nori.

Raktinis žodis yra vienas darinys, tačiau yra ir toks dalykas, kaip raktinė frazė. Pavyzdys: raktinis žodis yra „buhalterinės paslaugos“; raktinės frazės „buhalterinių paslaugų kaina“, „buhalterinės paslaugos Vilniuje“, „buhalterinės paslaugos nemokamai“ ir t.t. Rašydami tekstą visada galite paminėti kainą, pigumą, nors tai labai sąlyginis dalykas, ir vietą, kurioje paslaugos teikiamos ar parduodami produktai. Gali būti ir daugiau tokių frazių.

Panaudoję bent kartą kelis raktinius žodžius ir frazes – laimite iš karto, nes paieška atkreips į tai dėmesį. Tokiu būdu tekstas bus randamas.

Klišės

Be jų interneto puslapių tekstai atrodytų kaip vienuoliktoko savamokslio poeto rašinėliai, nagrinėjantys egzistencines problemas. Skaitytojui nelabai įdomios originalumo paieškos B2B puslapiuose. Skaitytojui įdomi informacija, kuri padės jam nuspręsti – pirkti tą prekę ar paslaugą, ar ne. Dėl to tam tikros klišės tekste būtinos:

  1. Profesionalumas. Juk visi nori žinoti, kad juos aptarnaus tik profesionalus vadybininkas, o ne ką tik pradėjęs dirbti praktikantas.
  2. Dirbame kokybiškai. Ar matėte kur nors pasakymą, kad dirbame nekokybiškai, arba „pusėtinai“? Tikrai ne. Ir nepamatysite, nes kokybė yra vienintelis būdas apginti didelę produkto ar paslaugos kainą.
  3. Nebijome iššūkių. Bet koks darbas ir bet koks užsakymas yra savotiškas iššūkis. Įmonės darbuotojams iššūkis=projektas. Klientams iššūkis=netradicinis “priėjimas” prie jo problemos ir jos sprendimas.
  4. Lankstumas. Kas gi tas lankstumas? Darbas po darbo, kad spėtum laiku? Iš esmės, tai projekto valdymo sinonimas. Iš kliento pusės lankstumas reiškia ir jo kaprizų, kurie slepiasi po fraze „aukšti reikalavimai“, pildymas.
  5. Komanda. Nesvarbu, kad dirba vienas, bet visur reikia minėti komandą. Ne dėl to, kad po metų tekstų nereiktų vėl koreguoti, bet dėl to, kad komanda patikimiau skamba.
  6. Patenkinti klientai. Rašydami tekstą paminėkite, kad klientai yra patenkinti. Dauguma. Tie, kurie nepatenkinti nesiskaito, nes suirzimas ir rietenos yra jų pačių kaltė… O klaidos… Kam jų nepasitaiko?
  7. Perspektyvu. Aišku, kad visos paslaugos yra perspektyvios. Blogiausiu atveju jų perspektyva – būti pakeistomis kitomis paslaugomis. Šis žodis labai traukia skaitytojus, tad „kabinti makaronus“ apie perspektyvas būtina. Klientas – ne kvailys, bet nuo jo atidumo skaitant priklauso, ar sugebės tinkamai atskirti pelus nuo grūdų.
  8. Atsižvelgiame į kliento poreikius. Visada išskirtinis dėmesys ir išklausymas yra gero tono versle ženklas. Tie, kas nesiklauso, tas nėra labai gerbiami. Dėl to būtina pabrėžti kiekviename tekste, kad į skaitytojo užgaidas bus atitinkamai reaguojama. Čia mėgstama persistengti. Per dažnai naudojamas žodis „mes“ ir per retai – „jūs“. Tekstas skirtas juk klientui, o ne patiems skaityti. Kitas būdas persistengti – kelti sąlygas ir nurodyti, kokių žmonių nepageidaujate aptarnauti.
  9. Dirbame nuo xxxx metų. Labai svarbi detalė, nors ir baisiai nuobodi. Lietuvoje tai itin svarbu, nes tada galima girtis savo dešimtmečiais, kartais ir penkmečiais giriamasi. Kartais vos pradėjusios dirbti įmonės iš seno įpročio parašo įkūrimo metus. Deja jiems reputacijos tai papildomai neduoda, tad būkite su metais labai atsargūs.
  10. Vizija ir Misija. Šie du dalykai ypač akcentuojami tose įmonėse, kurios misijos ir vizijos neturi iš viso. Ne tekstų rašytojas turi kurti įmonės misiją ir viziją, ką įmonė nuveiks rinkoje per artimiausius 10 metų. Tai įmonės rinkodaros skyriaus ir vadovo darbas, kurį taip madinga perleisti tekstų rašytojams. Aišku, Misija yra tapti lyderiaujančia įmone regione… 

Klišes galima vardinti dar daugiau, tačiau čia pagrindinis dešimtukas, be kurių neapsieina nė vienas „Apie mus“ arba „Paslaugos“ tipo tekstas.

Klaidos

Patarimas iš patirties (deja, patys ne visada jo laikomės) – nesiųskite teksto klientui, kurį ką tik parašėte. Geriau tai padarykite kitą dieną dar kartelį jį perskaitę. Tai ne dėl gramatinių klaidų, kurių nepastebėti galima ir perskaičius 10 kartų, bet dėl stilistikos, sakinių konstrukcijos ir kitų „didesnių“ dalykų. Aišku, pamatysite ir savo klaidas, ypač skyrybos.

Klysti žmogiška, tad labai dėl to nesinervinkite. Juk rašote internetui, kur viską greitai galima ištaisyti.

Humoras

Rekomenduojame su humoru elgtis itin atsargiai. Net jei to reikalauja klientas. Juk patys suprantate, kad humoro jausmas pas visus skirtingas. Nieko gero nebus, jei vieną prajuokinsite, o 100 liks it musę kandę, nes nesupras jūsų humoro.

Kitas momentas, B2B puslapiuose humoras nereikalingas. Tai įmonei reputacijos daugiau neduoda. Labai retais atvejais humoras yra reikalingas, tačiau jis turėtų būti santūrus, neįžeidžiantis. Geriausiai pasijuokti iš savęs, nes tik stiprus individas ar įmonė gali sau leisti iš savęs juoktis ir pašiepti, nebijodami, kad nukentės jų reputacija.

Tikimės, kad šie patarimai bus naudingi visiems, kas rašo tekstus interneto puslapiams.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *