Viena iš rimčiausių užduočių komercinių tekstų rašytojui yra paslaugos aprašymas. Ne dėl to, kad jis pats tos paslaugos neteikia ir neišmano visokių niuansų, o dėl to, kad skiriasi kliento įsivaizdavimas, kas šiame tekste turėtų būti. Šis straipsnis skirtas tiek rašytojams, tiek klientams, norintiems apsispręsti, kaip turi būti aprašomos jų paslaugos.
Paslaugų aprašymus skaito vienetai
Deja, tai tiesa. Paslaugų aprašymą nuo pradžios iki galo skaito labai mažai žmonių. Priežastys kelios:
- NEĮDOMU!
- Standartinius „pliurpalas“, nurašytas nuo konkurentų „rinkos lyderių“, nieko originalaus.
- Nėra laiko skaityti, nes užsukome pasižiūrėti kainų.
- Aprašymas per skurdus, nėra jokių naudingų detalių, kurių nežinotume.
- Aprašymas per ilgas, daug teksto, pavargau skaitydamas jau pirmąją pastraipą.
- Viską žinau apie tą paslaugą – nustebinkit. Nenustebinsit? Tada pereikim prie kontaktų – tiesiai su vadybininkais pakalbėsiu.
- Oi, ne čia papuoliau…
Galima dar keletą priežasčių sugalvoti, tačiau jos bus paremtos pačia pirmaja ir svarbiausia priežastimi – NEĮDOMU. Tai kaip įdomiai parašyti apie tą paslaugą, kad skaitytų tą tekstą jau ne vienetai, o dvejetai, ar trejetai? Yra keletas būdų.
Paslaugos aprašymo dydis ir forma
Paslaugos aprašymo dydis priklauso nuo to puslapio tikslo. Ką norite, kad potencialus klientas, užėjęs į šį puslapį iš paieškos ar tiesioginės reklamos, darytų?
Jei paslaugos aprašymo tikslas yra susisiekti tiesiogiai ir klausti visko apie paslaugą gyvai, tai aprašymo paprastai net nereikia – pakanka paminėti, kad „mes teikiame tokią paslaugą. Dėl smulkmenų ir kainų skambinkite arba rašykite el. paštu vadybininkui Jonui.“ Ir viskas. Burti iš kavos tirščių čia niekam nereikalinga, nes tarp tų 200 žodžių teksto (tokį liepė parašyti SEO konsultantai) pasimes svarbiausia mintis – „paskambink, ir mes tau tą paslaugą parduosime tiesiogiai“.
Jei aprašymo tikslas yra mokyti ir supažindinti su paslauga, kuri yra menkai žinoma, sudėtinga ar labai specifinė, reikalingas enciklopedinio stiliaus straipsnis 1-2 puslapių apimties, kad jį atsispausdinus galima būtų naudoti vietoj konspekto.
Jei paslaugos aprašymas turi užbėgti klientams už akių ir atsakyti į klausimus, kuriuos jie būtinai paklaus skambindami telefonu, tai čia reiktų susimąstyti ne tik apie apimtį, bet ir apie formą. Apimtis bus akivaizdžiai didesnė, nei 1 Word puslapis (400 žodžių), o šalia pristatymo reikės pateikti ir trumpą DUK (Dažniausiai Užduodami Klausimai), ir papildomos enciklopedinės informacijos, ir net tam tikrų grafikų ar video. Kai klientas perskaitys tą tekstą, jam klausimų kils mažiau ir vadybininkams teks atsakinėti tik į suktus klausimus, arba į naivius, nes kažkas atmestinai skaitė ir ne viską suprato…
Paslaugos aprašymas gali turėti tikslą parduoti internetu nesikišant vadybininkui. Čia prireiks 200-400 ar net daugoiau žodžių įtikinančio teksto su visais privalumais ir trūkumais, galimais klientų atsiliepimais, problemos sprendimo išaiškinimu ir dideliu mygtuku „Užsisakyk dabar!“, kurį paspaudęs lankytojas nukreipiamas tiesiai į mokėjimų puslapį.
Girtis ar nesigirti?
Šis klausimas neramina tiek klientus, tiek rašytojus. Dažnai čia atsiranda priešprieša ir konfliktas. Klientas pageidauja girti save, o rašytojas stengiasi išlikti kuo objektyvesnis. Būna ir atvirkščiai – pasireiškia lietuviškas kuklumas ten, kur tikrai to nereikia, nes apie kai kuriuos pasiekimus reikia trimituoti ne tik lietuviškai bet ir dar 5 kalbomis papildomai.
Girtis galima subtiliai, galima ir tiesiogiai. Subtilus gyrimasis yra įgyvendintų darbų pavyzdžiai, garsūs partneriai, klientai, užsakovai, dalyvavimas įvairiuose renginiuose, rėmimas ir t.t. Tiesioginis gyrimasis – tai hiperbolizuota informacija apie save. „Paslaugą atliekame profesionaliai“ – o ar yra kas tai atlieka mėgėjiškai ir apie tai giriasi? Visi jūs profesionalai ir specialistai, nors klientai ir skundžiasi paskui… „Šioje srityje dirbame jau 10 metų“ – jei 10 metų banke nešiojai popierius nuo vieno stalo prie kito, tai jau save gali vadinti bankininku? Kai kurie specialistai per metus įgauna tiek patirties, kiek kai kurie nesurenka net per 20 metų, nors „matė ir šilto ir šalto…“. Tokioms frazės yra tuščia informacija protingam klientui. Naiviam klientui tai gal ir suveiks, tačiau tiek protingas, tiek naivus pinigus mokės už suteiktą paslaugą ir rezultatą.
Girti gali kiti. Tam reikalingi atsiliepimai, bet tik tikri. Jau reiktų baigti kurti atsiliepimus, kurių paskui klientas net savo partneriams nesiunčia suderinimui – sudeda į puslapį ir tiek. Rekomendacijos iš gyvų žmonių yra pati veiksmingiausia reklama, todėl reiktų pasistengti, kad girtų gyvi ir žinomi žmonės, o ne Petras iš Palangos, Ana iš Šalčininkų ir Erikas iš Joniškio raj.
Dažniausiai tos pagyros yra skirtos net ne potencialiems klientams, o esamiems konkurentams, kurie yra bene aktyviausi užsakovo puslapio lankytojai…
Paslaugos kaina – opiausia problema
„Nenoriu rašyti kainos viešai, nes konkurentai nukopijuos ir padarys tokią pačią“, – sako lietuvis verslininkas formuluodamas užduotį rašytojui, rašančiam jo paslaugų aprašymus. Juokaujate? Konkurentai jūsų kainas jau seniai žino. Tas įkyrus klientas Petras, kuris skambino gal 5 kartus ir taip ir nieko neužsakė buvo jūsų konkurentų vadybininkas. Jis taip apskambino ir kitus konkurentus ir taip gavo visų kainas palyginimui.
Ar pagalvojate, kiek žmonių užeina į paslaugos aprašymą, neranda kainų ir eina jų ieškoti kitur? Duokite bent užuominą, bet kažkokį pavyzdinį įkainį, net jei kainas reikia derinti pagal projekto ir darbų apimtį. Pateikite vidutinę projekto kainą ir surašykite, kokie darbai jį sudaro. Bet kokie konkretūs skaičiai, net jei ir neatitinka realybės, skaitytoją užkabina. Juk galite nutylėti kai kurias kainas, visų nepasakyti, jei jau taip baiminatės konkurentų. Matyt yra dėl ko bijoti…
Kontaktai tekste
Žmonės yra tinginiai ir žiopliai. Ne visi, aišku, bet kartais pasitaiko tokių, kurie užsuka į puslapį ir nemato kitų puslapių. Ypač kainų. Jei jau nemato skyrelio „Kainos“, tai kur garantija, kad mato skyrelį „Kontaktai“?.. Dėl to reiktų paslaugų aprašymuose pateikti konkrečius kontaktus, arba bendrus – kad tik tam tinginiui lankytojui nereiktų niekur daugiau vaikščioti po puslapį. Kontaktinė forma irgi neblogai, tačiau ne visais atvejais.
Dėl to tekste reiktų paminėti, kad susisiektų dabar tokiais kontaktais. Net jei telefono numeris šviečia ir mirga puslapio viršuje.
Tonas ir terminologija
Paslaugos aprašymus skaito skirtingi žmonės. Vieni jų turi humoro jausmą, kiti yra niurzgos ir pedantai, treti viską mato per neigiamus arba rožinius akinius. Neteiskime jų – jie sumokės mums pinigus už paslaugą. Dėl to, kad aprašymus skaito visiškai skirtingi žmonės, reiktų kaip įmanoma neutraliau parašyti ir paslaugos aprašymą. Be humoro ir išsidirbinėjimų.
Terminų daug vartoti nereikėtų. Tarptautiniai žodžiai tekste parodo, kad rašytojas labai daug žodžių moka, gal net kiek arogantiškas, „pasikėlęs“. Jūsų potencialūs klientai, kurie tų žodžių nesupranta, pasijus neverti gauti tokią paslaugą. Bet juk kiekvienas jų yra vertas!
Nežeminkite savo lankytojų-skaitytojų. Neleiskite jiems pasijausti žemesniais, kvailesniais, kurie nė velnio nesupranta apie jūsų verslą ir pasaulį. Tai jums to kliento reikia, o ne jam jūsų. Jei nepatiks pas jus, tą pačią paslaugą jis gaus iš konkurento, nesvarbu, kad mokėti teks daugiau. Mokėdamas už paslaugą, klientas priedą sumokės ir už atitinkamą požiūrį į jį ir rodoma dėmesį.
Paslaugos aprašyme galima kreiptis į klientą. Bet tik į vieną, nes skaito tai vienas žmogus prie vieno ekrano, o ne 70 klientų prie vieno kompiuterio. Į vieną žmogų orientuokite visą kreipimąsi ir fokusuokite dėmesį. Mandagus kreipinys Jūs, vietoj Tu – pagal situaciją ir tikslinę auditoriją. Jei paslauga jaunimui, šalin formalumus. Jei tai B2B paslauga, rodykite deramą pagarbą ir vartokite Jūs, net jei ir turite omenyje vieną klientą.
Nepamirškite tinkamai suformatuoti teksto, ypač, jei jis yra ilgas. Apie tai – kitame straipsnyje.
Tikiuosi, kad radote įdomių patarimų 🙂 ir jais pasinaudosite tiek rašydami, tiek užsakydami savo puslapiui paslaugų aprašymus.
Parašykite komentarą